Max 84 206 Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 U mnie była dwa razy identyczna sytuacja jak u Ciebie. Silnik się nie gotował, oprócz bąbli w zbiorniczku i podnoszącego się poziomu w zbiorniczku nic innego się nie działo. Z tym że nie kapało do środka. Był przedmuch miedzy tuleją a kanałem płynu chłodzącego. Link to post Share on other sites
Adaśko 14 Posted September 22, 2016 Share Posted September 22, 2016 prawdopodobnie tak,będzie upg,sprawdź jeszcze na rozgrzanym czy jak przepałujesz to niebieski dymek wydmuchuje,ale na 90% uszczelka. Link to post Share on other sites
HoQ 174 Posted October 4, 2016 Share Posted October 4, 2016 No i co ciekawe CO2 w układzie nie ma. Wymieniam płyn i korek chłodnicy na nowy OEM i zobaczymy co dalej. Link to post Share on other sites
Szary 5 Posted November 1, 2016 Share Posted November 1, 2016 Przecież w h6 sie tego nie robi bez jakiejś koniecznosci ? A może przebieg niekoniecznie prawdziwy , może auto po dzwonie …. czemu był problem z przednią lampą Tak przez przypadek znalazłem cuda i dziwy na temat mojego poprzedniego samochodu :-) Może gwoli wyjaśnienia, "mój" legaś miał dzwona, tak, dostał w dupe 3 godziny po zakupie, co większość z forum na Śląsku Cieszyńskim wie, jak i ASO które naprawiało legasia :-) Samochód serwisowany u mojego mechanika, co tam na jego temat piszesz zostawiam bez komentarza z uwagi na wyższe wartości i Twoja pozycję na tym forum (poważnie). Rozrząd był wymieniony bo miał luz, nie wiem z jakiego powodu, nie znam sie na tym, oryginał kupiony w sklepie z częściami w Łodzi (pewnie wiadomo o kogo chodzi). Przed zakupem Qlesh zabrał legasia na totalny przegląd w ASO Mikołów - decyzja wszystko ok, kupuje. Oprócz tego dzwona w dupe (zagięta klapa, połamany zderzak, połamana lampa), tyle, poprzedni właściciel bez przygód, cały przebieg samochodu udokumentowany wpisami, fakturami, była tego niezła góra papierów, za moich czasów jeżdżony na Millersie, tarcze hawk, klocki hawk, nie oszczędzałem na płynach i eksploatacji. Wszystko przekazałem obecnemu właścicielowi. A tu czytam może, może... Może faktycznie ulep jak napisałeś :-) Nie wiem co się działo z samochodem po sprzedaży :-), ale ja lepszego auta nie miałem, gdyby nie to że robie spore tyś kilometrów rocznie to nadal byłby w moim posiadaniu i dawał frajde z użytkowania. Link to post Share on other sites
pablo19_88 0 Posted February 28, 2017 Share Posted February 28, 2017 Przepraszam za odgrzewanie kotleta ale nie chcę zakładać nowego wątku. Ostatnio zauważyłem lekki wyciek na prawej głowicy ( od strony pasażera) Czy to już jest objaw padającego uszczelki pod głowicą? Dodam że nie ma żadnego masła pod korkiem oleju. W płynie chłodniczym nie ma oznak oleju. Jeśli to kwalifikuje się już do wymiany to muszę wymieniać z dwóch stron uszczelki? Link to post Share on other sites
skwaro 3677 Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 Ja bym najpierw sprawdził czy osłona przegubu półosi jest cała, bo to wygląda na zachlapanie smarem z niej nie na olej. Link to post Share on other sites
szmajgel 27 Posted March 2, 2017 Share Posted March 2, 2017 jak osłona przegubu to powinno śmierdzieć, na pewno coś by poszło na układ wydechowy. Link to post Share on other sites
PR7EMEK 215 Posted March 4, 2017 Share Posted March 4, 2017 Dnia 1.03.2017 o 12:29, skwaro napisał: Ja bym najpierw sprawdził czy osłona przegubu półosi jest cała, bo to wygląda na zachlapanie smarem z niej nie na olej. Mam te same odczucia... Link to post Share on other sites
elmo 6782 Posted March 4, 2017 Share Posted March 4, 2017 Dokładnie, to wygląda jak pęknięta osłona przegubu...wiem, bo kiedyś o mało nie dostałem zawału, jak zobaczyłem podobny widok Link to post Share on other sites
