Jump to content

STI z USA, a gwarancja


pablo07

Recommended Posts

proszę o informację, czy STI zakupione w USA ( od dealera, bezwypadkowe, książka serwisowa, wszystkie przeglądy ) obejmuje europejska gwarancja, czy ewentualne usterki będę mógł naprawić w Polsce w ramach gwarancji ?

Będę wdzięczny za odpowiedź.

 

pozdrawiam,

Paweł

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel
Pojazdy sprowadzone z USA nie są objete gwarancją w Polsce

Dokładnie rzeczy ujmując nie są objete gwarancją poza Ameryką Północną.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Pojazdy sprowadzone z USA nie są objete gwarancją w Polsce

Dokładnie rzeczy ujmując nie są objete gwarancją poza Ameryką Północną.

 

Pozdrowienia

 

Zastanawiam się, czy mogłoby pomóc wystosowanie w tej sprawie prośby do Subaru Japonia ?

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel
Zastanawiam się, czy mogłoby pomóc wystosowanie w tej sprawie prośby do Subaru Japonia ?

Nie.

Oczywiście że Pan może napisać. Nikt nie jest w stanie tego zabronić.

Natomiast nie trzeba być wróżką, aby przewidzieć treść odpowiedzi – będzie negatywna ( jak w każdym takim przypadku - wyjątki mogą dotyczyć wyłącznie ogólnych akcji serwisowych).

Oczywiście, o ile odpowiedź Pan otrzyma.

Po niektórych listach naszych rodaków, których zawartość przykładowo można streścić ( wybrane przykłady) :

- „zapytałem Dyrekcję na Forum, minęły już trzy dni, a ja nie otrzymałem odpowiedzi ..”

- „wprawdzie nie mam doświadczenia w branży motoryzacyjnej, ale jeżeli mnie zatrudnicie na miejsce aktualnego prezesa, to zwiększę wam sprzedaż pond trzykrotnie – wiem jak to zrobić „

- „studiowałem sztuki walki, znam doskonale psychologie japońską – mogę się z Panem spotkać i powiedzieć jak należy sprzedawać samochody w Europie” ( ten list był adresowany do prezydenta Mori )

- „proszę zmusić Subaru Polska aby uznało gwarancję na mój samochód, który zakupiłem i stuningowałem na Litwie”

- „żądam, aby Subaru Import Polska bezpłatnie zamontował mi system ISR, przekazał mapy Polski do nawigacji i objął mój samochód programem Assistance. W końcu żyjemy w jednej Europie i to, że kupiłem samochód w Holandii nie ma dla was znaczenia”

i innych podobnych koledzy w Japonii …. zwątpili.

 

To co udało się piszącym uzyskać to … wyrobić generalnie Polakom dość, powiedzmy, ambiwalentną opinię.

 

W książce gwarancyjnej samochodu sprzedanego w USA jest jednoznacznie napisane, gdzie gwarancja obowiązuje.

Jest tam także napisane, kto jest gwarantem. A tym jest Subaru of America ( nie FHI ).

 

Jeżeli koniecznie chce Pan otrzymać negatywną odpowiedź, lepiej pisać właśnie do SOA.

Tam wprawdzie nasi rodacy już też się meldowali, lecz w końcu w USA jest już i tak dość wiele „polish jokes” ….

 

Przepraszam, że tak obrazowo, lecz czasem jest mi wobec partnerów z Fuji Heavy po prostu wstyd – proszę o zrozumienie. Gdyby listy z Polski dotyczyły faktycznych problemów - jeszcze bym rozumiał ( choć i tak to SIP reprezentuje FHI w Polsce ); lecz w większości przypadków są to zapytania/propozycje delikatnie mówiąc mało sensowne. Również Pańskie, wobec jednoznacznego opisu zakresu terytorialnego gwarancji USA zostanie niestety do takiej właśnie kategorii zaliczone.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się, czy mogłoby pomóc wystosowanie w tej sprawie prośby do Subaru Japonia ?

