Jump to content

przyspieszenie w WRX' 01 a WRX' 04


Mariuta

Recommended Posts

Witam,

 

Czy ktoś z doświadczonych użytkowników Subaru mógłby mi powiedzieć czy czuć różnicę w przyspieszeniach w WRX z 2001, a np tym z 2004. Miałem wrażenie, ze jak "deptałem" w 2001 to przy 3,5 tys obr czułem wyraźnie wciskanie w fotel. AKtualnie zamierzam kupić 2004 rocznik i tam tego kopa jakby nie było, przyspiesza on po prostu płynnie do wysokich partii obrotów. Czy coś w tych silnikach się zmieniło?

 

Pozdr

Mariusz

Link to comment
Share on other sites

jezdzilem MY 01 (taki posiadam) i MY 03,04,05 ........ IMHO MY03 i 04 nie roznia sie a w porownaniu do MY01 maja mniejszy lag i bardziej plynnie przyspieszaja.

 

 

Jezeli zastanawiasz sie ..... to nie kupuj !!! WRXa ..... kup STi bo bedziez zalowal jak ja i wsadzisz sporo kasy zanim bedziesz z WRXa zadowolony (wrx ma beznadziejne hamulce ..... skrzynia tez nie najlepsza) .

Link to comment
Share on other sites

jezdzilem MY 01 (taki posiadam) i MY 03,04,05 ........ IMHO MY03 i 04 nie roznia sie a w porownaniu do MY01 maja mniejszy lag i bardziej plynnie przyspieszaja.

 

 

Jezeli zastanawiasz sie ..... to nie kupuj !!! WRXa ..... kup STi bo bedziez zalowal jak ja i wsadzisz sporo kasy zanim bedziesz z WRXa zadowolony (wrx ma beznadziejne hamulce ..... skrzynia tez nie najlepsza) .

 

A czy może mieć znaczenie fakt, ze samochód stał pól roku i wymieniany był w silniku np jeden tłok? Mechanicy w ASo twierdzą , ze trzeba ten samochód rozjeździc bo jest zamulony. On ma ewidentnie problem ze startem, potem na II i III biegu wciska jak WRX. Czy to faktycznie można rozjeździć?

Link to comment
Share on other sites

Miałem wrażenie, ze jak "deptałem" w 2001 to przy 3,5 tys obr czułem wyraźnie wciskanie w fotel. AKtualnie zamierzam kupić 2004 rocznik i tam tego kopa jakby nie było, przyspiesza on po prostu płynnie do wysokich partii obrotów. Czy coś w tych silnikach się zmieniło?

Prawdopodobnie moc w nowszych modelach została zwiększona poprzez podciągnięcie momentu obrotowego w wyższe obroty (nie chce mi sie szukać wykresów z hamowni :) ). Nowszy model może wciskać słabiej (albo tak samo) w fotel, a mimo wszystko lepiej przyśpieszać..

Link to comment
Share on other sites

jezdzilem MY 01 (taki posiadam) i MY 03,04,05 ........ IMHO MY03 i 04 nie roznia sie a w porownaniu do MY01 maja mniejszy lag i bardziej plynnie przyspieszaja.

 

 

Jezeli zastanawiasz sie ..... to nie kupuj !!! WRXa ..... kup STi bo bedziez zalowal jak ja i wsadzisz sporo kasy zanim bedziesz z WRXa zadowolony (wrx ma beznadziejne hamulce ..... skrzynia tez nie najlepsza) .

 

A czy może mieć znaczenie fakt, ze samochód stał pól roku i wymieniany był w silniku np jeden tłok? Mechanicy w ASo twierdzą , ze trzeba ten samochód rozjeździc bo jest zamulony. On ma ewidentnie problem ze startem, potem na II i III biegu wciska jak WRX. Czy to faktycznie można rozjeździć?

