Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

Prawdą jest, że w przeciwieństwie do np. wyników spalania, sposób mierzenia masy nie jest ściśle z góry określony i producenci podchodzą do tego na różne sposoby. Jest co prawda norma EU, ale obowiązuje tylko w dowodach rejestracyjnych (pełny bak paliwa + 75kg kierowcy). Włosi jednak na przykład często w katalogach podają masę bez płynów, czyli całkowicie "suchego" auta... Audi podaje bak pełny tylko w 90% + kierowca. Warto wiedzieć, że podawana w dowodzie masa praktycznie zawsze dotyczy wersji absolutnie bazowej, a żaden dodatkowy element ekwipunku (klimatyzacja, elektryczne lusterka itd.) nie jest uwzględniany.

 

 

W przypadku Focusa RS można się ze spokojnym sumieniem odwołać do czasopisma SportAuto. Oni sami mierzą i wyniki są następujące:

 

Masa własna wg danych producenta: 1467kg

Faktyczna masa testowanego egzemplarza: 1484kg

rozdział masy (przód/tył): 62,67 % / 37,33 %

stosunek masy do mocy: 4,87 kg/PS

 

artykuł z 28 maja 2009: http://www.sportauto-online.de/einzelte ... 57983.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdą jest, że w przeciwieństwie do np. wyników spalania, sposób mierzenia masy nie jest ściśle z góry określony i producenci podchodzą do tego na różne sposoby. Jest co prawda norma EU, ale obowiązuje tylko w dowodach rejestracyjnych (pełny bak paliwa + 75kg kierowcy). Włosi jednak na przykład często w katalogach podają masę bez płynów, czyli całkowicie "suchego" auta... Audi podaje bak pełny tylko w 90% + kierowca. Warto wiedzieć, że podawana w dowodzie masa praktycznie zawsze dotyczy wersji absolutnie bazowej, a żaden dodatkowy element ekwipunku (klimatyzacja, elektryczne lusterka itd.) nie jest uwzględniany.

 

 

W przypadku Focusa RS można się ze spokojnym sumieniem odwołać do czasopisma SportAuto. Oni sami mierzą i wyniki są następujące:

 

Masa własna wg danych producenta: 1467kg

Faktyczna masa testowanego egzemplarza: 1484kg

rozdział masy (przód/tył): 62,67 % / 37,33 %

stosunek masy do mocy: 4,87 kg/PS

 

artykuł z 28 maja 2009: http://www.sportauto-online.de/einzelte ... 57983.html

 

 

Ano właśnie, ja widze że ford podaje mase własną z 90% zbiornikiem paliwa + kierowca 75kg. , czyli wychodzi że są duże rozbieżności, i dalej nie wiadomo o co biega, bo dla mnie masa auta , to masa auta, bez kierowcy. Chciałem przedtem podjechac na wagę, bo mam blisko, ale maja w remoncie, musze jechać gdzie indziej .

 

Than to jak wytłumaczyć że w dowodzie jest 1392kg ? że co , że jest wpisane wersja 1.4 ? przecież św. homologacji dodyczy konkr. modelu z wybitym nr. nadwozia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś wyczytałem, że całkowita masa pojazdu to masa auta gotowego do jazdy, z wszelkimi płynami i pełnym bakiem, ale bez kierowcy. Kierowca "obciążał" już dopuszczalną ładowność...

 

BTW Ale się zrobił masa-kryczny wątek :twisted: :wink:

 

carfit

a jaka jest dopuszczalna masa całkowita wg dowodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaka jest dopuszczalna masa całkowita wg dowodu?

