Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 19.07.2021 o 21:07, FilipeK napisał:

jak cenowo to rs3 nowe? 

 

Jest już konfigurator (działa średnio ;)), ale cena w sumie nie szokuje negatywnie. Wychodzi w sumie podobnie do poprzedniej wersji. Można się zmieścić w 350k za w miarę doposażone auto. Po rabatach nie powinno być źle... 

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.06.2021 o 16:50, piotruś napisał:

I30N też ma z tyłu wielowahaczowe ;) i 3 tryby ustawień twardości zawieszenia, a czy jest bardziej ucywilizowaną wersją? Myślę, że to zupełnie inne auto. Civic jest dla mnie zbyt ekstrawagancki (czyli, po prostu jego wygląd zupełnie mi nie odpowiada ;)), no i I30N ma automat. Właściwie to czekałem na pojawienie się liftingu z automatem. Prawdę mówiąc wygląd auta i jakiej jest marki był dla mnie czynnikiem najmniej ważnym (w końcu jeżdżę Foresterem ;)). W zakresie dostępnego mi budżetu zawsze wolałem wybrać mocnego Fiata od ładnego i prestiżowego Mercedesa "golasa" i ze słabym silnikiem. Najważniejsze, że póki co, jest jeszcze w czym wybierać. Każdy może znaleźć dla siebie fajny samochód o różnych parametrach. Boję się, że wkrótce te z mocniejszymi silnikami nie będą dostępne, albo z powodu nowych przepisów mogą mocno zdrożeć ...

 

I jak tam wrażenia z auta? Jak kształtuje się spalanie, jakieś nowe spostrzeżenia czy przemyślenia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

 

I jak tam wrażenia z auta? Jak kształtuje się spalanie, jakieś nowe spostrzeżenia czy przemyślenia? 

 

Dopiero kończymy docieranie, więc jeszcze nie pracował w górnych zakresach, max 4tys.obr i to rzadko, chociaż raz pod wiaduktem strzelił tak donośnie, że się sam zdziwiłem ;-). Zadowoleni jesteśmy bardzo. Jest wyposażony bardzo przyzwoicie i tym przypomina trochę mały samochód rodzinny (z wyjątkiem twardości zawieszenia - w trybie normal jest OK ale jednak nie jak w małym samochodzie rodzinnym ;-)). Córka mi ostatnio meldowała, że przy 160km/h na autostradzie pokazywał 10,3l a obroty 2300. Tankowanie trochę lepiej jak w 2,5XT. Forestera tankowałem mniej więcej co 350km, I30N 430km, tyle, że serce mnie już nie boli jak patrzę na obrotomierz przy takich prędkościach (Forester miał 4500). Dokładnych pomiarów nie robimy, nie jeździmy ze stałą prędkością, no i nie słuchamy radia. Raz włączyłem żeby sprawdzić czy działa ;-). Naprawdę świetna, szybka skrzynia i wg mnie doskonale dobrane charakterystyki dla poszczególnych trybów jazdy, a można je jeszcze ustawić po swojemu. Wspaniały dźwięk silnika, bez "polepszaczy" i działający nieco nieprzewidywalnie -  warczy, czasem ryczy, strzela w tłumik i ma prześlicznie dobrane "międzygazy" przy redukowaniu. Oczywiście, to w niektórych trybach. Może też być cichutko ;-). To pierwszy samochód w rodzinie, który ma te wszystkie przydatne bajery związane z bezpieczeństwem a jednocześnie ma prawdziwy sportowy charakter i jednocześnie nie przesadzony wygląd (lotkami, wlotami itp.) Dopiero 3tys.km przebiegu ale ciągle się cieszymy. Przemyślenia - nic bym w nim nie zmieniał, może jedynie zmienił kółka na 18'. Zresztą zimówki będą 18, więc się przekonam. Spotkałem kilka opinii użytkowników, którzy twierdzą, że nie ma różnicy. Acha, no i kwestia tych siedzeń z pakietu "Luxury" - nam bardzo odpowiadają - elektryczne, grzane (kiera też), wygodne z regulacją podparcia ud, ale osobnikom powyżej 185cm może być za wysoko i wtedy niech sprawdzą te z pakietu "Sport" - lżejsze, bez elektryki ale o za to ładniej wyglądają ;-) 

