Skocz do zawartości

Kubica w F1


Piotr

Rekomendowane odpowiedzi

45 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

 Nie znam się, ale mi to pachnie tym, że przy obecnych kosztach wyprodukowania silników F1 transfer technologii jest mizerny. Nie wiem - nie śledzę fur za miliony - ale wydaje mi się, że te topowe modele np. AMG nie mają wiele wspólnego z hybrydami. Jedynie Infiniti w Q50 oferowało niektóre technologie z F1 i tam ta hybryda miałaby sens.

Rzeczywiście nie znasz się i wydaje Ci się. Poczytaj o AMG One ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, skwaro napisał:

Rzeczywiście nie znasz się i wydaje Ci się. Poczytaj o AMG One ;)

Pierwsze co mi google wywaliło:

"Mercedes nie może skończyć Projektu One. Ale się stara"

 

Poza tym napisałem, że transfer jest mizerny, a że nie ma go wcale. Skoro mam już możliwość spotkania eksperta (bardzo mi miło) to z chęcią (bez uszczypliwości) poznam 10 rozwiązań stosowanych w F1, które dzisiaj z powodzeniem są stosowane seryjnie.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Pierwsze co mi google wywaliło:

"Mercedes nie może skończyć Projektu One. Ale się stara"

 

Poza tym napisałem, że transfer jest mizerny, a że nie ma go wcale. Skoro mam już możliwość spotkania eksperta (bardzo mi miło) to z chęcią (bez uszczypliwości) poznam 10 rozwiązań stosowanych w F1, które dzisiaj z powodzeniem są stosowane seryjnie.

Wszystkie 275 egzemplarzy AMG One są dawno sprzedane, mają opóźnienie ale obecnie prowadzone są testy przed homologacją.

 

A co do rozwiązań przeniesionych z F1 do zwykłych aut to jest ich znacznie więcej niż 10, zaczynając od włókna węglowego, przez skrzynie z łopatkami, po nadwozia monocoque m.in. w Alfie 4C czy Koennigsegach i DRS w MacLarenie P1, nie chce mi się wszystkich wymieniać, wystarczy że tu poczytasz:

https://www.formula1.com/en/latest/article.how-f1-technology-has-supercharged-the-world.6Gtk3hBxGyUGbNH0q8vDQK.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że jest ich więcej. Ale mam nieodparte wrażenie, że to wciąż nieco mizerny transfer:

"Hypercars aside, Mercedes uses hybrid technology derived from its F1 car in models such as the S-Class, while the paddle shift gearboxes developed in F1 in the late 80s and early 90s are now ubiquitous in road cars."

 

To już ciekawszy jest fragment o KERS. Trzeba byłoby być głupcem, żeby napisać, że transferu technologii nie ma. Ale wciąż uważam, że obecne przepisy utrudniają go w bardzo poważny sposób.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Oczywiście, że jest ich więcej. Ale mam nieodparte wrażenie, że to wciąż nieco mizerny transfer:

"Hypercars aside, Mercedes uses hybrid technology derived from its F1 car in models such as the S-Class, while the paddle shift gearboxes developed in F1 in the late 80s and early 90s are now ubiquitous in road cars."

 

To już ciekawszy jest fragment o KERS. Trzeba byłoby być głupcem, żeby napisać, że transferu technologii nie ma. Ale wciąż uważam, że obecne przepisy utrudniają go w bardzo poważny sposób.

Serio mizerny? No to po kolei z głowy:

- ceramiczne hamulce

- systemy kontroli trakcji

- systemy stabilizacji toru jazdy

- wielofunkcyjne kierownice

- aktywne zawieszenia

- elementy z carbonu

- rozwój opon

- kontrolowane strefy zgniotu

- silniki

- KERS

- DRS

- aktywna aerodynamika

- Launch Control

Jakby poszukać to byłoby tego dużo więcej. A część z tej listy masz z swoich autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nierozpędzał bym się tak.Technologie F1 są hiperdrogie i niszowe.Pojawiają się bardziej jako ciekawostki w supersamochodach niż kreują motoryzację jako taką.Motoryzację którą bardziej zmienił jeden człowiek niż jakikolwiek koncern .