 

 

1860 kg

 

w sumie , to dobre pytanie zadałeś, bo jeśli dopuszczalna masa całkowita to 1860 kg, a masa własna powiedzmy te 1470 to ładowność tego auta to 390 kg :shock: co jest chyba nonsensem i pewnie by było niezgodne z przepisami , bo coś mi tam w głowie gra że ładowność tj. 75kg X ilość pasażerów + ileś tam kg bagażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleście się rozpędzili z tymi masami.. :mrgreen:

 

Nieźle się to czyta 8)

 

 

wiesz co , mnie to bardzo zainteresowało w gruncie rzeczy, bo każdy sie podnieca, mocą i momentem, a mało kto patrzy na mase, i jak sie okazuje, są kolosalne różnice, i to nie tylko w modelach ale i całej interpretacji tejże jednostki w poszczególnych markach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo kazdy tak naprawde w swoim super aucie chce miec mase koni w parze z masa gadzetow mniej lub bardziej przydatnych. To popyt sprawil ze super auta ktore z definicji powinny przedewszystkim dawac frajde z jazdy staly sie wypasionymi = spasionymi furami dla nowobogackich :( I tak naprawde na rynku jest znikoma ilosc wersji topowych samochodow pozbawionych tych wszystkich malo przydatnych elementow wyposazenia a jesli juz sa to trzeba za nie zaplacic sporo wiecej niz za wypasiony=spasiony odpowiednik. Ot takie czasy nastaly ze pieniadz rzadzi rynkiem i nie tylko... :|

 

P.S. Ale mi osobiscie ta masa gadzetow w tych topowych autach nie przeszkadza :!: 8) (jeszcze) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fotelik pdgrzewany, klima i dobre audio wystarcza no i tak cos 4-5 kg/ps powinno wystarczyc ale nie 400ps i 1800 kg tylko 300 ps i 1300 kg. w zakretach roznica jest kolosalna ... taki STI troche poprawiony 380 PS(zakuty i z chlodnica oleju i AP racing) moj ideal.

uzywany lanos 26 t€ i 15 t€ na tuning i jest optimum

 

http://www.araimotorsport.com/news/imag ... 01_004.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fotelik pdgrzewany, klima i dobre audio wystarcza no i tak cos 4-5 kg/ps powinno wystarczyc ale nie 400ps i 1800 kg tylko 300 ps i 1300 kg. w zakretach roznica jest kolosalna ... taki STI troche poprawiony 380 PS(zakuty i z chlodnica oleju i AP racing) moj ideal.

uzywany lanos 26 t€ i 15 t€ na tuning i jest optimum

 

http://www.araimotorsport.com/news/imag ... 01_004.jpg

 

wiesz chociaż ile ten hamulec kosztuje ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fotelik pdgrzewany, klima i dobre audio wystarcza no i tak cos 4-5 kg/ps powinno wystarczyc ale nie 400ps i 1800 kg tylko 300 ps i 1300 kg. w zakretach roznica jest kolosalna ... taki STI troche poprawiony 380 PS(zakuty i z chlodnica oleju i AP racing) moj ideal.

uzywany lanos 26 t€ i 15 t€ na tuning i jest optimum

 

http://www.araimotorsport.com/news/imag ... 01_004.jpg

 

wiesz chociaż ile ten hamulec kosztuje ? :D

Strzelam - 10kPln za komplet na oś... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaka jest dopuszczalna masa całkowita wg dowodu?

 

 

1860 kg

 

w sumie , to dobre pytanie zadałeś, bo jeśli dopuszczalna masa całkowita to 1860 kg, a masa własna powiedzmy te 1470 to ładowność tego auta to 390 kg :shock: co jest chyba nonsensem i pewnie by było niezgodne z przepisami , bo coś mi tam w głowie gra że ładowność tj. 75kg X ilość pasażerów + ileś tam kg bagażu

Nie znalazłem ładowności RS, ale zwykły 2.0 ma DMC 1890 kg i ładowności ponad 0,5t,

z drugiej strony ładowność na poziomie 400kg też jest możliwa... :|

 

-- 16 gru 2010, o 23:06 --

 

Strzelam - 10kPln za komplet na oś... :wink:

 

jesteś blisko, tylko że w euro :twisted:

