krzysiekk Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Jestem w trakcie przekładania silnika z JDM STI do swojego GT i mam małe pytanie do Mądrych Głów Oba auta to rocznik 99 więc z tego co wiem i co widzę w garażu to wszystko jest Plug&Play. Komputer podmienię i czy muszę przekładać jeszcze jakieś rzeczy? Chodzi mi np o pompe paliwa i tego typu rzeczy... Wiem że w STI są większe wtryski i stąd pytanie o pompę... Po podłączeniu wszystkiego powinno od razu zagadać czy trzeba będzie coś jeszcze kombinować? pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
the.wolf Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 wiazke bierzesz z STi? pompe daj walbro i po sprawie. Trzeba jeszcze pokobinowac z jednym czujnikiem, ktorego nie ma GTkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ariel Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 pompa paliwa jest inna, możesz dać z STI new Age albo kupić walbro 255. Skrzynie masz z GT czy też z STI ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Skrzynie masz z GT czy też z STI ? Nawet jesli z GT - i tak wkrotce zmieni ja na skrzynie z STi Ale jak rozumiem to w gruncie rzeczy takze sens Twojego pytania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ariel Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 nie chciałem wyprzedzać faktów, jeśli skrzynia zostaje z GT (a długo nie pojeździ) to AMI masz rację :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Chyba, ze kierownik bedzie delikatnie jezdzil - wtedy jest szansa. Ale jesli jest wielbicielem startow na trzy... cztery..., to dlugiego zycia skrzyni nie wroze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ariel Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 jak wsadzi silnik z STI to raczej przez wątpię że będzie spokojnie :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 krzysiekk, od jakiegoś czasu, ma w swoim GT skrzynię 6MT Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 E to luzik - moze spac spokojnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiekk Posted December 7, 2010 Author Share Posted December 7, 2010 o jakim czujniku piszecie? Na razie znalazłem tylko dodatkowy w dolocie, ale zakładam, że to od automatycznej klimy. Tak jak Carlos pisze, mam 6MT do tego, hamulce i przekładnia kierownicza z NewAge STI, więc silnik jest niejako ostatnim elementem... Wiązka zostaje z GT bo wygląda na taką P&P, zresztą nawet PINy idące do kompa się zgadzają więc mam nadzieję, że zagada skoro pompa paliwa w STI '99 inna to nie pozostaje mi nic innego jak rozebrać jeszcze tylne kanapy w obu autach :/ a miałem nadzieję, że tego uniknę... pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ariel Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 nie pozostaje mi nic innego jak rozebrać jeszcze tylne kanapy w obu autach :/ Przecież to 10 minut, siedzisko (to na czym się dupą siada a nie opiera ) jest odchylane i blokowane na zasadzie: pręt-haczyk więc za dużo roboty nie ma :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiekk Posted December 9, 2010 Author Share Posted December 9, 2010 Kolejna krótka seria pytań Silnik włożony, na komputerze z STI nie odpala. Kręci tylko rozrusznikiem i nic... Na komputerze z GT odpala. Czytałem gdzieś że JDMy nie mają immobilizera, ale wygląda tak jakby jednak miał... Wystarczy przełożyć grot do kluczyka z JDMa i zagada czy coś innego trzeba kombinować? Czy ktoś bardziej obeznany podpowie mi czy w ostateczności można jeździć na kompie z GT czy sterowanie jest zupełnie inne i np. złym AFRem mogę poprzepalać tłoki? I ogólnie jakieś sugestie co do rozwiązania problemu? pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 O ile mnie pamiec nie zawodzi, to chyba wszystkie japonskie modele maja dwa piny na odwrot w stosunku do europejskich. Bodaj czujnik walu i cos tam jeszcze, niestety nie pamietam teraz, od czego jest drugi pin. Kiedys juz bylo tu gdzies o tym. Robota niewielka - dwa kabelki do zamiany - ale bez tego zdaje sie ecu z sti nie ruszy. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiekk Posted December 9, 2010 Author Share Posted December 9, 2010 O ile mnie pamiec nie zawodzi, to chyba wszystkie japonskie modele maja dwa piny na odwrot w stosunku do europejskich.Bodaj czujnik walu i cos tam jeszcze, niestety nie pamietam teraz, od czego jest drugi pin. Kiedys juz bylo tu gdzies o tym. Robota niewielka - dwa kabelki do zamiany - ale bez tego zdaje sie ecu z sti nie ruszy. Cenna informacja - dzięki. Zaraz poszukam na The Forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Zglos sie do ktoregos ze specow forumowych - np. pogadaj z Jako - na pewno ktorychs z tunerow wie, ktore piny dokladnie trzeba zamienic, jesli to jest kwestia u Ciebie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiekk Posted December 11, 2010 Author Share Posted December 11, 2010 Popatrzę jeszcze czy przypadkiem immo go nie blokuje. Ale jakbyś znalazł ten schemat w domu to będę dźwięczny do GT pewnie będzie łatwiej znaleźć... Pozdrowienia -- 10 gru 2010, o 01:29 -- Podnoszę bo wyszły nowe fakty. W JDMie tak jak przypuszczałem nie ma immo przez co wiązka kabinowa wygląda (tak na pierwszy rzut oka) inaczej. W JDMie do ECU idą tylko dwa przewody sygnalizujące włożenie kluczyka. W EU te przewody wchodzą do immo i z niego wychodzi cała wiązka do ECU. Dlatego po podłączeniu kompa od JDMa pompa nie podaje paliwa i auto nie odpala... Znalazłem coś takiego: http://www.fs66.dial.pipex.com/Ecu%20connection.htm i to chyba rozwiązywałoby problem o którym AMI, pisałeś (zamienione piny 5 i 6). Ale z kolei na ECU z europejczyka odpala niezależnie od konfiguracji tych PINów... Trochę mnie to dzisiaj pokonało... Auto złożone i odpala na ECU z GT, ale nie bardzo mam ochotę tak jeździć bo to tak naprawdę inny silnik i coś mnie się nie wydaję, żeby to dobrze nim sterowało... Naprawdę nikt kto by się chciał tym podzielić, nie wie jak to obejść? Albo chociaż podrzucić schematy tych dwóch komputerów... pzdr -- 11 gru 2010, o 18:02 -- I po problemie... auto odpaliło na kompie z JDMa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted December 11, 2010 Share Posted December 11, 2010 no to napisz jeszcze, w czym byl w koncu problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 b]krzysiekk[/b], przeczytałem Twój wątek i znalazłem te same rozpiski,ale tylko do roku 97 i w wersji papierowej(uprzedziłeś mnie o 1 dzień i do tej pory ni e byłem pewny , że mam 97).Jeśli masz dalszy ciąg to dojdziesz do pinów.W 97 były wersje z immo i bez.W 99 chyba immo było zawsze i nie będzie różnicy w pinach jak w 97.W 97 immo odłączało czujniki wału korbowego ,rozrządu i pompę paliwa. Tu chyba podobnie i zwróć uwagę nie tylko na pompę. Naprawdę fajne auto robisz i napisz jak idzie .(gadaliśmy w Kielcach chyba w lipcu) Coś tam naskrobałem i nie zauważyłem ,że tymczasem sprawę rozwiąsałeś.A jak z czujnikami wału korbowego i rozrządu? Ten manual by mnie interesował.masz na papierze i robiłeś foto czy ściągałeś -skąd?Przesłałbys to ,jeśli mozliwe albo jakiś link.Coś grzebałem w FAQ.ale tego nie znalazłem.pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiekk Posted December 12, 2010 Author Share Posted December 12, 2010 Rozwiązanie proste. Wystarczyło na spokojnie przeanalizować schematy do których linka wkleiłem i poprzerabiać odpowiednie kabelki respect, Tak jak piszesz, immo zmienia sygnal z wała korbowego i wałków i odcina pompe paliwa. W 99 roku immo miały chyba wszystkie europejczyki i żadne JDMy (to była kwestia u mnie). Auto jak auto W lipcu jak gadaliśmy miało już chyba taką konfigurację jak teraz (oprócz silnika). Generalnie to co jest teraz daje rade Nie wiem ile ma mocy, ale chyba te seryjne 280km ma... Pewnie na 5MT, 16" kołach i ze standardowymi hamulcami byłby szybszy, ale tak jak u mnie z 6MT, 17" i złotymi Brembo jest bardziej bezawaryjnie i szybciej w zakrętach najważniejsze że to niebieski sedan w klasyku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now