 

Pozdrawiam ;-)

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, piotruś napisał:

 

Dopiero kończymy docieranie, więc jeszcze nie pracował w górnych zakresach, max 4tys.obr i to rzadko, chociaż raz pod wiaduktem strzelił tak donośnie, że się sam zdziwiłem ;-). Zadowoleni jesteśmy bardzo. Jest wyposażony bardzo przyzwoicie i tym przypomina trochę mały samochód rodzinny (z wyjątkiem twardości zawieszenia - w trybie normal jest OK ale jednak nie jak w małym samochodzie rodzinnym ;-)). Córka mi ostatnio meldowała, że przy 160km/h na autostradzie pokazywał 10,3l a obroty 2300. Tankowanie trochę lepiej jak w 2,5XT. Forestera tankowałem mniej więcej co 350km, I30N 430km, tyle, że serce mnie już nie boli jak patrzę na obrotomierz przy takich prędkościach (Forester miał 4500). Dokładnych pomiarów nie robimy, nie jeździmy ze stałą prędkością, no i nie słuchamy radia. Raz włączyłem żeby sprawdzić czy działa ;-). Naprawdę świetna, szybka skrzynia i wg mnie doskonale dobrane charakterystyki dla poszczególnych trybów jazdy, a można je jeszcze ustawić po swojemu. Wspaniały dźwięk silnika, bez "polepszaczy" i działający nieco nieprzewidywalnie -  warczy, czasem ryczy, strzela w tłumik i ma prześlicznie dobrane "międzygazy" przy redukowaniu. Oczywiście, to w niektórych trybach. Może też być cichutko ;-). To pierwszy samochód w rodzinie, który ma te wszystkie przydatne bajery związane z bezpieczeństwem a jednocześnie ma prawdziwy sportowy charakter i jednocześnie nie przesadzony wygląd (lotkami, wlotami itp.) Dopiero 3tys.km przebiegu ale ciągle się cieszymy. Przemyślenia - nic bym w nim nie zmieniał, może jedynie zmienił kółka na 18'. Zresztą zimówki będą 18, więc się przekonam. Spotkałem kilka opinii użytkowników, którzy twierdzą, że nie ma różnicy. Acha, no i kwestia tych siedzeń z pakietu "Luxury" - nam bardzo odpowiadają - elektryczne, grzane (kiera też), wygodne z regulacją podparcia ud, ale osobnikom powyżej 185cm może być za wysoko i wtedy niech sprawdzą te z pakietu "Sport" - lżejsze, bez elektryki ale o za to ładniej wyglądają ;-) 

 

Pozdrawiam ;-)

 

Chodzi mi po głowie taki, tylko że pewnie w wersji fastback - brzydszy, ale trochę bardziej rodzinny ;) Zobaczymy czy pod koniec roku finanse pozwolą.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, piotruś napisał:

 

