Jump to content

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Recommended Posts

Ja jestem dobrej myśli ;). @subking, widzę, że też masz Performance, więc też chyba koła 19'. Możesz napisać jak się na nich jeździ i jak się sprawuje zawieszenie adaptacyjne? No i jak go docierałeś? 

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj widziałem Yarka GR w kolorze białym, fakt że tylko przejazdem, więc dokładnie się nie mogłem przyjrzeć, ale naprawdę fajnie wyglada

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, radekk napisał:

Wczoraj widziałem Yarka GR w kolorze białym, fakt że tylko przejazdem, więc dokładnie się nie mogłem przyjrzeć, ale naprawdę fajnie wyglada

W końcu to minicamry na sterydach:mrgreen:

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Rozważam jeden z poniższych samochodów:

 - Focus ST 280KM AT7

 - Cupra Leon 300KM AT7

 - Hyundai i30 N 280KM AT8

 - Renault Megane RS 300KM AT7.

Ma to być samochód na condzień/na trasy. Na razie nie jeździłem żadnym bo jestem w rozjazdach, ale na razie najbardziej przemawia do mnie Ford i Hyundai. Megane trochę ekstremalny jak na codzień, przynajmniej takie są opinie. Cupra trochę nijaka.

Co o tym sądzicie? Wiem, że pare osób ujeżdża/ujeżdżało te samochody więc może coś podpowiedzą.

Priorytet to przyjemność z jazdy, ale również jako taki komfort na codzień (mam już taczkę na tor). Mniej mnie interesują bajerki, świecidełka (chociaż dobre światła must have), tablety i inne takie tam.

Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, magnetron napisał:

Rozważam jeden z poniższych samochodów:

 - Focus ST 280KM AT7

 - Cupra Leon 300KM AT7

 - Hyundai i30 N 280KM AT8

 - Renault Megane RS 300KM AT7.

Ma to być samochód na condzień/na trasy. Na razie nie jeździłem żadnym bo jestem w rozjazdach, ale na razie najbardziej przemawia do mnie Ford i Hyundai. Megane trochę ekstremalny jak na codzień, przynajmniej takie są opinie. Cupra trochę nijaka.

Co o tym sądzicie? Wiem, że pare osób ujeżdża/ujeżdżało te samochody więc może coś podpowiedzą.

Priorytet to przyjemność z jazdy, ale również jako taki komfort na codzień (mam już taczkę na tor). Mniej mnie interesują bajerki, świecidełka (chociaż dobre światła must have), tablety i inne takie tam.

Oddam S3 w dobre ręce (jakbyś był zainteresowany to Priv) :biglol: Jeździłem Cupra na jeździe testowej ale oprogramowanie skrzyni to dramat. Kupiłem S3 (teraz zrobiłem 14.000 km przebiegu) i stwierdzam ze to wspaniale daily. Zawias bardzo komfortowy. Wcześniej miałem mocno twardy 308 GTI i różnica jest duża.

Do tego minimalistyczne wykończenie. Zima bardziej ciągnie tył wiec spokojnie da się latać bokiem.

 

Link to comment
Share on other sites

56 minut temu, WRC fan napisał:

Powiesz coś więcej?

Przy normalnej jeździe miejskiej muł okropny - subiektywne odczucia ze E-boxer jedzie lepiej. Ale oczywiście jak depniesz gaz to redukcja i pełen ogień. Ale chyba w daily chodzi o to żeby komfortowo się przemieszczać. W S3 mam przecież ten sam silnik, ale skrzynia jest lepiej oprogramowaną. Tym autem można spokojnie jeździć i sprawnie wyprzedzać po mieście bez wariactw. Natomiast w cuprze było inaczej. Miałem wrażenie ze auto ma albo 50 albo 300 koni i nic pomiędzy. Np był problem z tym ze masz przed sobą kogoś kto jedzie 40km/h i chcesz go płynnie wyprzedzić i jechać 60.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, magnetron napisał:

Rozważam jeden z poniższych samochodów:

 - Focus ST 280KM AT7

 - Cupra Leon 300KM AT7

 - Hyundai i30 N 280KM AT8

 - Renault Megane RS 300KM AT7.

