Skocz do zawartości

Kubica w F1


Piotr

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, hvdy napisał:

 

Ten czas na pewno będzie inny, na te chwilę to chyba bez sensu porównywać czas z gp vs czas z testów, gdzie jak sami mówili, nie pracowali jeszcze dużo nad ustawieniami 

 

Będzie inny, ale IMHO warto porównać. Poniżej zestawienie z 2018 najlepszych czasów z testów z czasami z Q1-Q2-Q3 

  Tests Q3
Ferrari 1:17.182 1:16.305 
McLaren 1:17.784 1:17.721
Red Bull 1:18.047 1:16.816
Renault 1:18.092 1:17.790
Haas 1:18.360 1:17.835
Toro Rosso 1:18.363 1:18.463
Mercedes 1:18.400 1:16.173
Force India 1:18.967 1:18.696
Sauber 1:19.118 1:18.910
Williams 1:19.189 1:19.695
Edytowane przez xemir
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, oglądałem ostatnio jeszcze raz wywiad z Robertem na temat opon, gdzie tłumaczył jaki wpływ na temp opon ma nawet prędkość przejechanego pit lane, poważnie warto zestawiać czasy z zimowych testów z czasami kwalifikacyjnymi, które się odbywają w innych warunkach i czasie? To może skoro rozbijamy tak czasy z testów na czynniki pierwsze to z chęcią się dowiem ile czasowo boosta dodają tegoroczne zmiany boilidów, pakiet aero poszczególnych teamów itp, pytanie oczywiście retoryczne... 

 

Nie rozumiem jak to jest, że ludzie za ekranem monitora wiedzą więcej od gościa, który zjadl zęby na wyścigach i którego w padoku określają jako doskonałego jeżdżącego inżyniera, skoro ten gość wyraźnie podkreśla, że przez tą obsuwę nie skupiają się w testach na ustawieniu boilidu pod wyścig, ustawianiu auta pod kątem tempa, bo nie mają na to czasu, to ja mu kurde wierze, a skoro tak jest to porównania czasów z testów można sobie delikatnie mówiąc wsadzić, pozdrowienia! 

 

Edytowane przez nysiopysio84
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, nysiopysio84 napisał:

 

Nie rozumiem jak to jest, że ludzie za ekranem monitora wiedzą więcej od gościa, który zjadl zęby na wyścigach i którego w padoku określają jako doskonałego jeżdżącego inżyniera, skoro ten gość wyraźnie podkreśla, że przez tą obsuwę nie skupiają się w testach na ustawieniu boilidu pod wyścig, ustawianiu auta pod kątem tempa, bo nie mają na to czasu, to ja mu kurde wierze, a skoro tak jest to porównania czasów z testów można sobie delikatnie mówiąc wsadzić, pozdrowienia! 

 

 

To jest bardzo proste. 

 

Musimy mieć o czym gadać, więc musimy się znać, jak każdy Polak na wszystkim, w tym również na czwartkowych ciśnieniach na PitLane w Barcelonie i ich wpływowi na czasy kwalifikacji w Australii. :mrgreen:

 

Innymi słowy, czymś musimy żyć, bo w przeciwnym razie emocje będą jak przy oglądaniu schnącej farby. ;) 

  • Super! 3
  • Dzięki! 1
  • Haha 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Jacky X napisał:

W Australi walczy się o punkty. Dlaczego nie pracują nad ustawieniami ? Odpuszczą (trochę) Australię bo niby potem nastukają punktów więcej ?!?

Może to dobre podejście: po co pompować balon jak ma pęknąć? Może lepiej skupić sie na tu i teraz a nie opowiadać do TV i mediów androny.

Dla mnie postawa OK - mamy co mamy, pracujemy dalej bez "grzania" pod kotłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„Robert miał bardzo budujące komentarze co do jakości samochodu. Mówi że zrobiliśmy potężne postępy jeśli chodzi o stabilność platformy, kontrolowanie zużycia opon. O prędkości nie mówił, ale zrobiliśmy dobry krok. Mamy znaczne lepsze podstawy, aby się rozwijać” P. Lowe

 

Jeśli Paddy nie zmyśla to piękne wiadomości, zwłaszcza te o oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem na Autosporcie taki komentarz, że słabo z równym tempem na długich przejazdach:

 

We've been watching Russell's first 10 laps on the C2 closely to get an idea of how he's finding a long run in the Williams. 

