Jump to content

Justy II 68KM vs. 86KM


bartekg

Recommended Posts

interesuje sie justinem, wybor padl na II teraz pytanie do ekspertow, jest jakas mega przepasc pomiedzy tymi 2 wersjami ?? plus i minusy ?? myslicie ze ta roznica w mocy jest bardzo wyczuwalna ??

 

z gory dzieki za uwagi praktyczne (w stylu, doplac i wez 86KM bo ta wersja na przyklad ...)

Link to comment
Share on other sites

Witaj,

 

z gory dzieki za uwagi praktyczne (w stylu, doplac i wez 86KM bo ta wersja na przyklad ...)

Na problem trzeba spojrzeć chyba inaczej - weź znajdź tę z 86KM ...

Jak znajdziesz, to pewnie warto brać, tym bardziej, że podejrzewam, że różnica w cenie będzie symboliczna, jeśli w ogóle.

 

 

Pozdrawiam,

Ł.O.

Link to comment
Share on other sites

Na problem trzeba spojrzeć chyba inaczej - weź znajdź tę z 86KM ...

 

w Rzeszy troche tego zostalo, czekam na inne praktyczne uwagi ;)

 

Jak szukałem swojej Justysi, dominowały przede wszystkim te słabsze wersje. Jeśli nie masz problemu w znalezieniu mocniejszej wersji, powodzenia w wybraniu godnego uwagi egzemplarza :).

 

 

Pozdrawiam,

Ł.O.

Link to comment
Share on other sites

mialem kilka lat slabsze Justy II

wg mnie stanowczo za malo mocy aby sie tym sprawnie przemieszczac w trasie. w miescie OK ale wyprzedzenie TIRa na naszych drogach to juz wyzwanie. osobiscie polecam wersje 86 konna.

zawsze to troszke wiecej mocy.

PZDR!

Link to comment
Share on other sites

miałem obydwie wersje i 86 była jednak mocniejsza ale bez szalenstw i chyba bardziej elastyczna... no i ogolnie nowsza.. wiec skłaniałbym sie ku mocniejszej... jest nawet taka na allegro obecnie http://allegro.pl/subaru-justy-2001-i1369600434.html

zeby justy II bylo naprawde fajne trzeba inaczej podejsc do tematu i moze utrzec nosa nawet niekturym 200 konnym turbo :P

Link to comment
Share on other sites

MPI a nie SPI i 16v a nie 8v

G13BA

 

The SOHC 8-valve G13BA has single-point fuel injection and produces 50 kW (68 PS; 67 hp) and 74 lb·ft (100 N·m) of torque. It has a non-interference valvetrain design. 1995 to 1997 U.S. and Canadian-market engines gained hydraulic lash adjusters. It was used in the following vehicles:

 

* 1989 Suzuki Sidekick

* 1994–2000 Maruti Esteem

* 1989–1997 Suzuki Swift

* 1992–1997 Geo Metro

* 1990– 1995 Suzuki SJ413

 

[edit] G13BB

 

The SOHC 16-valve G13BB has electronic MPFI Multi-point fuel injection, generating 56–59 kW (75–79 hp) at 6,000 rpm and 104–115 N·m (77–85 ft·lbf) at 4,500 rpm. The G13BB has 2 coil packs bolted directly to the valve cover, although early models still had the coil packs mounted to the left side of the head, traditionally where the distributor was located. This engine uses a MAP sensor to monitor manifold pressure, unlike the G16 series. This engine has a non-interference valvetrain design. It uses the same G series block found in many other Suzuki models and so it is a popular conversion into the Suzuki Sierra 4wd, which uses either a G13A(85-88) or G13BA(88.5-98). This allows the engine to fit into the engine bay simply as engine and gearbox mounts are identical and both engines are mounted North-South.

 

It was used in the following vehicles:

 

* 1995– Suzuki Baleno

* 1998–2004 Suzuki Jimny, Suzuki Swift

* 1998–2001 Geo/Chevrolet Metro

* 1999–2007 Maruti Esteem

* 2000–present Maruti Gypsy King

* Ultralight aircraft [1]

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...