gathorus Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Witam wszystkich serdecznie, Niedawno witalem sie na forum jako nowy szczesliwy wlasciciel Forka 2006 2.5xt. Autko sprowadzone z US, automat. Przebieg wg carfax ok 40 tys mil, wiec ok 60 tys km. i na tyle tez wyglada. Autko bardzo zadbane, po lekkim dzwonie przodem, ale wg. znajomego mechanika niegroznie i bardzo dobrze naprawione (silnik i chlodnica nieruszone). Niestety pisze teraz z prosba o pomoc - zakladam nowy temat bo nie udalo mi sie znalezc rozwiazania podobnej sytuacji. Jesli taka dyskusja juz byla, prosze mi wybaczyc ze wzgledu na moj niewielki staz... Otoz problem objawia sie wzrostem temperatury i ma chyba wszelkie znamiona uszczelki pod glowica. Ale pisze by sie upewnic i zapytac gdzie najlepiej sobie z tym poradzic w Warszawie (w rozsadnej kwocie...:-) Przy codziennej jezdzie nic sie nie dzieje. Problem pojawia sie po dwoch / trzech godzinach jazdy na trasie w momencie wjazdu do miasta - korka, ewentualnie jazdy z predkoscia ok 40 km/h. Temperatura rosnie prawie pod czerwone pole i z wentylacji leci zimne powietrze. Po przyspieszeniu temperatura spada. poza tym nic sie nie dzieje / nie slychac itd. Poza tym - by tak bylo trzeba dluzej pojezdzic - tzn wlasnie ok 2 godzinki, wtedy zaczyna sie grzac. po lekturze forum sprawdzilem rowniez plyn w zbiorniczku wyrownawczym. po jezdzie, na cieplym silniku widac powolnie babelki (ok jeden / sekunde). Syfu raczej nie widac w plynie, ale moze sie pocieszam? z kolei olej czysty. nie wiem, sa jakies inne powody niz uszczelka czy sie pocieszam? poza tym z samochodem nie ma zadnych problemow, jezdzi pieknie i bardzo plynnie. z gory dziekuje za Wasza wiedze i pomoc. Rowniez z sugestiami gdzie najlepiej to zrobic, bym nie poszedl z torbami i ile mniej wiecej cos takiego moze kosztowac. Dziekuje i pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Witam równie serdecznie :wink: Padniecie uszczelki daje różne objawy w zależności od przyczyn (polecam ten wątek : viewtopic.php?f=26&t=139110&view=unread#unread ). Niestety w Twoim przypadku objawy wskazują jednoznacznie na uszczelkę (temperatura, bąbelki, zimno z nawiewów). Moim zdaniem, jak najszybsza wizyta w ASO/nie-ASO będzie najlepszym wyjściem. Nie jeździj już autem. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gathorus Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 dziekuje bardzo za info. czy mozesz/mozecie polecic gdzie mozna by z tym podjechac, moze po prawej stronie warszawy, bym nie telepal sie przez cale miasto z tym problemem? dzieki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 dziekuje bardzo za info. czy mozesz/mozecie polecic gdzie mozna by z tym podjechac, moze po prawej stronie warszawy, bym nie telepal sie przez cale miasto z tym problemem? dzieki! Masz DaWoj w Łomiankach Znajdziesz na liście SIP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 gathorus, w związku z tym, że jesteśmy na oficjalnym forum importera Subaru, tj. SIP można polecać wyłącznie autoryzowane serwisy, czyli ASO. gathorus, moim zdaniem, ostatnią rzeczą jaką powinieneś się kierować to....miejsce położenia serwisu, tj. strona Warszawy ;-) Ja z ASO znam wyłącznie ASO Andrzej Koper (Okęcie, Al. Krakowska) i z moich doświadczeń jest godne polecenia. Niestety, znowu moim zdaniem, naprawa uszczelek jest jedynie czasowym usunięciem problemu uszczelek. Dlaczego ? Proponuję lekturę wątków dotyczących silników 2,5. doładowanych Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gathorus Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Grzesiek bardzo dziekuje. Czy mozesz rozwinac troszke temat problemow? Czy chodzi o to, ze trzeba cos wiecej naprawiac, czy ogolnie 2.5turbo sa do... I trzeba co chwile zmieniac uszczelki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 bardzo dziekuje. Czy mozesz rozwinac troszke temat problemow? Czy chodzi o to, ze trzeba cos wiecej naprawiac, czy ogolnie 2.5turbo sa do... I trzeba co chwile zmieniac uszczelki? Bez przesady . Dobrze naprawiony jest