Nie.

Oczywiście że Pan może napisać. Nikt nie jest w stanie tego zabronić.

Natomiast nie trzeba być wróżką, aby przewidzieć treść odpowiedzi – będzie negatywna ( jak w każdym takim przypadku - wyjątki mogą dotyczyć wyłącznie ogólnych akcji serwisowych).

Oczywiście, o ile odpowiedź Pan otrzyma.

Po niektórych listach naszych rodaków, których zawartość przykładowo można streścić ( wybrane przykłady) :

- „zapytałem Dyrekcję na Forum, minęły już trzy dni, a ja nie otrzymałem odpowiedzi ..”

- „wprawdzie nie mam doświadczenia w branży motoryzacyjnej, ale jeżeli mnie zatrudnicie na miejsce aktualnego prezesa, to zwiększę wam sprzedaż pond trzykrotnie – wiem jak to zrobić „

- „studiowałem sztuki walki, znam doskonale psychologie japońską – mogę się z Panem spotkać i powiedzieć jak należy sprzedawać samochody w Europie” ( ten list był adresowany do prezydenta Mori )

- „proszę zmusić Subaru Polska aby uznało gwarancję na mój samochód, który zakupiłem i stuningowałem na Litwie”

- „żądam, aby Subaru Import Polska bezpłatnie zamontował mi system ISR, przekazał mapy Polski do nawigacji i objął mój samochód programem Assistance. W końcu żyjemy w jednej Europie i to, że kupiłem samochód w Holandii nie ma dla was znaczenia”

i innych podobnych koledzy w Japonii …. zwątpili.

 

To co udało się piszącym uzyskać to … wyrobić generalnie Polakom dość, powiedzmy, ambiwalentną opinię.

 

W książce gwarancyjnej samochodu sprzedanego w USA jest jednoznacznie napisane, gdzie gwarancja obowiązuje.

Jest tam także napisane, kto jest gwarantem. A tym jest Subaru of America ( nie FHI ).

 

Jeżeli koniecznie chce Pan otrzymać negatywną odpowiedź, lepiej pisać właśnie do SOA.

Tam wprawdzie nasi rodacy już też się meldowali, lecz w końcu w USA jest już i tak dość wiele „polish jokes” ….

 

Przepraszam, że tak obrazowo, lecz czasem jest mi wobec partnerów z Fuji Heavy po prostu wstyd – proszę o zrozumienie. Gdyby listy z Polski dotyczyły faktycznych problemów - jeszcze bym rozumiał ( choć i tak to SIP reprezentuje FHI w Polsce ); lecz w większości przypadków są to zapytania/propozycje delikatnie mówiąc mało sensowne. Również Pańskie, wobec jednoznacznego opisu zakresu terytorialnego gwarancji USA zostanie niestety do takiej właśnie kategorii zaliczone.

 

Pozdrowienia

 

Witam,

 

nie oczekuję od Pana wstydu za mnie i "rodaków" i jest mi przykro, że staranie posiadacza zaawansowanego technologicznie samochodu, traktuje Pan jako "mało sensowne". Takie podejście SIP nie nastraja optymistycznie...

Proszę Pana o informację, jakimi "ogólnymi akcjami serwisowymi" jest/było objete Subaru Impreza STI hatchback ver. USA z 2008 r. ?

Będę wdzięczny za odpowiedź w tym zakresie.

 

pozdrawiam,

Paweł

Link to comment
Share on other sites

Proszę Pana o informację, jakimi "ogólnymi akcjami serwisowymi" jest/było objete Subaru Impreza STI hatchback ver. USA z 2008 r. ?

To chyba pytanie do Działu Technicznego.....

Takie podejście SIP nie nastraja optymistycznie...

Z tego co slyszalem.......jeżeli auto opuscilo na stałe :idea: teren US również tam traci Pan gwarancję ....

