skwaro Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 45 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał: Nie znam się, ale mi to pachnie tym, że przy obecnych kosztach wyprodukowania silników F1 transfer technologii jest mizerny. Nie wiem - nie śledzę fur za miliony - ale wydaje mi się, że te topowe modele np. AMG nie mają wiele wspólnego z hybrydami. Jedynie Infiniti w Q50 oferowało niektóre technologie z F1 i tam ta hybryda miałaby sens. Rzeczywiście nie znasz się i wydaje Ci się. Poczytaj o AMG One Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-=nikon=- Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 @Czarne_Koronkowe zapomniałeś o najważniejszym FTZ by szydery nie było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 F1 to ma być orgia dźwięków, prędkości, walki... 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 (edytowane) Godzinę temu, skwaro napisał: Rzeczywiście nie znasz się i wydaje Ci się. Poczytaj o AMG One Pierwsze co mi google wywaliło: "Mercedes nie może skończyć Projektu One. Ale się stara" Poza tym napisałem, że transfer jest mizerny, a że nie ma go wcale. Skoro mam już możliwość spotkania eksperta (bardzo mi miło) to z chęcią (bez uszczypliwości) poznam 10 rozwiązań stosowanych w F1, które dzisiaj z powodzeniem są stosowane seryjnie. Edytowane 6 Października 2020 przez Czarne_Koronkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 45 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał: Pierwsze co mi google wywaliło: "Mercedes nie może skończyć Projektu One. Ale się stara" Poza tym napisałem, że transfer jest mizerny, a że nie ma go wcale. Skoro mam już możliwość spotkania eksperta (bardzo mi miło) to z chęcią (bez uszczypliwości) poznam 10 rozwiązań stosowanych w F1, które dzisiaj z powodzeniem są stosowane seryjnie. Wszystkie 275 egzemplarzy AMG One są dawno sprzedane, mają opóźnienie ale obecnie prowadzone są testy przed homologacją. A co do rozwiązań przeniesionych z F1 do zwykłych aut to jest ich znacznie więcej niż 10, zaczynając od włókna węglowego, przez skrzynie z łopatkami, po nadwozia monocoque m.in. w Alfie 4C czy Koennigsegach i DRS w MacLarenie P1, nie chce mi się wszystkich wymieniać, wystarczy że tu poczytasz: https://www.formula1.com/en/latest/article.how-f1-technology-has-supercharged-the-world.6Gtk3hBxGyUGbNH0q8vDQK.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 (edytowane) Oczywiście, że jest ich więcej. Ale mam nieodparte wrażenie, że to wciąż nieco mizerny transfer: "Hypercars aside, Mercedes uses hybrid technology derived from its F1 car in models such as the S-Class, while the paddle shift gearboxes developed in F1 in the late 80s and early 90s are now ubiquitous in road cars." To już ciekawszy jest fragment o KERS. Trzeba byłoby być głupcem, żeby napisać, że transferu technologii nie ma. Ale wciąż uważam, że obecne przepisy utrudniają go w bardzo poważny sposób. Edytowane 6 Października 2020 przez Czarne_Koronkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 38 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał: Oczywiście, że jest ich więcej. Ale mam nieodparte wrażenie, że to wciąż nieco mizerny transfer: "Hypercars aside, Mercedes uses hybrid technology derived from its F1 car in models such as the S-Class, while the paddle shift gearboxes developed in F1 in the late 80s and early 90s are now ubiquitous in road cars." To już ciekawszy jest fragment o KERS. Trzeba byłoby być głupcem, żeby napisać, że transferu technologii nie ma. Ale wciąż uważam, że obecne przepisy utrudniają go w bardzo poważny sposób. Serio mizerny? No to po kolei z głowy: - ceramiczne hamulce - systemy kontroli trakcji - systemy stabilizacji toru jazdy - wielofunkcyjne kierownice - aktywne zawieszenia - elementy z carbonu - rozwój opon - kontrolowane strefy zgniotu - silniki - KERS - DRS - aktywna aerodynamika - Launch Control Jakby poszukać to byłoby tego dużo więcej. A część z tej listy masz z swoich autach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 No nierozpędzał bym się tak.Technologie F1 są hiperdrogie i niszowe.Pojawiają się bardziej jako ciekawostki w supersamochodach niż kreują motoryzację jako taką.Motoryzację którą bardziej zmienił jeden człowiek niż jakikolwiek koncern . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 Transfer technologii do świata "realnego", to tylko skutek uboczny, pozytywny oczywiście Celem tego "cyrku" są przede wszystkim emocje przy pokonywaniu granic i stałe ustanawianie ich wyżej. To jest sport i tak jak w każdym, ten kto ma logotyp na mistrzu, skupia uwagę. A takie AMG poza tym, jeszcze tworzy tą technologię, wiec w ten sposób pokazuje światu, że to oni są w tym najlepsi i na tzw. tapecie. A jak coś kiedyś będzie w c klasie...to super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 To jeszcze poduszki powietrzne. C 1 godzinę temu, skwaro napisał: Serio mizerny? No to po kolei z głowy: - ceramiczne hamulce - systemy kontroli trakcji - systemy stabilizacji toru jazdy - wielofunkcyjne kierownice - aktywne zawieszenia - elementy z carbonu - rozwój opon - kontrolowane strefy zgniotu - silniki - KERS - DRS - aktywna aerodynamika - Launch Control Jak strefy zgniotu zaczęły się od F1, to dodałbym jeszcze poduszki powietrzne pomimo, iż w F1 ostatecznie się nie przyjęły ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 15 minut temu, so_what napisał: To jeszcze poduszki powietrzne. C Jak strefy zgniotu zaczęły się od F1, to dodałbym jeszcze poduszki powietrzne pomimo, iż w F1 ostatecznie się nie przyjęły ;-) Strefy zgniotu zaczęły się bodajże w drogowych Mercedesach, ale technologia została dopracowana do perfekcji w F1, auta drogowe bazują na tym, oczywiście w dużo uproszczonej formie bo monocoque jest raczej rzadko stosowany (też pochodzi z F1) i nie ma potrzeby wytrzymania kraksy z prędkościami 300km/h+. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 18 minut temu, skwaro napisał: monocoque jest raczej rzadko stosowany (też pochodzi z F1) No nie, był używany już w 1912 roku w samolotach a jeszcze wcześniej w łodziach 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 2 godziny temu, skwaro napisał: elementy z carbonu Znane już w pod koniec XIX w. i stosowane w żarówkach Pod koniec lat 60 ubiegłego wieku używane do budowy łopatek wirników silnika turboodrzutowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 7 minut temu, aflinta napisał: No nie, był używany już w 1912 roku w samolotach a jeszcze wcześniej w łodziach Chodziło mi o motoryzację, bo w tym sensie wiele tematów w F1 pochodzi z zupełnie innych dziedzin jak lotnictwo czy technologia kosmiczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przymar Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 Bardziej chodzi o to, że wchodząc i utrzymując się w F1 chodzi o wygrywanie, a nie o świadome traktowanie jej jako poligon do wprowadzania nowinek do aut cywilnych. Nie mylmy "skutków ubocznych" w ich użyciu z pierwotną intencją, jaką jest marketing i budowanie marki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 Teraz, przymar napisał: Bardziej chodzi o to, że wchodząc i utrzymując się w F1 chodzi o wygrywanie, a nie o świadome traktowanie jej jako poligon do wprowadzania nowinek do aut cywilnych. Nie mylmy "skutków ubocznych" w ich użyciu z pierwotną intencją, jaką jest marketing i budowanie marki. To jest oczywiste i chyba nikt tego nie myli tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 22 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał: Możecie na mnie głosować. Jak zostanę prezesem F1 to wprowadzę: A wtedy na starcie stanie dwóch producentów z czterema autami Emocje faktycznie sięgną zenitu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 F1. Mercedes zostaje w stawce i stawia na AMG. Samochody osobowe mają czerpać z Formuły 1. https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/903698/f1-mercedes-zostaje-w-stawce-i-stawia-na-amg-samochody-osobowe-maja-czerpac-z-fo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-=nikon=- Opublikowano 9 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2020 Chłopaki dziś szczęścia nie mieli by pojeździć kwalifikacje i wyścig mogą być ciekawe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-=nikon=- Opublikowano 11 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2020 No w DE się dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gomis Opublikowano 11 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2020 Mega cieszę się z tego, że Ricciardo w końcu wrócił na podium. Z drugiej strony szkoda mi Lando, chyba pierwszy raz przy rozmowach przez radio można było go usłyszeć zdenerwowanego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 15 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2020 No to Claire zrujnowała karierę Russellowi. https://powrotroberta.pl/2020/10/williams-zablokowal-transfer-russella-do-mercedesa-teraz-moze-sie-go-pozbyc.html?fbclid=IwAR1X50FzwHnxrohPDYKRSWhgwuTvrrfGEA1e96M0T6EmRNh6XXF-nTYWdbg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czekker Opublikowano 15 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2020 1 godzinę temu, chojny napisał: No to Claire zrujnowała karierę Russellowi. każdego szkoda.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 16 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2020 8 godzin temu, czekker napisał: każdego szkoda.. Pewnie się świetnie czuje kiedy był przez Claire klepany po plecach, nazywany przyszłym mistrzem świata, wielkim talentem, zapewniany o 100% wsparciu jego kariery przez zespół a następnie wystawiony w najgorszy z możliwych sposobów. Mógł jeździć w najlepszym zespole w stawce a prawdopodobnie straci fotel w ogóle. Nie wiem czy można zawodnikowi zrobić coś gorszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tutek Opublikowano 16 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2020 "Boże, strzeż mnie od przyjaciół, z wrogami poradzę sobie sam" George Russel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się