pablo19_88 0 Posted March 14, 2017 Share Posted March 14, 2017 (edited) Sprawdziłem osłony przegubów. Są OK. Ale chyba musiały być niedawno zmienianie przez poprzedniego właściciela bo takie same zabrudzenia są także na ścianie grodziowej. Wyczyściłem blok silnika. Będę obserwował. Edited March 14, 2017 by pablo19_88 Link to post Share on other sites
Tomasz_555 484 Posted July 19, 2017 Share Posted July 19, 2017 Prawdopodobnie i mnie dotknął problem UPG. W związku z tym, że to stricte wątek o UPG chciałbym zasięgnąć nieco języka. Moje objawy pojawiły się po kilku kilometrach jazdy na Kielcach: - wywaliło płyn do zbiornika przelewowego (plastikowy) pod sam korek - niewielkie bąble w zbiorniku przelewowym - po spadku temp. w metalowym zbiorniku znaczny ubytek, w chłodnicy ok. - temp oleju w normie, poziom oleju ok, wizualnie olej ok - brak dymienia z wydechu - nie odczuwam spadku mocy - wąż chłodnicy chyba nie jest przesadnie twardy (nie mam punktu odniesienia, nie macałem nigdy tego węża ) - po odciągnięciu nadmiaru płynu ze zbiornika plastikowego widać w środku delikatny brązowy nalot Uzupełniłem płyn chłodzący i bardzo spokojnie wróciłem do domu kontrolując temp. cieczy i oleju (wskaźniki). Zamówiłem prewencyjnie termostat oraz korki na chłodnicę i zbiornik. Cień nadziei jest, ale psychicznie szykuję się na UPG. Zatem pytanka: 1. Czy przy UPG ZAWSZE trzeba wymieniać rozrząd ? Wymieniłem go dosłownie 2 tygodnie temu i wolałbym nie wydawać drugi raz tyle hajsu. 2. Szpilki - są jednorazowe czy można użyć ponownie ? Mam aktualnie ARP. 3. Jakie uszczelki założyć ? Warto dopłacać do Coswortha itp ? Jest szansa, że taka będzie bardziej odporna ? 4. Ile z reguły warsztaty potrzebują na wykonanie operacji ? Mówię o tych, które mają w tym doświadczenie. Link to post Share on other sites
akir 66 Posted July 19, 2017 Share Posted July 19, 2017 1.nie trzeba wymieniać rozrządu bo po co. 2.mozna użyć drugi raz dokrecajac zgodnie ze sztuką. 3. Nie wiem 4. 3-4dni na spokojnie Według mnie kup tester i zrób test. Nie koniecznie będzie to upg Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Link to post Share on other sites
Max 84 206 Posted July 19, 2017 Share Posted July 19, 2017 Zgadzam się z akir'em we wszystkich punktach, dodając po moich doświadczeniach z UPG w Wolnym Ssaku. Uszczelki tylko ORI. Ewentualnie jak planujesz 400 kuca to szukaj odporniejszych. Możesz dla pewności zrobić test CO2, ale niestety nie nastawiaj się zbytnio na brak CO2 w układzie. Ale co Nas nie zabije, to Nas wzmocni !!! Link to post Share on other sites
Tomasz_555 484 Posted July 20, 2017 Share Posted July 20, 2017 Dzięki za odpowiedzi. Serwis zamówił termostat oraz korki więc przy wymianie zrobią odpowiedni testy, żeby potwierdzić, że to UPG. Samochód jest zakuty, mapa na 340KM i jest to dla mnie wystarczające. Stąd pytanie czy warto dawać droższe uszczelki czy to jeden kij. Link to post Share on other sites
rydzada 190 Posted July 21, 2017 Share Posted July 21, 2017 17 godzin temu, Tomasz_555 napisał: Dzięki za odpowiedzi. Serwis zamówił termostat oraz korki więc przy wymianie zrobią odpowiedni testy, żeby potwierdzić, że to UPG. Samochód jest zakuty, mapa na 340KM i jest to dla mnie wystarczające. Stąd pytanie czy warto dawać droższe uszczelki czy to jeden kij. Cytuję opinię doświadczonego warsztatu: od 300KM wzwyż uszczelki mocniejsze od standardowych. Link to post Share on other sites
