Jump to content

Kubica w F1


Recommended Posts

45 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

 Nie znam się, ale mi to pachnie tym, że przy obecnych kosztach wyprodukowania silników F1 transfer technologii jest mizerny. Nie wiem - nie śledzę fur za miliony - ale wydaje mi się, że te topowe modele np. AMG nie mają wiele wspólnego z hybrydami. Jedynie Infiniti w Q50 oferowało niektóre technologie z F1 i tam ta hybryda miałaby sens.

Rzeczywiście nie znasz się i wydaje Ci się. Poczytaj o AMG One ;)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 23k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Małe podsumowanie wczorajszego dnia z mojej strony.    Na tor przyjechaliśmy około godziny 10:00, czyli jakieś 4h przed startem F1.        Należą się s

Mam pytanie do fanów Kubicy, jakich tu zapewne nie brakuje : czy naprawdę nie widzicie jaki to żałosny szmaciarz ? Morawiecki nim pomiata, traktuje jak ostatniego pacana ten się do niego łasi i liże r

Siema frajerzy ! Co mówiłem ? Wasz ukochany Robuś jest ostatni z ostatnich. Abstrahując od jego pisowskiego  szmalcownictwa zwracam uwagę, że jazda testowa po pustym torze, albo jazda na symulatorze t

Posted Images

Godzinę temu, skwaro napisał:

Rzeczywiście nie znasz się i wydaje Ci się. Poczytaj o AMG One ;)

Pierwsze co mi google wywaliło:

"Mercedes nie może skończyć Projektu One. Ale się stara"

 

Poza tym napisałem, że transfer jest mizerny, a że nie ma go wcale. Skoro mam już możliwość spotkania eksperta (bardzo mi miło) to z chęcią (bez uszczypliwości) poznam 10 rozwiązań stosowanych w F1, które dzisiaj z powodzeniem są stosowane seryjnie.

Edited by Czarne_Koronkowe
Link to post
Share on other sites
45 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Pierwsze co mi google wywaliło:

"Mercedes nie może skończyć Projektu One. Ale się stara"

 

Poza tym napisałem, że transfer jest mizerny, a że nie ma go wcale. Skoro mam już możliwość spotkania eksperta (bardzo mi miło) to z chęcią (bez uszczypliwości) poznam 10 rozwiązań stosowanych w F1, które dzisiaj z powodzeniem są stosowane seryjnie.

Wszystkie 275 egzemplarzy AMG One są dawno sprzedane, mają opóźnienie ale obecnie prowadzone są testy przed homologacją.

 

A co do rozwiązań przeniesionych z F1 do zwykłych aut to jest ich znacznie więcej niż 10, zaczynając od włókna węglowego, przez skrzynie z łopatkami, po nadwozia monocoque m.in. w Alfie 4C czy Koennigsegach i DRS w MacLarenie P1, nie chce mi się wszystkich wymieniać, wystarczy że tu poczytasz:

https://www.formula1.com/en/latest/article.how-f1-technology-has-supercharged-the-world.6Gtk3hBxGyUGbNH0q8vDQK.html

Link to post
Share on other sites

Oczywiście, że jest ich więcej. Ale mam nieodparte wrażenie, że to wciąż nieco mizerny transfer:

"Hypercars aside, Mercedes uses hybrid technology derived from its F1 car in models such as the S-Class, while the paddle shift gearboxes developed in F1 in the late 80s and early 90s are now ubiquitous in road cars."

 

To już ciekawszy jest fragment o KERS. Trzeba byłoby być głupcem, żeby napisać, że transferu technologii nie ma. Ale wciąż uważam, że obecne przepisy utrudniają go w bardzo poważny sposób.

Edited by Czarne_Koronkowe
Link to post
Share on other sites
38 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Oczywiście, że jest ich więcej. Ale mam nieodparte wrażenie, że to wciąż nieco mizerny transfer:

"Hypercars aside, Mercedes uses hybrid technology derived from its F1 car in models such as the S-Class, while the paddle shift gearboxes developed in F1 in the late 80s and early 90s are now ubiquitous in road cars."

 

To już ciekawszy jest fragment o KERS. Trzeba byłoby być głupcem, żeby napisać, że transferu technologii nie ma. Ale wciąż uważam, że obecne przepisy utrudniają go w bardzo poważny sposób.

Serio mizerny? No to po kolei z głowy:

- ceramiczne hamulce

- systemy kontroli trakcji

- systemy stabilizacji toru jazdy

- wielofunkcyjne kierownice

- aktywne zawieszenia

- elementy z carbonu

- rozwój opon

- kontrolowane strefy zgniotu

- silniki

- KERS

- DRS

- aktywna aerodynamika

- Launch Control

Jakby poszukać to byłoby tego dużo więcej. A część z tej listy masz z swoich autach.

Link to post
Share on other sites

No nierozpędzał bym się tak.Technologie F1 są hiperdrogie i niszowe.Pojawiają się bardziej jako ciekawostki w supersamochodach niż kreują motoryzację jako taką.Motoryzację którą bardziej zmienił jeden człowiek niż jakikolwiek koncern .