Link to comment
Share on other sites

Z tego co slyszalem.......jeżeli auto opuscilo na stałe :idea: teren US również tam traci Pan gwarancję ....

To prawda. Nie można "wrócić" do US na naprawę gwarancyjną. Na rynek US był przeznaczony i tylko tam ma gwarancję, jeśli się go użytkuje gdzie indziej -utrata gwarancji. Szkoda bo Audi, VW, Mercedes, Volvo uznają w EU gwarancję a Subaru i inne Japończyki ....

Link to comment
Share on other sites

Szkoda bo Audi, VW, Mercedes, Volvo uznają w EU gwarancję a Subaru i inne Japończyki ....

 

ale to "chyba" nie jest wina SIP? :mrgreen:

 

Chociaz nie, zdecydowanie jest. Po zastanowieniu, SIP powinien dodatkowo:

 

- zobligowac forumowicza ( :wink: ) Dyrekcja do udzielania odpowiedzi na najglupsze / najfajniejsze (niepotrzebne skreslic) pytania przed uplywem 24h

- zatrudnic na miejsce aktualnego prezesa specjaliste bez doswiadzczenia w branzy, w celu trzykrotnego zwiekszenia sprzedazy

- umozliwic studentowi sztuk walki i japonskiej psychologii spotkanie z prezydentem Mori w celach edukacyjnych (tego ostatniego)

- bezwzglednie honorowac gwarancje aut kupionych w Burundii (sorry, na Litwie) i tamze dlubnietych

- doposazyc wszystkie kupione w Europie auta w system ISR, mapy Polski do nawigacji i objac je programem Assistance, w koncu to ze ktos okazyjnie (miedzy innymi dlatego, ze tamtejszy importer nie montuje ISR i nie proponuje map do nawigacji po Flamandzku) kupil fure w Holandii nie ma znaczenia.

 

Zeby nie robic OT, chcialbym zapytac kiedy moje postulaty zostana spelnione?? Bo napisze bezposrednio do Japonii!!

 

 

[a bardziej serio, z ciekawosci: czy tzw. feedback z FHI wskazywalby na to, ze tylko rodacy specjalizuja sie w kretynskich listach? Obawiam sie, ze znam odpowiedz na to pytanie, ale bardzo chcialbym sie mylic]

Link to comment
Share on other sites

Zaslyszana opinia:

Samochody na rynek amerykanski nie odpowiadaja tym samym normom co rynek europejski (czas zywotnosci auta jest przewidziany znacznie krootszy) Czy jest w tym choc czesc prawdy???

Link to comment
Share on other sites

Proszę Pana o informację, jakimi "ogólnymi akcjami serwisowymi" jest/było objete Subaru Impreza STI hatchback ver. USA z 2008 r. ?

To chyba pytanie do Działu Technicznego.....

 

Panie Andrzeju, dziękuję za podpowiedź, przekieruję tam zapytanie.

 

Takie podejście SIP nie nastraja optymistycznie...

Z tego co slyszalem.......jeżeli auto opuscilo na stałe :idea: teren US również tam traci Pan gwarancję ....

 

Po sprowadzeniu auta do Polski, raczej nie będę go wysyłał na serwis do USA, tylko skorzystam z płatnej usługi w Polsce.

 

-- 11 gru 2010, o 01:22 --

 

Szkoda bo Audi, VW, Mercedes, Volvo uznają w EU gwarancję a Subaru i inne Japończyki ....

 

ale to "chyba" nie jest wina SIP? :mrgreen:

 

Chociaz nie, zdecydowanie jest. Po zastanowieniu, SIP powinien dodatkowo:

 

- zobligowac forumowicza ( :wink: ) Dyrekcja do udzielania odpowiedzi na najglupsze / najfajniejsze (niepotrzebne skreslic) pytania przed uplywem 24h

- zatrudnic na miejsce aktualnego prezesa specjaliste bez doswiadzczenia w branzy, w celu trzykrotnego zwiekszenia sprzedazy

- umozliwic studentowi sztuk walki i japonskiej psychologii spotkanie z prezydentem Mori w celach edukacyjnych (tego ostatniego)

- bezwzglednie honorowac gwarancje aut kupionych w Burundii (sorry, na Litwie) i tamze dlubnietych

- doposazyc wszystkie kupione w Europie auta w system ISR, mapy Polski do nawigacji i objac je programem Assistance, w koncu to ze ktos okazyjnie (miedzy innymi dlatego, ze tamtejszy importer nie montuje ISR i nie proponuje map do nawigacji po Flamandzku) kupil fure w Holandii nie ma znaczenia.

