Jump to content

objawy padania uszczelki pod głowicą


Recommended Posts

U mnie była dwa razy identyczna sytuacja jak u Ciebie.

Silnik się nie gotował, oprócz bąbli w zbiorniczku i podnoszącego się poziomu w zbiorniczku nic innego się nie działo.

Z tym że nie kapało do środka.

 

Był przedmuch miedzy tuleją a kanałem płynu chłodzącego.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • Replies 940
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sprawdź korek i sprawdź czy nie masz gdzieś drobnej nieszczelności. Mi babelkowalo na zimnym jak miałem mała dziurkę w rurce wody przy turbo. Po wymianie przestało. 

Wtedy objawem są twarde przewody od chłodnicy i syf (olej?) w zbiorniku wyrównawczym?

cztery - między kanałem olejowym a światem zewnętrznym - olej ucieka sobie radośnie

Posted Images

prawdopodobnie tak,będzie upg,sprawdź jeszcze na rozgrzanym czy jak przepałujesz to niebieski dymek wydmuchuje,ale na 90% uszczelka.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

 

 

Przecież w h6 sie tego nie robi bez jakiejś koniecznosci ? A może przebieg niekoniecznie prawdziwy , może auto po dzwonie …. czemu był problem z przednią lampą

 

Tak przez przypadek znalazłem cuda i dziwy na temat mojego poprzedniego samochodu :-) Może gwoli wyjaśnienia, "mój" legaś miał dzwona, tak, dostał w dupe 3 godziny po zakupie, co większość z forum na Śląsku Cieszyńskim wie, jak i ASO które naprawiało legasia :-) Samochód serwisowany u mojego mechanika, co tam na jego temat piszesz zostawiam bez komentarza z uwagi na wyższe wartości i Twoja pozycję na tym forum (poważnie). Rozrząd był wymieniony bo miał luz, nie wiem z jakiego powodu, nie znam sie na tym, oryginał kupiony w sklepie z częściami w Łodzi (pewnie wiadomo o kogo chodzi). Przed zakupem Qlesh zabrał legasia na totalny przegląd w ASO Mikołów - decyzja wszystko ok, kupuje. Oprócz tego dzwona w dupe (zagięta klapa, połamany zderzak, połamana lampa), tyle, poprzedni właściciel bez przygód, cały przebieg samochodu udokumentowany wpisami, fakturami, była tego niezła góra papierów, za moich czasów jeżdżony na Millersie, tarcze hawk, klocki hawk, nie oszczędzałem na płynach i eksploatacji. Wszystko przekazałem obecnemu właścicielowi. A tu czytam może, może... Może faktycznie ulep jak napisałeś :-) Nie wiem co się działo z samochodem po sprzedaży :-), ale ja lepszego auta nie miałem, gdyby nie to że robie spore tyś kilometrów rocznie to nadal byłby w moim posiadaniu i dawał frajde z użytkowania.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Przepraszam za odgrzewanie kotleta ale nie chcę zakładać nowego wątku. 

Ostatnio zauważyłem lekki wyciek na prawej głowicy ( od strony pasażera)

Czy to już jest objaw padającego uszczelki pod głowicą? Dodam że nie ma żadnego masła pod korkiem oleju. W płynie chłodniczym nie ma oznak oleju. 

Jeśli to kwalifikuje się już do wymiany to muszę wymieniać z dwóch stron uszczelki?

IMG_20170228_180103.jpg

IMG_20170228_180112.jpg

IMG_20170228_180112.jpg

IMG_20170228_175958.jpg

Link to post
Share on other sites

Ja bym najpierw sprawdził czy osłona przegubu półosi jest cała, bo to wygląda na zachlapanie smarem z niej nie na olej.

Link to post
Share on other sites
Dnia 1.03.2017 o 12:29, skwaro napisał:

Ja bym najpierw sprawdził czy osłona przegubu półosi jest cała, bo to wygląda na zachlapanie smarem z niej nie na olej.