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Transfer technologii do świata "realnego", to tylko skutek uboczny, pozytywny oczywiście ;) 

Celem tego "cyrku" są przede wszystkim emocje przy pokonywaniu granic i stałe ustanawianie ich wyżej.

To jest sport i tak jak w każdym, ten kto ma logotyp na mistrzu, skupia uwagę. A takie AMG poza tym, jeszcze tworzy tą technologię, wiec w ten sposób pokazuje światu, że to oni są w tym najlepsi i na tzw. tapecie. 

A jak coś kiedyś będzie w c klasie...to super ;) 

Link to post
Share on other sites

To jeszcze poduszki powietrzne. C

1 godzinę temu, skwaro napisał:

Serio mizerny? No to po kolei z głowy:

- ceramiczne hamulce

- systemy kontroli trakcji

- systemy stabilizacji toru jazdy

- wielofunkcyjne kierownice

- aktywne zawieszenia

- elementy z carbonu

- rozwój opon

- kontrolowane strefy zgniotu

- silniki

- KERS

- DRS

- aktywna aerodynamika

- Launch Control

Jak strefy zgniotu zaczęły się od F1, to dodałbym jeszcze poduszki powietrzne pomimo, iż w F1 ostatecznie się nie przyjęły ;-)

Link to post
Share on other sites
15 minut temu, so_what napisał:

To jeszcze poduszki powietrzne. C

Jak strefy zgniotu zaczęły się od F1, to dodałbym jeszcze poduszki powietrzne pomimo, iż w F1 ostatecznie się nie przyjęły ;-)

Strefy zgniotu zaczęły się bodajże w drogowych Mercedesach, ale technologia została dopracowana do perfekcji w F1, auta drogowe bazują na tym, oczywiście w dużo uproszczonej formie bo monocoque jest raczej rzadko stosowany (też pochodzi z F1) i nie ma potrzeby wytrzymania kraksy z prędkościami 300km/h+.

Link to post
Share on other sites
18 minut temu, skwaro napisał:

monocoque jest raczej rzadko stosowany (też pochodzi z F1)

No nie, był używany już w 1912 roku w samolotach a jeszcze wcześniej w łodziach :)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, skwaro napisał:

elementy z carbonu

Znane już w pod koniec XIX w. i stosowane w żarówkach :) Pod koniec lat 60 ubiegłego wieku używane do budowy łopatek wirników silnika turboodrzutowego. 

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, aflinta napisał:

No nie, był używany już w 1912 roku w samolotach a jeszcze wcześniej w łodziach :)

Chodziło mi o motoryzację, bo w tym sensie wiele tematów w F1 pochodzi z zupełnie innych dziedzin jak lotnictwo czy technologia kosmiczna.

Link to post
Share on other sites

Bardziej chodzi o to, że wchodząc i utrzymując się w F1 chodzi o wygrywanie, a nie o świadome traktowanie jej jako poligon do wprowadzania nowinek do aut cywilnych. Nie mylmy "skutków ubocznych" w ich użyciu z pierwotną intencją, jaką jest marketing i budowanie marki.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
Teraz, przymar napisał:

Bardziej chodzi o to, że wchodząc i utrzymując się w F1 chodzi o wygrywanie, a nie o świadome traktowanie jej jako poligon do wprowadzania nowinek do aut cywilnych. Nie mylmy "skutków ubocznych" w ich użyciu z pierwotną intencją, jaką jest marketing i budowanie marki.

To jest oczywiste i chyba nikt tego nie myli tutaj.

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Możecie na mnie głosować. Jak zostanę prezesem F1 to wprowadzę:

A wtedy na starcie stanie dwóch producentów z czterema autami ;) Emocje faktycznie sięgną zenitu

Link to post
Share on other sites

Chłopaki dziś szczęścia nie mieli by pojeździć :D kwalifikacje i wyścig mogą być ciekawe. 

Link to post
Share on other sites

Mega cieszę się z tego, że Ricciardo w końcu wrócił na podium. Z drugiej strony szkoda mi Lando, chyba pierwszy raz przy rozmowach przez radio można było go usłyszeć zdenerwowanego.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, chojny napisał:

No to Claire zrujnowała karierę Russellowi.

 

każdego szkoda.. :rolleyes:

 

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, czekker napisał:

 

każdego szkoda.. :rolleyes:

 

 

Pewnie się świetnie czuje kiedy był przez Claire klepany po plecach, nazywany przyszłym mistrzem świata, wielkim talentem, zapewniany o 100% wsparciu jego kariery przez zespół a następnie wystawiony w najgorszy z możliwych sposobów.

 

Mógł jeździć w najlepszym zespole w stawce a prawdopodobnie straci fotel w ogóle. 

 

Nie wiem czy można zawodnikowi zrobić coś gorszego. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   1 member


×
×
  • Create New...