Jump to content

Paski klinowe


sorcerer

Recommended Posts

Może ktoś poradzić jak sprawdzić czy paski klinowe są odpowiednio naciągnięte?

ostatnio wymieniałem rolkę napinacza zmieniłem przy okazji paski, niby wygląda, że są ok, tylko jak się silnik rozgrzeje to coś zaczyna świszczeć,"Szumieć"?

Druga sprawa to nonstop mi się włącza wentylator, nawet dziś jak sprawdzałem mieliśmy temp. na zewnątrz -1, miałem wyłączoną klime, wskazówka temp. nie była jeszcze na swoim miejscu (tz w połowie skali), była lekko poniżej połowy a wentylator się już włączył, co to może być?

PZDR

Link to comment
Share on other sites

Subaru tak ma że jak włączysz nawiew na szybe to wentylator będzie się uruchamiał dość często wynikiem czego obroty silnika będą lekko wzrastać. Występuje pewna zalężność pomiedzy tymi sprawami. Spróbuj ustawić panel nawiewu na inną opcje a wówczas wentylator nie powinien się odzywać. Co do paska jak się odzywa to napewno jest za luzny. Trzeba go dociagnąc na rolce ale z wyczuciem :idea: Wtedy niepokojące odgłosy ustaną :)

Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłem oba paski, nic się nie zmieniło, nadal jak się rozgrzeje zaczyna co świszczeć, szumieć. Przysłuchałem się troszkę i wydaje mi się, ten dźwięk dobiega z alternatora. Czyżby łożysko? może pasek za mocno naciągnąłem i wysypało?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nowa, oryginalna subaru (kupiona w InterCars za jedyne 70 PLN) - ma awersje do używanych części - chyba, że koszty przekraczają 1000 PLN, zresztą wydaje mi się że ten dźwięk dochodzi z drugiego paska, ten który napina się go regulując śrubę przy alternatorze.

 

-- 28 lis 2010, o 14:00 --

 

Dziś ściągnąłem pasek aby się upewnić czy to łożysko i niestety na to wygląda, trzeba wyjąć alternator i wymienić łożyska, robił ktoś coś takiego?

 

366495109404.png

 

powinienem spodziewać się jakichś niespodzianek?

 

Może ktoś podrzucić link gdzie mógłbym znaleźć numery łożysk odpowiednio do części subaru:

 

23721AA100- SKF# 6203-2RSJ

23721AA040

 

-- 19 gru 2010, o 14:20 --

 

Sprawa zamknięta, okazało się że pasek Conti mimo, że oznaczenie takie samo jest szerszy, jak się rozgrzewał to tarł krawędzią i piszczał, założył FHI i jest w porządku. Jak go sciągnąłem to sznurki miejscami było widać.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...