Mam te same odczucia... :)

Link to post
Share on other sites

Dokładnie, to wygląda jak pęknięta osłona przegubu...wiem, bo kiedyś o mało nie dostałem zawału, jak zobaczyłem podobny widok :wacko:

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Sprawdziłem osłony przegubów. Są OK. Ale chyba musiały być niedawno zmienianie przez poprzedniego właściciela bo takie same zabrudzenia są także na ścianie grodziowej. 

Wyczyściłem blok silnika. Będę obserwował.

Edited by pablo19_88
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Prawdopodobnie i mnie dotknął problem UPG. W związku z tym, że to stricte wątek o UPG chciałbym zasięgnąć nieco języka. 

 

Moje objawy pojawiły się po kilku kilometrach jazdy na Kielcach:

- wywaliło płyn do zbiornika przelewowego (plastikowy) pod sam korek

- niewielkie bąble w zbiorniku przelewowym

- po spadku temp. w metalowym zbiorniku znaczny ubytek, w chłodnicy ok.

- temp oleju w normie, poziom oleju ok, wizualnie olej ok

- brak dymienia z wydechu

- nie odczuwam spadku mocy

- wąż chłodnicy chyba nie jest przesadnie twardy (nie mam punktu odniesienia, nie macałem nigdy tego węża :D

- po odciągnięciu nadmiaru płynu ze zbiornika plastikowego widać w środku delikatny brązowy nalot

 

Uzupełniłem płyn chłodzący i bardzo spokojnie wróciłem do domu kontrolując temp. cieczy i oleju (wskaźniki). 

Zamówiłem prewencyjnie termostat oraz korki na chłodnicę i zbiornik. 

 

Cień nadziei jest, ale psychicznie szykuję się na UPG. Zatem pytanka:

 

1. Czy przy UPG ZAWSZE trzeba wymieniać rozrząd ? Wymieniłem go dosłownie 2 tygodnie temu i wolałbym nie wydawać drugi raz tyle hajsu. 

2. Szpilki - są jednorazowe czy można użyć ponownie ? Mam aktualnie ARP. 

3. Jakie uszczelki założyć ? Warto dopłacać do Coswortha itp ? Jest szansa, że taka będzie bardziej odporna ?

4. Ile z reguły warsztaty potrzebują na wykonanie operacji ? Mówię o tych, które mają w tym doświadczenie. :) 

Link to post
Share on other sites

1.nie trzeba wymieniać rozrządu bo po co.
2.mozna użyć drugi raz dokrecajac zgodnie ze sztuką.
3. Nie wiem
4. 3-4dni na spokojnie

Według mnie kup tester i zrób test. Nie koniecznie będzie to upg

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Zgadzam się z akir'em we wszystkich punktach, dodając po moich doświadczeniach z UPG w Wolnym Ssaku.

Uszczelki tylko ORI.
Ewentualnie jak planujesz 400 kuca to szukaj odporniejszych.

Możesz dla pewności zrobić test CO2, ale niestety nie nastawiaj się zbytnio na brak CO2 w układzie.


Ale co Nas nie zabije, to Nas wzmocni !!!

Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi. Serwis zamówił termostat oraz korki więc przy wymianie zrobią odpowiedni testy, żeby potwierdzić, że to UPG.

Samochód jest zakuty, mapa na 340KM i jest to dla mnie wystarczające. Stąd pytanie czy warto dawać droższe uszczelki czy to jeden kij.

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Tomasz_555 napisał:

Dzięki za odpowiedzi. Serwis zamówił termostat oraz korki więc przy wymianie zrobią odpowiedni testy, żeby potwierdzić, że to UPG.

Samochód jest zakuty, mapa na 340KM i jest to dla mnie wystarczające. Stąd pytanie czy warto dawać droższe uszczelki czy to jeden kij.

Cytuję opinię doświadczonego warsztatu: od 300KM wzwyż uszczelki mocniejsze od standardowych. 

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Witam wszystkich forumowiczów.

Kilka tygodni temu kupiłem swój pierwszy samochód - Subaru Outback z 1999 roku. Od zakupu miałem trochę zchizę z tą cieknącą uszczelką pod głowicą i wydawało mi się, że we wszystkim widzę jej objawy. Przeczytałem cały ten wątek, kilka innych też, aż w końcu pojechałem do Subcar Tyski w celu potwierdzenia. Okazało się, że wszystko jest ok i to tylko moja bójna wyobraźnia. 