His best lap was 1m24.303s which came on his third tour of the circuit and his 'worst' was his last - a 1m25.988s. 

That make the gap between the two times 1.685s, and his average 1m25.075. 

Suggests there is work to be done to get the Williams operating consistently.

 

I jeszcze Ben Anderson:

The Williams looks much better than it did two days ago, and Russell is clearly more confident, but watching Leclerc hunt him down it’s clear the car lacks downforce. The tell tale sign is the big lift Russell needs to get through Campsa. Leclerc is barely bleeding off the throttle by comparison - sounds pretty close to flat out in the Ferrari.
Ben Anderson

Edytowane przez Bosman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, nysiopysio84 napisał:

 

Nie rozumiem jak to jest, że ludzie za ekranem monitora wiedzą więcej od gościa...

 

Ja nie rozumiem jak to jest, że ludzie za ekranem monitora, mają problem ze zrozumieniem JEDNEGO zdania.

Podałem jako CIEKAWOSTKĘ zestawienie czasów z testów 2018 z czasami z GP(Q3) 2018.

Jak widać w zestawieniu, tylko dwóm zespołom nie udało się podczas (Q)GP poprawić czasów z testów i właśnie te dwa zespoły zajęły dwa ostatnie miejsca w końcowej klasyfikacji.

Pozostałą część wypowiedzi z czystej ludzkiej życzliwości przemilczę.

 

Rezultaty które obecnie uzyskują na różnych mieszankach potwierdzają ich pozycję w stawce - niestety.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, xemir napisał:

 

Ja nie rozumiem jak to jest, że ludzie za ekranem monitora, mają problem ze zrozumieniem JEDNEGO zdania.

Podałem jako CIEKAWOSTKĘ zestawienie czasów z testów 2018 z czasami z GP(Q3) 2018.

Jak widać w zestawieniu, tylko dwóm zespołom nie udało się podczas (Q)GP poprawić czasów z testów i właśnie te dwa zespoły zajęły dwa ostatnie miejsca w końcowej klasyfikacji.

Pozostałą część wypowiedzi z czystej ludzkiej życzliwości przemilczę.

 

Rezultaty które obecnie uzyskują na różnych mieszankach potwierdzają ich pozycję w stawce - niestety.

 

 

Miło, że sobie wycinasz moje zdanie z całego kontekstu i dorabiasz sobie do tylko tego kawałka własną teorię. Skoro mówisz, że podajesz czasy jako ciekawostkę, ale jednak nie mając innych danych, tylko czas i rodzaj opony próbujesz wnioskować, kto jest w którym miejscu, gratuluje wiedzy zatem. Bo jak większość kierowców się wypowiada, ciężko według nich porównać czasu gdy jeden best lap zrobił o 10 rano, a drugi o 11, już nie wspominając o tym, że oprócz różnicy w warunkach i temp otoczenia, nie wiemy ile benzyny mają w baku, jakie ustawienia, ile dają zmiany w f1 w tym roku, czy na plus, a może na minus? Co mi daje czas dzisiejszy Rusella, skoro nie wiem czy mają już skompketowane auto w 100proc, bo ponoć nie mają, jaką zespoły mają strategię i co tak na prawdę testują, przecież, czasy z szybkiego kółka mogą mieć małe odniesienie do tempa wyścigowego, który czasowo będzie dużo wolniejszy. Dla ciebie te liczby to ciekawostka i dorabianie jakieś teorii, dla mnie brak żadnego punktu odniesienia mając tak małą wiedzę na temat reszty danych. Także rezultaty, które osiągają nie potwierdzają niczego moim zdaniem. Z czystej ludzkiej życzliwości postanowiłem odpisać, pozdrawiam. 

