Jump to content

rFactor - mody, tory, wyniki


jpol

Recommended Posts

Posiadacze zabawek dla dzieci mają swój wątek o GT5, a może pojeździmy w prawdziwym symulatorze? :mrgreen:

Wiem, że znajdzie się tu kilka osób, które rFactora mają i czasem jeżdżą.

 

Wątek o GT5 zmobilizował mnie do "zaprzyjaźnienia" z Nordschleife, bo w dotychczasowej karierze miałem zaliczone może jedno okrążenie. Wróciłem więc, po paru miesiącach bez grania i przejechałem kilka kółek. Już nawet udaje mi się przejechać bez grubych dzwonów (nikt nie mówi jednak, że bez dużych ratowań i małych obcierek) :twisted: .

 

Jazdy zacząłem od Porsche Cup Series z PCC2007 na layoucie turystycznym Nordschleife z paczki z SimRacing.pl (w ich paczce jest wersja 2.2a)

 

O nieżenujących czasach oczywiście na razie nie ma co marzyć.

 

 

Może podzielicie się swoimi wynikami?

Link to comment
Share on other sites

GSMF niby chwali się, że przy tworzeniu moda (opracowywaniu fizyki) brał udział zawodnik/team PCC i niby w realu te Porsche mniej więcej tak jeżdżą.

 

Jeśli lubisz coś, co rzeczywiście jest "tail-happy" przy dodaniu gazu, to polecam LX6 lub RaceAbout z Live for Speed 8) . Zwłaszcza RaceAbout odgryza głowę przy każdym ruchu (ostrożnym, czy też nie ;-)).

 

W rFactorze najwięcej przejeździłem BMW 1. W tym modzie także czynny zawodnik (a nawet zwycięzca BMW 1 Challenge z 2006 roku - Jaroslav Honzik) maczał palce. Fizykę bardzo chwali i chyba nawet wspominał, że rFactor z tym modem pomógł mu wygrać sezon :mrgreen: . Samo prowadzenie BMW 1 jest generalnie bardzo proste, więc do przyzwyczajenia się do rFactora to całkiem przyjemny mod (tylko trzeba szukać torów wyraźnie wolniejszych od Nordschleife - na Ring się to autko raczej nie nadaje).

 

A Prosiakiem na Ringu jeszcze z 20 sekund brakuje mi do akceptowalnego czasu. :P

Link to comment
Share on other sites

Jeśli lubisz coś, co rzeczywiście jest "tail-happy"

 

Mnie do dzisiaj się czasem śnią koszmary z modem Caterhama. Mega nadsterowne auto, a jeździłem sezon z najsłabszym silnikiem. Do Caterbusy (od silnika z Hayabusy) nie doszedłem ale czarno widzę jazdę z taką mocą :)

 

A moda z bmw1 se ściągnę :) Namówiłeś mnie :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, na razie, mam za kiepską powtarzalność na wygłupy on-line (i jak mówiłem - z 20 sekund brakuje mi do nieżenującego czasu - za dużo), więc chwilowo się nie piszę.

 

Offline z chęcią czasy porównam i jeśli dojdę do powtarzalnych wyników na poziomie -2% Waszych czasów - chętnie i online polatam.

 

buni, prosiakiem jeździsz na seryjnym setupie, czy masz wymodzony/ściągnięty jakiś inny?

 

 

W rFactorze brakuje mi czegoś takiego jak http://www.lfsworld.net/ w LFS-ie -- bardzo fajny interfejs z rankingiem hotlapów, i do tego dołożyli czas jakiś temu narzędzie do analizowania/porównywania powtórek itp. Bardzo to wygodne (wszystkie czasy z gry "offline" w jednym miejscu) i bardzo ułatwia naukę - przez analizę cudzych hotlapów.

Link to comment
Share on other sites

jezdze seryjnym prosiakiem. ale wczoraj po sciagnieciu moda bmw 120, jestem w szoku :shock: :shock:

rewelacyjny mod , poprostu mistrz !!!

 

co do telemetrii to jest fajny Data Aqusition Plugin

i motec i2 pro zloguje Ci wsystko od temp opon , po temp hamulcy , czasy okrazen , no i wszystkiego co jest w aucie. mega profi zabawka

 

1104d1164212334-f1-motec-i2-pro-motec.jpg

 

tu opis jak go odpalic

http://simracing.pl/forum/f131/motec-i2 ... jemy-3630/

Link to comment
Share on other sites

Profi telemetria zawsze mnie odstraszała. Co ja z niej wyczytam? Najwyżej, czy nie szoruję podłogą po torze i być może czy blokuję koła przy hamowaniach. :?