lepszy niż ori . Będziesz zadowolony . Nic więcej raczej nie trzeba . Planowanie głowicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 załóż mocniejszą np od sti plus lepsze szpilki i będzie git. Są też na rynku lepsze uszczelki nie OEM. naprawiaj tam gdzie naprawdę umieją to zrobić czyli np w/w A. Koper zwykły "ogólny" warsztat bez doświadczenia nie jest polecany przy takiej naprawie. warto przy okazji sprawdzić tłoki/pierścienie/uszczelniacze Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glowka7 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 ja jeszcze bym sprawdził termostat. może się zawiesił. jak szybko się nagrzewa?? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gathorus Opublikowano 2 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 ogolnie dosc szybko rosnie mu temperatura do polowy skali potem by sie zaczal przegrzewac to trwa bardzo dlugo. trzeba pojezdzic z dwie godziny na trasie i potem wjechac w korek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gelo Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Temperatura rosnie prawie pod czerwone pole i z wentylacji leci zimne powietrze. Po przyspieszeniu temperatura spada Sprawdź po nagrzaniu jak podejdzie pod czerwone czy jest ciepła chłodnica, jeśli zimna to termostat a nie uszczelka.Bąbelki idą bo płyn w małym obiegu się gotuje lub prawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 trzeba pojezdzic z dwie godziny na trasie i potem wjechac w korek. to typowy poczatek uszczelki ... może jeszcze wentylatory :?: ktos sprawdzał czy wtedy (jak sie grzeje) pracują...Warto rano na zimnym silniku sprawdzic/ewnentualnie uzupelnic plyn chlodniczy w zbiorniczku (nad silnikiem po str. pasażera) Jeżeli brakuje to nie jeżdzic ...no moze do serwisu...po dolaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gathorus Opublikowano 26 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Witam i Wesolych Swiat!:-) dawno sie nie odzywalem, ale czas zdac relacje co u mego forka podjechalem jakis czas przed Swietami zobaczyc co dokladnie w trawie piszczy. Co ciekawe okazalo sie, ze nie ma co2 w plynie chlodzacym i innych konkretnych objawow uszczelkie. Z reszta przy tym przebiegu byloby dosc dziwne. Co wykryl mechanik to jeden z korkow ukladu chlodzenia nie trzymal cisnienia plus zacinal sie wiec caly uklad nie dzialal jak trzeba. Jestem po kilku jazdach testowych dluzszych i krotszych i jak na razie bez prOblemow. WiEc chyba jednak to :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gelo Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Problem Forek 2.5xtNiestety się przyjęło że jak 2,5t to od razu uszczelka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eslaza Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Witam i Wesolych Swiat!:-) dawno sie nie odzywalem, ale czas zdac relacje co u mego forka podjechalem jakis czas przed Swietami zobaczyc co dokladnie w trawie piszczy. Co ciekawe okazalo sie, ze nie ma co2 w plynie chlodzacym i innych konkretnych objawow uszczelkie. Z reszta przy tym przebiegu byloby dosc dziwne. Co wykryl mechanik to jeden z korkow ukladu chlodzenia nie trzymal cisnienia plus zacinal sie wiec caly uklad nie dzialal jak trzeba. Jestem po kilku jazdach testowych dluzszych i krotszych i jak na razie bez prOblemow. WiEc chyba jednak to :-) fajnie że po kłopocie gathorus - ale podziel się wiedzą gdzie problem rozwiązałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gathorus Opublikowano 27 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Jarek z Otwocka. Chyba znany niektorym na forum. Jak na razie moje wrazenia bardzo pozytywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forester2006 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 A ja mysle, ze Twoja radosc jest zbyt wczesna. Ja juz uszczelke robilem 2 razy. -- Wt gru 28, 2010 8:22 pm -- Zdecydownie polecam serwis A.Koper. Naprawde dobrzy fachowcy i uczciwi ludzie. Pozdrawiam bardzo serdecznie serwis A.Koper. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się