Jump to content

Ciągle załączająca sie sprężarka od Klimy- ręce opadają


daniel2505

Recommended Posts

Z problemem, o którym piszę borykam się od zakupu auta. Otóż w samochodzie ciągle załącza się sprężarka klimatyzacji. Jest to denerwujące bo powoduje wahania obrotów na biegu jałowym. Pojechałem z tym problemem do ASO. Stwierdzili że uszkodzony jest panel sterowania klimatyzacją i usunęli doraźnie problem odłączając przewód przy sprężarce. Zakupiłem nowy (w sensie inny używany) panel (Klima manualna) i dzisiaj podczas kolejnej wizyty oświadczyli mi, że ten jest jeszcze gorszy ale pozamieniali co się da między starym a nowym i może będzie dobrze. Niestety nie jest dobrze!!! Wrodzona ciekawość kazała mi również rozebrać ten panel, który mi pozostał i okazało się że nie był nawet dotykany a już na pewno nic nie było zamieniane, śruby nie ruszane a luty położone fabrycznie. Podejrzewam że serwis dojrzał do tego że nie jest to wina panelu (a nie bardzo wie czego) i zastosował spycho-technikę za którą zapłaciłem 200zł+ 150zł za panel. Z serwisem sobie to oczywiście wyjaśnię ale proszę poradźcie mi w czym może tkwić problem bo cholera mnie bierze jak coś w moim samochodzie nie działa. Gdzie znajduje się przekaźnik załączający klimę może on się zapiekł. Po wciśnięciu przycisku AC zapala się lampka, po ponownym wciśnięciu lampka gaśnie ale sprężarka nadal się załącza, nawet przy tych temperaturach na zewnątrz.

Link to comment
Share on other sites

A jak ustawisz gdzieś indziej, to też się klima włącza?

 

W Imprezie, przy ustawieniu na szybę, klima włącza się automatycznie i nic na to nie poradzisz (choć przy ustawieniu na szybę i nogi u mnie się nie włącza). Nie pamiętam, czy według instrukcji powinna się włączać przy samej szybie, czy także przy szybie i nogach.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W Legasiu ustawienie szyba/nogi-szyba też włącza klimę. Ale wciśnięcie A/C ją wyłącza*

 

* nie dotyczy to chyba wersji US. Tam przy kierunku szyba klima jest włączona zawsze

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W Legasiu ustawienie szyba/nogi-szyba też włącza klimę. Ale wciśnięcie A/C ją wyłącza*

 

* nie dotyczy to chyba wersji US. Tam przy kierunku szyba klima jest włączona zawsze

 

A czy włączając nawiew na szybę lampka AC zapala się? U mnie żadna lampka się nie pali po przestawieniu pokrętła. Zauważyłem jednak że przy ustawieniu pokrętła na nogi sprężarka nie załączyła się przez kilka minut, sprawdzę to jednak jeszcze w ciepłym garażu.

Link to comment
Share on other sites

U mnie, w SI (US) lampka zapala się tylko, gdy ręcznie włączę klimatyzację. Przy włączeniu automatycznym, z powodu ustawienia nawiewu na szybę, lampka pozostaje zgaszona. Nie pamiętam, co na ten temat dokładnie mówi instrukcja, a nie chce mi się teraz do niej wracać.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Szyba albo szyba i nogi zależy jak leci.

 

przy tych ustawieniach zawsze powinien załączać sie kompresor i nie musisz o tym fakcie być informowany ( jedynie słyszysz zalączenie/wyłączenie elektromagnesu sprzegła kompresora) , tak jest w subaru i nie tylko.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki panowie wszystkim z odpowiedzi. Oczywiście POMUKI do was lecą. Przy pokrętle ustawionym na nogi (pewnie pozostałych bez szyby też) sprężarka nie włączyła się ani razu po drodze do domu. Subaru to dla mnie zupełni nowa marka, i nie znam jeszcze jego tajemnic. Jednak, że ASO nie wie tak podstawowej rzeczy do po prostu kompromitacja i ewidentne naciąganie klienta.Dzięki ich "poradom" jestem 350zł i kilka zmarnowanych godzin w plecy. Najlepsze jest to że mechanik poradził mi, żebym dorobił sobie dodatkowy wyłącznik odłączający klimę jak przeszkadza mi ta sytuacja- bez komentarza. Jutro rano będzie jeszcze pewnie jeden problem bo przy poprzedniej wizycie w ASO została mi wyczyszczona przepustnica. Po tej operacji obroty silnika zaczęły wariować. Wróciłem do serwisu i stwierdzili uszkodzenie czujnika podciśnienia, choć komputer niczego nie pokazywał. Z czasem obroty się uspokoiły, pozostał jednak problem obrotów po odpaleniu silnika po nocnym postoju. Rano po odpaleniu obroty osiągają poziom 2,5-3tys obrotów przez jakąś minutę. Dzisiaj wymieniłem czujnik podciśnienia i czekam do rana czy to coś pomogło. Jeszcze raz dzięki wszystkim za porady.