 

nie ma zamulonych imprez ..... sa po prostu te dobre i te dlubane przez amatorow .... wymiana jednego tloka o czyms swiadczy (rowniez o tym, ze ktos rasowal auto prymitywnym boost valve i tlok stopnial z wysokiej temperatury spowodowanej uboga mieszanka)

 

znam to z autopsji ..... bo rewelacyjny tuning panow z www.vtech.pl (box do Subaru) spowodowal w/w awarie

Link to comment
Share on other sites

Tomo, z podpisu wynika, że masz zamontowane w WRX to co i ja planowałem założyć. NA całe szczęście się w pore otrząsnąłem i kupiłem STi :mrgreen:

 

ja niestety wzielem rocznego WRXa w leasing i przez 3 lata nie mialem odwrotu .... wiec pozostalo mi rzezbienie ...... teraz mam bezpieczne 300 koni , czas do setki 4,7 sec, 1/4 mili niska 13ka, Vmax 267 wedlug GPSa ..... dol ma kuty wiec mogl bym pociagnac moc pewnie do jakichs 350-370 koni ale nie mam najmniejszej ochoty.

Po moich przerobkach silnika przejechalem ponad 30 000 km czesto w ekstremalnych warunkach bez najmniejszej awarii silnika ...... skrzynia mi sie 2 x sypnela wiec wymienilem na Sti - od tego czasu MIODZIO :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tomo, z podpisu wynika, że masz zamontowane w WRX to co i ja planowałem założyć. NA całe szczęście się w pore otrząsnąłem i kupiłem STi :mrgreen:

 

ja niestety wzielem rocznego WRXa w leasing i przez 3 lata nie mialem odwrotu .... wiec pozostalo mi rzezbienie ...... teraz mam bezpieczne 300 koni , czas do setki 4,7 sec, 1/4 mili niska 13ka, Vmax 267 wedlug GPSa ..... dol ma kuty wiec mogl bym pociagnac moc pewnie do jakichs 350-370 koni ale nie mam najmniejszej ochoty.

Po moich przerobkach silnika przejechalem ponad 30 000 km czesto w ekstremalnych warunkach bez najmniejszej awarii silnika ...... skrzynia mi sie 2 x sypnela wiec wymienilem na Sti - od tego czasu MIODZIO :lol:

 

Jak na 300 KM to naprawde dobre wyniki :) .

Dlaczego nie chcesz wiecej konikow?

Ja wlasnie w WRX nie chcialem przekraczac 265 KM ze wzgledu na skrzynie.

Link to comment
Share on other sites

Tomo, z podpisu wynika, że masz zamontowane w WRX to co i ja planowałem założyć. NA całe szczęście się w pore otrząsnąłem i kupiłem STi :mrgreen:

 

ja niestety wzielem rocznego WRXa w leasing i przez 3 lata nie mialem odwrotu .... wiec pozostalo mi rzezbienie ...... teraz mam bezpieczne 300 koni , czas do setki 4,7 sec, 1/4 mili niska 13ka, Vmax 267 wedlug GPSa ..... dol ma kuty wiec mogl bym pociagnac moc pewnie do jakichs 350-370 koni ale nie mam najmniejszej ochoty.

Po moich przerobkach silnika przejechalem ponad 30 000 km czesto w ekstremalnych warunkach bez najmniejszej awarii silnika ...... skrzynia mi sie 2 x sypnela wiec wymienilem na Sti - od tego czasu MIODZIO :lol:

 

Jak na 300 KM to naprawde dobre wyniki :) .

Dlaczego nie chcesz wiecej konikow?

Ja wlasnie w WRX nie chcialem przekraczac 265 KM ze wzgledu na skrzynie.

 

nie chce wiecej konikow ..... bo sie boje ze zacznie sie zuto sypac :oops:

 

..... zmienilem zawieche na Bilstein, stabilizatory na whiteline, tuleje na powerflex .... i fakt, ze teraz potrafil bym ujarzmic jeszcze ladne stadko nowych koni :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...