Ma to być samochód na condzień/na trasy. Na razie nie jeździłem żadnym bo jestem w rozjazdach, ale na razie najbardziej przemawia do mnie Ford i Hyundai. Megane trochę ekstremalny jak na codzień, przynajmniej takie są opinie. Cupra trochę nijaka.

Co o tym sądzicie? Wiem, że pare osób ujeżdża/ujeżdżało te samochody więc może coś podpowiedzą.

Priorytet to przyjemność z jazdy, ale również jako taki komfort na codzień (mam już taczkę na tor). Mniej mnie interesują bajerki, świecidełka (chociaż dobre światła must have), tablety i inne takie tam.

Megane to fantastycznie wyglądajacy i brzmiący hot hatch.

Szerokie błotniki, tego już nikt nie robi w tym segmencie. Smaczek.

 

Niestety bagażnik to porażka. Jest mniejszy niż w clio.

 

Na codzień bym chyba focusa wziął.

To ostatnie podrygi 2,3 litrowek w tej klasie aut.

 

 

Edited by dirkdiggler
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, dirkdiggler napisał:

Megane to fantastycznie wyglądajacy i brzmiący hot hatch.

Szerokie błotniki, tego już nikt nie robi w tym segmencie. Smaczek.

 

Niestety bagażnik to porażka. Jest mniejszy niż w clio.

 

Na codzień bym chyba focusa wziął.

To ostatnie podrygi 2,3 litrowek w tej klasie aut.

 

 

Ja chyba także. Miałem Focusa ST poprzedniej generacji, byl znakomity. Tymczasem, zamówiłem Fiestę ST Limited Edition. Ponoć „King of Hot Hatch”. Zobaczymy :)

 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Oddam S3 w dobre ręce (jakbyś był zainteresowany to Priv) :biglol: 

Dzięki, ale jakoś mi z Audi nie po drodze. Próbowałem kiedyś A4 i A5 i wogóle to do mnie nie przemawiało.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, dirkdiggler napisał:

Megane to fantastycznie wyglądajacy i brzmiący hot hatch.

Szerokie błotniki, tego już nikt nie robi w tym segmencie. Smaczek.

 

Niestety bagażnik to porażka. Jest mniejszy niż w clio.

Tego się właśnie obawiam, a ma to być auto w miarę uniwersalne.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.04.2021 o 17:31, piotruś napisał:

Ja jestem dobrej myśli ;). @subking, widzę, że też masz Performance, więc też chyba koła 19'. Możesz napisać jak się na nich jeździ i jak się sprawuje zawieszenie adaptacyjne? No i jak go docierałeś? 

Na felgi 19 trzeba uważać, niski profil ale dobrze się sprawują. Zimowe mam 18 i jest podobnie twardo. Zawieszenie w trybie N jest betonowe. Tylko na tor lub nówki drogi. Uważam tryb sport za wystarczająco twardy. Najczęściej używam normal. Gdyby zrobili jeszcze komfortowy to byłby super hot hatch na codzień. Ogólnie jestem miło zaskoczony i zadowolony. Po 2 latach nic nie skrzypi, nie stuka. Jakość naprawdę dobra. Plastik niestety jest i to sporo. Pali też sporo bo korci do zabawy. W docieraniu nie jestem specjalistą. Sporo jeżdżę po mieście i po rozgrzaniu oleju w silniku jeździłem zwyczajnie dynamicznie, bez odcicinki;) Jest kilka rzeczy do których mógłbym się doczepić, jednak cały czas mi się podoba i lubię nim jeździć. Żona też :D

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.04.2021 o 10:57, radekk napisał:

Wczoraj widziałem Yarka GR w kolorze białym, fakt że tylko przejazdem, więc dokładnie się nie mogłem przyjrzeć, ale naprawdę fajnie wyglada

 