Link to comment
Share on other sites

Jednak, że ASO nie wie tak podstawowej rzeczy do po prostu kompromitacja i ewidentne naciąganie klienta.Dzięki ich "poradom" jestem 350zł i kilka zmarnowanych godzin w plecy. Najlepsze jest to że mechanik poradził mi, żebym dorobił sobie dodatkowy wyłącznik odłączający klimę jak przeszkadza mi ta sytuacja- bez komentarza.

 

no jeśli jest tak jak mówisz , to naprawde :shock:

 

-- 21 gru 2010, o 19:50 --

 

Jutro rano będzie jeszcze pewnie jeden problem bo przy poprzedniej wizycie w ASO została mi wyczyszczona przepustnica. Po tej operacji obroty silnika zaczęły wariować. Wróciłem do serwisu i stwierdzili uszkodzenie czujnika podciśnienia, choć komputer niczego nie pokazywał.

 

to jest normalne po czyszczeniu, musi być chwila na autoadaptacje

Link to comment
Share on other sites

no jeśli jest tak jak mówisz , to naprawde

pewnie nie przypuszczali , że klient nie wie tak podstawowej rzeczy jak wlaczanie klimy w zaleznosci od nawiewow i że jeżdzi stale z nawiewem na szybę. :idea: .....i slusznie poradzili , że jak to przeszkadza to żeby wyłacznik zamontować..... :roll:.....widzisz jakas inna mozliwość...wyłaczenia klimy z nawiewem na szybę :mrgreen:

To chyba jest w instrukcji ....( ale nie pamietam :wink: )

Link to comment
Share on other sites

to jest normalne po czyszczeniu, musi być chwila na autoadaptacje

 

 

No to widzę kolejny problem bo panowie następnego dnia po czyszczeniu przepustnicy (odebrałem auto wieczorem a wróciłem rano) byli bardzo zdziwieni co się dzieje i zawyrokowali że do wymiany mam czujnik podciśnienia, zapłaciłem dziś za niego 520zł i jeśli również ta wymiana była niepotrzebna to się poddaję. :evil::evil::evil:

Link to comment
Share on other sites

no jeśli jest tak jak mówisz , to naprawde

pewnie nie przypuszczali , że klient nie wie tak podstawowej rzeczy jak wlaczanie klimy w zaleznosci od nawiewow i że jeżdzi stale z nawiewem na szybę. :idea: .....i slusznie poradzili , że jak to przeszkadza to żeby wyłacznik zamontować..... :roll:.....widzisz jakas inna mozliwość...wyłaczenia klimy z nawiewem na szybę :mrgreen:

To chyba jest w instrukcji ....( ale nie pamietam :wink: )

 

Andrzej wszystko ok, ale moim zdaniem zanim zabrali sie do jakiejkolwiek diagnozy, to jeśli wiedzieli jak to działa, to powinni to wytłumaczyć klientowi a nie wymieniac panele i kombinowac włączniki.

włącznik klimy i tak w pełni nic nie da, bo jak bedzie chciał załączyć klime to bedzie musiał włącznik włącznk, ale to nie wszystko, to że klima ( kompresor nie bedzie działał) to tak pójdzie info do ECU i bedzie podwyższał obr. ale można to zrobić rozbierając panel klimy i wylutować jedną nóżkę w panelu

Link to comment
Share on other sites

pewnie nie przypuszczali , że klient nie wie tak podstawowej rzeczy jak wlaczanie klimy w zaleznosci od nawiewow i że jeżdzi stale z nawiewem na szybę

 

Z tym ze klient przyjechał do nich z włączonym nawiewem na szybę i zamiast przekręcić pokrętło w odpowiednie położenie stwierdzili usterkę panelu sterowania (jak to stwierdzili nie wiem :idea: ) Dzisiaj kiedy przyjechałem z drugim panelem, uparcie twierdzili że powymieniali jakieś części i "powinno być dobrze" Więc przepraszam, ale będąc niedoinformowanym klientem bądź co bądź renomowanej marki oczekuje porady i naprawy zamiast robienia w przysłowiowego "konia" i naciągania na koszta.