Syn Adama 96 Posted February 11, 2018 Share Posted February 11, 2018 Witam wszystkich forumowiczów. Kilka tygodni temu kupiłem swój pierwszy samochód - Subaru Outback z 1999 roku. Od zakupu miałem trochę zchizę z tą cieknącą uszczelką pod głowicą i wydawało mi się, że we wszystkim widzę jej objawy. Przeczytałem cały ten wątek, kilka innych też, aż w końcu pojechałem do Subcar Tyski w celu potwierdzenia. Okazało się, że wszystko jest ok i to tylko moja bójna wyobraźnia. Ale do brzegu, po co piszę... Dodadtek do chłodnicy, który zaleca Subaru i o którym była mowa wcześniej jest do znalezienia na Allegro, tylko że pod swoim oryginalnym brandem "Holts". Subaru praktycznie tylko dało na ten środek swoją naklejkę, ale nawet na butelce którą sprzedają, widać na dole nazwę Holts. Jakby ktoś chciał zabezpieczyć swoją uszczelkę tym dodatkiem, nie trzeba sprowadzać nic z USA, tylko zawitać na Allegro i wyszukać "Holts uszczelniacz chłodnicy." Jedna buteleczka z przesyłką to około 15zł, więc warto chyba zainwestować. Ja u siebie mam zamiar najpierw wymienić płyń chłodniczy, bo nie wiem co było do niego lane, i wtedy doleje ten cudowny dodatek. Dzięki wszystkim za cenne informacje w tej sprawie i pozdrawiam. Link to post Share on other sites
WOJO 346 Posted February 11, 2018 Share Posted February 11, 2018 55 minut temu, Syn Adama napisał: Witam wszystkich forumowiczów. Kilka tygodni temu kupiłem swój pierwszy samochód - Subaru Outback z 1999 roku. Od zakupu miałem trochę zchizę z tą cieknącą uszczelką pod głowicą i wydawało mi się, że we wszystkim widzę jej objawy. Przeczytałem cały ten wątek, kilka innych też, aż w końcu pojechałem do Subcar Tyski w celu potwierdzenia. Okazało się, że wszystko jest ok i to tylko moja bójna wyobraźnia. Ale do brzegu, po co piszę... Dodadtek do chłodnicy, który zaleca Subaru i o którym była mowa wcześniej jest do znalezienia na Allegro, tylko że pod swoim oryginalnym brandem "Holts". Subaru praktycznie tylko dało na ten środek swoją naklejkę, ale nawet na butelce którą sprzedają, widać na dole nazwę Holts. Jakby ktoś chciał zabezpieczyć swoją uszczelkę tym dodatkiem, nie trzeba sprowadzać nic z USA, tylko zawitać na Allegro i wyszukać "Holts uszczelniacz chłodnicy." Jedna buteleczka z przesyłką to około 15zł, więc warto chyba zainwestować. Ja u siebie mam zamiar najpierw wymienić płyń chłodniczy, bo nie wiem co było do niego lane, i wtedy doleje ten cudowny dodatek. Dzięki wszystkim za cenne informacje w tej sprawie i pozdrawiam. Zapytaj czy jak zalecają "Holts uszczelniacz chłodnicy", zamiast wykonać naprawę, to potem wymieniają chłodnicę, nagrzewnicę i (w skrajnym przypadku, po uszkodzeniu termostatu) przegrzany silnik na własny koszt? Moderator! Gdzie jest Moderator?! Link to post Share on other sites
Syn Adama 96 Posted February 12, 2018 Share Posted February 12, 2018 On 2/11/2018 at 12:40 PM, WOJO said: Zapytaj czy jak zalecają "Holts uszczelniacz chłodnicy", zamiast wykonać naprawę, to potem wymieniają chłodnicę, nagrzewnicę i (w skrajnym przypadku, po uszkodzeniu termostatu) przegrzany silnik na własny koszt? Moderator! Gdzie jest Moderator?! Nie wiem czy się rozumiemy, ale... Dodatek Subaru zaleca... Subaru w USA. I nie zamiast naprawy, tylko jako zabezpieczenie przed możliwym uszkodzeniem UPG. A z resztą, tak napisał @wlyszkow (któremu też dzięki za żetelne info): On 1/13/2011 at 9:35 AM, wlyszkow said: Zupełnie przypadkiem wykopałem info w US, że ów dodatek do płynu chłodniczego to nie tyle dodatek antykorozyjny co zwykły "uszczelniacz" (za te 1,46usd ) - po jego dodaniu SOA dawało 8 lat / 100k mil gwarancji na UPG In February 2004, Subaru issued a recall on 1999-2002 Legacy, Outback and Forester models with early Phase II 2.5L engines. The problem here is a possible external coolant leak in the cylinder head gaskets. The fix is to add a can of Genuine Subaru Cooling System Conditioner (sealer) to the cooling system. On recalled vehicles that have had this fix, Subaru has extended the OEM warranty on the head gasket to eight years or 100,000 miles, whichever occurs first. Link to post Share on other sites
