Skocz do zawartości

20 cali w Foresterze


pakistani

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 184
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

pakistani daj spokój odbierz auto, pojeździsz na 16 to zobaczysz czy Ci pasuje a jak nie to zmienisz... ale na powyżej 17 cali ja bym nie ruszył... szczerze Ci powiem że na wysokoprofilowych 16 jeździ się wspaniale - olewasz studzienki i dziury... po prostu jedziesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam link:

 

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.ph ... siemnastki

 

włożyłem takie felgi na próbe do swojego forestera. Jeździłem wcześniej w innych autach na 17 calowych fegach i było OK, ale forester zupełnie nie pasuje to takiego rozmiaru, stał sie potwornie twardy, wszystko zaczęło stukać, w koleinach potwornie go rzucało. Ogólne wrażenie b. kiepskie, na szczęscie pozyczyłem te koła do testów, co pozwiliło mi uniknięcia sporego wydatku, z którego nie byłbym zadowolony. co do zmulenia, to nie odczułem róznicy.

 

mt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucaj 20", przynajmniej autko bedzie sie wyroznialo :wink: :) .A tak na powaznie, to bylby wtedy troche niski profil opony, ale jakbys uwazal na krawezniki, dziury i studzienki, to mysle, ze nic z felgami by sie nie stalo.Tak przy okazji, zna ktos moze adres www firm, sprzedajacych opony duzych rozmiarow (20-22 cala), najlepiej lekko uzywane albo zagraniczne firmy (usa, niemcy).Z gory dzieki.Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prezentuje się ładnie

 

Kwestia gustu...mnie sie np. nie podoba....

Oczywiscie, kwestia gustu... Mi się osobiście podobają duże felgi. Przychodzi na myśl hamerykańska moda na czarne SUVy z 22" :P w chromie - ble... :P

 

Osiemnastki też ładne, myslę, że to byłoby optimum, jesli już chcesz zmieniać na większe. 19-20 ładnie, ale raczej baaaardzo niepraktycznie. Lepiej 18 i ew. obnizyć. :lol: 8) :wink: :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uwazam ze 18 cali do forysia smialo mozna wrzucic. Oczywiscie nie podwazam slow Mteusza ale skoro Imprezy jezdza na 17, 18 calach to w forester moze tym bardziej - przynajmniej jakos bedzie chociaz wygladal ;) Pakistani wyraznie napisal ze w teren czesto nie bedzie wyruszal wiec nie widze przeszkod. A jezeli nawet bedzie mial zamiar to zawsze mozna wlozyc stare 16...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pakistani, pakuj 19". Forester ma na tyle duze kola, ze 19" sa jeszcze na znosnym profilu. Sam kiedys myslalem o Foresterze Turbo i planowalem do niego wlasnie zalozyc 19", albo nawet 20" kola :)

 

No jezeli teraz napisal juz to "nasz" Michal to innego wyjscia nie widze tylko zakladac smialo 19 ! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milek, a czemu "nasz"?

 

A co ty z forum nissana micry jestes??? :lol:

Jezeli juz pytasz to bardziej rozwine o co mi chodzilo. Jestes na tym forum wystarczajaco dlugo, masz super wypasne auto i z tego co gdzieniegdzie czytalem to jezdziles takze roznymi autami i zapewne doskonale wiesz jak sie jezdzi na nizszym profilu opony itd. - ot takie moje male spostrzezenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milek, nissan micra to bardzo dobre auto :) Prawda jest taka, ze sa ludzie, ktorzy moga jezdzic na wiekszych kolach i tacy, ktorzy nie. Ja zaliczam sie do grupy ludzi, ktora zawsze zmienia obrecze na wieksze. Lubie auta na duzych kolach. Nie jezdze w terenie, a na krawezniki podjezdzam zwalniajac. Grunt to nie przegiac. Mysle, ze do Forestera spokojnie mozna wkladac 19" z opona o szerokosci 225, badz 235. Wiadome jest, ze wymiana obreczy na wieksze pociaga za soba utrate komforotu, lecz auto lepiej prowadzi sie w lukach i wg mnie lepiej wyglada. Co do pogorszenia osiagow to jest w tym troche racji. Dlatego warto zalozyc kola (obrecze + opony) o takiej samej wielkosci jak fabryczne i nie zwiekszac nadto szerokosci opon. Nie warto rowniez oszczedzac na felgach. Te drozsze nie dosc, ze wytrzymalsze, to czesto sa wykonane z lzejszych materialow, przez co niemal nie tracimy na osiagach. Na pewno nie warte polecenia sa obrecze z USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwie sie, ze jeszcze nikt nie zdementowal twierdzenia z pogorszeniem osiagow pojazdu na wiekszych felgach... Zalozenie 19" zamiast 16" w cale nie oznacza pogorszenia osiagow... poniewaz wazna jest srednica kola a nie samej felgi... Dlatego przy 19" daje sie ilosc gumy jak na prezerwatywe zeby srednica zewnetrzna byla taka sama lub porownywalna z kolem przed zmiana felgi.

 

Tak wiec... jezeli masz 205/60/R16 ... to prawdopodobnie 215/40/R19 bedzie podobne - trzeba to dokladnie przeliczyc - sa do tego odpowiednie programy - gdzies podawalem linka na www.cuoresportivo.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OGS, nie do konca. Przeczytaj to co napisalem wczesniej. Procz srednicy kola, wazna role odgrywa rowniez masa. Wiadomo, ze stosujac wieksza felge masa kola bedzie wieksza. Dlatego warto kupic felgi wykonane z bardzo lekkich, a zarazem wytrzymalych stopow :) Rowniez zastosowanie szerszych opon wplywa na wzrost oporow toczenia. Takze, wszystko z umiarem i bedzie super. Jak ktos zalozy kola 235/35 R19, a mial 205/60 R15 to poczuje roznice w osiagach. A jak ktos mial 205/55 R16 i zalozy 215/40 R18 z lekkimi obreczami to raczej nie odczuje roznicy w osiagach, za to z pewnoscia auto lepiej bedzie sie prowadzilo w zakretach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kanap4, felgi z USA kusza cena. Niestety sa one wykonywane z bardzo miekkich materialow. Zreszta sporo europejkich obreczy, np. Alesio, sa zbyt miekkie. Kola z obreczami takimi trudno wywazyc, a po drugie pamietaj o naszych wyboistych drogach, na ktorych takie obrecze gna sie w oka mgnieniu :( Jezeli planujesz zalozyc je w Oplu Corsa 1.0 to pol biedy. Gorzej jezeli maja to byc obrecze do szybkiego auta. W przypadku aut typu EVO/STi nie warto oszczedzac na obreczach. Lepiej wydac wiecej, czasami znacznie wiecej, a naby obrecze twarde i lekkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie całe te dywagacje, czy do Forstera dać 19 czy 20 cali, czy jeszcze coś podobnego, są kompletnie niezrozumiałe. Po kiego kupować samochód z możliwościami terenowymi (może to nie rasowa terenówka, ale w lekkim terenie całkiem sprawna) i potem wkładać do niego koła, na których nawet na asfalcie trzeba bardzo uważać. A o zjechaniu z niego to już można zapomnieć. Po cholerę więc SUV? Jak się nie planuje jazd poza asfaltem, nie lepiej kupić normalne kombi?

Oczywiście każdy robi ze swoim autem co chce, ale ja w tym ani odrobiny sensu nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...