Skocz do zawartości

Legacy I\/ LGT


Juras K

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 17.09.2020 o 16:00, Herostrates napisał:

Wszystko zależy od punktu odniesienia. Ja mam w Legacy H6 kompletnie zrobiony układ hamulcowy na bardzo dobrych komponentach i jest lepiej ale nie jestem do końca zadowolony. Dla mnie hamulce są za bardzo progresywne, to znaczy że za dużo siły trzeba wkładać aby auto hamowało, zwyczajnie pedał je ospały. Jednocześnie hamowanie z dużych prędkości nie jest takie skuteczne. Dla mnie punktem odniesienia jest Forek gdzie mam Brembo przód i tył i udało się osiągnąć złoty środek, idealnie w zakresie i skuteczności hamulca jak i wyczucia. Zgadzam się że nowe auta maja zbyt czułe hamulce. W nowej Corroli zawsze na pierwszym skrzyżowaniu staje dęba. 

Ciekawe obserwacje co do hamulców w Legacy H6 i Forka z Brembo.

 

Hamulce w wielu nowych autach są bardzo wkurzające. Jeździłem nową corollą, golfem VII, mitsubishi ASX siostry.... lekkie dotknięcie i od razu nosem w szybę.  A na autostradzie przy duzej prędkości... wszystkie powyższe auta hamują słabo.

 

Najfajniej hamujacym cywilnym autem jakim ja jeździłem był.... peugeot 607.... przecież to stare auto, niby taka kolubryna, i to francuska... ale to był złoty środek, progresywność świetna, wyczucie i skuteczność hamowania też ekstra, nawet przy dużych prędkościach. Ale co się okazało tam seryjnie siedzą hamulce Brembo z tarczami chyba 330mm. 

Za to w peugeocie 407 HDI to hamulce to był żart. Strach się rozpędzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, maciek323 napisał:

Ciekawe obserwacje co do hamulców w Legacy H6 i Forka z Brembo.

 

Hamulce w wielu nowych autach są bardzo wkurzające. Jeździłem nową corollą, golfem VII, mitsubishi ASX siostry.... lekkie dotknięcie i od razu nosem w szybę.  A na autostradzie przy duzej prędkości... wszystkie powyższe auta hamują słabo.

 

Najfajniej hamujacym cywilnym autem jakim ja jeździłem był.... peugeot 607.... przecież to stare auto, niby taka kolubryna, i to francuska... ale to był złoty środek, progresywność świetna, wyczucie i skuteczność hamowania też ekstra, nawet przy dużych prędkościach. Ale co się okazało tam seryjnie siedzą hamulce Brembo z tarczami chyba 330mm. 

Za to w peugeocie 407 HDI to hamulce to był żart. Strach się rozpędzać.

Swoje odczucia nieco zweryfikowałem po dokonaniu pomiarów. Odczucie oczywiście w Legacy pozostaje i jest wkurzające ale obiektywnie to auto ze 100 do 0 km/h bardzo dobrze hamuje przy zestawie który teraz mam. 

 

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lubie hamulce w LGT/H6 za progresywność. Fakt dość łatwo je zagrzać w górach, ale na codzień jest ok i przynajmniej dla mnie są przyjemne w użytkowaniu. Fakt, nie mam porównania z heblami z 607 czy LS430, a oba te zestawy są do LGT/H6 przeszczepialne z adapterami. Jaki by zestaw nie był to podstawa to go prawidłowo ułożyć/dotrzeć.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Uszanowanie! :hi:

Pany zmieniał ktoś cewkofajki w LGT? 
Coś mi zaczyna poszarpywać i miałem wrażenie, że wczoraj nie dopalił raz może dwa... 
Dziś jadę na pomiary, bo komputer nic nie widział w sensie nie zaświecił się ani check ani nie ma żadnego błędu niezidentyfikowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, thomson0073 napisał:

Uszanowanie! :hi:

Pany zmieniał ktoś cewkofajki w LGT? 
Coś mi zaczyna poszarpywać i miałem wrażenie, że wczoraj nie dopalił raz może dwa... 
Dziś jadę na pomiary, bo komputer nic nie widział w sensie nie zaświecił się ani check ani nie ma żadnego błędu niezidentyfikowanego.

 

A świece dobre? Jakby padło na cewki to te same były w imprezach 1.5 2.0 i innych ssakach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, frisco napisał:

A świece dobre? Jakby padło na cewki to te same były w imprezach 1.5 2.0 i innych ssakach. 

Świece mają w graniach 20kkm nalotu... Cewek nie ruszałem. 
Czyli nie ma sensu dawać się nabijać jakimiś "lepszymi" i droższymi cewkami? :)
Jeszcze mi kumpel podsunął myśl, czy pompa paliwa nie chce iść na emeryturę... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być pompa, cewki dawaj zwykłe nie ma co cudować.

 

 

Ktoś zmieniał w swoim LGT lampy na Europę? Zastanawiam się nad taką ewentualnością, ze względu na przepisy techniczne. Jaka trudność takiego zabiegu i ewentualne koszty?