Ale do brzegu, po co piszę...

 

Dodadtek do chłodnicy, który zaleca Subaru i o którym była mowa wcześniej jest do znalezienia na Allegro, tylko że pod swoim oryginalnym brandem "Holts". Subaru praktycznie tylko dało na ten środek swoją naklejkę, ale nawet na butelce którą sprzedają, widać na dole nazwę Holts. Jakby ktoś chciał zabezpieczyć swoją uszczelkę tym dodatkiem, nie trzeba sprowadzać nic z USA, tylko zawitać na Allegro i wyszukać "Holts uszczelniacz chłodnicy." Jedna buteleczka z przesyłką to około 15zł, więc warto chyba zainwestować. Ja u siebie mam zamiar najpierw wymienić płyń chłodniczy, bo nie wiem co było do niego lane, i wtedy doleje ten cudowny dodatek.

 

Dzięki wszystkim za cenne informacje w tej sprawie i pozdrawiam.

 

Link to post
Share on other sites
55 minut temu, Syn Adama napisał:

Witam wszystkich forumowiczów.

Kilka tygodni temu kupiłem swój pierwszy samochód - Subaru Outback z 1999 roku. Od zakupu miałem trochę zchizę z tą cieknącą uszczelką pod głowicą i wydawało mi się, że we wszystkim widzę jej objawy. Przeczytałem cały ten wątek, kilka innych też, aż w końcu pojechałem do Subcar Tyski w celu potwierdzenia. Okazało się, że wszystko jest ok i to tylko moja bójna wyobraźnia. 

Ale do brzegu, po co piszę...

 

Dodadtek do chłodnicy, który zaleca Subaru i o którym była mowa wcześniej jest do znalezienia na Allegro, tylko że pod swoim oryginalnym brandem "Holts". Subaru praktycznie tylko dało na ten środek swoją naklejkę, ale nawet na butelce którą sprzedają, widać na dole nazwę Holts. Jakby ktoś chciał zabezpieczyć swoją uszczelkę tym dodatkiem, nie trzeba sprowadzać nic z USA, tylko zawitać na Allegro i wyszukać "Holts uszczelniacz chłodnicy." Jedna buteleczka z przesyłką to około 15zł, więc warto chyba zainwestować. Ja u siebie mam zamiar najpierw wymienić płyń chłodniczy, bo nie wiem co było do niego lane, i wtedy doleje ten cudowny dodatek.

 

Dzięki wszystkim za cenne informacje w tej sprawie i pozdrawiam.

 

Zapytaj czy jak zalecają "Holts uszczelniacz chłodnicy", zamiast wykonać naprawę, to potem wymieniają chłodnicę, nagrzewnicę i (w skrajnym przypadku, po uszkodzeniu termostatu) przegrzany silnik na własny koszt? :D

Moderator!

Gdzie jest Moderator?!

 

Link to post
Share on other sites
On 2/11/2018 at 12:40 PM, WOJO said:

Zapytaj czy jak zalecają "Holts uszczelniacz chłodnicy", zamiast wykonać naprawę, to potem wymieniają chłodnicę, nagrzewnicę i (w skrajnym przypadku, po uszkodzeniu termostatu) przegrzany silnik na własny koszt? :D

Moderator!

Gdzie jest Moderator?!

 

 

 

Nie wiem czy się rozumiemy, ale...

