Jump to content

Kubica w F1


Piotr

Recommended Posts

Na fb widziałem artykuł z porównaniem czasów i prędkości RK i GR. Wynika z nich, że generalnie mają podobne tempo, mimo niższych prędkości Roberta. Gdyby nie start z pitstopu, kara i taktyka zespołu to Robert mógłby być przed Russelem. 

Porównując prędkości Williamsa z innymi bolidami jest jednak przepaść. 

 

Ciekaw jestem jakie wyniki mieliby zeszłoroczni kierowcy. ;)

 

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, przemekka napisał:

Gdyby nie start z pitstopu, kara i taktyka zespołu to Robert mógłby być przed Russelem

Robert był kilka razy w strefie DRS-u za Russelem, nawet 0,4 sek. Jednak nie wyprzedził, a na tym torze to dosyć łatwa czynność. Może nie mógł?

Po takiej sytuacji, jego strata sukcesywnie rosła, do nawet ponad sekundę na km.

Link to comment
Share on other sites

Drugi sezon serialu dokumentalnego "Formuła 1. Jazda o życie" Netflixa będzie w części poświęcony Robertowi Kubicy i jego walce o powrót do startów w Formule 1 - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl.
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-drugi-sezon-serialu-formula-1-jazda-o-zycie-o-powrocie-roberta-kubicy-do-f1#

 

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, tamer9 napisał:

Dołożę do tego jeden z komentarzy który pojawił się u Gutowskiego

Cytat

 

NET SERWIS NEWS

 

Cezary coś takiego wygrzebałem zapoznaj się z tymi spostrzeżeniami i powiedz co o tym myślisz Polecam porównać onboardy Kubicy i Russela. Porównałem okres wyścigu około 12-14 minuty kiedy Kubica jest w zasięgu DRS za Russelem, oraz okres około 16-18 minuty gdzie kierowcy znowu się do siebie zbliżają przy okazji tłoku na torze... Zgadnijcie... :) W pierwszym przypadku Kubica zbliża się do Russela na około 1-1,5 sek - przez radio dostaje polecenie Engine mode 6 (czyli gorszą mapę silnika niż jechał przed chwilą) a Russel przed dojazdem do ostatniego sektora gdzie jest długa prosta i można łatwo korzystając z DRS wyprzedzić, przestawia pokrętło z GO RACE na inną pozycję - co ciekawe jest to pozycja do Ataku którą podobnie Russel używa ok. 16-18 min na polecenie zespołu - tak żeby przypadkiem Robert go nie wyprzedził. Russel cały czas podczas wyścigu jak tylko Robert się zbliżał przestawia pokrętło z GO RACE na inny mod silnika, a Robert ciągle na jednym. Niestety moim zdaniem zespół robi Roba na szaro...

 

Z jednej strony nie chce mi się wierzyć żeby zespół który nie ogarnia o której wystawić bolid z garażu był w stanie prowadzić takie gierki ale z drugiej strony... 

 

Niby RK miał stary bolid bo nie ma trzeciego ale jak RUS zaliczył studzienkę to nagle podłoga i nadwozie się w garażu znalazło. :ph34r:

 

Trzeba wspomnianego wyżej Antoniego o pomoc w wyciąganiu wniosków poprosić...

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W sumie Antoni ma tego swojego szofera pana Kazia czy jak mu tam co bez uprawnień krecił bardzo dobre czasy na trasie Warszawa-Toruń to mu pomoże  ;)

Ehhh

 

Cytat

najbardziej na piątkowej przygodzie George Russella ze studzienką w Grand Prix Azerbejdżanu ucierpi… Robert Kubica. Od Grand Prix Hiszpanii miał on dysponować podwoziem, które teraz musiało trafić do Russella.

 

https://powrotroberta.pl/2019/04/cerasoli-podwozie-przygotowane-dla-kubicy-trafilo-do-russella.html?fbclid=IwAR2o7sYn5Rt5L3BWIdBa_rbGldvVtzdla_lT1sWH_FJOAoEvVdIU6MAC6zQ

  • Confused 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Kukson napisał:

W sumie Antoni ma tego swojego szofera pana Kazia czy jak mu tam co bez uprawnień krecił bardzo dobre czasy na trasie Warszawa-Toruń to mu pomoże  ;)

Ehhh

 

 

https://powrotroberta.pl/2019/04/cerasoli-podwozie-przygotowane-dla-kubicy-trafilo-do-russella.html?fbclid=IwAR2o7sYn5Rt5L3BWIdBa_rbGldvVtzdla_lT1sWH_FJOAoEvVdIU6MAC6zQ

Stawiam na to:

"czy może otrzyma ten połatany po Russellu".