 

To chyba jest w instrukcji ....( ale nie pamietam :wink: )

 

Niestety ale w naszym kraju marka Subaru obecna jest stosunkowo od niedawna, więc siłą rzeczy większość aut pochodzi z drugiej ręki a co za tym idzie nie każdy ma dostęp do instrukcji.

 

-- Wt gru 21, 2010 8:31 pm --

 

widzisz jakas inna mozliwość...wyłaczenia klimy z nawiewem na szybę :mrgreen:

 

Wydaje mi się że nawet ta możliwość nie jest możliwa do zrealizowania bo raczej ECU łapałby błąd podczas wyłączania tym sposobem klimy. Ale w sumie nie znam się :P:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Andrzej wszystko ok, ale moim zdaniem zanim zabrali sie do jakiejkolwiek diagnozy, to jeśli wiedzieli jak to działa, to powinni to wytłumaczyć klientowi

Masz rację , ale czasem mechanik głupieje i zaczyna szukać przyczyny ktorej nie ma :roll: ........nie wiem skąd ten nowy panel i czujnik podcisnienia :?: .....nie wiemy czy to auto bezwypadkowe , może mechanik czyms sie sugerował , że rozpoczął "naprawę"..... :wink:

 

-- 21 gru 2010, o 18:38 --

 

Wydaje mi się że nawet ta możliwość nie jest możliwa do zrealizowania bo raczej ECU łapałby błąd podczas wyłączania tym sposobem klimy. Ale w sumie nie znam się

 

Ja zapytałem troche żartobliwie Carfita :wink: ...ale ma Pan rację , że cos trzeba wyjasnic z mechanikiem.... :roll:

Link to comment
Share on other sites

nie każdy ma dostęp do instrukcji

Gdzieś w technicznym są chyba linki do user i service manuali. Może do Legacy też się znajdą. A jeśli to jest US, to można zarejestrować się (i auto) na stronie Subaru US i pobrać sobie oficjalnie manual w PDF-ie.

Link to comment
Share on other sites

Szyba albo szyba i nogi zależy jak leci.

 

przy tych ustawieniach zawsze powinien załączać sie kompresor i nie musisz o tym fakcie być informowany ( jedynie słyszysz zalączenie/wyłączenie elektromagnesu sprzegła kompresora) , tak jest w subaru i nie tylko.

 

Jezeli wylacze klime, dlaczego ma pracowac kompresor ?

Link to comment
Share on other sites

dlatego żeby dać osuszone powietrze na szybę :roll:

 

a to nie jest tak, ze kompresor jest tylko i wylacznie sprzezony z zalaczona klima ? Wylaczenie klimy powoduje jego zatrzymanie ?

Kompresor to jest klimatyzacja.

Link to comment
Share on other sites

dlatego żeby dać osuszone powietrze na szybę :roll:

 

a to nie jest tak, ze kompresor jest tylko i wylacznie sprzezony z zalaczona klima ? Wylaczenie klimy powoduje jego zatrzymanie ?

Kompresor to jest klimatyzacja.

 

Tez mi sie tak wydawalo (tzn nie do konca jest to samo), ale skoro piszecie, ze zawsze musi chodzic ... ja jestem zdania, ze nie zawsze, to ze automatyka, wlacza klima przy ustawieniu "mode" na szybe, lub szyba + dol, to jedno a to ze moge ja od razu wylaczyc z panelu za pomoca A/C to druga sprawa.

 

Odnosnie kompresor = klima, to chyba tak do konca nie jest, bo zalaczona klima (informacja na panelu) nie zawsze musi oznaczac chodacego kompresora. JEst gdzies w dokumentacji taka ladna tabelka jakie sa warunki brzegowe, zeby kompresor pochodzil i nabil troche cisnienia.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...