Jump to content

Nie stabilne zachowanie auta


djzygiel

Recommended Posts

Witam

Wiem ze jest zima i jest ślisko, to jest moja piersza zima w subaru i wogole w aucie z napędem na 4 koła, w niedziele jechałem krajową 10 gdzieś w okolicach Torunia prędkość ok 90km/h godz. ok 3 rano i na kilku fragmentach drogi auto myszkowało tak jakby tył chciał mnie wyprzedzić , domyśliłem sie ze jest bardzo ślisko i ta prędkosc jest juz graniczna do możliwosci auta i tym bardziej kierowcy w tych warunkach ale zdziwiłem sie gdy zaczęły mnie wyprzedzać inne auta np. citroen c15 :shock:

Czy ten typ tak ma??

Pomijając najsłabsze ogniwo tego pojazdu jakim jest kierowca :oops: , czy to normalne ze auto z napędem na 4 koła i zimowymi oponami oczywiście zachowuje sie mniej pewnie niż zwykła ośka??

Czy coś mam nie tak z autem?? np. jest krzywy, muszę sprawdzić czy nie zostawiam czterech śladów :)

Jak tak dalej bedzie to zakładam opony z kolcami!!

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

Czy coś mam nie tak z autem?? np. jest krzywy, muszę sprawdzić czy nie zostawiam czterech śladów :)

Sprawdź ciśnienie w oponach. Ważny jest też stan i "świeżość" opon. Oczywiście wszystkie opony powinny być takie same (rozmiar, model, data produkcji, stopień zużycia itp.).

Geometrię też warto zrobić - nie kosztuje to wiele.

To byłoby na tyle z wirtualnych porad.

Link to comment
Share on other sites

czy to normalne ze auto z napędem na 4 koła i zimowymi oponami oczywiście zachowuje sie mniej pewnie niż zwykła ośka??

 

Według mnie kwestia opon. Na złych oponach tak będzie (przerabiałem ubiegłej zimy). Jeśli poza warunkami zimowymi samochód jeździ normalnie, zainwestuj w nowe. I niech Cię nie myli to, że optycznie Twoje obecne mają "dużo bieżnika" - moje też miały, a mając 4 sezony zimowe nie nadawały się do niczego.

 

Pamiętaj, że taki C15 ma pewnie cieniutkie opony, co ułatwia mu jazdę po mazi śniegowej. Jak był jeszcze pusty (bez ładunku), było mu tym łatwiej.

 

To jest między innymi powód, dla którego w kopnym śniegu stare justy na małych cienkich kółeczkach potrafi skopać mega wypasione STI.

Link to comment
Share on other sites

Opony sa po jednym sezonie wszystkie takie same ale nie ja na nich jeździłem w poprzednim roku.

Ok przyjże się opona i geometrie tez zrobię. Jak to opony to zmienię na kolce.

Da sie kupić w Polsce opony z gwoździami??

Jak nie to mi dowiozą z Norwegii.

Dzięki Wielkie

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

O kontrole się nie martwie specjalnie

Poprzednie dwa sezony przelatałem na kolcach, miałem kilka kontroli i nigdy nikt się nie przyczepił do kolcy.

A jak juz to 200pln mandat, nie wiem jak z dowodem rej.(czy zabierają) bo do tej pory jeździłem autem zarejestrowanym w Norwegii

Link to comment
Share on other sites

djzygiel, róznica jest taka, że napędzane tez są koła tylne. Jak dasz w palnik to mozna zerwac przyczepnosc i tył wyprzedza przód, ale to jest właśnie fajne :P A dzięki AWD sprawnie mozna nad tym zapanowac. Ja po przesiadce z ośki do Subaru tez musiałem zweryfikowac technikę jazdy.

Link to comment
Share on other sites

czy to normalne ze auto z napędem na 4 koła i zimowymi oponami oczywiście zachowuje sie mniej pewnie niż zwykła ośka??

Na D bez gazu zachowuje sie niepewnie po sniegu/lodzie , włacz 4 bieg.....i sprawdz roznicę , powinno byc lepiej. Jak jest wszystko ok. to po sniegu spokojnie jest stabilny do 160/170 km/godz. ale z gazem i na nowych oponach....( jak nie ma ruchu na drodze :mrgreen: )

ps. spr. czy aby przednionapedowy sie nie zrobił ( AT )

Link to comment
Share on other sites

O kontrole się nie martwie specjalnie

Poprzednie dwa sezony przelatałem na kolcach, miałem kilka kontroli i nigdy nikt się nie przyczepił do kolcy.

A jak juz to 200pln mandat, nie wiem jak z dowodem rej.(czy zabierają) bo do tej pory jeździłem autem zarejestrowanym w Norwegii

Mandat mandatem, ale warto się zastanowić co będzie w sytuacji gdy inny kierowca najedzie na Ciebie z tyłu (np. przy gwałtownym hamowaniu). Ubezpieczyciel się wymiga, a wielce prawdopodobne, że zostaniesz dodatkowo obarczony winą za spowodowanie kolizji.

 

We Francji kierowcy używający opon z kolcami są zobowiązani do odpowiedniego oznakowania pojazdu.

Link to comment
Share on other sites

Jak leżał śnieg było ok ale jak pokazał sie lód to wtedy było nie pewnie,

ps. spr. czy aby przednionapedowy sie nie zrobił ( AT )

:?: :?: :?: jakto?? Nie raczej nie, startuje ładnie z krzyżówek i na bok stawia w zakrętach wiec chyba jest OK!!

A i stróż późno się włącza!! :D to akurat jest fajne.

 

Ubezpieczyciel się wymiga, a wielce prawdopodobne, że zostaniesz dodatkowo obarczony winą za spowodowanie kolizji.

O tym nie pomyslałem!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...