Link to comment
Share on other sites

Dziś mija 25 lat od śmierci

Ayrton Senna

Polska telewizja wtedy zaszczycała nas transmisją kolejnych GP, to były emocjonujące chwile. Po wyścigu z przyjacielem, który był za profesorem Prostem, rozgrywaliśmy dane identyczne GP na C64 w grę PITSTOP2 później w Microprose Formula 1 Grand Prix. Punkty zbieraliśmy cały rok, tego weekendu nie rozegraliśmy GP.

 

 

Byłem młody, to była szokująca śmierć, śmierć idola.

Więcej nie mam siły pisać nawet po tylu latach ...

 

[`]

Edited by Intakwrx
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Miałem wtedy 15 lat.Pamiętam ten weekend ale chciałem przypomnieć Roland Ratzenbergera. Jest tak samo martwy jak Senna tyle że na innym zakręcie i dzień wczesniej i nikt o tym nie pamięta [*]

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A tak BTW to zapewne mało kto wie że Ayrton miał powiązania z Audi i prywatnie jeździł Audi S4 tak jak zreszta wielu wspanialych kierowców  miedzy innymi Colin Mcrae ( RS4 B7 ) czy choc by sam RK RS6 :)Ayrton-Senna-Audi.jpg.fc9989075f9e96e29d77e1a0e0cc0869.jpgFB_IMG_1556720256599.jpg.03b9b9c3c4a0a0defcf34f9b4bddd507.jpg 

Edited by turdziGT
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wstyd się przyznać ale dopiero niedawno trafiłem na ciekawe wydarzenie w którym uczestniczył zarówno Senna jak i wielu innych kierowców F1. Jeśli ktoś nie zna to polecam się zapoznać :)
 

Cytat

Za http://www.ayrton-senna-dasilva.com/memories-nurburgring-1984/

 

As an Ayrton Senna fan, I recently wondered when Senna was “known” for the first time. Yes, I know he raced in karts from a young age, and moved up through the ranks of Formula Ford 1600, Formula Ford 2000, and Formula 3 competition with lots of success. But many drivers have done the same.

ayrton-senna-nurburgring-1984

This story is about the race that shocked everyone in Formula 1 into asking the same question: “Who is this Ayrton Senna guy?”

It was 1984 and Senna had just stepped into F1, finishing a strong third on his debut before retiring from the next two races. From the get-go, it was clear that he was an ambitious, young, aggressive driver who had dreams—but his Toleman was not sturdy enough to beat the others. He was the youngest driver on the grid at 24 years old.

A question enthusiasts often ask each other is, “Who would be the best driver ever, if everyone had the same car?”

In 1984, that’s exactly what happened—thanks to a strange set of circumstances: the Nürburgring Circuit had been completely revamped, and the powers-that-be decided to hold a grand opening ceremony that included a race filled with current—and former—World Champions. Mercedes-Benz, with its new 190E 2.3-16, stepped up and provided a grid’s worth of cars. Finding exposure for the car was proving difficult, as the 190E 2.3-16’s engine was developed by Cosworth in the U.K. in order to enter the car into rally competition. Fearing it would be outclassed by its all-wheel-drive rivals, the car was then reborn as a touring car—perfect for a race of champions!

After about two years of rebuilding the track, the smaller and much safer Nürburgring “Grand Prix” Circuit for F1 would re-open next to the traditional and very dangerous Nordschleife “North Loop” toll road and race circuit. Mercedes-Benz sent around 20 of its newest saloons to the track, complete with about 200 horsepower, a roll cage, and racing seats—everything else on the cars was near-standard equipment.

All living F1 champions were invited, and only five did not participate—Senna’s entry to the race was thanks to, depending on who you ask: Emerson Fittipaldi dropping out, a friend at Mercedes-Benz, or a number of other scenarios. But the important thing is that he started the race. Lining up against Senna included names such as Jack Brabham, Phil Hill, John Surtees, Denny Hulme, James Hunt, Alan Jones, Niki Lauda, Alain Prost, Keke Rosberg, Jody Scheckter, Klaus Ludwig, and Stirling Moss—I think you’d agree Senna’s competition was probably stronger in this “fun” race than during an F1 race weekend!

While others were thinking of the race as just fun, Senna used it as a chance to prove himself. Fun fact: Alain Prost picked Senna up from the airport, driving the Brazilian two hours to the circuit—and this was the first time they met. Prost would capture pole position later that day, with Senna right behind him. The next day, just before the race it started to rain. Little did his competition know that the conditions were perfect for Senna. As soon as the race began, it did not take more than half a lap for Senna to capture the lead.

