Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, Tsunetomo napisał:

Przeciez wiadomo, ze pod tą próbę ustawiają auta, które luźno nawiązują do seryjnych aut. Ciekawe, jakie czasy miałby ten sam kierowca jadąc całkowicie seryjnymi autami wypuszczanymi z salonu. 

 

 

Lepszy, gorszy albo taki sam. :mrgreen:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Przeciez wiadomo, ze pod tą próbę ustawiają auta, które luźno nawiązują do seryjnych aut. Ciekawe, jakie czasy miałby ten sam kierowca jadąc całkowicie seryjnymi autami wypuszczanymi z salonu. 

I tak i nie, BMW M4 jechało chyba seryjne ,a test był przeprowadzony nie przez producenta,a dziennikarzy co czyni go nieco bardziej wiarygodnym niż w przypadku przejazdu zmodyfikowanego rs3

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, viggen napisał:

I tak i nie, BMW M4 jechało chyba seryjne ,a test był przeprowadzony nie przez producenta,a dziennikarzy co czyni go nieco bardziej wiarygodnym niż w przypadku przejazdu zmodyfikowanego rs3

 

 

Dokładnie, to nie była producencka próba pod marketing. Chłopaki dostali auto na testy, wsiedli i pojechali. ;) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, viggen napisał:

I tak i nie, BMW M4 jechało chyba seryjne ,a test był przeprowadzony nie przez producenta,a dziennikarzy co czyni go nieco bardziej wiarygodnym niż w przypadku przejazdu zmodyfikowanego rs3

Wiesz w tym wypadku wypatrza wynik czynnik ludzki. Co by fabryka nie robiła to jedzie tam profesjonalny kierowca a nie dziennikarz którego umiejętności za kierownicą mogą być różne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby cokolwiek mozna tak na prawdę z tych czasów porównać to przede wszystkim tymi autami  musiał by jechać ten sam kierowca i wszystkie musiały by stać na tej samej oponie i najlepiej jechac w tych samych warunkach. To czy te auta maja klatkę czy nie i na ile bardziej sa przygotowane ma juz mniejsze znaczenie. Dlatego nie do końca rozumie ten szum jaki fabryki tobą z tych czasów bo sa one kompletnie nieporównywalnie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, turdziGT napisał:

Żeby cokolwiek mozna tak na prawdę z tych czasów porównać to przede wszystkim tymi autami  musiał by jechać ten sam kierowca i wszystkie musiały by stać na tej samej oponie i najlepiej jechac w tych samych warunkach. To czy te auta maja klatkę czy nie i na ile bardziej sa przygotowane ma juz mniejsze znaczenie. Dlatego nie do końca rozumie ten szum jaki fabryki tobą z tych czasów bo sa one kompletnie nieporównywalnie.

I tu się z Tobą zgadzam. „Chuyt małketingowy”, który może i zwróci czyjaś uwagę na dany model. Może. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to przygotowanie może wiele zmienić, taka sama klatka sprawia że fura zupełnie inaczej potrafi się prowadzić i na takim torze pozwoli urwać sporo czasu.

Ale ogólnie wyniki samochodu na torze, niezależnie czy to była totalna seria czy nie, maja dla mnie takie znaczenie w przypadku kupowania samochodu na co dzień jak fakt czy na drugim końcu świata dzisiaj świeciło słońce czy było pochmurnie. Jeszcze nie zdarzyło mi się chwalić że osobnik X wykręcił takim samochodem jakiś czas na danym torze, ani nikt tak samo rozmawiając ze mną o samochodach jarał się tym że ów ktoś pojechał szybciej niż innym. Raczej rozmowy są jak się jeździ, czy coś się psuje, itp.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, turdziGT napisał:

Żeby cokolwiek mozna tak na prawdę z tych czasów porównać to przede wszystkim tymi autami  musiał by jechać ten sam kierowca

 

Na Nordschleife w stróżówce powinien mieszkać Stig.

Firmy podstawiałyby auto, budziły białego rycerza i jazda ;) 

  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, radnor napisał:

Powiedzcie, dlaczego nie powinienem kupić Giulietty 1.4 170km roczniki 2013-2015, bo spodobała mi się strasznie. 

 

Jedyny powód żeby nie kupować to taki, że znajdziesz model po lifcie z 2016 albo wersję Veloce ;)

Miałem do czynienia z MiTo (2010, 135KM automat TCT) a teraz Giulietta Veloce z 2017 240KM TCT i z obu jesteśmy bardzo zadowoleni. 

