Skocz do zawartości

Kubica w F1


Piotr

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, so_what napisał:

Po pierwsze tam było więcej miejsca, a po drugie w deszczu nie ma aż takiej różnicy w przyczepności. Tak mi się przynajmniej wydaje.

 

 

A który moment porównujesz dokładnie?  Czyli że w ulewnym deszczu po trawie, tralkach, szykanach i asfalcie da się opanować a jak jest sucho to się nie da?

 

W sumie to i tak nie ma o czym gadać, sytuacja jedna, nagranie z kilku kamer, każdy widzi coś innego. 

 

 

 

16 minut temu, so_what napisał:
2 godziny temu, yak napisał:

"an incident, involving contact between two cars, in which both drivers involved could have avoided contact by more careful postioning of their car"

Na moje oko wymogi definicji zostały spełnione.

 

No z tego co tu czytam to Vettel nic nie mógł zrobić, więc nie zostały spełnione. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, chojny napisał:

A który moment porównujesz dokładnie?  Czyli że w ulewnym deszczu po trawie, tralkach, szykanach i asfalcie da się opanować a jak jest sucho to się nie da?

Chodziło mi o to, że tam było więcej miejsca. Tutaj za tralkami była ściana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był skrót myślowy. Z jednej strony we wrzuconym filmie pewnie nie było aż tak drastycznych różnic w trakcji pomiędzy torem, a poboczem. Z drugiej strony było po prostu więcej miejsca na "ratowanie się".

Tak, czy inaczej każdy przypadek jest inny, a w tym konkretnym uważam, że kara była niepotrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chojny napisał:

 

A jaki wpływ na trakcje na trawie ma ściana po drugiej stronie toru?

Inne decyzje podejmujesz majac za chwile sciane, a inne gdy jest wiecej miejsca. Margines bledu i ewentualne jego skutki sa diametralnie rozne, o to chyba chodzilo So_what.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Korton napisał:

Inne decyzje podejmujesz majac za chwile sciane, a inne gdy jest wiecej miejsca. Margines bledu i ewentualne jego skutki sa diametralnie rozne, o to chyba chodzilo So_what.

 

 

I pewnie ponieważ tam była ściana Vettel nie odpuścił i szedł pełna bombą aby nie stracić pozycji. 

 

Pewnie by zwolnił i przepuścił Hamiltona gdyby tam bylo więcej miejsca. 

 

25 minut temu, so_what napisał:

To był skrót myślowy. Z jednej strony we wrzuconym filmie pewnie nie było aż tak drastycznych różnic w trakcji pomiędzy torem, a poboczem. Z drugiej strony było po prostu więcej miejsca na "ratowanie się".

Tak, czy inaczej każdy przypadek jest inny, a w tym konkretnym uważam, że kara była niepotrzebna.

 

Roznica była tylko operowanie gazem było inne. Tył jak wiadomo jest niesatabilny kiedy gazu się doda za dużo bądź nagle odpuści. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, chojny napisał:

I pewnie ponieważ tam była ściana Vettel nie odpuścił i szedł pełna bombą aby nie stracić pozycji. 

 

Pewnie by zwolnił i przepuścił Hamiltona gdyby tam bylo więcej miejsca.

Gdzie miał niby zwolnić, puścił mu w zakręcie przód (tu jego błąd), wpadł na trawę na której był z 0.5sek. Poza tym na trawie na slickach nie wykonujesz gwałtownych manewrów tylko starasz się przez nią przejechać nie zmieniając balansu (hamowanie, dodawanie gazu, czy skręcanie), pod koniec wyjazdu z trawy zarzuciło mu tyłem, stąd kontra w prawo jak już wjeżdżał na tor - to spowodowało, że go wyrzuciło na prawą stronę toru.

Gdyby miał, za torem nie ścianę, a szerokie miejsce wyjazdowe (na niektórych nowych torach również asfaltowe), to by mógł próbować na trawie jakiś manewrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Korton napisał:

Gdzie miał niby zwolnić, puścił mu w zakręcie przód (tu jego błąd), wpadł na trawę na której był z 0.5sek. Poza tym na trawie na slickach nie wykonujesz gwałtownych manewrów tylko starasz się przez nią przejechać nie zmieniając balansu (hamowanie, dodawanie gazu, czy skręcanie), pod koniec wyjazdu z trawy zarzuciło mu tyłem, stąd kontra w prawo jak już wjeżdżał na tor - to spowodowało, że go wyrzuciło na prawą stronę toru.

