Grzegor Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Witam Mam problem z Forkiem 2.0 MY 02 - przy przebiegu 104 tyś zaczęło się ślizgać sprzęgło - a wcześniej (kupiłem go przy przebiegu 80 tys) poszarpywało przy ruszaniu. Sprzęgło zostało wymienione na nowe w/g nr katalogowych i pojawił się dziwny objaw - pedał nie wciska się płynnie tylko idzie lekko do pewnego momentu czuć wyraźny opór , potem jakby zostaje on "przełamany" i pedał bez oporu wpada w podłogę - w drugą stronę to samo . Praktycznie nie można normalnie ruszyć płynnie - żeby to zrobić trzeba kombinować i naciskać pedał "z góry " nie dotykając pietą do podłogi . Ma ktoś z kolegów jakiś pomysł czego to jest przyczyna ? pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujak27 Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Może być uszkodzona łapa sprzęgła Link to comment Share on other sites More sharing options...
tynek Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Mam podobny objaw. Puszczam sprzęgło przy ruszaniu z jedynki, szarpie muszę dodać więcej gazu żeby to zniwelować. W moim przypadku to wiskoza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 W moim przypadku to wiskoza. a kto tak ustalił... :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegor Posted December 2, 2010 Author Share Posted December 2, 2010 Może być uszkodzona łapa sprzęgła W jaki sposób uszkodzona ? jak to sprawdzić ? pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Może być uszkodzona łapa sprzęgła W jaki sposób uszkodzona ? jak to sprawdzić ? pzdr jakiej firmy to sprzegło :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegor Posted December 2, 2010 Author Share Posted December 2, 2010 Nie ma niestety pojęcia - jedyne co o nim wiem to cena - ok 1200 PLN bez upustów - może coś Ci to powie - jutro będę wiedział jakiej firmy jest to sprzęgło . pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 czyli nie oryg. i masz odp. jak znam zycie to masz sprzegło NKK ono własnie tak działa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegor Posted December 2, 2010 Author Share Posted December 2, 2010 Hmm - ile w takim razie kosztuje oryginał ? i jakie " zamienniki " bedą działały poprawnie ? pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Hmm - ile w takim razie kosztuje oryginał ? i jakie " zamienniki " bedą działały poprawnie ?pzdr jak pamietam, niewiele drożej ok 1350 -1400 czy coś koło tego. exedy jeszcze dobrze działa. ale tarcza jest z innego materiału i bardziej śmierdzi przy manewrach parkingowych, szczególnie w turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegor Posted December 2, 2010 Author Share Posted December 2, 2010 bardziej śmierdzi przy manewrach parkingowych, szczególnie w turbo No mój forek jest NA - czyli nie ma co szukac tylko zmienic sprzęgło na ori albo exedy ? pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 bardziej śmierdzi przy manewrach parkingowych, szczególnie w turbo No mój forek jest NA - czyli nie ma co szukac tylko zmienic sprzęgło na ori albo exedy ? pzdr zdecydowanie lepiej na oryginał :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegor Posted December 3, 2010 Author Share Posted December 3, 2010 Dzieki - zobaczymy jutro jakiej firmy jest to "moje " sprzęgło - jeśli NKK - to trzeba będzie się zdecydować na wymianę pzdr -- 3 gru 2010, o 23:48 -- Witam Sprzęgło jest podobno firmy Exedy - czyli wraca pytanie co jest przyczyną takiej pracy pedału pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 Dzieki - zobaczymy jutro jakiej firmy jest to "moje " sprzęgło - jeśli NKK - to trzeba będzie się zdecydować na wymianę pzdr -- 3 gru 2010, o 23:48 -- Witam Sprzęgło jest podobno firmy Exedy - czyli wraca pytanie co jest przyczyną takiej pracy pedału pzdr sprzęgło exedy , zapewne z rynku USA :roll: , szczerze to sie moge założyc , że jak założysz OEM SUBARU , które również niby produkuje exedy, problem zniknie, niestety oem a exedy to akurat nie to samo , i sam nie wiem dlaczego :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegor Posted December 5, 2010 Author Share Posted December 5, 2010 Witam Został wymieniony docisk na docisk od legacy - poniewaz byłem na wyjeżdzie a akcja odbywała sie w sobote niewiele wiecej wiem - w warsztacie wszystko podobno było ok - natomiast gdy po powrocie wsiadłem do forka o 5 rano przy temp - 15 C kompletna awaria - pedał zostaje w podłodze sprzegło odbija po 1-3 sek nie da sie jechac normalnie po rozgrzaniu silnika problem zmiejszył sie ,ale nie ustapił. Natomiast ok godz 9 temp kilka kresek wyzsza ,sprzegło nie pracuje moze idealnie ale nie ma już takiego koszmarnego opóznienia w odbijaniu pedału . Mysle ze problem lezy nie w samym sprzegle - w koncu z jakiegos powodu ori sprżegło padło po 100 tys troche wczesnie . Nie napisałem tego wczesniej ale slizganie sie sprzegła przed wymiana pojawiało sie i znikało przez jakies 3 tys km nim zmieniłem je razem z duzym przegladem . Czy jest cos w układzie wysprzeglęnia co by mogło przymarzać ? Kurcze zaczynaja mnie irytować te moje dziadki ( legacy i forek ). pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted December 5, 2010 Share Posted December 5, 2010 Grzegor, A płyn "sprzęgłowy" był kiedys wymieniany,jesli masz