Jump to content

Dwumasa- kto/gdzie regeneruja?


luksp

Recommended Posts

Dokaldnie, tez polecam wywalenie dwumasy, nawet jak uda Ci sie zregenerowac to i tak problem powroci za jakis czas. Ja u siebie wywalilem, roznicy de facto nie odczuwam przy mojej jezdzie, jedynie jak zona jedzie to czasem udaje jej sie szarpnac :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Powiedzcie coś koledzy o kosztach wymiany dwumasy na tradycyjne sprzęgło. Właśnie zaczynam dojrzewać do takiej decyzji bo pojawiło się u mnie ćwierkanie przy przyspieszaniu. Może nie w tej chwili ale jak sprzęgło zacznie apelować o wymianę to na pewno wywalę dwumas.

Link to comment
Share on other sites

Powiedzcie coś koledzy o kosztach wymiany dwumasy na tradycyjne sprzęgło. Właśnie zaczynam dojrzewać do takiej decyzji bo pojawiło się u mnie ćwierkanie przy przyspieszaniu. Może nie w tej chwili ale jak sprzęgło zacznie apelować o wymianę to na pewno wywalę dwumas.

 

Ja jezdzilem z cwierkaniem przez rok, zdecydowalem sie wymienic przy przebiegu 120kkm, sprzeglo bylo w dobryn stanie i nie wymagalo wymiany, no ale trzeba bylo. Ja zaplacilem cos kolo 1.6kzl ale nie jestem zadowolony, poniewaz wsadzili mi jakies kiepskie sprzeglo i do dzis zdaza sie ze smierdzi :P (druga oferte mialem na 2.5.kzl) , natomiast tak jak napisalem, samego braku dwumasy nie odczuwam.

Link to comment
Share on other sites

VALEO produkuje jakie zamienniki bez dwumasy i sa ok :wink:

 

Nie widzę w katalogu Valeo zamiennika do Subaru. Może ktoś polecić jakiś warsztat w okolicach Radomia, Warszawy który w rozsądnych pieniądzach zmieni dwumas na normalne sprzęgło.

Link to comment
Share on other sites

Nieautoryzowany ale to człowiek zajmujący się tylko subaru, czyli Pan Jarek z Józefowa :) W Aso jak to w serwisie autoryzowanym pewnie nie zaproponowali by zmiany na jednomase :?

 

 

Mi zaproponowali... Ale muszę dojrzeć do decyzji :)

Link to comment
Share on other sites

Na oryginalnych częściach zaproponowano mi cenę za całe nowe sprzęgło jednomasowe 2,2 tyś z wymianą i trzeba będzie się zdecydować

Za sprzeglo tak ale widzialem , że tam dwumasa jest "modyfikowana na jednomase" :wink: (moze cos sie zmieniło ale w tej cenie nie sądzę )

W Aso jak to w serwisie autoryzowanym pewnie nie zaproponowali by zmiany na jednomase

Od dawna sie wymienia...koszt z robocizną +- 3500 brutto (zalezy czy lapa sprzegła pasuje czy nie)

Link to comment
Share on other sites

Aha no to ładnie, bo mój mechanik powiedział że 2,2 już ze wszystkim czyli z łożyskiem i przerobieniem tej łapy sprzęgła...

Warto sie dowiedzieć dokladnie , piszac sprzeglo myslalem o komplecie tzn. łozysko , docisk , tarcza . Problem jest z kolem zamachowym , nowe kosztuje 800-1000 a ja widziałem w jakims serwisie przerabianą dwumasę 8) .....problem był z zapachem palonego sprzegla i.....chyba zostal :roll: i jeszcze kwestia faktury.....netto/brutto....

ps. za "oryginał" moze byc uwazana ta sama firma produkujaca........a to wbrew pozorom nie to samo

Link to comment
Share on other sites

Nieautoryzowany ale to człowiek zajmujący się tylko subaru, czyli Pan Jarek z Józefowa :) W Aso jak to w serwisie autoryzowanym pewnie nie zaproponowali by zmiany na jednomase :?

 

kiedsy bylo ciut wiecej, ja sie nie zdecydowalem na ta opcje i zaluje. AFAIR sa to czesci z wersji US, gdzie nie bylo dwumasy.

Co do ASO to wiele serwisow proponowalo samo z siebie wymiane na jednomasowe, tak postepowali niektorzy dealerzy nawet przy naprawie gwarancyjnej.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem to za tą cenę ma być wszystko czyli : łożysko, tarcza sprzęgłowa, docisk i nowe jednomasowe koło zamachowe(przerobiona będzie też łapa sprzęgła jak już wcześniej wspomniałem).. udokumentowanie będzie w postaci karty przeglądowej..części mają być oryginalne.

Link to comment
Share on other sites

Mi pan Jarek zmienił na jednomasowe i średnio jestem zadowolony. Bardzo delikatne, łatwo przypalić, teraz w tych śniegach z każdej prawie zaspy wyjeżdżam z zapachem. Nie wiem dlaczego tak jest.

Link to comment
Share on other sites

Mi pan Jarek zmienił na jednomasowe i średnio jestem zadowolony. Bardzo delikatne, łatwo przypalić, teraz w tych śniegach z każdej prawie zaspy wyjeżdżam z zapachem. Nie wiem dlaczego tak jest.

 

Własnie o tym pisałem , tylko dotyczyło Legacy 2.0 . Widocznie jakis problem jest.

Link to comment
Share on other sites

Mi pan Jarek zmienił na jednomasowe i średnio jestem zadowolony. Bardzo delikatne, łatwo przypalić, teraz w tych śniegach z każdej prawie zaspy wyjeżdżam z zapachem. Nie wiem dlaczego tak jest.

 

Własnie o tym pisałem , tylko dotyczyło Legacy 2.0 . Widocznie jakis problem jest.

 

Panie Andrzeju, nie tylko :roll:

Parę tygodni temu wymieniałem (u Pana oczywiście ;) ) kompletne sprzęgło i dwumasę na jednomasowe. Sprzęgło pracuje teraz bajecznie, ale faktem jest, że nawet delikatny wyjazd na reduktorze ze śniegu lub ruszanie pod górkę powoduje przykry zapach :? Dadam, że w zeszłym roku na starym sprzęgle nie poczułem tego ani razu(!)

Link to comment
Share on other sites

nawet delikatny wyjazd na reduktorze ze śniegu lub ruszanie pod górkę powoduje przykry zapach

 

A to jest Pan pierwszy , wymieniamy juz ze trzy lata (rowniez na gwarancji :idea: ) i nic takiego nie slyszałem......może trzeba przypalić trochę 8) ....przy okazji niech Pan podjedzie to ktos sprawdzi działanie....

Dadam, że w zeszłym roku na starym sprzęgle nie poczułem tego ani razu(!)

...chyba "trzeba" troche dotrzec/przypalić to nowe. :roll: ....albo taki material na tych nowszych okladzinach z "systemem alarmowym"... :D .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...