Jump to content

Trudnosci ze zmiana biegu STI 08


karas26

Recommended Posts

witam,

mam taki dziwny obiaw, na zimnym samochodzie bardzo ciezko chodzi lewarek zmiany biegow, dotyczy to tylko 1 i 2, przy zmianie z 1 na 2 czasem nawet zgrzytnie, ale trzeba uzyc duzej sily by presunac lewarek, po kilku minutach jak sie samochod zagrzeje jest juz OK i biegi wskakuja pieknie, w czym moze bys problem? Olej? sprzeglo? samochod ma 75tys km

 

prosze bardzo o podpowiedz

 

pozdrawiam

Karas

Link to comment
Share on other sites

czyli masz na mysli kolego ze to taki standard dla STI?? ja niestety przedtem tego nie zauwazylem a bywalo juz chlodniej, teraz auto w cieplutkim garazu zaparkowane i jakies takie cuda, moze kwestia oleju?? dziwne jest tez ze tylko 1 i 2 sprawia trudnosci, pozostale biegi piknie sie wrzuca.

a tak na marginesie, jak sprawdzic poziom oliwy w transmisji w STI 08? w instrukcji pisza ze nie ma wskaznika poziomu oleju wiec jak sprawdzic? jakies korki napelniajace/spustowe?

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie było tego wcześniej to oznacza, że jest coś nie halo :roll: Ciężko zdiagnozować przez internet, we wcześniejszych STi bagnet od skrzyni wystaje z lewej strony pod intercoolerem - nie wiem jak to wygląda w MY08 8)

Link to comment
Share on other sites

dziki kolego, moze sie orientujesz jak czesto trzeba wymieniac olej w skrzyni/dyfry w STI 08? ja mam juz 75k km i jeszcze nie wynienialem wiec moze to tez byc przyczyna,gdzies wyczytalem ze co 50kkm trzeba wymieniac ale nie wiem czy to prawda.

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

moze sie orientujesz jak czesto trzeba wymieniac olej w skrzyni/dyfry w STI 08?

 

jak 75 tys i nie byl wymieniany to bym sie pospieszyl :idea: ....zdecydowanie poprawi sie zmiana biegow 1-2 w zimie ale tez bedzie ciężej na poczatku przy - temp.

olej zmieniasz co 60 tyś , dawniej bylo co 50 tyś i warto tego pilnować nie tylko ze wzgledu na te zmiany...

Link to comment
Share on other sites

moze kwestia oleju

 

Bardzo prawdopodobne. Jak miałem zalany gęstszy olej, zimą lekko mi haczyły jedynka i dwójka, dopóki samochód nie złapał trochę temperatury. Wyjściem było odpalenie, zaczekanie na luzie, aż trochę się podgrzeje i dopiero start w drogę.

 

Notabene wypowiadający się tu Andrzej polecił mi zmianę powrotną na seryjny olej i dobrze się stało 8).

Link to comment
Share on other sites

OEM do skrzyni do 75W90, przynajmniej w jednym z łódzkich ASO :)

Więc pewnie extra-s :wink:

 

BTW: dość lekki olej :idea: lepkość w 100C <14cSt

http://webfors.com/of_pics/extraS.jpg

 

a formuła chemiczna raczej nie wskazuje na syntetyk... bo do czystych syntetyków raczej się aż tak wielkiej ilości wapnia (czyścika) nie dodaje.. :roll: :?

 

-- 29 lis 2010, o 14:15 --

 

FF 75W-140 :?: :shock:

 

[brüno mode on]

 

Ah ja!

 

[brüno mode off]

hehe to teraz ogłaszaj wszem i wobec że nie tędy droga... :twisted:

 

A OEM daje radę przy dynamicznej jeździe :idea: :?: bo zapasu lepkości to on nie ma.. :?

Link to comment
Share on other sites

zapasu lepkości to on nie ma.. :?

 

I stąd była potrzeba innego oleju - w moim woziel po ostrzejszym upalaniu na śniegu, DCCD i dyfry zaczynały się zachowywać bardzo dziwnie i wyglądało na to, że przyczyną był olej, który pod wpływem temperatury się "rozlepczył".

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...