Jump to content

Jakie są objawy spalania stukowego?


bksjb

Recommended Posts

Tak jak w tytule. BYłem na białorusi, zatankowalem benzyne, 92oct (odpowiednik naszej pseudo 95) i takie mam wrazenie jak by silnik zaczał delikatnie klekotac, tak jak by ktorys zawor lekko klepal, czy to moze uszkodzic silnik? czy po zatankowaniu na polskiej stacji ten odglos zniknie?

Link to comment
Share on other sites

wywali Ci check engine i auto będzie zamulało, wlej coś typu VPower Racing i będzie ok ;) u mnie ostatnio po wlaniu na Neste (a leję 98 only - remap) auto przestało się odpowiednio dobrze odpychać, zapalił CE i po podłączeniu pod komputer wypluło błąd spalania stukowego. wlałem na porządnej stacji, błąd zniknął ;)

Link to comment
Share on other sites

A to dobrze..

 

CO do lepszej benzyny, to posiadam wersje Amerykanska, i troche sie naczytalem, ze one mają inaczej programowany komputer niz te na europe, poniewaz paliwo w Usa posiada troche mniej oktanow niz to nasze i niezalecane jest zalewanie do niego "lepszej" benzyny. BEnzyna na Białorusi tez jest troshke ubozsza w oktany niz nasza, wiec pomyslalem ze nic sie nie stanie. Zeby nie bylo niejasności, nie lalem 85 tylko 92 (czyli odpowiednik naszej 95) ale z tego co widzę, to oni jeszcze bardziej oszukują na tych oktanach niz my... :/

Link to comment
Share on other sites

Ja przeszedłem na 98. Mój silnik na 95 pracuje wyraźnie gorzej. No i jest podatny na spalanie stukowe na 95 z pięknym zamulaniem przy przyspieszaniu z tym związanym włącznie.

Lejmy, jak każą w service manualu: more than 95RON. :D

Link to comment
Share on other sites

poniewaz paliwo w Usa posiada troche mniej oktanow niz to nasze i niezalecane jest zalewanie do niego "lepszej" benzyny.

 

Posiada tyle samo. Różnica tkwi w jednostkach miary (normach). Lepszą benzynę o większej niż zalecana liczbie oktanowej można zalać zawsze (nie wykorzysta się jej dobrodziejstw ale nie zaszkodzi), gorszej o mniejszej niż zalecana liczbie oktanowej nie należy zalewać (spalanie stukowe - detonacyjne właśnie czyli samozapłon paliwa przed właściwym (iskrowym) momentem początku spalania. Działa koszmarnie na cały silnik (korby, tłoki) plus głowica (zawory).

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

żeby sprawdzić czy komputer Twojego auta uważa, że jest spalanie stukowe na danym paliwie należy podpiąć się urządzeniem diagnostycznym tudzież laptopem i sprawdzić zapisane parametry. żeby sprawdzić czy fajniej sie jeździ na 98 należy takowe paliwo zalać i sprawdzić czy fajniej się jeździ :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

czy zawsze spalanie stukowe objawi się zapaleniem CEL?

prawie/chyba nigdy

czy poprzez interfejs ELM/ OBDII mogę to jakoś sprawdzić ?

elm raczej nie, można kabelkiem vag kkl + lapek, albo coś wystrzałowego jak bluetooth + pda :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

witam, po zalaniu normalnej benzyny niestety stuki nie ucichły, wiec podejrzewam, ze albo cos sie uszkodzilo, albo trzeba cos wyregulowac. jest to takie jakby stukanie zaworu, ale nie wiem jak brzmia te silniki, wiec trudno mi to ocenic, jak kupilem auto nie bylo tego odglosu, zaczal sie pojawiac i teraz na zimnym silniku jest bardzo slyszalny, jak sie silnik troche rozgrzeje, to klekota troche ciszej, ale dalej jest to slyszalne. pozatym nie jest to tak bardzo uciazliwe, ale moje ucho to wyłapuje. pozatym slychac to w zasadzie jak silnik pracuje pod obciazeniem, na luzie jak dodaje gazu, to tak tego nie slychac.

