Bart666 Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 Witam, Pacjentem jest GT’ek MY’00 zakupiony na początku tego roku z przebiegiem ok 205k km, do tej pory zrobiłem nim powyżej 3 tys km jeżdżąc sporadycznie, na upalaniach byłem może ze 3-4 razy. Jedyne mody w aucie to przelotowy wydech firmy bliżej nieokreślonej, naklejone plejady po bokach i niedawno założone chlapaki :wink: Problem jest taki, że do tej pory wymieniałem już 3 razy przepływki, instalowałem już nówki i używki ale jednakowo po jakimś czasie cholerstwa padają jak muchy :/ Pierwsza padła mi podczas zwyczajowej przejażdżki po wioskach, druga dzień po upalaniu też podczas normalnej jazdy po drodze, za trzecim razem padła zaraz po upalaniu na ośnieżonym parkingu. Za każdym razem skutek jest ten sam CEL (błąd 23) i obcięcie obrotów do 3tyś. Wymiana przepływki i wszystko wraca do normy tyle że wychodzi na to że średnio auto zużywa jedną przepływke na 1tyś km co mnie specjalnie nie cieszy biorąc pod uwage ceny za te ustrojstwa :| Pytanie nasuwa się samo, co jest powodem tak krótkiej żywotności przepływek w moim GTku, słyszałem że ten typ tak ma ale mój chyba zbyt często. Jeśli ktoś ma jakieś sugestie co może być nie halo to prosze podzielić się tą wiedzą... Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 Sprawdź 1.Filtr powietrza i czystość puszki w której siedzi.(szczelność dolotu nie zawadzi) 2. Wtyczkę przepływki(styki) i kabel od niej(przetarcia/zwarcia) może po wymianie i założeniu wtyczki jast chwilowo dobrze a potem się luzuje,itp.-i te stare przepływki być może nie są złe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart666 Posted December 4, 2010 Author Share Posted December 4, 2010 Sprawdź1.Filtr powietrza i czystość puszki w której siedzi.(szczelność dolotu nie zawadzi) 2. Wtyczkę przepływki(styki) i kabel od niej(przetarcia/zwarcia) może po wymianie i założeniu wtyczki jast chwilowo dobrze a potem się luzuje,itp.-i te stare przepływki być może nie są złe. ...filtr sprawdze raz jeszcze ale w puszce jak kiedyś zaglądałem to było czysto wiec raczej wątpie czy to od filtra, poza tym wszystkie wymienione przepływki były praktycznie w idealnym stanie, znaczy z zewnątrz były czyste ..skupie sie bardziej na tych kablach bo może faktycznie coś z nimi nie tak, a stare przepływki sprawdzałem jeszcze u kumpla w GTku i niestety dawały te same objawy co u mnie :| .na początki przyszłego tygodnia sprawdze wszystko dokładniej i dam znać czy coś znalazłem (może jakieś świniaki w puszce się zagnieździły i podgryzają mi te przepływki :?: ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek790 Posted December 5, 2010 Share Posted December 5, 2010 Bart666, a próbowałeś sprawdzać te niby padnięte przepływki podpinając do innego auta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted December 5, 2010 Share Posted December 5, 2010 a stare przepływki sprawdzałem jeszcze u kumpla w GTku i niestety dawały te same objawy co u mnie :| Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart666 Posted December 5, 2010 Author Share Posted December 5, 2010 ...no gdyby ktoś miał jakiś patent na regeneracje przepływek to ja bardzo chętnie bym zgłębił tą wiedze. Oczywiście odwdźwięcze się sowicie za każdy pomysł który przywróciłby przepływke do życia, bo jak wiadomo ustrojstwa są w cenie. ..no ale zdaje sobie sprawe że raczej jest to mało prawdopodobne, już kiedyś próbowałem zgłębić istote ich budowy ale po kilku piwach odpuściłem pokonany przez tak małą rzecz która nawet jednej śrubki nie ma :? ..może więcej piw potrzeba :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted December 5, 2010 Share Posted December 5, 2010 Bart666 nie ludz sie w temacie regeneracji przeplywek - raczej zglos sie do ogarniajacego serwisu, niech obadaja przyczyne usterek. Zastanow sie w ogole, kiedy zaczely sie one wydarzac - czy nie zbieglo sie to w czasie z jakimis pracami/modyfikacjami/zdarzeniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vert Posted December 5, 2010 Share Posted December 5, 2010 siema. no ja w rajdówce GT 99 rok p 2 sezonach w RSMP wymieniłem przepływke 2 razy i 2 razy byla ta sama przygoda: wjechanie w mega wodę ! sprawdz dolot,filtr powietrza i podepnij auto pod kompa.np w mysiadle.niestety jest to bardzo męczące ale tak jak mówię glównię woda i wilgoć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted December 5, 2010 Share Posted December 5, 2010 Plus ew. mechaniczne uszkodzenia od wibracji - ale jesli jest to wszystko przymocowane do oryginalnej puszki, to dramatu raczej byc nie powinno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yezus Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Witam, Jedyne mody w aucie to przelotowy wydech firmy bliżej nieokreślonej, naklejone plejady po bokach i niedawno założone chlapaki :wink: Taaaa, jedyne mody. A koła ja się pytam jakie masz, się pytam :?: :shock: :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrzypekQ4 Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 vert, dobrze radzi. moj kolega, ktory startuje KJSach, tez ciagle mial problem z przeplywka. u niego okazalo sie, ze brakuje mu tego plastikowego dolotu powietrza, ktory wchodzi pod blotnik. przy kazdym przejezdzie przez wode padalaprzeplywka. problem rozwiazal stozkiem i oslona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart666 Posted December 6, 2010 Author Share Posted December 6, 2010 ...faktycznie po zakupie autka brakowało tłumika szmerów i to zwróciło moją uwage w strone najprawdopodobnej przyczyny padających przepływek. Jednak po instalacji tłumika i jednoczesnej wymianie przepływki problem się powtórzył :| ..jutro zabiore autko do mechanika, bo i tak musze podciągnąć troche ręczny i wymienić żarówke w halogenie to przy okazji posprawdzamy kable, filtr, puszke i całą reszte powiązaną z przepływką ...dam znać jakie były efekty naszych poszukiwań. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 ...faktycznie po zakupie autka brakowało tłumika szmerów i to zwróciło moją uwage w strone najprawdopodobnej przyczyny padających przepływek. Jednak po instalacji tłumika i jednoczesnej wymianie przepływki problem się powtórzył Sam brak tlumika szmerow to nie jest taki znow problem - brak nadkola plastikowego i brak tlumika szmerow - to juz moze byc problem. Moja impreza od 2 lat jezdzi bez tlumika szmerow i przeplywka nie padla od tego. Ale tez faktem jest, ze po kaluzach do lusterek na codzien nie jezdze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart666 Posted December 7, 2010 Author Share Posted December 7, 2010 brak nadkola plastikowego i brak tlumika szmerow - to juz moze byc problem. ...o nadkolu nie wiedziałem, że może mieć jakiś wpływ na przepływomierz ale chwile po instalacji tłumika zostały założone nówki nadkola, bo oczywiście ich też brakowało ..kolega z foruma też jeździł bez tłumika tak długo, że postanowił mi oddać te plastikowe pudło bo mu tylko miejsce zajmowało z czego oczywiście skorzystałem ..ale jak podpinałem jego przepływke do swojego autka to zauważyłem, że jest kilka razy brudniejsza od mojej (padniętej), jednak jego ustrojstwo działa pewnie do tej pory (sprzedał autko niestety) a ja jeżdżę już na 3ciej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now