Dodatek Subaru zaleca... Subaru w USA. I nie zamiast naprawy, tylko jako zabezpieczenie przed możliwym uszkodzeniem UPG. 
A z resztą, tak napisał @wlyszkow (któremu też dzięki za żetelne info):


 

On 1/13/2011 at 9:35 AM, wlyszkow said:

Zupełnie przypadkiem wykopałem info w US, że ów dodatek do płynu chłodniczego to nie tyle dodatek antykorozyjny co zwykły "uszczelniacz" (za te 1,46usd :mrgreen: ) - po jego dodaniu SOA dawało 8 lat / 100k mil gwarancji na UPG :idea:

 

In February 2004, Subaru issued a recall on 1999-2002 Legacy, Outback and Forester models with early Phase II 2.5L engines. The problem here is a possible external coolant leak in the cylinder head gaskets. The fix is to add a can of Genuine Subaru Cooling System Conditioner (sealer) to the cooling system. On recalled vehicles that have had this fix, Subaru has extended the OEM warranty on the head gasket to eight years or 100,000 miles, whichever occurs first.

 

Link to post
Share on other sites

Eh...

Serio takie schizy macie co do handlarzy? Za krótko tu jestem, żeby mieć z nimi doświadczenie, ale widocznie musi być źle.

Ale tak na zdrowy rozsądek, jaki handlarz reklamował by produkt na Allegro, który sprzedaje kilkanaście innych firm?

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Syn Adama napisał:

Nie wiem czy się rozumiemy, ale...

Dodatek Subaru zaleca... Subaru w USA. I nie zamiast naprawy, tylko jako zabezpieczenie przed możliwym uszkodzeniem UPG. 
A z resztą, tak napisał @wlyszkow (któremu też dzięki za żetelne info):

dokładnie ten oryginalny dodatek miałem, po czym może po20-30kkm zaczęła mi padać uszczelka pod głowicą. Widziałeś ten środek? wygląda jak rdzawa breja.

Podsumowując, ten środek nic nie daje a może 1% jak magnetyzery i już można pisać, że przedłuża życie UPG. W Aso mi mówili, przy nowym aucie, że choćbym berecił to i tak przy 160kkm upg padnie i się zaczęło przy 155kkm. Ponieważ przedmuchy miałem tylko przy wysokiej intensywności używania a przy berecie nic się nie działo wiec wskoczyłem i pojechałem z Gdańska do Nowego Sącza na podciśnieniu z max prędkością 100km/h. Z tego co pamietam na uszczelkach jeszcze specjalnie nie było nic widać, jedyne co było to bąble po intensywnej jeździe w wyrównawczym i pozytywny odczyt CO2

 

z resztą, może w us, gdzie auta słabo się używa inaczej zastrzelą (jak ostatnio kolesia w pickupi-ie) nie zmienia się w ogóle płynów chłodzących i może on się robi agresywny i ten dodatek może coś tam robi, ale w PL zupełnie tego nie widzę.

Edited by AdaSch
Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, Syn Adama napisał:

Eh...

Serio takie schizy macie co do handlarzy? Za krótko tu jestem, żeby mieć z nimi doświadczenie, ale widocznie musi być źle.

Ale tak na zdrowy rozsądek, jaki handlarz reklamował by produkt na Allegro, który sprzedaje kilkanaście innych firm?

Bo jesteś dystrybutorem na PL ?:rolleyes: :D

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam 

Czy w przypadku slabego ogrzewania na postoju(autostrada troche lepiej) to moze byc UPG?

Tmperatura silnika jest ok trzyma 90st

Plyn nie ucieka

Weze do nagrzewnicy dwa cieple 

Moze troche za twarde przewody do chlodnicy 

 

 

Zastanawiam sie czy to moze pompa wody.

czekam na odczyt CO2

 

Jezeli cos zle opisalem to sorry jestem tu nowy;)

Forester 04

 

 

Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Przemlen napisał:

Witam 

Czy w przypadku slabego ogrzewania na postoju(autostrada troche lepiej) to moze byc UPG?

Tmperatura silnika jest ok trzyma 90st

Plyn nie ucieka

Weze do nagrzewnicy dwa cieple 

Moze troche za twarde przewody do chlodnicy 

 

 

Zastanawiam sie czy to moze pompa wody.

czekam na odczyt CO2

 

Jezeli cos zle opisalem to sorry jestem tu nowy;)

Forester 04

 

 

Niekoniecznie. Słabe ogrzewanie może świadczyć o zapchanym układzie chłodzenia, a konkretnie nagrzewnicy.

Edited by WOJO
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...