Ale, że jak? GT-eka do nich dorzucają? :twisted::P :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo kazdy tak naprawde w swoim super aucie chce miec mase koni w parze z masa gadzetow mniej lub bardziej przydatnych. To popyt sprawil ze super auta ktore z definicji powinny przedewszystkim dawac frajde z jazdy staly sie wypasionymi = spasionymi furami dla nowobogackich :( I tak naprawde na rynku jest znikoma ilosc wersji topowych samochodow pozbawionych tych wszystkich malo przydatnych elementow wyposazenia a jesli juz sa to trzeba za nie zaplacic sporo wiecej niz za wypasiony=spasiony odpowiednik. Ot takie czasy nastaly ze pieniadz rzadzi rynkiem i nie tylko... :|

 

P.S. Ale mi osobiscie ta masa gadzetow w tych topowych autach nie przeszkadza :!: 8) (jeszcze) :P

Same gadzety nie dodaja duzo wagi, najwiekszy przyrost spowodowalo poprawienie bezpieczenstwa biernego (kosztem aktywnego). Gdy masz wypadek we wspolczesnym HH, to jedziesz to szpitala, ten sam wypadek w HH 20 lat temu spowodowalby wyjazd prosto do kostnicy. Wieksza moc tez ma ujemne skutki, bo powoduje zwiekszenie masy samochodu i pogorszenie jego osiagow. Wiecej mocy wymaga solidniejszego silnika, bardziej wytrzymalego przeniesienia napedu, sztywniejszego nadwozia, wiekszych hamulcow, wiekszych kol i szerszych opon itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleście się rozpędzili z tymi masami.. :mrgreen:

 

Nieźle się to czyta 8)

 

 

wiesz co , mnie to bardzo zainteresowało w gruncie rzeczy, bo każdy sie podnieca, mocą i momentem, a mało kto patrzy na mase, i jak sie okazuje, są kolosalne różnice, i to nie tylko w modelach ale i całej interpretacji tejże jednostki w poszczególnych markach

 

Dokładnie, bo analizując suche dane można dojść do ciekawych wniosków, a co dopiero potem mając możliwość porównania tego na żywo. Co do mocy i masy, to sa istotne parametry wpływające na efekt końcowy określany przez niektórych "wbijaniem w fotel "

Wiadomo że sporą masę będzie trudniej rozpędzić mając nawet mocny silnik, i potem trudno to zatrzymać bez odpowiednich hamulców. A każda dodatkowa duperela w samochodzie to kilogram tu, kilogram tam i się uzbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleście się rozpędzili z tymi masami.. :mrgreen:

 

Nieźle się to czyta 8)

 

 

wiesz co , mnie to bardzo zainteresowało w gruncie rzeczy, bo każdy sie podnieca, mocą i momentem, a mało kto patrzy na mase, i jak sie okazuje, są kolosalne różnice, i to nie tylko w modelach ale i całej interpretacji tejże jednostki w poszczególnych markach

 

Dokładnie, bo analizując suche dane można dojść do ciekawych wniosków, a co dopiero potem mając możliwość porównania tego na żywo. Co do mocy i masy, to sa istotne parametry wpływające na efekt końcowy określany przez niektórych "wbijaniem w fotel "

Wiadomo że sporą masę będzie trudniej rozpędzić mając nawet mocny silnik, i potem trudno to zatrzymać bez odpowiednich hamulców. A każda dodatkowa duperela w samochodzie to kilogram tu, kilogram tam i się uzbiera.

W rzeczy samej, liczy się przede wszystkim współczynnik masa / moc (a nie moc "sucha"), a dla prowadzenia, jeżeli chodzi o masę, to również jej rozkład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Than_Junior, jedna z idei HH jest to za sa tanie i nadal praktyczne.

 

 

Wiem, toteż Boxster Spyder był tylko przykładem współczesnego auta, w którym nie ma zbędnych bajerów, a najważniejszym czynnikiem jest współczynnik mocy do wagi 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatnio się dowiedziałem, że mercedes A klasa był/jest również wyposażany w dwulitrowy silnik benzynowy z turbo i prezentował całkiem niezłe parametry:

moc 193 KM

moment 280 Nm

Vmax 227 kmh

0-100 8s

 

Myślę, że zasługuje, by się znaleźć w tym gronie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...