 

To co jest w LFS World pozwala porównać swój replay z dowolnym innym (a zapisane są wszystkie, które mają odnotowane czasy w rankingu hotlapów - to jest bardzo wygodne - wszystko na miejscu) - linia jazdy, prędkości w każdym miejscu, operowanie gazem/hamulcem (wykresy). Zrozumiałe dla zwykłego śmiertelnika i pozwala szybko i skutecznie uczyć się od innych (skuteczniej niż jazda on-line z żywym przeciwnikiem).

 

 

Nie jeździłem wcześniej aktualną wersją moda BMW 1 do rFactora. W tej, w którą grałem były tylko auta z sezonu 2006. Wsiadłem na chwilę w 2008 - zupełnie inna jazda. Zdecydowanie chętniej zamiata tyłem, a przy tym poddaje się kontroli. Fajny jest. :-)

Link to comment
Share on other sites

Pojeździłem któregoś dnia po Torze Poznań bmw 120. Nie jeździłem sam tylko wyścigi z kompem więc czas zapewne jest do poprawienia ale mimo to jestem ciekaw jakie Wam udało się czasy zrobić.

U mnie najlepszy to ~1:48,5. Powtarzalne na poziomie 1:49

 

Fajny ten mod. Muszę mocno walczyć ze sobą bo mam nawyki z RBR gdzie przy czterołapach redukcje można robić zawsze. W BMW redukcja w zakręcie = obrót :) No i cholernie ciężko pozbyć się nawyku przechodzenia zakrętów lekkim uślizgiem. Tutaj zaraz straty czasowe i popsute opony.

Nie wiem czy mi się wydaje czy nie ale zauważyłem fajną reakcję opon na przegrzanie. Jak mają ponad 100 stopni to przestają kompletnie trzymać... przy prawdziwych slickach też tak jest?

Link to comment
Share on other sites

Jestem za tylko nie wiem kiedy. Nie mam zbytnio czasu na długie granie a jak już siadam to z doskoku...

Może jutro coś się uda? Wolne w końcu. Muszę z żoną grafik czwartku ułożyć i dam znać :P

Link to comment
Share on other sites

zauważyłem fajną reakcję opon na przegrzanie. Jak mają ponad 100 stopni to przestają kompletnie trzymać

W fizyce BMW1 mają zapisaną optymalną temperaturę 90stC.

 

Co do wyścigu - też jestem za, ale w tym momencie trudno określić mi termin.

 

-- 5 sty 2011, o 11:55 --

 

W BMW redukcja w zakręcie = obrót

W zasadzie tylko redukcje do dwójki (i jedynki) i to tylko w BMW 2008. Auta z sezonu 2006 są dużo spokojniejsze (i do tego nie mają wkurzającej szarej przedniej szyby).

 

A do Twojego czasu brakuje mi jakieś 10 sekund (po ok. 15 okrążeniach), a w wynikach powtarzalnych to jakieś 15 sekund, czyli chyba muszę zrewidować swoje poglądy na wyścig online. :-) 10 sekund na Ringu nie jest tak przerażające jak w Poznaniu...

 

 

BTW. Ostatnio jeździłem raczej w LFS i już wiem czemu najchętniej do LFS-a wracam ze wszystkich gier... Najlepszy "feeling".

 

-- 5 sty 2011, o 16:53 --

 

Dołożyłem kolejne kilkanaście kółek BMW w Poznaniu.

PB to 1:51.037, jeszcze trochę i będę mógł kręcić regularne czasy na poziomie 1:52.

 

Ale skoro w niecałe 30 kółek ja zrobiłem 1:51.x, to znaczy, że Ty zjedziesz jeszcze pewnie z dwie sekundy ze swojego 1:49...

 

 

Muszę jeszcze zobaczyć czy po wyrzuceniu "real feel FFB plugin" coś mi się poprawi, bo jakoś dziwnie mi się teraz jeździ BMW, a kiedyś nie miałem tak złych odczuć (fakt - autem 2006 a nie 2008 i na wcześniejszej wersji moda) :|

 

-- 5 sty 2011, o 17:23 --

 

Wyrzuciłem "real feel" i w pewnych kwestiach jest lepiej, a w pewnych zdecydowanie gorzej (ogólne wrażenie z jazdy - lepsze, natomiast występuje zupełny brak reakcji na kierownicy na utratę przyczepności przodu)...

