Jump to content

Kłopot ze sprzęgłem


Grzegor

Recommended Posts

Witam

Mam problem z Forkiem 2.0 MY 02 - przy przebiegu 104 tyś zaczęło się ślizgać sprzęgło - a wcześniej (kupiłem go przy przebiegu 80 tys) poszarpywało przy ruszaniu.

Sprzęgło zostało wymienione na nowe w/g nr katalogowych i pojawił się dziwny objaw - pedał nie wciska się płynnie tylko idzie lekko do pewnego momentu czuć wyraźny opór , potem jakby zostaje on "przełamany" i pedał bez oporu wpada w podłogę - w drugą stronę to samo .

Praktycznie nie można normalnie ruszyć płynnie - żeby to zrobić trzeba kombinować i naciskać pedał "z góry " nie dotykając pietą do podłogi .

Ma ktoś z kolegów jakiś pomysł czego to jest przyczyna ?

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Może być uszkodzona łapa sprzęgła

W jaki sposób uszkodzona ? jak to sprawdzić ?

pzdr

 

 

jakiej firmy to sprzegło :?:

Link to comment
Share on other sites

Nie ma niestety pojęcia - jedyne co o nim wiem to cena - ok 1200 PLN bez upustów - może coś Ci to powie - jutro będę wiedział jakiej firmy jest to sprzęgło .

pzdr

Link to comment
Share on other sites

czyli nie oryg. i masz odp. jak znam zycie to masz sprzegło NKK ono własnie tak działa

Link to comment
Share on other sites

Hmm - ile w takim razie kosztuje oryginał ? i jakie " zamienniki " bedą działały poprawnie ?

pzdr

 

jak pamietam, niewiele drożej ok 1350 -1400 czy coś koło tego. exedy jeszcze dobrze działa. ale tarcza jest z innego materiału i bardziej śmierdzi przy manewrach parkingowych, szczególnie w turbo

Link to comment
Share on other sites

bardziej śmierdzi przy manewrach parkingowych, szczególnie w turbo

No mój forek jest NA - czyli nie ma co szukac tylko zmienic sprzęgło na ori albo exedy ?

pzdr

Link to comment
Share on other sites

bardziej śmierdzi przy manewrach parkingowych, szczególnie w turbo

No mój forek jest NA - czyli nie ma co szukac tylko zmienic sprzęgło na ori albo exedy ?

pzdr

 

zdecydowanie lepiej na oryginał :roll:

Link to comment
Share on other sites

Dzieki - zobaczymy jutro jakiej firmy jest to "moje " sprzęgło - jeśli NKK - to trzeba będzie się zdecydować na wymianę :(

pzdr

 

-- 3 gru 2010, o 23:48 --

 

Witam

Sprzęgło jest podobno firmy Exedy - czyli wraca pytanie co jest przyczyną takiej pracy pedału :(

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Dzieki - zobaczymy jutro jakiej firmy jest to "moje " sprzęgło - jeśli NKK - to trzeba będzie się zdecydować na wymianę :(

pzdr

 

-- 3 gru 2010, o 23:48 --

 

Witam

Sprzęgło jest podobno firmy Exedy - czyli wraca pytanie co jest przyczyną takiej pracy pedału :(

pzdr

 

sprzęgło exedy , zapewne z rynku USA :roll: , szczerze to sie moge założyc , że jak założysz OEM SUBARU , które również niby produkuje exedy, problem zniknie, niestety oem a exedy to akurat nie to samo , i sam nie wiem dlaczego :roll:

Link to comment
Share on other sites

Witam

Został wymieniony docisk na docisk od legacy - poniewaz byłem na wyjeżdzie a akcja odbywała sie w sobote niewiele wiecej wiem - w warsztacie wszystko podobno było ok - natomiast gdy po powrocie wsiadłem do forka o 5 rano przy temp - 15 C kompletna awaria - pedał zostaje w podłodze sprzegło odbija po 1-3 sek nie da sie jechac normalnie po rozgrzaniu silnika problem zmiejszył sie ,ale nie ustapił. Natomiast ok godz 9 temp kilka kresek wyzsza ,sprzegło nie pracuje moze idealnie ale nie ma już takiego koszmarnego opóznienia w odbijaniu pedału .

Mysle ze problem lezy nie w samym sprzegle - w koncu z jakiegos powodu ori sprżegło padło po 100 tys troche wczesnie .

Nie napisałem tego wczesniej ale slizganie sie sprzegła przed wymiana pojawiało sie i znikało przez jakies 3 tys km nim zmieniłem je razem z duzym przegladem .

Czy jest cos w układzie wysprzeglęnia co by mogło przymarzać ?

Kurcze zaczynaja mnie irytować te moje dziadki ( legacy i forek ).

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Samochód jest po duzym przegladzie - 105 tys - zakładam ze takie rzeczy sa na nim sprawdzane.