Dopiero kończymy docieranie, więc jeszcze nie pracował w górnych zakresach, max 4tys.obr i to rzadko, chociaż raz pod wiaduktem strzelił tak donośnie, że się sam zdziwiłem ;-). Zadowoleni jesteśmy bardzo. Jest wyposażony bardzo przyzwoicie i tym przypomina trochę mały samochód rodzinny (z wyjątkiem twardości zawieszenia - w trybie normal jest OK ale jednak nie jak w małym samochodzie rodzinnym ;-)). Córka mi ostatnio meldowała, że przy 160km/h na autostradzie pokazywał 10,3l a obroty 2300. Tankowanie trochę lepiej jak w 2,5XT. Forestera tankowałem mniej więcej co 350km, I30N 430km, tyle, że serce mnie już nie boli jak patrzę na obrotomierz przy takich prędkościach (Forester miał 4500). Dokładnych pomiarów nie robimy, nie jeździmy ze stałą prędkością, no i nie słuchamy radia. Raz włączyłem żeby sprawdzić czy działa ;-). Naprawdę świetna, szybka skrzynia i wg mnie doskonale dobrane charakterystyki dla poszczególnych trybów jazdy, a można je jeszcze ustawić po swojemu. Wspaniały dźwięk silnika, bez "polepszaczy" i działający nieco nieprzewidywalnie -  warczy, czasem ryczy, strzela w tłumik i ma prześlicznie dobrane "międzygazy" przy redukowaniu. Oczywiście, to w niektórych trybach. Może też być cichutko ;-). To pierwszy samochód w rodzinie, który ma te wszystkie przydatne bajery związane z bezpieczeństwem a jednocześnie ma prawdziwy sportowy charakter i jednocześnie nie przesadzony wygląd (lotkami, wlotami itp.) Dopiero 3tys.km przebiegu ale ciągle się cieszymy. Przemyślenia - nic bym w nim nie zmieniał, może jedynie zmienił kółka na 18'. Zresztą zimówki będą 18, więc się przekonam. Spotkałem kilka opinii użytkowników, którzy twierdzą, że nie ma różnicy. Acha, no i kwestia tych siedzeń z pakietu "Luxury" - nam bardzo odpowiadają - elektryczne, grzane (kiera też), wygodne z regulacją podparcia ud, ale osobnikom powyżej 185cm może być za wysoko i wtedy niech sprawdzą te z pakietu "Sport" - lżejsze, bez elektryki ale o za to ładniej wyglądają ;-) 

 

Pozdrawiam ;-)

Na jakim oleju docierasz? Zmieniałeś po pierwszych 1000km?  Z tego co czytałem to fabryka rekomenduje 0W30... Nie za rzadka zupa patrząc na silniki Subaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Bednarcm napisał:

 

Chodzi mi po głowie taki, tylko że pewnie w wersji fastback - brzydszy, ale trochę bardziej rodzinny ;) Zobaczymy czy pod koniec roku finanse pozwolą.

 

bo ja wiem czy od razu brzydszy?

dla mnie jeżeli fastback, to szary z DCT, a jak hatch, to niebieski z MT :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Kts napisał:

Na jakim oleju docierasz? Zmieniałeś po pierwszych 1000km?  Z tego co czytałem to fabryka rekomenduje 0W30... Nie za rzadka zupa patrząc na silniki Subaru?

Wszystko jeździ teraz na 0W30 a nawet 20 inaczej nie dadzą rady spełnić norm emisji itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, turdziGT napisał:

Wszystko jeździ teraz na 0W30 a nawet 20 inaczej nie dadzą rady spełnić norm emisji itp itd.

 

Dokładnie ;-) . Jest 0W30. wymienić kazali po 3tys, ja będę trochę wcześniej w przyszłym tygodniu ;-) 

 

10 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

 

bo ja wiem czy od razu brzydszy?

dla mnie jeżeli fastback, to szary z DCT, a jak hatch, to niebieski z MT :thumbup:

 

Fastbacka "macałem" dość dokładnie w salonie. Też mi się podobał właśnie w tym szarym kolorze. W środku dokładnie tyle samo miejsca a bagażnik tylko ciut większy (auto jest o 11cm dłuższe) i są jakieś małe różnice w wyposażeniu, ale nie pamiętam dokładnie. W obu w tej "rodzinności" będzie nieco przeszkadzała fabryczna rozpórka w bagażniku. Moim zdaniem bardzo ładny kształt nadwozia. 

