Skocz do zawartości

Kubica w F1


Piotr

Rekomendowane odpowiedzi

https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/750692/porsche-mysli-o-wejsciu-do-f1-czekaja-na-nowe-przepisy-dotyczace-silnikow

 

 

To ciekawe:

 

Były kierowca F1 jest obecnie szefem DTM i jest zdania, że Porsche coraz intensywniej myśli o wejściu do Formuły 1. Potwierdzeniem słów Bergera miałaby być udana próba bicia rekordu na torze Spa-Francorchamps. Na belgijskim torze zmodyfikowany samochód Porsche z wyścigu 24h Le Mans pobił czas okrążenia ustanowiony przez pojazd F1.

 

 

@WRC fan, myślisz że pojazd z wyścigów długodystansowych może być szybszy niż bolid F1? :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, aflinta napisał:

Jakby bolidy F1 mogły mieć osłonięte koła to też byłyby szybsze - mniejszy opór aerodynamiczny. 

 

F1 miała być najszybsza a tu się okazuje że taki bolid z 24h nie tylko może mieć szybsze kółko ale i pociągnąć 24h wyścigu :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.porscheblog.pl/newsy/919-hybrid-szybsze-od-bolidow-formuly-1/

 

Ten rekord to najlepszy dowód, że porównując spuszczone ze smyczy LMP1H i F1 zgodne z regulaminami to prototyp jest szybszy. Wiadomo, że takie porównanie jest raczej pozbawione sensu, bo poluźniając regulamin F1 bolid byłby znacznie szybszy. Tak czy siak osiągi 919Evo są imponujące - 12 maja mają "demo lap" na Ringu, ciekawe czy podejmą się próby pobicia własnego rekordu Bellofa (6:11).

A o wejściu Porsche do F1 mówi się już od lat. Były nawet plotki, że opracowują silnik podobny do tego z F1. Na razie angażują się w Formułę E, bo marketingowo im to najbardziej pasuje (lada moment na rynek wejdzie full electric Mission E).

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, chojny napisał:

F1 miała być najszybsza a tu się okazuje że taki bolid z 24h nie tylko może mieć szybsze kółko ale i pociągnąć 24h wyścigu :huh:

Red Bull kiedyś na potrzeby bodaj Gran Turismo (na Playstation) spuścił ze smyczy F1 - dodał osłony aerodynamiczne kół + wentylator zwiększający docisk... zabawa była całkiem wirtualna zdaje się, ale efekty bardzo dobre :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, WRC fan napisał:

http://www.porscheblog.pl/newsy/919-hybrid-szybsze-od-bolidow-formuly-1/

 

Ten rekord to najlepszy dowód, że porównując spuszczone ze smyczy LMP1H i F1 zgodne z regulaminami to prototyp jest szybszy. Wiadomo, że takie porównanie jest raczej pozbawione sensu, bo poluźniając regulamin F1 bolid byłby znacznie szybszy. Tak czy siak osiągi 919Evo są imponujące - 12 maja mają "demo lap" na Ringu, ciekawe czy podejmą się próby pobicia własnego rekordu Bellofa (6:11).

A o wejściu Porsche do F1 mówi się już od lat. Były nawet plotki, że opracowują silnik podobny do tego z F1. Na razie angażują się w Formułę E, bo marketingowo im to najbardziej pasuje (lada moment na rynek wejdzie full electric Mission E).

 

Podczas oglądania filmiku czuje jak mi się bebechy przewracają... genialna trakcja :huh:

 

 

 

O, jest też porównanie. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F1 z tymi jej ograniczeniami, w każdym możliwym aspekcie, stała się sztuką dla sztuki. Bolidy sprzed dekady szybsze na wielu torach.

Powolny upadek tej dyscypliny (chylenie się na elitarność z całą otoczką, nie ujmując klasie zawodników, bo oni są chyba najbardziej poszkodowanymi poza kwestiami $)

zaczął się od wprowadzeniu zmian  in minus poczynając od KERS-u i v6.