While others were making fun and cutting corners, Senna was actually driving flat-out with the car, flying through bends like a stone skipping across water. He won that 12 lap race ahead of Niki Lauda, proving himself in equal machinery. Right away, John Surtees is said to have mailed a letter to Enzo Ferrari with the advice to hire Senna, if Enzo wanted to score a future World Champion. To his detriment, Ferrari didn’t take the advice.

Besides a wreath, the winning car would be retained by Mercedes-Benz and shown in the company museum; apparently, at the time Senna’s victory was an unpopular one—after all, the 24-year-old was still virtually an unknown. Cooler heads prevailed, and I’m sure Mercedes-Benz is happy that they kept the winning car; it remains at the company museum in Stuttgart to this day.

petrolicious.com

 

 

 

 

 

I wyniki.

 

Cytat
Position Driver Notes
1 Ayrton Senna British F3 champion, three F1 starts
2 Niki Lauda Two-times champion, won third that year
3 Carlos Reutemann 1981 championship runner-up
4 Keke Rosberg 1982 champion
5 John Watson Five-times grand prix winner
6 Denny Hulme 1967 champion
7 Jody Scheckter 1979 champion
8 Jack Brabham Three-times champion
9 Klaus Ludwig Le Mans 24 Hours winner
10 James Hunt 1976 champion
11 John Surtees 1964 champion
12 Phil Hill 1961 champion
13 Manfred Schurti Nurburgring race winner
14 Stirling Moss 16-times grand prix winner
15 Alain Prost Went on to win four championships and 51 races
16 Udo Schutz 1966 German sports car champion
17 Jacques Laffite Six-times grand prix winner
18 Hans Hermann 7th in 1954 championship
19 Elio de Angelis One-time grand prix winner at the time
20 Alan Jones 1980 champion

 

  • Like 1
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Oto dlaczego FE zyskuje kibiców:

 

https://jalopnik.com/formula-es-new-app-lets-you-ghost-race-against-drivers-1834325486

 

Idziesz z dzieckiem a to się może bawić swoim ulubionym telefonem biorąc udział w prawdziwym wyścigu. 

Na F1 jedyne co usłyszysz od małolata to czy długo ma tutaj jeszcze siedzieć. 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mnie się wydaje , że FE jest trochę za mało reklamowana. Ale jak przyciągną potęgi IT i marketingowo będą parli do przodu to mogą pogrążyć F1 od lat strzelającą sobie w kolana.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, matros1 napisał:

może bawić swoim ulubionym telefonem biorąc udział w prawdziwym wyścigu.

 

I zamiast oglądać prawdziwy wyścig, gapi się jak zwykle w telefon :facepalm:

Wydaje mi się, że zabiera się dzieciaka na różne imprezy sportowe, żeby "zażył" prawdziwego życia i emocji, a dodatkowo odpoczął od świata zamkniętego za tym kilku-calowym szkiełkiem.

 

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Tymczasem wyglada na to ze biednemu dalej wiatr w oczy.W Baku przez wypadek ze studzienka Russell dostal nowe podwozie ktore bylo szykowane dla Roberta.Na pytaytnie czy Williams zamieza zbudowac jeszcze jedno padla odpowiedz ze na razie nie tak wiec porobione chyba juz jest.Kwesta jest teraz czy dostanie to naprawiaone på Russellu czy bedzie dajej jezdzil na swoim lewym.

Link to comment
Share on other sites

 

Godzinę temu, Adi napisał:

Wydaje mi się, że zabiera się dzieciaka na różne imprezy sportowe, żeby "zażył" prawdziwego życia i emocji, a dodatkowo odpoczął od świata zamkniętego za tym kilku-calowym szkiełkiem.

 

Niestety/stety nasze dzieci żyją w trochę innej rzeczywistości niż my zgredy. Czy lepszej czy gorszej? Zdecydowanie innej. 

Zmuszanie dzieciaka żeby szedł na wyścig bo ma zażyć prawdziwego życia do niczego dobrego nie doprowadzi. Wolę zabrać syna ze sobą na coś co sprawi mu przyjemność a przy okazji spędzimy czas razem. Przy okazji może złapie bakcyla i paradoksalnie właśnie oderwie nos od ekranu. 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, turdziGT napisał:

Tymczasem wyglada na to ze biednemu dalej wiatr w oczy.W Baku przez wypadek ze studzienka Russell dostal nowe podwozie ktore bylo szykowane dla Roberta.Na pytaytnie czy Williams zamieza zbudowac jeszcze jedno padla odpowiedz ze na razie nie tak wiec porobione chyba juz jest.Kwesta jest teraz czy dostanie to naprawiaone på Russellu czy bedzie dajej jezdzil na swoim lewym.

a nie uczwiej by było jakby na Barceonę Robert odebrał te nowe podwozie, a Russel dostał z powroten swoje ale naprawione? chyba to tylko moje (nasze) pobożne życzenia...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...