Pan Dziedzic 3424 Posted February 12, 2018 Share Posted February 12, 2018 A ile taka butelka kosztuje u ciebie ? W kerfurze dostanę ? Link to post Share on other sites
Syn Adama 96 Posted February 12, 2018 Share Posted February 12, 2018 Eh... Serio takie schizy macie co do handlarzy? Za krótko tu jestem, żeby mieć z nimi doświadczenie, ale widocznie musi być źle. Ale tak na zdrowy rozsądek, jaki handlarz reklamował by produkt na Allegro, który sprzedaje kilkanaście innych firm? Link to post Share on other sites
AdaSch 351 Posted February 12, 2018 Share Posted February 12, 2018 (edited) 6 godzin temu, Syn Adama napisał: Nie wiem czy się rozumiemy, ale... Dodatek Subaru zaleca... Subaru w USA. I nie zamiast naprawy, tylko jako zabezpieczenie przed możliwym uszkodzeniem UPG. A z resztą, tak napisał @wlyszkow (któremu też dzięki za żetelne info): dokładnie ten oryginalny dodatek miałem, po czym może po20-30kkm zaczęła mi padać uszczelka pod głowicą. Widziałeś ten środek? wygląda jak rdzawa breja. Podsumowując, ten środek nic nie daje a może 1% jak magnetyzery i już można pisać, że przedłuża życie UPG. W Aso mi mówili, przy nowym aucie, że choćbym berecił to i tak przy 160kkm upg padnie i się zaczęło przy 155kkm. Ponieważ przedmuchy miałem tylko przy wysokiej intensywności używania a przy berecie nic się nie działo wiec wskoczyłem i pojechałem z Gdańska do Nowego Sącza na podciśnieniu z max prędkością 100km/h. Z tego co pamietam na uszczelkach jeszcze specjalnie nie było nic widać, jedyne co było to bąble po intensywnej jeździe w wyrównawczym i pozytywny odczyt CO2 z resztą, może w us, gdzie auta słabo się używa inaczej zastrzelą (jak ostatnio kolesia w pickupi-ie) nie zmienia się w ogóle płynów chłodzących i może on się robi agresywny i ten dodatek może coś tam robi, ale w PL zupełnie tego nie widzę. Edited February 12, 2018 by AdaSch Link to post Share on other sites
Pan Dziedzic 3424 Posted February 12, 2018 Share Posted February 12, 2018 52 minuty temu, Syn Adama napisał: Eh... Serio takie schizy macie co do handlarzy? Za krótko tu jestem, żeby mieć z nimi doświadczenie, ale widocznie musi być źle. Ale tak na zdrowy rozsądek, jaki handlarz reklamował by produkt na Allegro, który sprzedaje kilkanaście innych firm? Bo jesteś dystrybutorem na PL ? Link to post Share on other sites
Przemlen 1 Posted February 21, 2018 Share Posted February 21, 2018 Witam Czy w przypadku slabego ogrzewania na postoju(autostrada troche lepiej) to moze byc UPG? Tmperatura silnika jest ok trzyma 90st Plyn nie ucieka Weze do nagrzewnicy dwa cieple Moze troche za twarde przewody do chlodnicy Zastanawiam sie czy to moze pompa wody. czekam na odczyt CO2 Jezeli cos zle opisalem to sorry jestem tu nowy Forester 04 Link to post Share on other sites
AdaSch 351 Posted February 21, 2018 Share Posted February 21, 2018 śmierdzi otwartym termostatem Link to post Share on other sites
WOJO 346 Posted February 21, 2018 Share Posted February 21, 2018 (edited) 16 minut temu, Przemlen napisał: Witam Czy w przypadku slabego ogrzewania na postoju(autostrada troche lepiej) to moze byc UPG? Tmperatura silnika jest ok trzyma 90st Plyn nie ucieka Weze do nagrzewnicy dwa cieple Moze troche za twarde przewody do chlodnicy Zastanawiam sie czy to moze pompa wody. czekam na odczyt CO2 Jezeli cos zle opisalem to sorry jestem tu nowy Forester 04 Niekoniecznie. Słabe ogrzewanie może świadczyć o zapchanym układzie chłodzenia, a konkretnie nagrzewnicy. Edited February 21, 2018 by WOJO Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now