 

Z powyższą opinią nie trzeba się zgadzać. Wróci Robert moja miłość  do F1 też :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Crazy_Ivan napisał:

Ale wiecie, że wystarczy z obecnych bolidów F1 zdjąć ograniczenia przepływu paliwa i cały ten rekord można do kosza wyrzucić? Nie trzeba wentylatorów, ani zakrywania kół.

 

No to niech zdejmą kagańce z F1 i pokażą jaka jest obecna granica możliwości :twisted:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już nie te czasy, że jeden silnik był na kwalifikacje a drugi na wyścig :)

Za ileś lat jak F1 będzie jeszcze istniała będą pytania na forum kierowców F1 - po 50 tys km padła mi uszczelka pod głowicą, robić remont czy szukać nowego silnika i stracić miejsce w kwalifikacjach? :D

  • Super! 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, aflinta napisał:

Za ileś lat jak F1 będzie jeszcze istniała będą pytania na forum kierowców F1 - po 50 tys km padła mi uszczelka pod głowicą, robić remont czy szukać nowego silnika i stracić miejsce w kwalifikacjach?

Bardziej realne będzie że po 5 tyś km takie pytanie padnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś to silnik kwalifikacyjny wytrzymywał 3 kółka... taś tasiem rozgrzewkowe, pełnym ogniem kwalifikacyjne do wyprucia flaków i ostatkiem sił zjazd do boksu. 

 

Bloki tych silników przed budową całą zimę leżały pod płotem i rdzewiały a ludzie z teamu chodzili na nie... sikać. ;)

 

 

To były czasy ;) 

 

 

Wszechobecny perfekcjonizm zabija romantyczność rajdów i wyścigów. :(

 

 

 

  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, chojny napisał:

Bloki tych silników przed budową całą zimę leżały pod płotem i rdzewiały a ludzie z teamu chodzili na nie... sikać. ;)

To jest raczej urban legend związany z silnikami BMW M12/13, chyba nigdzie dobrze nie potwierdzony. Ale prawdą jest że do budowy tych silników wykorzystywano bloki z przebiegami powyżej 100 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2018 o 22:57, WRC fan napisał:

To jest raczej urban legend związany z silnikami BMW M12/13, chyba nigdzie dobrze nie potwierdzony. Ale prawdą jest że do budowy tych silników wykorzystywano bloki z przebiegami powyżej 100 tys km.

 

Oj tam, oj tam :P

 

 

 

25660342_10154977562581960_710924947580727921_n.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy się tak cieszyliście z obecności Kubicy w Wiliamsie. Nie śledzę zbyt dokładnie, ale powiedzcie mi co on tam robi obecnie, oprócz udzielania wywiadów?

Nie piszcie, że symulator itp, konsultacje i inne pierdy. Nie uważacie, że to totalna degradacja takiego potencjału?

Już lepiej, żeby lał młodziaków RSMP, czy drugoligowców w ERC, Ale coś robił, co ma wspólnego z kręceniem prawdziwą kierownicą.

 

:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Adi napisał:

Wszyscy się tak cieszyliście z obecności Kubicy w Wiliamsie. Nie śledzę zbyt dokładnie, ale powiedzcie mi co on tam robi obecnie, oprócz udzielania wywiadów?

Nie piszcie, że symulator itp, konsultacje i inne pierdy. Nie uważacie, że to totalna degradacja takiego potencjału?

Już lepiej, żeby lał młodziaków RSMP, czy drugoligowców w ERC, Ale coś robił, co ma wspólnego z kręceniem prawdziwą kierownicą.

 

:(

 

Nie, nie lepiej. Określenie "degradacja" na pomysł startów w RSMP to dużo za mało... A RK co robi? Poznaje bolidy, opony I szykuje grunt na przyszły sezon. 

Edytowane przez Crazy_Ivan
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...