 

Dlatego udałem się na RFC w poszukiwaniu ustawień do "real feel" i przy okazji wyjaśniło się czemu samochód z 2008 jest taki radosny przy redukcjach na dwójce (i trójce, ale tam to się aż tak nie ujawnia):

2008 car is maybe little harder to drive on brakes, but more fun with heel and toe feature - for 3rd and 2nd gear. Autoblip and autolift is removed.
Czyli trzeba "blip" gazem robić samemu.

 

A ja dowiedziałem się, że nie mam klasycznego "Real Feel FFB" tylko "LeoFFB", które przyszło mi z którymś modem BMW (wygląda na to, że z WTCC BMW E90). I tu jest gorzej, bo pluginy nie są łatwo wymienialne/wyłączalne w trakcie gry (i nie mogą współistnieć) - trzeba przerzucać pliki i restartować rF, a jak widać są dwa "konkurencyjne" rozwiązania FFB dla rFactora.

 

rFactor to w sumie fajny system operacyjny, ale mogliby trochę symulację samochodu dopracować. :twisted::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jacek, a powiedz mi czy zmiana fizyki 2006 na 2008 występuje poprzez zamianę jakichś plików czy też wystarczy wybrać różne auta aby te fizyki się zamieniły.

 

Bo tak. Na początku jeździłem modelem opisanym jako simracing.cz (cały biały z dużym szpiolerem z tyłu :razz:) i on był strasznie nerwowy w prowadzeniu.

Dzisiaj na chwilę zasiadłem ale zamieniłem autko na bmw w malowaniu red bulla i kurde inne auto. O niebo spokojniejsze. Już tak dupka nie zamiata. Można bezkarnie redukować na niskich biegach - czyli jakby fiza inna... I zauważyłem jeszcze, że ma nieco mniej opcji w setupie do ustawienia (np regulacja dyferencjału).

 

Co do czasów na Torze Poznań. Po 10 kółkach doszedłem dzisiaj do 1:48,1 ale na razie to chyba granica chociaż wiem gdzie popełniam błędy. Tyle tylko, że jeździłem białasem. Nie wiem co by było w redbullu :)

Link to comment
Share on other sites

powiedz mi czy zmiana fizyki 2006 na 2008 występuje poprzez zamianę jakichś plików czy też wystarczy wybrać różne auta aby te fizyki się zamieniły.

Jak sam odczułeś - wystarczy wybrać auto z grupy "2006" zamiast "2008".

Jakie jednak mają osiągi - nie wiem, nie porównywałem. Teoretycznie chyba 2008 powinien być szybszy (wrażenia z jazdy nie dały mi wyraźnego wskazania - jedynie to, że 2006 jest dużo łatwiejszy w użyciu :mrgreen: ).

 

Czasy, o których pisałem we wcześniejszych postach, pochodzą z auta 2008.

Link to comment
Share on other sites

Przeglądam Alledrogo i widzę, że różnica w cenie używanej DFP i nowej DFGT (Ceneo) jest na tyle niewielka, że nie zdecydowałbym się na taki krok. Prędzej poszedłbym w ogóle w jakąś inną wydumkę za 2zł+VAT ;-) .

Link to comment
Share on other sites

Jakie jednak mają osiągi - nie wiem, nie porównywałem. Teoretycznie chyba 2008 powinien być szybszy (wrażenia z jazdy nie dały mi wyraźnego wskazania - jedynie to, że 2006 jest dużo łatwiejszy w użyciu :mrgreen: ).

W Poznaniu 2008 jest szybsze o jakieś 1,5sek na okrążeniu. Jest WYRAŹNIE szybszy. Ale też wyraźnie gorzej się prowadzi... Pojeździłem dzisiaj chwilę i postępów brak więc ćwiczę inne serie.

 

Uwaga! Spodobał mi się NASCAR :mrgreen: Kurdęż na Jacksonsville w wyścigu na 20 kółek ani razu nie dotknąłem hamulca 8) Cały czas klepka i prędkość oscyluje między 290 km/h na prostych, a 278km/h w zakręcie. I wcale nie jest takie łatwe jak się wydaje utrzymanie idealnego toru :twisted: Namachałem się kierą jak na normalnym krętym torze :)

 

nitro, staraj się nie pchać w kierownice używane. Raczej kup coś nowego z gwarancją. Kiery potrafią się wysypać jeszcze na gwarancji. Ja bym się na używkę nie odważył.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...