Edytowane przez nysiopysio84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zauważyć ,że czołowe ekipy zaliczyły kilka awarii i kilka dzwonków czego odpukać póki co udało się uniknąć Wiliamsowi. W wyścigu miało by to kapitalne znaczenie jak też parę innych niuansów jak choćby degradacja opon. Bolidy inne ale Wiliams "najwolniejszy"? Zobaczymy. Ja obstawiam, że w Australii Kubica NIE BĘDZIE OSTATNI !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Jacky X napisał:

w Australii Kubica NIE BĘDZIE OSTATNI !!!

No tak, przed Russelem ;)

 

Ja mam nadzieję, że w tym sezonie zobaczymy choć raz Roberta w Q2. Choć uważam, że w wyścigu, dzięki swojemu doświadczeniu i mądrości, ma znacznie większe szanse na lepsza pozycję, niż w kwalifikacjach.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przyznać ze nadrobili sporo.

 

 

IMG_6497.PNG.28f170def505a287cefe280f98192ca4.PNG

 

Jezeli mam cos skomentować to wydaje mi sie ze powinni troche popracować nad tylnim szkrzydlem.Zarowno skrzydło jak i dyfuzory po bokach i pod autem wyglądają bardzo prosto w porownaniu do konkurencji ale po za tym jak na kłopoty to mysle ze wyglada to bardzo , bardzo dobrze.

 

Ciekawe co Robcio jutro zrobi na symulacji kwali :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale mało nie przejechali w tym momencie. Pewnie Robert by chętnie potestował ustawienia ale jeśli chodzi o team Wiliamsa to jak nie będzie miał niezbędnych danych po 500 kółkach to i 800 będzie mało. Nie sądzę aby tu był największy problem. Czegoś brakuje do kwalifikacji...

Spoiler

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znów muszę pomarudzić.

Słuchałem właśnie Paddyego na 11. 

W skrócie:

kłopoty dobrze wpływają na przyszłość, motywują...o mało nie powiedział, że się z nich cieszą.

Mimo opóźnień wykonają plan...zużyją opony zaplanowane na testy.

Nie ma co kogoś winić, zespół jest świetny i mocny...dzięki tej porażce.

Ogólnie jest dobrze, bo bolid jest lepszy niż ten w zeszłym roku...tak mówią kierowcy, szczególnie Robert. 

:facepalm:

I jeszcze był głos, od człowieka (nie pamiętam nazwiska) który mówił, że radził już Mercedesowi wywalić tego człowieka, bo nic dobrego nie wnosi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Adi napisał:

I jeszcze był głos, od człowieka (nie pamiętam nazwiska) który mówił, że radził już Mercedesowi wywalić tego człowieka, bo nic dobrego nie wnosi.

 

Jakiego człowieka?

 

6 godzin temu, Adi napisał:

Mimo opóźnień wykonają plan...zużyją opony zaplanowane na testy.

 

 

Dobrze że nie dodał, że z testów najlepiej idzie wypalanie paliwa. 

 

Auto jedzie jak dotąd bezawaryjnie i choć odstaje od pozostałych to nie dramatycznie a zwyczajnie. 

 

9 godzin temu, Adi napisał:

Choć uważam, że w wyścigu, dzięki swojemu doświadczeniu i mądrości, ma znacznie większe szanse na lepsza pozycję, niż w kwalifikacjach.

 

Robert ma w zwyczaju jeździć sprzętem szybciej niż to zaplanowali inżynierowie, więc oby tylko bolid wytrzymał a będą emocje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że w ostatni dzień będzie jeździł Robert.

W sumie, to bardziej czekam chyba na to co się dzisiaj wydarzy niż w Australii.B)

Adventure184 od wczoraj czytam Niezniszczalnego :P;).

Edytowane przez Pablito79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...zrobiliśmy potężny krok pomiędzy wtorkiem, gdy wskoczyłem do samochodu, a czwartkiem. Prawdopodobnie Robert zrobił krok w środę..."- Russel

 

Wcale nie marzę,żeby Kubica trafił do lepszego zespołu.Marzę o tym by Wiliams z Kubicą wrócił do czołówki :coffee:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...