Też widziałem na drodze ostatnio i ku memu zaskoczeniu wydawał się znacznie większy niż zakładałem. Co prawda jechał mr2 a z tej perspektywy wszystkie auta wydają się większe ;)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja od 2,5 roku jeżdżę Seatem Cupra ST i powiem szczerze, że nie mam żadnych zastrzeżeń, a już mam ponad

100.000 km przejechane, spalanie na poziomie 9-10 litrów, zawieszenie w Comfort jest moim zdaniem naprawdę 

do zaakceptowani nawet na feldze 19. Przez ten czas miałem tylko 1 usterkę, a mianowicie delikatnie pociła się 

pompa wody, która została wymieniona na gwarancji. Moja wersja to 4drive i w zimę spokojnie daje radę żeby sprawnie 

się poruszać. 

  • Thanks 1
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

z jednej strony fajnie, z drugiej już niekoniecznie - prawdopodobnie niedostępna w europie

niestety w europie zaczyna się robić mega słabo i za chwilę nie będzie co kupić mocnego/ciekawego oprócz elektryków

 

obraz.thumb.png.03a7a877aaf0724ee0f678eab8518d2c.png

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Szacunek dla Toyoty, że wrócili na dobry tor i budują takie auta. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, Kukson napisał:

Szacunek dla Toyoty, że wrócili na dobry tor i budują takie auta. 

 

 

Oby Subaru również weszło na tą drogę. 

 

STi MY08 wyprzedziło konkurencję o lata, szkoda że nie pociągnęli tematu ale może HH wróci do oferty. 

 

Subaru miało wtedy racje a my się myliliśmy. ;) 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Posted (edited)

Dobra wiadomość - Polo GTI żyje. Gorsza nowina taka, że w obecnej chwili są dostępne tylko auta ze stock'u...

 

https://www.google.com/amp/s/www.carscoops.com/2020/09/vw-temporarily-stops-taking-new-orders-for-polo-gti-due-to-high-demand/amp/

 

Użytkuje ktoś nz Forum takiego GTI'aja? 

 

 

20210510_171206.jpg

Edited by eddie_gt4
Link to comment
Share on other sites

Ktoś coś nową i30N po lifcie już upala?

Wiem że były/są problemy z homologacją.......

 

Podobno w Niemcowni wszyscy się "marszczą" jak to cudownie skręca, w końcu lepiej przyśpiesza...

Ile w tym prawdy?

Edited by Kts
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Kts napisał:

Ktoś coś nową i30N po lifcie już upala?

Wiem że były/są problemy z homologacją.......

 

Podobno w Niemcowni wszyscy się "marszczą" jak to cudownie skręca, w końcu lepiej przyśpiesza...

Ile w tym prawdy?

 

W przyszłym tygodniu odbieram :yahoo:. Wiem, że już jest po PDI i ceramice. Jeszcze rejestracja i .... cierpliwe docieranie. Tak więc nie wiem kiedy będę mógł powiedzieć jak to rzeczywiście przyspiesza ;). Podobno przy launch control z DCT 5,4 s/100 .  Tak wynika z tego filmiku zamieszczonego wczoraj:  

 

 

 

Problemy z homologacją spowodowały wydłużenie terminu odbioru o 2 miesiące. Podobno te problemy z homologacją, to głownie sprawa pozamykanych urzędów z powodu pandemii w DE, bo tam ten proces był przeprowadzany.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, piotruś napisał:

 

W przyszłym tygodniu odbieram :yahoo:. Wiem, że już jest po PDI i ceramice. Jeszcze rejestracja i .... cierpliwe docieranie. Tak więc nie wiem kiedy będę mógł powiedzieć jak to rzeczywiście przyspiesza ;). Podobno przy launch control z DCT 5,4 s/100 .  Tak wynika z tego filmiku zamieszczonego wczoraj:  

 

 

 

Problemy z homologacją spowodowały wydłużenie terminu odbioru o 2 miesiące. Podobno te problemy z homologacją, to głownie sprawa pozamykanych urzędów z powodu pandemii w DE, bo tam ten proces był przeprowadzany.

