Skocz do zawartości

Kubica w F1


Piotr

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Jacky X napisał:

Czy to prawda, że aktualne bolidy mają ......głośniki poprawiające odgłosy silnika ? :blink:

Niby w jaki sposób? Jaką wielkość i masę musiałby mieć zestaw potrafiący poprawić brzmienie tej wyjącej dosyć głośno pierdziawki? Skąd zasilanie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E bez żartów , że w bolidzie nie ma prądu. Już nie mówię, że sam silnik daje 1000KM energii mechanicznej, którą zawsze można przekształcić w elektryczną to przecież mamy KERS z bateriami gdzie w najbardziej oczywisty sposób można zasilić urządzenia.

 

Nie wiem gdzie przeczytałem taką informację ale nie dawała mi ona spokoju, stąd pytanie na forum. Jest powszechnie wiadomo, że w F1 była panika po efektach dźwiękowych 1,6turbo. Ale gdyby rzeczywiście dźwięk leciał z głośników to by było kuriozum tysiąclecia w sporcie.

 

http://www.f1wm.pl/php/news_id-41518.html

 

PS. To ja mam taki pomysł aby te same ustrojstwa zamontować w bolidach Formuły E :mrgreen:

Edytowane przez Jacky X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jacky X napisał:

E bez żartów , że w bolidzie nie ma prądu. Już nie mówię, że sam silnik daje 1000KM energii mechanicznej, którą zawsze można przekształcić w elektryczną to przecież mamy KERS z bateriami gdzie w najbardziej oczywisty sposób można zasilić urządzenia.

W aucie, które nie ma rozrusznika, gdzie walczy się o każdy ułamek sekundy chcesz zabrać moc i dodać wagi na dźwięk? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

9 godzin temu, aflinta napisał:

Co ma mikrofon do emisji dźwięku? To dwa różne zagadnienia. Jest jakiś błąd w tłumaczeniu artykułu bo całość nie ma sensu. Może jakiś rezonator będą wsadzać?

 

Jak to często bywa, ktoś coś źle przetłumaczył albo wyrwał z kontekstu itd. itp.

 

Faktycznie pracują nad mikrofonem, ale po to żeby podbić dźwięk w przekazach TV. 

 

LONDON (Reuters) - Formula One is working on a microphone that can be attached to a car's exhaust system to make the sport louder and more 'visceral' for television viewers.

 

https://www.sbs.com.au/news/f1-working-on-exhaust-microphone-to-pump-up-tv-volume

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Jacky X napisał:

IMHO powinni zostawić wolnossące V10/V8. A  jak chcieli być ekologiczni to mogli zmienić rodzaj paliwa .

To se ne vrati.

 

Cytat

Jean Todt, president of the governing FIA, said in March that any attempt by Formula One to turn back the clock would be unacceptable to society.

 

 

Niestety/stety zmienia się odbiorca cyrku jakim jest F1. Żeby zarobić i podtrzymać to całe przedstawienie, właściciele muszą trafić w gusta nowych odbiorców. Dzisiaj to pewnie towarzystwo zniewieściałych dandysów w rurkach, popijących wegańskie jaglane latte, którzy na tor zajechali swoim elektrycznym samochodem.

Nowe pokolenie gówno obchodzi czy dźwięk jest sztuczny z mikrofonu, czy pochodzi z prymitywnej eksplozji płynu z dinozaura. Ma być show, najlepiej taki który można obsługiwać za pomocą telfonu i aplikacji. 

Wystarczy popatrzeć jak szybko swoich fanów zdobywa Formula E. Tam właśnie takie show dostają. Są jakieś #Fanboost gdzie to fani decydują (za pomocą aplikacji), kto dostanie dodatkowy boost energii. Są strefy jak w grach komputerowych, po przejechaniu której samochody dostają na chwilę kopa. Itd. itp. 

Na początku ludzie marudzili, że nie ma dźwięku, że samochody mają mały zasięg itd. Dzisiaj liczba fanów rośnie a od 2019 roku samochody będą w stanie przejechać na baterii cały dystans wyścigowy. Emerytowani kierowcy F1 zaczynają się już koło tego cyrku kręcić. Za kilka lat F1 może mieć ciężki orzech do zgryzienia. 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, ciekawe. Nie śledzę tak wydarzeń w FE ale przynajmniej z marketingowego punktu widzenia jest ciekawa. A biorąc pod uwagę elektryczny trend w motoryzacji dostaną mega doinwestowanie. Dodatkowo klasyczna F1 zdycha skrępowana przepisami.

 

PS. Spojrzałem sobie na rozpoczęcie sezonu FE. Bolidy wyglądają o niebo lepiej niż F1 za wyjątkiem węższych kół. Tory mają ciekawsze (dużo miejskich chyba). No i przepisy siłą rzeczy muszą być bardziej przejrzyste bo i silniki są "mniej skomplikowane".

 

To będzie fascynujący przykład rywalizacji między dyscyplinami. A Loeb powiedział, że widzi elektryki w rajdach.

Edytowane przez Jacky X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tamer9 napisał:

Mam nadzieję, że tak będzie jak piszą na końcu pkt 4 ;-) btw fajnie się czyta takie opisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. I inżyniera po Sirotkinie. Jak Kubica wracał do F1 do był szał po każdym info. Jak wrócił to spokój:mrgreen:

 

Nie wiem jaki będzie bolid. Mam nadzieję, że coraz lepszy. Ale wiem ,że Kubica da z siebie 100%. 

 

Marzę aby zanotowali duży progres . To była genialna historia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...