Jump to content

legacy kombi '97


da172

Recommended Posts

witam milosnikow subaru

wlasnie kupilem legacy kombi '97 sprowadzone z Niemiec. na ogloszenie wpadlem przypadkiem, a z uwagi na ostry atak zimy auto z napedem na 4 kola chodzilo mi po glowie. w zwiazku z zakupem mam kilka pytan:

 

1) jak rozwiazany jest naped AWD w legacy'97? czy jest otwarty, czy blokowany. jak wplywa uzycie reduktora na rozklad sil na osie?

 

2) jakie sa zalecane interwaly przegladow, wymiany plynow/filtrow, rozrzadu itp.?

 

3) jakies typowe usterki tego modelu? slyszalem o problemach z zawieszeniem pneumatycznym. czy cos jeszcze?

 

4) czy w okolicach szczecina jest jakis godny zaufania nieautoryzowany serwis subaru?

 

5) czy w okolicach szczecina mieszkaja milosnicy i posiadacze subaru chetni do wymiany doswiadczen?

 

pozdrawiam serdecznie

 

Daniel

Link to comment
Share on other sites

da172, użyj szukajki, bo wszystkie tematy były poruszane.

 

na szybko

 

1) wiskoza na środku, tył otwarty

2) olej oficjalnie co 12500km, dyfry co 25k albo 50kkmm rozrząd 100kkm

4) tu się nie dowiesz o nieoficjalnych serwisach, przynajmnmiej oficjalnie

Link to comment
Share on other sites

jak wplywa uzycie reduktora na rozklad sil na osie?

nie wpływa.

 

3) jakies typowe usterki tego modelu? slyszalem o problemach z zawieszeniem pneumatycznym. czy cos jeszcze?

stukający i pocący się magiel (maglownica, przekładnia kierownicza), stukające łączniki stabilizatora tył, "zacinająca" się wycieraczka tylna spowodowana utlenianiem się aluminium. Wszystko oprócz magla do ogarnięcia. Magiel - do przyzwyczajenia ;)

Link to comment
Share on other sites

nie napisalem, ze mam silnik 2.0 wolnossacy

zaledwie 115 KM

wersja GL - mowi Wam to cos?

 

zauwazylem, ze po przekreceniu kluczyka do mar spod maski (gdzies przed kierownica) dochodzi buczenie - czy to sprezarka zawieszenia?

 

-- N gru 19, 2010 5:08 pm --

 

da172, użyj szukajki, bo wszystkie tematy były poruszane.

 

na szybko

 

1) wiskoza na środku, tył otwarty

 

dzieki za info

ad 1) a co na przedzie?

Link to comment
Share on other sites

z przodu też otwartość:) generalnie oprocz zawiasu samochod nie do zabicia. Jak nie miales doświadczeń z Subaru, to tylko napisze zebys uważał na rozmiary opon na osiach-tzn 4takie same kapcie i po problemie.

kupiles tego zielonego z webasto, co byl za 6500 na allegro?

Link to comment
Share on other sites

DNL-u, jakiego zawiasu ? Łączniki staba to standard w każdym samochodzie. Poza tym nic się nie dzieje, nawet Pablonas świadkiem, że w starym Kąąbi nic się nie dzieje, a tak chciałem żeby coś było. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

z przodu też otwartość:) generalnie oprocz zawiasu samochod nie do zabicia. Jak nie miales doświadczeń z Subaru, to tylko napisze zebys uważał na rozmiary opon na osiach-tzn 4takie same kapcie i po problemie.

kupiles tego zielonego z webasto, co byl za 6500 na allegro?

 

dokladnie tego

na boku ma napisane hubertus i ma plyte stalowa pod silnikiem

 

co do webasto to chyba lekka przesada

ma gniazdo w przednim zderzaku i podlaczenie do farelki w kabinie po stronie pasazera, ale nie znam tego systemu, wiec nie wiem, jak go wykorzystac.

moze jakies podpowiedzi?

bede ogromnie wdzieczny

 

auto w zaspach radzi sobie znakomicie. widzialem niejednego volvo czy bmw z ogromnymi problemami a szuwarek nawet przez pol metrowe zaspy sie przedziera.

polecam filmik

 

w moim jak mocno zabuksuja kola, to wylacza sie ABS (czy to normalne?), ale po jakims czasie wraca do normy.

 

co do pneumatyki, po zmianie opon napis height na desce migal podczas jazdy. zdarzylo mi sie to tez raz na niezbyt odsniezonej drodze - czy to moze byc pierwszy zwiastun klopotow z zawiasem, czy moze snieg w nadkolach zalepil zawiasy?

sniegu w nadkolach to on gromadzi ogromne ilosci, pewnie z uwagi na obecnosc fartuchow.

 

pozdrawiam i zycze skutecznego przedzierania sie przez snieg

 

-- Śr gru 22, 2010 8:09 am --

 

Wersja 2.0GL z pneumatyką? To raczej w GX spotykane było. Czy do kielichów amortyzatorów z przodu dochodzą jakieś przewody?

 

pomylka z wersja nastapila

legacy lx

hubertus

air suspension + ABS

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Co do zawiasu pneumatycznego i kontrolki 'HEIGHT HIGH':

1. jak mruga b. szybko to oznacza problem

2. jak mruga wolniej to oznacza, że kompresor pracuje i amorki są dopompowywane. Jeśli są szczelne i wszystko gra to takie wolniejsze mruganie powinno być tylko wtedy gdy załączasz tryb wyższego podniesienia i amory muszą się dopompować. Mój Ś.P. zawias pneumatyczny był już nieszczelny i co jakiś czas się musiał dopompowywać, żeby nie oklapnąć na amen.

 

Generalnie rozglądaj się już za wymianą zawiasu na standardowy. Koszt od ok. 1500 w górę. Jak chcesz na nowych częściach to graty będą pewnie kosztować 2000-3500 tys. Zależy czy masz jakieś znajomości i dobre zniżki.

Pamiętaj, że w przypadku wymiany zawiasu pneumatycznego na standard wymienia się całe kolumny, a nie tylko amorki.... A pasować mogą zawiasy od innych modeli Subaru ale to niech zagwarantuje "twój mechanik".

 

 

 

legacyslepson.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...