hydraulikę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegor Posted December 5, 2010 Author Share Posted December 5, 2010 Samochód jest po duzym przegladzie - 105 tys - zakładam ze takie rzeczy sa na nim sprawdzane. Zreszta nie wiem jak to jest w subaru - w VW jest to ten sam płyn co hamulcowy. pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted December 5, 2010 Share Posted December 5, 2010 Grzegor, Nie zakładaj,że sprawdzane tylko upewnij się,że zrobione.Płyn ten sam,ale obwód całkiem inny,tzn. musisz to zrobić jako odrębną czynność. (a po paru latach to kupa wody w nim może) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted December 5, 2010 Share Posted December 5, 2010 Sprzęgło zostało wymienione na nowe w/g nr katalogowych i pojawił się dziwny objaw - Został wymieniony docisk na docisk od legacy - poniewaz byłem na wyjeżdzie a akcja odbywała sie w sobote niewiele wiecej wiem - to co bylo wymienione bo nie rozumiem... :?: ( żeby bylo ok. musi być wym. "jakis komplet" do tego modelu) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegor Posted December 5, 2010 Author Share Posted December 5, 2010 Sprzęgło zostało wymienione na nowe w/g nr katalogowych i pojawił się dziwny objaw - Został wymieniony docisk na docisk od legacy - poniewaz byłem na wyjeżdzie a akcja odbywała sie w sobote niewiele wiecej wiem - to co bylo wymienione bo nie rozumiem... :?: ( żeby bylo ok. musi być wym. "jakis komplet" do tego modelu) Witam Najpierw zostało wymienione całe sprzegło : docisk ,tarcza ,łozysko plus łozysko w kole zamachowym - po tej wymianie pojawił sie problem który opisałem na poczatku wątku - samochód wrócił do warsztatu a ja wyjechałem - przez tel dowiedziałem se że problem został rozwiazany przez załozenie docisku od legacy 2,5 i pewnie w ciepłym warsztacie było OK - ale ja po samochód przyjechałem w nocy przy -15 i wtedy okazało sie ze jest jeszcze gorzej - co opisałem . Grzegor, Nie zakładaj,że sprawdzane tylko upewnij się,że zrobione.Płyn ten sam,ale obwód całkiem inny,tzn. musisz to zrobić jako odrębną czynność.(a po paru latach to kupa wody w nim może) no własnie w VW to jest de facto jeden obieg - w kazdym razie zbiorniczek jest jeden . pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Najpierw zostało wymienione całe sprzegło : docisk ,tarcza ,łozysko plus łozysko w kole zamachowym - po tej wymianie pojawił sie problem który opisałem na poczatku wątku - samochód wrócił do warsztatu a ja wyjechałem - przez tel dowiedziałem se że problem został rozwiazany przez załozenie docisku od legacy 2,5 i pewnie w ciepłym warsztacie było OK - ale ja po samochód przyjechałem w nocy przy -15 i wtedy okazało sie ze jest jeszcze gorzej - co opisałem . Może ten zestaw nie byl do tego modelu/rocznika , potem jakies proby z dostosowaniem wysokosci docisku do lozyska oporowego :?: mozna spr. jeszcze ten zbiorniczek ale jak przed wym. bylo ok. to nie ma zwiazku. Czy auto zimne czy ciepłe to nie ma wplywu na prace pedalu sprzegla co najwyzej zamienniki bardziej szarpią. Łapa sprzegla czasem potrafi dosc niewidocznie pękać....ale to chyba tez nie to... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spokojny Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Swego czasu miałem podobną awarię, z tą różnicą, że objawy pojawiały się, gdy w upalny czas stałem w korkach i płyn nagrzewał się mocniej niż zazwyczaj. Choć nie potrafię teraz przypomnieć sobie co dokładnie było przyczyną, ale chodziło pewną tulejkę, która zużyła się i zatarła. Przepraszam za ten trochę niedokładny opis ale mechanik ze mnie żaden a i pamięć zawodzi :wink: . Mam nadzieję, że mądre głowy domyślą się o jakim mechaniźmie może być mowa i ewentualnie zweryfikują prawdopodobieństwo takiej usterki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 chodziło pewną tulejkę, która zużyła się i zatarła. Też o tym myslalem , ale jak wymieniali łozysko oporowe , po ktorej ono sie przesuwa to chyba raczej oczyścili i nasmarowali to... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegor Posted December 6, 2010 Author Share Posted December 6, 2010 Witam Właśnie wracam z warsztatu - płyn był wymieniony , wszystko było wyczyszczone i przesmarowane - jednak problem wystepuje Co prawda pedał nie zostaje w podłodze jak to było przy -15 ale nie pracuje też w "cywilizowany" sposób . Przy ruszaniu jeśli wciskam pedał do końca wyraznie czuć że od pewnego momentu idzie znacznie lżej , i przy puszczaniu zachowuje sie dziwnie tak jakby troche zostawał w podłodze , bardzo nieznacznie - jednak powoduje to problem z płynnym szybkim ruszeniem - jeżeli pedał wciśne tylko do tego punktu "przełamania" to pracuje tak jak powinien - może po prostu jakoś ograniczyć skok pedału - nie wiem co robic. Tam na tym pedale jest zestaw jakis spręzyn - zostały one wyczyszczone i nasmarowane przy pierwszej wymianie sprzegła - może to ma jakiś wpływ na całą sytuacje ?? może brud tam zgromadzony wcześniej powodował opór który maskował jakiś problem a po wyczyszczeniu ten problem sie uwidoćznił ? niby nie logiczne ale nie mam pomysłu . Jeszcze jeden pomysł - czy Hill holder mógł przymarznać i spowodować kopot z odbijaniem pedału sprzęgła ? pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now