 

Zeby nie robic OT, chcialbym zapytac kiedy moje postulaty zostana spelnione?? Bo napisze bezposrednio do Japonii!!

 

Bardzo śmieszne, nie wiedziałem, że w Szkocji tacy dowcipnisie mieszkają... ;)

 

[a bardziej serio, z ciekawosci: czy tzw. feedback z FHI wskazywalby na to, ze tylko rodacy specjalizuja sie w kretynskich listach? Obawiam sie, ze znam odpowiedz na to pytanie, ale bardzo chcialbym sie mylic]

Link to comment
Share on other sites

Po sprowadzeniu auta do Polski, raczej nie będę go wysyłał na serwis do USA, tylko skorzystam z płatnej usługi w Polsce.

Myslałem o zasadach postepowania gwaranta przy zmianie ustalonego obszaru uzytkowania :idea: . Jeden przypadek taki znam , bardzo mocne auto z manualna skrzynia biegów ktora rozpadła się uszkadzając rowniez inne elementy auta. Po spr. , ze auto opuscilo na stałe US odmówiono naprawy gwarancyjnej mimo , że auto wrociło do miejsca zakupu ( koszt naprawy koło 25 tys $ )

ps.o akcjach serwisowych nie slyszałem ale warto sprawdzić czy jest wgrane "nowe :?: ) oprogramowanie dotyczace pracy silnika

Link to comment
Share on other sites

Po sprowadzeniu auta do Polski, raczej nie będę go wysyłał na serwis do USA, tylko skorzystam z płatnej usługi w Polsce.

Myslałem o zasadach postepowania gwaranta przy zmianie ustalonego obszaru uzytkowania :idea: . Jeden przypadek taki znam , bardzo mocne auto z manualna skrzynia biegów ktora rozpadła się uszkadzając rowniez inne elementy auta. Po spr. , ze auto opuscilo na stałe US odmówiono naprawy gwarancyjnej mimo , że auto wrociło do miejsca zakupu ( koszt naprawy koło 25 tys $ )

ps.o akcjach serwisowych nie slyszałem ale warto sprawdzić czy jest wgrane "nowe :?: ) oprogramowanie dotyczace pracy silnika

 

To rzeczywiście mało przyjemny przypadek. Aż nie chce się wierzyć, że coś takiego może się zdarzyć w samochodzie na gwarancji, ale wszyscy dobrze wiemy, że awarie naszych samochodów to często wina użytkownika...

Odnośnie aktualizacji softu, to mój samochód "przypływa" do PL w połowie i stycznia i nie omieszkam wtedy przyjechać do Pana na przegląd i przy okazji poproszę o weryfikację oprogramowania.

 

pozdrawiam,

P.

Link to comment
Share on other sites

ale to "chyba" nie jest wina SIP? :mrgreen:

A co Ty jesteś SIP a może FHI :roll:

Nie wiem czemu się tak bardzo zaangażowałeś w temat, według Ciebie zakup Subaru w PL to jedynie słusznie rozwiązanie?

Nawet jeśli diler w PL nie zarobi na sprzedaży auta, to może zarabiać na serwisie w czasie gwarancji i po jej zakończeniu. Jeśli po zakupie auta w US nie mam gwarancji w PL, a do tego w ASO jestem traktowany jak klient trzeciej kategorii no to soory..... Ja nikomu nie lubię się napraszać :|

Link to comment
Share on other sites

Aż nie chce się wierzyć, że coś takiego może się zdarzyć w samochodzie na gwarancji, ale wszyscy dobrze wiemy, że awarie naszych samochodów to często wina użytkownika...