Kupuj :thumbup:

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, piotruś napisał:

 

Jedyny powód żeby nie kupować to taki, że znajdziesz model po lifcie z 2016 albo wersję Veloce ;)

Miałem do czynienia z MiTo (2010, 135KM automat TCT) a teraz Giulietta Veloce z 2017 240KM TCT i z obu jesteśmy bardzo zadowoleni. 

Kupuj :thumbup:

 

Właśnie stoi niedaleko Veloce. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, radnor napisał:

 

Właśnie stoi niedaleko Veloce. 

 

No to sprawdź dokładnie i kupuj! Giuliet Veloce po lifcie było na Polskę 200 sztuk i chyba 50 jeszcze jakieś z dodatkami karbonowymi (wydawało mi się to nieprawdopodobne, ale usłyszałem tak już z dwóch źródeł ;-)). Silnik to w sumie już stara konstrukcja znana też z niektórych modeli 159 (wtedy miały chyba 210KM), więc ogarniają go dobrze i w ASO i nie-ASO. Mówią też, że jego zaletą jest to, że nie jest to podobno dość awaryjny Multiair (chociaż nam w MiTo działał bez zarzutu), no i nie ma systemu start-stop ;-). Oczywiście, można trafić na kiepski egzemplarz, ale namawiam tak, bo auto jest naprawdę świetne i jak to się mówi: daje dużo frajdy ;-). 

Acha, a jakbyś kupił to mogę Ci podrzucić do wydrukowania na drukarce 3D bardzo fajny uchwyt do smartfona ;-)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piotruś napisał:

 

No to sprawdź dokładnie i kupuj! Giuliet Veloce po lifcie było na Polskę 200 sztuk i chyba 50 jeszcze jakieś z dodatkami karbonowymi (wydawało mi się to nieprawdopodobne, ale usłyszałem tak już z dwóch źródeł ;-)). Silnik to w sumie już stara konstrukcja znana też z niektórych modeli 159 (wtedy miały chyba 210KM), więc ogarniają go dobrze i w ASO i nie-ASO. Mówią też, że jego zaletą jest to, że nie jest to podobno dość awaryjny Multiair (chociaż nam w MiTo działał bez zarzutu), no i nie ma systemu start-stop ;-). Oczywiście, można trafić na kiepski egzemplarz, ale namawiam tak, bo auto jest naprawdę świetne i jak to się mówi: daje dużo frajdy ;-). 

Acha, a jakbyś kupił to mogę Ci podrzucić do wydrukowania na drukarce 3D bardzo fajny uchwyt do smartfona ;-)

 

Akurat u mnie Veloce to był chyba pakiet wyposażenia dostępny do różnych wersji silnikowych, wszystkie 170KM mają Multiaira czego się najbardziej boję. Sama jednostka ok £700 + z tego co czytałem to jest 6-8 godzin pracy warsztatu, prawda to?

 

Akurat ta mi wpadła w oko, jeszcze nie oglądałem bo nie wyrobię się z pracy przed czwartkiem:

 

https://www.autotrader.co.uk/car-details/202108065915258?make=ALFA ROMEO&advertising-location=at_cars&model=GIULIETTA&include-delivery-option=on&sort=price-asc&postcode=eh259pb&radius=90&onesearchad=New&onesearchad=Nearly New&onesearchad=Used&fuel-type=Petrol&page=1#db-tab-1

 

 

Ten moduł jest awaryjny we wszystkich silnikach, czy tylko jakieś konkretne roczniki, których warto unikać? Wolałbym koszty potencjalnej naprawy od razu wydać na model bez tendencjji do padania. :)

 

To ma być drugie auto, głównie dla lepszej połówki do dojazdów do klientów i na jakieś weekendowe wypady.

 

Edytowane przez radnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, radnor napisał:

 

Akurat u mnie Veloce to był chyba pakiet wyposażenia dostępny do różnych wersji silnikowych, wszystkie 170KM mają Multiaira czego się najbardziej boję. Sama jednostka ok £700 + z tego co czytałem to jest 6-8 godzin pracy warsztatu, prawda to?

