Jump to content

Legacy 2.0 93 rok,


janciownik

Recommended Posts

Na początku chciałem powitać wszystkich forumowiczów.

 

Problem dotyczy Legacy 93 rok, auto do tej pory było bezproblemowe (2,5 roku) - mały przebieg 127 tys, jak kupiłem 113 tys, od pierwszego właściciela, w pełni serwisowane, jednak auto stało przed sprzedażą około 4-5 lat, nie ma LPG,

 

Problem mam od miesiąca, a wygląda tak:

podczas jazdy auto przerywa, zapala się "check engine" i ma "ochotę" zgasnąć, jak chcę dodać gazu - wkręca się do około 2-2,5 tys, po odpuszczeniu gaśnie, czasem jak przetrzymam przez 3-5 sekund pedał w podłodze, czasem auto zaczyna dalej normalnie jechać itp, mimo że ciągle pali się check. Sposobem na pozbycie się problemu (jeśli nie minie sam) podczas jazdy jest wyłączenie/włączenie zapłonu na biegu i wszystko wraca do normy.

 

Na postoju natomiast jeśli zgaśnie (zachowanie podobne jak wyżej) i nie minie problem po wciśnięciu pedału gazu zauważyłem jedną rzecz- jeśli zapalę bez wyłączania zapłonu - problem się pogłębia (coraz trudniej się wkręca), i mogę tak w kółko go zapalać. jeśli jednak wyłączę zapłon wogóle i odpalę - problem znika na kolejny nieokreślony okres czasu.

Wydaje mi się że to coś z elektryką, im auto cieplejsze - tym problem rzadziej (trasa 350 km i żadnej przerwy), występuje zupełnie losowo (czasem 3 razy w ciągu 5 km, czasem jeżdżę 2 dni i nic), dołki itp nie mają na to wpływu, a wczoraj stałem np 40 minut w korku (wolne obroty cały czas, zero ruchu,) zgasł po ponad 30 minutach od tak.

 

Sprawdziłem to co mi przyszło na myśl - świece i kable - wyglądaja ok.

 

Jakieś pomysły ??

 

Pozdrawiam Serdecznie

Janciownik

Link to comment
Share on other sites

Skoro pali się check engine to nie będzie trudno zdiagnozować a przyczyna może być banalna . Tak trudno podjechać do najlepszego serwisu w kraju ? Masz taki serwis w Radomiu 48 384 2020

Link to comment
Share on other sites

Spoko, to to ja wiem, serwis brałem jako ostateczność - zresztą raczej myślałem że serwis jak zobaczy takiego starego strucla to mnie pogoni..., ale skoro twierdzisz że takie starocie tez mogą oblukać to może wstąpię :)

 

Pozdro

Dzieki

Link to comment
Share on other sites

Spoko, to to ja wiem, serwis brałem jako ostateczność - zresztą raczej myślałem że serwis jak zobaczy takiego starego strucla to mnie pogoni..., ale skoro twierdzisz że takie starocie tez mogą oblukać to może wstąpię :)

To normalni ludzie którzy lubią normalnych ludzi :D Zadzwonić to prawie nic nie kosztuje . A zastanawia mnie że ASO to ostateczność :shock: .

Link to comment
Share on other sites

A zastanawia mnie że ASO to ostateczność :shock: .

 

Ostateczność w pozytywnym tego słowa znaczeniu - czyli moje myślenie sprzed postów:

Primo - stare auto, pewnie nie będą chcieli nawet zerknąć, bo skoro auto stare to i właściciel o słusznie chudszym portfelu = szkoda czasu i pogonią,

Secundo - Wizja cen w ASO - zazwyczaj są sporo wyższe,

 

Co do odpytania i błędów... szczerze nie wiedziałem że takie stare coś da się wogóle odpytać, nawet przez myśl mi nie przeszło żeby zagrzebać i zgłębić temat... :shock:

Dzięki za info

Jakby komuś się nudziło i powiedział zanim zapytam wujka googla jak na początek odpytać poprzez mrugający check - stawiam browar

 

Pozdr

Dzięki za odpowiedzi

Janciownik

Link to comment
Share on other sites

janciownik, poszukaj pod kolumną kierownicy czarnych kostek - trzeba je złączyc - wtedy wymruga ci błędy - gdzieś jest instrukcja jak to zrobić i tabela błędów - poszukaj w FAQ

 

Dzięki, właśnie znalazłem wszelkie info na forum, wyjaśnione w sposób łopatologiczny :D

Link to comment
Share on other sites

Ok, jestem po zabiegu - zgodnie z instrukcja stąd(link znaleziony na forum):

http://codes.rennacs.com/Petrol-Engine/Japanese-Korean/Subaru-Engines.php

 

nie mam zielonych wtyczek... leżałem z latarka z głowa pod kierownicą - ni cholery, za to mam cały arsenał innych wtyczek, łącznie z taka szeroka przypominającą ODB2/EODB po prawej stronie, ale zielonych nie ma,

Czarne znalazłem i wystukało mi:

23 Air flow meter or circuit

31 Throttle sensor or circuit - lub opis z drugiej tabelki - 31 Throttle position sensor or circuit

32 Oxygen sensor or circuit

 

Tyle mi wystukało,

 

P.S. - jeszcze się nie dokopałem jak skasować błędy - na szybko ktoś powie ??

 

Pozdr

Janciownik

Link to comment
Share on other sites

janciownik, dostałeś standardowy zestaw błędów:

23 - problem z przepływomierzem

31 - czujnik położenia przepustnicy

32 - sonda lambda

 

Jeżeli do tej pory wszystko było OK, to ja bym zaczął od sprawdzenia sondy lambda, reszta błędów może być tylko fałszywym alarmem spowodowanym złą pracą sondy.

Jak sonda OK, to warto przeczyścić przepustnicę i sprawdzić czy czujnik położenia przepustnicy daje prawidłowe odczyty a na samym końcu sprawdzić przepływomierz (tutaj to chyba tylko podmiana będzie pomocna). Zakładam, że filtr powietrza masz czyściutki i żadne śmieci przez dolot nie leciały.

Link to comment
Share on other sites

Ok, dzięki serdecznie za info - w weekend zamierzam powalczyć, i tu pytanko - czy części które mogę mieć zepsute (sonda, przepływomierz) będą pasować z legacy 2.0 95 rok - jedyne co wiem że miały silniki 2.0,

 

Pozdrawiam

Janciownik

Link to comment
Share on other sites

Ok, dzięki serdecznie za info - w weekend zamierzam powalczyć, i tu pytanko - czy części które mogę mieć zepsute (sonda, przepływomierz) będą pasować z legacy 2.0 95 rok - jedyne co wiem że miały silniki 2.0,

Wtedy nie było zmian - weszły dopiero w 98 . Ale sondy są też uniwersalne i zamienniki .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...