To bylo z 10 lat temu , skrzynia wytrzymala jazdę koło 200 km/godz z Wa-wy......prawie do Katowic :roll: (auto było prawie nowe , dwuosobowe silnik i skrzynia z tylu)

do tego w ASO jestem traktowany jak klient trzeciej kategorii no to soory.....

dlaczego trzeciej :?: ..nie widzę roznicy , niektóre częsci istotnie są inne ale to drobiazgi....Chyba , ze usterki wynikają z jakis napraw pokolizyjnych to aso może nie chcieć sie angażować. Jak auto nowe , czy "prawie" bezwypadkowe to nie widzę roznicy w serwisowaniu

Link to comment
Share on other sites

karol76, rozróżnić chyba należy 2 rzeczy - kwestie gwarancyjne i obsługę w ASO. Pierwsza jest kwestią określoną przez producenta (FHI) i jego polityki związanej z produktami kierowanymi na różne rynki, a druga to kwestia, którą możesz dyskutować lokalnie z Dyrekcją :)

Dla przykładu - sprzęt RTV, foto, itp. przywieziony z USA też niekoniecznie podlega gwarancji w EU. A często zdarzało się, że i pomiędzy krajami w EU były problemy - zanim pojawiła się instytucja 'gwarancji europejskiej'.

Link to comment
Share on other sites

karol76, rozróżnić chyba należy 2 rzeczy - kwestie gwarancyjne i obsługę w ASO. Pierwsza jest kwestią określoną przez producenta (FHI) i jego polityki związanej z produktami kierowanymi na różne rynki, a druga to kwestia, którą możesz dyskutować lokalnie z Dyrekcją :)

Dla przykładu - sprzęt RTV, foto, itp. przywieziony z USA też niekoniecznie podlega gwarancji w EU. A często zdarzało się, że i pomiędzy krajami w EU były problemy - zanim pojawiła się instytucja 'gwarancji europejskiej'.

To prawda, kupując samochód w US byłem świadomy, że nie będę miał gwarancji w PL (mimo, że Forester produkowany jest/był? w Japonii) i nie mam pretensji do SIP ... raczej do FHI - ale płacąc w US 60% ceny zakupu w PL myślę, że zrekompensowałem tę "drobną" niedogodność. :roll:

Druga sprawa to podejście ASO/dilerów do "klientów z US" - ciągłe to "obrzydzanie", jakie to złe, gorsze te Subaraki z za wielkiej wody i traktowanie "olewcze" potencjalnego klienta - przynajmniej ja takie mam doświadczenia z 3 ASO, u których planowałem serwisować samochód. To niestety nie przysparza klientów, ale pewnie to jest jakaś metoda ASO/dielerów, ale mnie raczej nie przekona do zakupu następnego Subaru w PL :cry:

Link to comment
Share on other sites

karol76, z racji prowadzonej działalności wiadomo, że ASO europejskie - w tym i polskie, skupione są raczej na samochodach zakupionych w lokalnych/europejskich sieciach dealerskich. Mogę domniemywać, że i w USA popatrzyliby na Ciebie dziwnie jakbyś przyprowadził im samochód kupiony w EU i był skrzywiony, że na półce nie leżą tam części od EU spec ;) ale jeśli masz uwagi co do jakości usług i formy obsługi to uwierz mi, że Dyrekcja czyta te informacje z uwagą.

Link to comment
Share on other sites

W Usa jest tak ze jak kupisz u jedenego to drugi ci nie chec nawet oleju wymienic, jedz tam gdzie kupiles.Ale u swojego to Ty jestes ktos,swiat otwieraja przed Toba.I tak jest od samego poczatku jak tylko wejdziesz do salonu zeby auto poogladac.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...