Gdyby miał, za torem nie ścianę, a szerokie miejsce wyjazdowe (na niektórych nowych torach również asfaltowe), to by mógł próbować na trawie jakiś manewrów.

 

Wszędzie. Cały manewr powinien być bezpieczny a nie skoncentrowany na obronie pozycji co spowodowalo zagrożenie na torze. Szczególnie w kontekście wspominanej tu ściany czyli fizycznego braku miejsca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chojny napisał:

Wszędzie

Będąc w poślizgu deptać hamulec? Czyż nie dzwonem kończy się większość takich manewrów kierowców ze środka stawki (czyt. Mniej opierzonych?).

Swoja droga czy manewr Hamiltona był bezpieczny? Widział, ze zawodnik przed nim tańczy na torze, a on do bandy i gaz w podłogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Będąc w poślizgu deptać hamulec? Czyż nie dzwonem kończy się większość takich manewrów kierowców ze środka stawki (czyt. Mniej opierzonych?).

Swoja droga czy manewr Hamiltona był bezpieczny? Widział, ze zawodnik przed nim tańczy na torze, a on do bandy i gaz w podłogę.

 

Hamulec? Dlaczego hamulec? Myslisz ze to dobry pomysł? 

 

Vettel nie był przed nim tylko po za torem po lewej stronie a Hamilton pojechał kreska wyścigową w prawo. Hamilton jechał swoje i zareagował w odpowiednim momencie w odpowiedni sposób na błąd Vettela aby zapobiec wypadkowi.

 

Po raz kolejny. To zawodnika popełniającego błąd obowiązkiem jest taki powrót na tor aby nie powodować zagrożenia dla innych uczestników wyścigu. 

 

 

 

 

 

 

 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie popatrzy z kamery zawieszonej nad zakretem to widac, ze tor jazdy zostal zmieniony juz po zjezdzie z trawy. Wydaje mi sie, ze wracajac na tor z trawa na kolach (rzekomo) powinno sie minimalizowac katy i i wydluzac skret a tutaj bylo odwrotnie i Vettel chcial jak najszybciej wrocic na kreske wyscigowa.

  • Super! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, chojny napisał:

 

Hamulec? Dlaczego hamulec? Myslisz ze to dobry pomysł? 

 

Vettel nie był przed nim tylko po za torem po lewej stronie a Hamilton pojechał kreska wyścigową w prawo. Hamilton jechał swoje i zareagował w odpowiednim momencie w odpowiedni sposób na błąd Vettela aby zapobiec wypadkowi.

 

Po raz kolejny. To zawodnika popełniającego błąd obowiązkiem jest taki powrót na tor aby nie powodować zagrożenia dla innych uczestników wyścigu. 

 

 

 

 

 

 

 

Krótko mówiąc mysle, ze dalsza dyskusja nie ma sensu ;) każdy z nas stojąc za Vettelem czy Hamiltonem ma trochę racji. Ciekawe tylko co da odwołanie się Ferrari. Mysle ze sprawa zostanie dogłębnie zbadana, bo jest wiele kontrowersji - o ile błędna decyzja (jeśli za taka zostanie uznana przez komisje odwoławcza) nie zostanie zamieciona pod dywan. Nawet jeśli nam się wydaje, ze Vettel nie zrobił nic złego, to jeśli REGULAMIN mówi co innego to należało go ukrac. 

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie by było jakby Orlen pomógł RK znaleźć normalny team, a nie to badziewie z Grove.

 

Cytat
- Wszystkie możliwości wchodzą w grę - powiedział w "Newsroomie" Daniel Obajtek, prezes Orlenu, o możliwości poszukania innego zespołu dla Roberta Kubicy w F1. Będzie to zadanie trudne, ale nie niemożliwe.

Obecny kontrakt Kubicy z Williamsem został zawarty według formuły 1+1. Przy spełnieniu określonych warunków, współpraca obu stron będzie kontynuowana. Będzie też oznaczać dalszą obecność Orlenu jako partnera brytyjskiej ekipy.Wypowiedź Obajtka w rozmowie z Tomaszem Machałą w "Newsroomie" jasno pokazuje, że Orlen rozgląda się za innymi opcjami, tak aby Kubica otrzymał bardziej konkurencyjny samochód w F1.

https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/827863/f1-orlen-szuka-robertowi-kubicy-innego-zespolu-polak-moze-miec-kilka-opcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...