Skocz do zawartości

Kubica w F1


Piotr

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 6.07.2019 o 08:53, Jacky X napisał:

Co by nie mówić o technice i oponach to mniejsze prędkości na prostej mogły by wynikać tylko z innego ustawienia spojlerów. Większa przyczepność kosztem prędkości. Wybór kierowcy. Ale ciężko uwierzyć w to, żeby Kubica za każdym razem ustawiał by mniejszą prędkość. Zagadka więc jakaś jest.

 

https://powrotroberta.pl/2019/07/byly-szef-lotusa-wierze-ze-samochody-kubicy-i-russella-bardzo-sie-roznia.html

 

Nie jestem ślepym fanatykiem widzącym wszędzie spiski przeciwko Robertowi, ale... lektura ciekawa, a i klocki łatwe do ułożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, HoQ napisał:

 

https://powrotroberta.pl/2019/07/byly-szef-lotusa-wierze-ze-samochody-kubicy-i-russella-bardzo-sie-roznia.html

 

Nie jestem ślepym fanatykiem widzącym wszędzie spiski przeciwko Robertowi, ale... lektura ciekawa, a i klocki łatwe do ułożenia.

 

Dawno nie czytałem tak MOCNEGO tekstu o F1. Co za syf. Konkurent, konkurentowi przydziela moc w zawodach. Co za gówno. To tak jakby Barcelona przed meczem zdecydowała się Realowi powiększyć bramkę o 20cm i nikt nie widział by w tym problemu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Kukson napisał:

Rich Energy musi zbierać na odszkodowanie za plagiat logo, a raczej mało nie zapłacą :)

Plus prawdopodobnie zniszczenie wszystkich wyprodukowanych puszek z obecnym logo, a gdzieś z czytałem, że jest tego za kilka dużych baniek zielonej waluty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Claire zarzeka się , że bolidy są takie same więc chyba są mocno podobne. Ale po tym co powiedział gość z Lotusa myślę ,że Russel otrzymuje inny silnik niż Kubica i to nie tylko daje większą prędkość na prostej ale powoduje inne zachowanie się opon na całym kółku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Korton napisał:

 

Odpowiednie mapowanie, co za tym idzie przyrost momentu itp - jakoś to sobie można wyobrazić

No dobra ale nie mieszajmy w takim razie silnika z mapowaniem bo to dwie różne rzeczy w przeciwnym razie ciężko sobie wyobrazić żeby teoretycznie słabszy silnik wpływal bardziej na zużycie opon. A na koniec końców to i tak kierowca ma ostateczne zdanie ile mocy/Nm jest przekazywane na asfalt w danym momencie aczkolwiek dobra mapa potrafi lepiej to modulowac ale to mapa a nie sam silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, turdziGT napisał:

No dobra ale nie mieszajmy w takim razie silnika z mapowaniem bo to dwie różne rzeczy w przeciwnym razie ciężko sobie wyobrazić żeby teoretycznie słabszy silnik wpływal bardziej na zużycie opon. A na koniec końców to i tak kierowca ma ostateczne zdanie ile mocy/Nm jest przekazywane na asfalt w danym momencie aczkolwiek dobra mapa potrafi lepiej to modulowac ale to mapa a nie sam silnik.

No ale mapy ustawia mercedes, a nie williams - zreszta nie jestem zwolennikiem tej teorii z mercedesem i innymi silnikami, tak tylko spekuluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest jakaś różnica w traktowaniu MB to pewnie cały pakiet czyli mapa i silnik ale ja nie bardzo jestem w stanie to podłączyć pod zużycie opon.

 

Prawda jest taka że bolid to cały pakiet i jeżeli każdy z jego kompentow jest troszkę słabszy powiedzmy o 0,05 czy 0,1 sek to suma tych roznic daje bardzo widoczna strate czasową i ciezko tu wskazac konkretny komponent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, turdziGT napisał:

A niby w jaki sposób sam silnik ma na to wpływać?