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Transfer technologii do świata "realnego", to tylko skutek uboczny, pozytywny oczywiście ;) 

Celem tego "cyrku" są przede wszystkim emocje przy pokonywaniu granic i stałe ustanawianie ich wyżej.

To jest sport i tak jak w każdym, ten kto ma logotyp na mistrzu, skupia uwagę. A takie AMG poza tym, jeszcze tworzy tą technologię, wiec w ten sposób pokazuje światu, że to oni są w tym najlepsi i na tzw. tapecie. 

A jak coś kiedyś będzie w c klasie...to super ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze poduszki powietrzne. C

1 godzinę temu, skwaro napisał:

Serio mizerny? No to po kolei z głowy:

- ceramiczne hamulce

- systemy kontroli trakcji

- systemy stabilizacji toru jazdy

- wielofunkcyjne kierownice

- aktywne zawieszenia

- elementy z carbonu

- rozwój opon

- kontrolowane strefy zgniotu

- silniki

- KERS

- DRS

- aktywna aerodynamika

- Launch Control

Jak strefy zgniotu zaczęły się od F1, to dodałbym jeszcze poduszki powietrzne pomimo, iż w F1 ostatecznie się nie przyjęły ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, so_what napisał:

To jeszcze poduszki powietrzne. C

Jak strefy zgniotu zaczęły się od F1, to dodałbym jeszcze poduszki powietrzne pomimo, iż w F1 ostatecznie się nie przyjęły ;-)

Strefy zgniotu zaczęły się bodajże w drogowych Mercedesach, ale technologia została dopracowana do perfekcji w F1, auta drogowe bazują na tym, oczywiście w dużo uproszczonej formie bo monocoque jest raczej rzadko stosowany (też pochodzi z F1) i nie ma potrzeby wytrzymania kraksy z prędkościami 300km/h+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, aflinta napisał:

No nie, był używany już w 1912 roku w samolotach a jeszcze wcześniej w łodziach :)

Chodziło mi o motoryzację, bo w tym sensie wiele tematów w F1 pochodzi z zupełnie innych dziedzin jak lotnictwo czy technologia kosmiczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej chodzi o to, że wchodząc i utrzymując się w F1 chodzi o wygrywanie, a nie o świadome traktowanie jej jako poligon do wprowadzania nowinek do aut cywilnych. Nie mylmy "skutków ubocznych" w ich użyciu z pierwotną intencją, jaką jest marketing i budowanie marki.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, przymar napisał:

Bardziej chodzi o to, że wchodząc i utrzymując się w F1 chodzi o wygrywanie, a nie o świadome traktowanie jej jako poligon do wprowadzania nowinek do aut cywilnych. Nie mylmy "skutków ubocznych" w ich użyciu z pierwotną intencją, jaką jest marketing i budowanie marki.

To jest oczywiste i chyba nikt tego nie myli tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F1. Mercedes zostaje w stawce i stawia na AMG. Samochody osobowe mają czerpać z Formuły 1.

 

 

 

https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/903698/f1-mercedes-zostaje-w-stawce-i-stawia-na-amg-samochody-osobowe-maja-czerpac-z-fo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, czekker napisał:

 

każdego szkoda.. :rolleyes:

 

 

Pewnie się świetnie czuje kiedy był przez Claire klepany po plecach, nazywany przyszłym mistrzem świata, wielkim talentem, zapewniany o 100% wsparciu jego kariery przez zespół a następnie wystawiony w najgorszy z możliwych sposobów.

 

Mógł jeździć w najlepszym zespole w stawce a prawdopodobnie straci fotel w ogóle. 

 

Nie wiem czy można zawodnikowi zrobić coś gorszego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...