 

Akurat ta mi wpadła w oko, jeszcze nie oglądałem bo nie wyrobię się z pracy przed czwartkiem:

 

https://www.autotrader.co.uk/car-details/202108065915258?make=ALFA ROMEO&advertising-location=at_cars&model=GIULIETTA&include-delivery-option=on&sort=price-asc&postcode=eh259pb&radius=90&onesearchad=New&onesearchad=Nearly New&onesearchad=Used&fuel-type=Petrol&page=1#db-tab-1

 

 

Ten moduł jest awaryjny we wszystkich silnikach, czy tylko jakieś konkretne roczniki, których warto unikać? Wolałbym koszty potencjalnej naprawy od razu wydać na model bez tendencjji do padania. :)

 

To ma być drugie auto, głównie dla lepszej połówki do dojazdów do klientów i na jakieś weekendowe wypady.

 

Miałem takie auto. Najczęściej moduł Multiair w tak wiekowych autach był już wymieniany. Po wymianie najczęściej jest spokój. Przykładowo w moim wymieniony był po 20 albo 30 tyś km w Holandii. Ja auto sprzedałem z przebiegiem ok 250 tyś km a teraz jest wystawione na sprzedaż z przebiegiem ok 330 tyś km :) Jak na taki mały silnik o dość dużej mocy to nieźle. 

https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-giulietta-bardzo-ladna-i-zadbana-alfa-romeo-giulietta-1-4-ma-tb-170km-250nm-ID6DYr2l.html

Edytowane przez Herostrates
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Herostrates napisał:

Miałem takie auto. Najczęściej moduł Multiair w tak wiekowych autach był już wymieniany. Po wymianie najczęściej jest spokój. Przykładowo w moim wymieniony był po 20 albo 30 tyś km w Holandii. Ja auto sprzedałem z przebiegiem ok 250 tyś km a teraz jest wystawione na sprzedaż z przebiegiem ok 330 tyś km :) Jak na taki mały silnik o dość dużej mocy to nieźle. 

https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-giulietta-bardzo-ladna-i-zadbana-alfa-romeo-giulietta-1-4-ma-tb-170km-250nm-ID6DYr2l.html

 

Ładna, spróbuję umówić się jutro wieczorem obejrzeć tę czerwoną. Najwyżej odłożę sobie na drugie konto fundusz naprawowy. :-)

 

Z innej beczki, jak się jeździ z tempomatem w manetce? Zawsze miałem pod przyciskami w kierownicy i często używam, chyba mniej wygodnie jest sięgać co chwilę do wajchy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, radnor napisał:

Z innej beczki, jak się jeździ z tempomatem w manetce? Zawsze miałem pod przyciskami w kierownicy i często używam, chyba mniej wygodnie jest sięgać co chwilę do wajchy? 

nie wiem jak w Alfie, ale w Foresterach miałem w manetce i mi się to bardzo dobrze obsługiwało małym palcem

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwona Veloce sprzedana dosłownie 5 minut zanim przyjechałem, a nawet brembosy miała. Zdążyłem pomachać. :( 

 

Może to i lepiej, spędziłem cały wieczór na forum alfy i sporo rzeczy poprawiono w 2012, będę polować. Szczerze to nawet bym Lusso wziął dla nieco lepszego komfortu jazdy po dziurach, ale fotele wyglądają bardzo biednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ekhmm… moim skromnym zdaniem świetne auto, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę to co otrzymujemy w cenie. Jeździłem wersją w najwyższym wyposażeniu z fotelami Luxury. 
Prowadzenie: jak po sznurku, lubi zakręty, przy dodawania gazu w łukach nie czuć żeby przód rył czy uciekał tył. 
Bardzo przewidywalny w zachowaniu. Skrzynia zmienia biegi mega płynnie. Nawierzchnia sucha, jeździłem dziś. 
Komfort: w trybie normal czy eco jest to fajny cywil. Wygodne fotele. Sporo przestrzeni jak na kompakt. Na pokładzie wszystko czego potrzeba. Super kierownica, fajne zegary, na plus, że analogowe. Intuicyjna obsługa. 

Wady: jakość wielu plastików. Sporo do poprawienia w tym zakresie. 
 

Wydech gada bardzo dobrze! 

2CD594D2-8299-4E46-A98F-5FD6CEEAD154.jpeg

3B6AAE85-840E-4807-83A9-38D969AC7690.jpeg

  • Super! 4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często wklejacie filmy tego gościa, które trwają kilkanaście minut, a obrazują tylko przyspieszenie na kresce.

Nuuuuda, nie pokazuje to w pełni auta.

Aż tu nagle, gość potrafi zrobić dobre porównanie dwóch aut. 

Trochę ryzykowne porównanie, z góry przesądzone, ale fajne ;)

Wiem, że to nie HH, ale w tym wątku to norma.

 

 

 

 

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...