Jump to content

subiektywne opinie Subaru -Forester 2.0 benzyna 2009 150 KM


boqu

Recommended Posts

Mam znajomego który chce kupic -Subaru Forester 2.0 benzyna 2009 150 KM w automacie

Że warto to fakt niezaprzeczalny bo został nawrócony na jednyną słuszną, ale poproszę o subiektywne opinie posiadaczy podobnych, jak się sprawuje, na co zwrócic uwagę itp.

Link to comment
Share on other sites

odnośnie dynamiki na czas dzisiejszy test takowyż moze być okrutnie mylący, chociażby z powodu takiewoż, ze nie ma z kim się wyścigiwać spod swiateł, bowiem wszystkie auta zostają z tyłu i subiektywnie rzecz ujmując forki są najbardziej dynamicznymi autami w gorodzie :)

 

A jeżeli poważnie rzecz podejmując, silnik chodzi zacnie, tu użyje słowa, które w stosunku do subaru może być zgoła śmieszne i niepoważne:) w "miarę ekonomiczny" (w zimie mam spalanie 10 litrów), dynamika musi być poparta z deka wysokimi obrotami, ot cała tajemnica :)

howg

Link to comment
Share on other sites

Obowiązkowo, żeby miał szyby bezramkowe ;-)

W MY09 to można szukać do końca świata i jeden dzień dłużej :mrgreen:

 

wcale nie, można mieć od ręki MY09 bez ramek...

 

jak się je od razu wytnie :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Mam taki samochód, wersja VA. Fajna w nim jest "długa jedynka" - na światłach po dociśnięciu można pare aut zostawić za sobą. Niefajny jest ewidentny brak piątego biegu (AT jest czterobiegowa). Brakuje też mocy - nie jestem specem od mechaniki ale na wyczucie to sporo z KM idzie zostaje w skrzyni. Samochód jest doskonały dla mojej Żony, która w śniegu musi przedzierać się przez wiejskie, nieodśnieżone czasami drogi żeby odwieźć dzieciaka do szkoły. Jeżeli nie chcesz szaleć a tylko się toczyć - to idealny samochód. Jedyne co zauważyłem po prawie 3 latach używania to skłonność do palenia przednich żarówek. Spalanie według komputera jest różne. Jak jade ja to jest w ok 10.4/100. Jak żona to potrafi być 9l/100. Audio jak to audio w Forkach - no comments. Brakuje też w mojej wersji tempomatu - przydałby się przy dłuższych trasach autostradowych, nie pamiętam czy był wtedy dostępny w wyższych wersjach. Z silnikiem i z AT nie było nigdy kłopotów. Było jedno wezwanie na upgrade oprogramowania, po zmianie nie zauwazylem zadnych zmian w dzialaniu.

 

DP

Link to comment
Share on other sites

szyb bez ramek ---żal ale wszystko kiedyś się kończy

 

wybór na 2.0 już padł - ja mam to w legacy i narazie mi wystarczy-- ważny aspekt to skarbowy do 2.0L 3,1% a nie 18,3% dla darmozjadów (chore)

Link to comment
Share on other sites

Auto o które pytasz jest godne polecenia dla kierowców szukających komfortu i spokoju. W naszej rodzinie Forka używa żona, która jest architektem i często potrzebuje dostać się na place budów. W związku z tym, że drugim autem jest mój wrx, Forester pełni również funkcję auta rodzinnego na różnego rodzaju wyjazdy, zimą w góry, latem nad morze.

Zalety:

- nie jest to diesel.

- komfort, zawieszenie stworzone na polskie dziurawe drogi, obszerne wnętrze, spory bagażnik, świetny w terenie(jako auto przeprawowe, trasa terenowa ostatnich Plejad pokazała jednak, że z powodu niewyłączalnego esp nie można nim jechać szybko w terenie); rewelacyjny zimą (tu pomaga wysoki prześwit i niewielka moc, która chroni przed zerwaniem przyczepności); poczucie bezpieczeństwa, niezawodność; mocy wystarczy na w miarę sprawne wyprzedzanie i przyspieszanie ale szaleństw nie należy oczekiwać), automat powoduje, że jest świetnym autem miejskim; umiarkowane spalanie średnio ok 10 litrów. Eksploatacja przebiega bezproblemowo. (przebieg 42 000 tyś w 2 lata) i bezstresowo nie martwisz się o przypalanie sprzęgła czy termin padnięcia filtra DPF, również nikt nie wysyła cię na przymusową naukę jazdy ruszania do SJS.

Wady:

- dokuczliwy szum powietrza powyżej 130 km/h (auto nie nadaje się za bardzo na szybką jazdę po autostradach)

- ponieważ na co dzień jeżdżę wrx-em dla mnie wadą tego forka jest zbyt słaba moc(ale dotyczy to pewnie 95% aut) oraz mało precyzyjny układ kierowniczy. (chociaż ostatnio znajomy, który miał okazję przejechać się ze mną w zimowej aurze, był pod wrażeniem forka, a szczególnie prędkości w zakrętach.

- również z powodu wszechobecnego esp , oraz nieco bujającej charakterystyki auto nie nadaje się na upalanki.

Podsumowując:

Forester 2.0 aut (MY2009) to auto dla spokojnych kierowców, bardzo relaksujące, świetne na miasto i w teren. Jeżeli Twój znajomy ma sportowe zacięcie będzie trochę rozczarowany osiągami. W moim odczuciu główną zaletą są właściwości terenowe i jeżeli takowe nie są potrzebne to sugerowałbym wybranie Outbacka(new age), który daje jeszcze więcej komfortu, a przez to że jest niższy, precyzyjniej się prowadzi i znacznie są zredukowane szumy powietrza. Podobno skrzynia CVT w Outbacku to zdecydowany krok naprzód w stosunku do czterobiegowego automatu z Forestera. Co nie zmienia faktu, że Forester to świetne auto.

Link to comment
Share on other sites

SJS to super sprawa i naprawdę warto. Chyba że ktoś już wszystko opanował. Przykładowo, nigdy bym się odważył wykonać pełnego "łosia" z prędkością 50 lub 60 km/h, a w czasie szkolenia okazało się, że można, nawet takim autobusem jak Forester.

 

Natomiast ów "nowy soft" to porażka i nie radzę. Lepiej się po prostu nauczyć obsługiwać sprzęgło w samochodzie z napędem na 4 łapy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...