Siedzę teraz w domu chory, to głupoty po głowie chodzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maciek323 napisał:

Ktoś zmieniał w swoim LGT lampy na Europę? Zastanawiam się nad taką ewentualnością, ze względu na przepisy techniczne. Jaka trudność takiego zabiegu i ewentualne koszty?

Siedzę teraz w domu chory, to głupoty po głowie chodzą :)

Nie zmieniałem na EU bo te moje US mi przypadły do gustu, póki co na przeglądzie nie ma problemu. Jeśli chodzi o wymianę lamp, wszystko jest P&P. Do wymiany musisz zdjąć zderzak bo pod lampami są śruby mocujące, bez zdjęcia zderzaka nie ma szans się tam dostać. :)
 

5 minut temu, maciek323 napisał:

Może być pompa

Czyli pora myśleć o DW250 :evil2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi rok temu diagnosta jęczał że lampy USA nie są asymetryczne tak jak europejskie i że na dobrą sprawę nie powinien puścić.

Szkoda mi wyjmować moje USA, tym bardziej że jedna jest prawie nowa. BTW - jej cena w ASO Subaru - 5500zł. Drożej niż xenon do najnowszego BMW :)

Fajnie że wszystko jest P&P. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thomson wygrałeś ostatecznie z tym błędem  P2096 ?? Czyszczenie przepływki pomogło?

Bo masz dobre katy, nowe sondy, a błąd wracał?

 

Zastanawiam się nad tym bo u mnie raz na 4 miesiące też go wywala. W sumie chyba w losowych okolicznościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, maciek323 napisał:

Thomson wygrałeś ostatecznie z tym błędem  P2096 ?? Czyszczenie przepływki pomogło?

Bo masz dobre katy, nowe sondy, a błąd wracał?

Tak. 
Wymieniłem obie sondy i wyczyściłem przepływkę i  jest OK. 
Teraz jeszcze stacje zmieniłem, zobaczymy co będzie dalej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, thomson0073 napisał:

Nie zmieniałem na EU bo te moje US mi przypadły do gustu, póki co na przeglądzie nie ma problemu. Jeśli chodzi o wymianę lamp, wszystko jest P&P. Do wymiany musisz zdjąć zderzak bo pod lampami są śruby mocujące, bez zdjęcia zderzaka nie ma szans się tam dostać. :)
 

Na pewno wtyczki są identyczne w lampach US vs EU ? i można je tak P&P przekładać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, thomson0073 napisał:

Czyli nie ma sensu dawać się nabijać jakimiś "lepszymi" i droższymi cewkami?

 

Dokładnie. To te same cewki, w każdym razie tak podpowiada internet.

 

Co do lamp, w przedliftach z tego co wiem to pasują fizycznie więc problem jest stosunkowo mały, ale wiązkę to raczej trzeba przerobić. W EU nie było chyba dziennych i dochodzi kierunek z żarówką dwuwłóknową. Warto zauważyć, że w poliftach 4gen GT lampy świecą już asymetrycznie.

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez frisco
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, maciek323 napisał:

Na pewno wtyczki są identyczne w lampach US vs EU ? i można je tak P&P przekładać? 

Wiązka na pewno nie jest p&p. Musisz mieć tą krótką wiązkę z lampy EU. Nie pamiętam dokładnie ale rożnica chyba jest w kierunku/pozycji. US miały to chyba w jednej żarówce a EU ma dwie oddzielne i różne żarówki. 

 

Co ciekawe moje lampy US były asymetryczne. Jeżeli Twoje są w ładnym stanie to możesz kupić jakieś tanie szroty EU i przełożyć tylko przesłony soczewki do swoich lamp. Trzeba rozłożyć lampę ale wszystko pasuje zamiennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kolejny trop odnośnie przerywania! :)
Na pierwszy plan zaglądam do baku, drugi strzał leci w przepływomierz. Pogadałem z kilkoma mądrzejszymi osobami i ponoć cewki w tych autach padają bardzo rzadko, dwa gdyby były na wykończeniu, misfire by był wykryty przez ecu. W sumie przerywanie jest zaskakujące i nie częste, nie ma wpływy na jakich obrotach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy zakładacie koła zimowe?

Ja do tylnonapędowego Merca już założyłem ponad tydzień temu, już ponad tydzień temu szyby skrobałem z lodu.

 

A do LGT jeszcze może poczekam chwilkę, może okolice 1 listopada.

Edytowane przez maciek323
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, thomson0073 napisał:

U mnie kolejny trop odnośnie przerywania! :)
Na pierwszy plan zaglądam do baku, drugi strzał leci w przepływomierz. 

Kup używaną sprawną przepływkę i podmień na próbę. Ja kilka lat temu na allegro za 50zł dostałem, ale nie wiem po ile teraz są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, maciek323 napisał:

Kiedy zakładacie koła zimowe?

Ja póki co kontroluje temperatury, ale oponki przełożę na dniach, myślę, że w okolicach weekendu. 
Wychodzę z założenia, że lepiej zedrzeć trochę zimówki, niż poszycie karoserii i lakier. :ph34r:

Asfalt raczej już nie będzie miał w tym roku więcej niż 8*C, więc zimówkom nie zaszkodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...