Acha, a ten niebieski to "Performance Blue" zarezerwowany tylko dla modeli "N". A jeśli chodzi o MT, to ja nie wiem czy jest sens, bo w "sportowych" ustawieniach skrzyni ona robi wszystko lepiej i szybciej, również przy redukcjach. Są też łopatki przy kierownicy i tryb dźwigni "sekwencyjny". Jest też fajny "smaczek" - nad zegarami jest rząd diod zapalających się po kolei przy wzrastających obrotach od pewnego poziomu obr., no wiecie jak w rajdówkach i F1 :biglol:. Oczywiście to jest przydatne przy skrzyni MT ale przy 8DCT też to zostawili, gdyby ktoś sam chciał kontrolować zmiany łopatkami czy tym lewarkiem. Niby nic a fajnie robi klimat. Ja, niestety jeszcze tak wysoko go nie kręciłem ;). Pierwszy raz spotkałem się też w samochodzie, żeby przed czerwonym polem na obrotomierzu zaświecało się kilka żółtych diod jeśli silnik jest zimny i stopniowo gasły w miarę rozgrzewania. Można też wyświetlać temperaturę oleju na obu ekranach :thumbup:

 

Edit do poprzedniego posta, bo ktoś pytał o spalanie. Właśnie Syn wrócił z trasy po zwykłych drogach krajowych z króciutkimi tylko odcinkami "S", dużo wyprzedzania ciężarówek ale poza tym tempo zwyczajne między 80 a 120 km/h i mówi, że średnie spalanie wyszło równe 8 l/100km :blink:

Edytowane przez piotruś
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy turlaniu się takie spalanie to żadne zaskoczenie. W CTR też spokojnie się można w 8 zamknąć ale po dotarciu skończy się patrzenie na to ile pali, a skupienie idzie na fan z jazdy :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy turlaniu sie w Hondzie na oliwie 0W20 to nawet 6litrow idzie zrobic. 7 to spokojnie. Abstrahujac oczywiscie, ze to nie automat. I do tego mocy jest sporo wiecej. 

 

Co do Hyundaia, wychodzi na to, ze ten polift to kawal swietnego wozu.

Edytowane przez ponton500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest sens porownywac te dwa samochody.

 

Przy sredniej 90km/h to by wyszlo troche wiecej niz 6.3. Przy takiej predkosci w CTR wychodzi 5. Wiec raczej w klasie HH to jest nie do pobicia.

 

Biorac jednak pod uwage gabaryty czy wielkosc silnika w RS to wynik calkiem zacny.

 

Edytowane przez ponton500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie spokój z tym liczeniem zużycia paliwa ;). Ja o tym napisałem, bo ktoś pytał a moja Córka akurat sprawdziła podczas jazdy i tak wyszło, ale nie liczymy i nie przywiązujemy wagi do tego. W końcu tyle lat jeżdżę 2,5XT :biglol:. Jak napisał @Kukson w tych autach chodzi o fun z jazdy. Gdybym mnie było stać, to kupiłbym RS4 @turdziGT nie z powodu tego wyniku. Zresztą, @turdziGT, przyznaj się, na pewno masz założoną "turbinkę Kowalskiego" co? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, piotruś napisał:

Dajcie spokój z tym liczeniem zużycia paliwa ;). Ja o tym napisałem, bo ktoś pytał a moja Córka akurat sprawdziła podczas jazdy i tak wyszło, ale nie liczymy i nie przywiązujemy wagi do tego. W końcu tyle lat jeżdżę 2,5XT :biglol:. Jak napisał @Kukson w tych autach chodzi o fun z jazdy. Gdybym mnie było stać, to kupiłbym RS4 @turdziGT nie z powodu tego wyniku. Zresztą, @turdziGT, przyznaj się, na pewno masz założoną "turbinkę Kowalskiego" co? ;)

Nie przez 200 km jechałem za  moja żona. To lepsze niż turbinka :biglol:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez wiadomo, ze pod tą próbę ustawiają auta, które luźno nawiązują do seryjnych aut. Ciekawe, jakie czasy miałby ten sam kierowca jadąc całkowicie seryjnymi autami wypuszczanymi z salonu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...