Link to comment
Share on other sites

lepiej nie... a jak to sprawdzic? jaest jakis mechanik w bialymstoku, ktory potrafilby to dobrze zrobic na tym forum?

 

-- N gru 05, 2010 2:35 pm --

 

podbijam temat, jest jakis mechanik godny polecenia do naprawy silnika w subaru w bialymstoku czy okolicach?

 

-- Śr gru 08, 2010 12:19 am --

 

To moze inaczej... Jak obraca panewkę, to zawsze jest taki sam odglos czy to przy cieplym czy przy zimnym silniku? bo u mnie na zimnym silniku slychac bardzo ten stukot, a jak sie nagrzeje, to jest w zasadzie prawie nie slyszalny. Ja jako wlasciciel jestem w stanie wysłuchac ten odglos, ale pracownik serwisu subaru nie byl w stanie tego odglosu wyczaić..

Link to comment
Share on other sites

Jesli trafilo by panewke to kolego drogi, walila by jak cholera na zimnym silniku, a na cieplyam dalej walila by jak cholera tylko o 2 db ciszej :) Wiem to z doswiadczenia bo przerabialem temat w Alfie 156. Ja tez ostatnio tak mialem ze zalalem sobie odwrotnie niz Ty 98 i dawalo sie uslyszec stukot przypominajacy zawory na zimnym silniku i pod gore ale po od tankowaniu na innej stacji wszystko wrocilo do normy. Mozesz miec tez takie odczucia z powodu mrozow, silnik w zimie (kazdy nie tylko subaru) pracuje twardo (przynajmniej zanim sie rozgrzeje). Tak jak radza ci koledzy wlej sobie dodatek do paliwa ktory ci wyciagnie wode z baku i przeczysci wtryski z nieczystosci. Panewke na wale slyszalbys nawet przy zamknietych okanch i wlaczonym glosno radiu :) (takie jest moje skromne zdanie).

 

PS:

A jaki masz przebieg i kiedy byla regulacja zaworow?

Link to comment
Share on other sites

Ja wiem, jak wali panewka, tez mi kiedys padla tylko ze w kadecie. Zalalem normalnego paliwa, to ciut lepiej, ale mozna by uznac ze dalej stuka jak stukalo. wrecz mozna zauwazyc zaleznosc, ze im zimniej, tym bardziej wali :/ przebieg cos koloo 80tys km, zawory regulowane jakies 20 tys temu. co procz tego moze jeszce walic na zimno? przy cieplym silniku ten odglos w zasadzie znika, ale ja jako wlasciciel jestem w stanie "wydobyc" ten dzwiek sposrod innych odglosow. jakie są objawy jak jest tlok wyrąbany. bo z tego co wiem, to dwa lata temu byl wymieniany tlok, i od tamtej pory spokoj.

Link to comment
Share on other sites

...

 

Tylko ciekawe że starsze silniki jakoś na te przypadłość nie cierpią aż tak bardzo :?

 

Bardzo ciekawa teoria. :roll:

 

A co nie jest tak :?:

Że starsze subaraki jakoś więcej przejeżdżały :?:

Link to comment
Share on other sites

. a jak to sprawdzic? jaest jakis mechanik w bialymstoku, ktory potrafilby to dobrze zrobic na tym forum?

 

ASO Grafix.

 

czy zawsze spalanie stukowe objawi się zapaleniem CEL?

prawie/chyba nigdy

 

Potwierdzam. Spalanie stukowe to taki "silent killer".

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Podpinam sie pod temat z zapytaniem.

 

Czasem zapali sie check, czasem nie, jak sie zapali auto muli i szarpie - błąd pokazuje czujnika spalania stukowego.

Pytanie brzmi czy mozliwe że odpowiedzialnośc za to może ponosić nieszczelny wydech? Chodzi o rezonans jaki idzie po wydechu i silniku i czy czujnik spalania stukowego może jakos zbierac to "echo" i wywalać błąd? Czy żle kombinuje?

Subaru 2.0Pb 1999r

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...