Zreszta nie wiem jak to jest w subaru - w VW jest to ten sam płyn co hamulcowy.

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Sprzęgło zostało wymienione na nowe w/g nr katalogowych i pojawił się dziwny objaw -
Został wymieniony docisk na docisk od legacy - poniewaz byłem na wyjeżdzie a akcja odbywała sie w sobote niewiele wiecej wiem -

to co bylo wymienione bo nie rozumiem... :?: ( żeby bylo ok. musi być wym. "jakis komplet" do tego modelu)

Link to comment
Share on other sites

Sprzęgło zostało wymienione na nowe w/g nr katalogowych i pojawił się dziwny objaw -
Został wymieniony docisk na docisk od legacy - poniewaz byłem na wyjeżdzie a akcja odbywała sie w sobote niewiele wiecej wiem -

to co bylo wymienione bo nie rozumiem... :?: ( żeby bylo ok. musi być wym. "jakis komplet" do tego modelu)

 

Witam

Najpierw zostało wymienione całe sprzegło : docisk ,tarcza ,łozysko plus łozysko w kole zamachowym - po tej wymianie pojawił sie problem który opisałem na poczatku wątku - samochód wrócił do warsztatu a ja wyjechałem - przez tel dowiedziałem se że problem został rozwiazany przez załozenie docisku od legacy 2,5 i pewnie w ciepłym warsztacie było OK - ale ja po samochód przyjechałem w nocy przy -15 i wtedy okazało sie ze jest jeszcze gorzej - co opisałem .

 

 

Grzegor, Nie zakładaj,że sprawdzane tylko upewnij się,że zrobione.Płyn ten sam,ale obwód całkiem inny,tzn. musisz to zrobić jako odrębną czynność.

(a po paru latach to kupa wody w nim może)

no własnie w VW to jest de facto jeden obieg - w kazdym razie zbiorniczek jest jeden .

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Najpierw zostało wymienione całe sprzegło : docisk ,tarcza ,łozysko plus łozysko w kole zamachowym - po tej wymianie pojawił sie problem który opisałem na poczatku wątku - samochód wrócił do warsztatu a ja wyjechałem - przez tel dowiedziałem se że problem został rozwiazany przez załozenie docisku od legacy 2,5 i pewnie w ciepłym warsztacie było OK - ale ja po samochód przyjechałem w nocy przy -15 i wtedy okazało sie ze jest jeszcze gorzej - co opisałem .

 

Może ten zestaw nie byl do tego modelu/rocznika , potem jakies proby z dostosowaniem wysokosci docisku do lozyska oporowego :?:

mozna spr. jeszcze ten zbiorniczek ale jak przed wym. bylo ok. to nie ma zwiazku. Czy auto zimne czy ciepłe to nie ma wplywu na prace pedalu sprzegla co najwyzej zamienniki bardziej szarpią. Łapa sprzegla czasem potrafi dosc niewidocznie pękać....ale to chyba tez nie to...

Link to comment
Share on other sites

Swego czasu miałem podobną awarię, z tą różnicą, że objawy pojawiały się, gdy w upalny czas stałem w korkach i płyn nagrzewał się mocniej niż zazwyczaj.

 

Choć nie potrafię teraz przypomnieć sobie co dokładnie było przyczyną, ale chodziło pewną tulejkę, która zużyła się i zatarła. Przepraszam za ten trochę niedokładny opis :oops: ale mechanik ze mnie żaden a i pamięć zawodzi :wink: .

Mam nadzieję, że mądre głowy domyślą się o jakim mechaniźmie może być mowa i ewentualnie zweryfikują prawdopodobieństwo takiej usterki.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Właśnie wracam z warsztatu - płyn był wymieniony , wszystko było wyczyszczone i przesmarowane - jednak problem wystepuje :(

Co prawda pedał nie zostaje w podłodze jak to było przy -15 ale nie pracuje też w "cywilizowany" sposób .

Przy ruszaniu jeśli wciskam pedał do końca wyraznie czuć że od pewnego momentu idzie znacznie lżej , i przy puszczaniu zachowuje sie dziwnie tak jakby troche zostawał w podłodze , bardzo nieznacznie - jednak powoduje to problem z płynnym szybkim ruszeniem - jeżeli pedał wciśne tylko do tego punktu "przełamania" to pracuje tak jak powinien - może po prostu jakoś ograniczyć skok pedału - nie wiem co robic.

Tam na tym pedale jest zestaw jakis spręzyn - zostały one wyczyszczone i nasmarowane przy pierwszej wymianie sprzegła - może to ma jakiś wpływ na całą sytuacje ?? może brud tam zgromadzony wcześniej powodował opór który maskował jakiś problem a po wyczyszczeniu ten problem sie uwidoćznił ? niby nie logiczne ale nie mam pomysłu .

Jeszcze jeden pomysł - czy Hill holder mógł przymarznać i spowodować kopot z odbijaniem pedału sprzęgła ?

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...