 „Na 100%. Nie mam co do tego cienia wątpliwości, że dają inne tryby silników. Wtedy gdy Romain zdobył podium na Spa [2015 rok], Mercedes musiał dać mu coś więcej, bo nie chcieli, żeby Vettel go wyprzedził i zdobył podium. I przyznali nam to po wyścigu, powiedzieli, dlaczego to zrobili. Romain przyszedł do mnie potem i powiedział: ten samochód nigdy nie prowadził się tak dobrze. Bo jeżeli masz szybszy samochód, to lepiej pracuje aero, szybciej dogrzewasz opony, możesz później hamować”.

Na mój prosty chłopski rozum:

"Słabsza" mapa silnika -> gorzej pracujące aero -> brak docisku -> niedogrzane opony -> ślizganie się po torze

Edytowane przez Leniwiec96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Leniwiec96 napisał:

"Słabsza" mapa silnika -> gorzej pracujące aero -> brak docisku -> niedogrzane opony -> ślizganie się po torze

Cytat

Znaczną część wyścigu F1 Kubica poświęcił na rozmowy dotyczące opon i stanu hamulców. O tym, że nie pracowały one najlepiej mogliśmy się przekonać już na pierwszych metrach, gdy Polak zaraz po starcie stracił panowanie nad maszyną na dohamowaniu do zakrętu.

Mimo kilkukrotnej zmiany ustawień, hamulce w modelu FW42 nadal nie sprawowały się najlepiej. Polak narzekał też na przegrzewające się opony. Na początku wyścigu, przed odbyciem kary, gdy kierowca Williamsa podążał tuż za innymi, problem ten się nasilił.

Źródło: https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/818996/f1-robert-kubica-musial-poprawiac-inzyniera-chaotyczny-wyscig-w-baku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, turdziGT napisał:

Jeżeli jest jakaś różnica w traktowaniu MB to pewnie cały pakiet czyli mapa i silnik ale ja nie bardzo jestem w stanie to podłączyć pod zużycie opon

Słabszy silnik, słabsze dogrzanie opon, niedogrzane opony gorzej trzymają i szybciej się zużywają. Taka koncepcja na szybko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rich Energy to był szwindel od samego początku. Aż dziwne że HAAS w to wszedł.

 

Kwestia ustawiania map przez Mercedesa w bolidach Williamsa, to obok prywatnych testów Pirelli etc moim zdaniem kolejny dowód na to jakim syfem stał się ten "sport"... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aflinta napisał:

Ale Robert najczęściej narzeka na przegrzewające się opony.

 

3 godziny temu, Tutek napisał:

Słabszy silnik, słabsze dogrzanie opon, niedogrzane opony gorzej trzymają i szybciej się zużywają. Taka koncepcja na szybko. 

 

Na pewno jest też jakaś logika i czynnik w tym co piszecie ale ja dalej uważam że to nie jeden a suma wszystkich tych czynników jest odpowiedzialna za taki czy inny stan rzeczy.

Nie mogę się odeprzeć wrażeniu że jak by RK wsiadł do topowego F2 to był by nim szybszy niż tym szrotem.

A największego nerwu mam Na to że cała ta sytuacja kładzie cień na to co tak naprawdę osiągnął.......

Edytowane przez turdziGT
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, aflinta napisał:

Ale Robert najczęściej narzeka na przegrzewające się opony.

 

Jeśli nie masz komfortu jazdy. Jeśli płynna jazda nie przychodzi łatwo to albo nie masz tempa albo ciśniesz , przegrzewasz opony i niszczysz. A jak się nie ma opony to zaczyna się katastrofa. Zwalniasz bo nie masz trakcji. Zwalniasz i temperatura opon spada. W tym momencie Twoje problemy się potęgują. Masz zużyte opony i schłodzone. Nie istniejesz na torze.

 

Jest prawdą połowiczną ,że kierowca decyduje ile mocy da na koła. Kierowca może dać np. 80% momentu w danej chwili ale nie da .... 105%.   Jak ma słabszą jednostkę to się nie udowodni , że nie ma pozamiatane.

 

@Turdzi

 

Jak napisał Mattiew z Lotusa. Nie masz mocy gorzej pracuje aero i opony. To nie tylko prędkość na prostej. Cały pakiet daje znać o sobie. A od kiedy Pirelli robi opony ze zużytych kondomów ten sport nie jest już zrozumiały dla normalnego kibica.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...