 

Czekamy na relacje z pierwszej ręki zatem.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 10.06.2021 o 20:41, Neutrino33 napisał:

Czekamy na relacje z pierwszej ręki zatem.

 

Wczoraj odebrałem auto. Jest lepiej niż myślałem :yahoo:. Pięknie mruczy i warczy. Wydech nie jest niczym "ulepszany". Można jednak regulować jego głośność. Na razie jeździmy delikatnie i jeszcze nie słyszeliśmy strzałów w tłumik ;-). W środku jak to w średniej klasy hatchbacku. Jest sporo zwyczajnego plastiku ale te najważniejsze elementy jak np. kierownica wykończone skórą i bardzo miłe w dotyku. Wybraliśmy pakiet Luxury ze względu na fotele - wygodniejsze z el. regulacją i pamięcią ustawień. Są bardzo wygodne, ale dla osób bardzo wysokich wożących z tyłu "pełnowymiarowych ludzi" a nie dzieci, może pojawić się problem, bo po opuszczeniu fotela w najniższe położenie z tyłu trudno wsunąć stopy pod siedzenie kierowcy. Dla nas to zupełnie nieistotne, ale jeśli myślicie o tym model to warto się przymierzyć i zwrócić uwagę czy Wam to nie przeszkadza. Jak się okazało, auto z kołami 235/35/19 nie jest zbyt twarde na miejskich nierównościach (a tego się obawiałem) nawet jest nieco bardziej miękko niż w naszej Giutta Veloce. Twardość zawieszenia również można regulować. System multimedialny bardzo intuicyjny. Ma wiele fajnych udogodnień, które mnie ucieszyły - system wykrywania ruchu poprzecznego podczas cofania, kamera i czujniki itd, itp. Jest tego naprawdę sporo jak na takie autko. Potrafi też utrzymać samochód między liniami (sam skręcał na łukach na S8 i nawet sam zmieniał pas podczas wyprzedzania). Ale przede wszystkim, chociaż jest delikatnie traktowany z powodu docierania, już czuć, że się świetnie prowadzi :yahoo:. Jeśli myślicie a jakimś Hot Hatchu, obejrzyjcie też I30N (najlepiej Performace) bo też możecie być mile zaskoczeni ;). Powoli do salonów zjeżdżają auta do jazd testowych. W Długołęce widziałem, że jest. Zdjęć nie wrzucam, bo jest już tego w sieci pełno. Nasz to wersja I30N Performance z pakietem Luxury (bez rozsuwanego dachu) z DCT i w kolorze Performance Blue :D. Z bananem na twarzy idę docierać dalej. 

 

Pozdrawiam i polecam :thumbup:

  • Like 9
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.06.2021 o 19:32, piotruś napisał:

 

Wczoraj odebrałem auto. Jest lepiej niż myślałem :yahoo:. Pięknie mruczy i warczy. Wydech nie jest niczym "ulepszany". Można jednak regulować jego głośność. Na razie jeździmy delikatnie i jeszcze nie słyszeliśmy strzałów w tłumik ;-). W środku jak to w średniej klasy hatchbacku. Jest sporo zwyczajnego plastiku ale te najważniejsze elementy jak np. kierownica wykończone skórą i bardzo miłe w dotyku. Wybraliśmy pakiet Luxury ze względu na fotele - wygodniejsze z el. regulacją i pamięcią ustawień. Są bardzo wygodne, ale dla osób bardzo wysokich wożących z tyłu "pełnowymiarowych ludzi" a nie dzieci, może pojawić się problem, bo po opuszczeniu fotela w najniższe położenie z tyłu trudno wsunąć stopy pod siedzenie kierowcy. Dla nas to zupełnie nieistotne, ale jeśli myślicie o tym model to warto się przymierzyć i zwrócić uwagę czy Wam to nie przeszkadza. Jak się okazało, auto z kołami 235/35/19 nie jest zbyt twarde na miejskich nierównościach (a tego się obawiałem) nawet jest nieco bardziej miękko niż w naszej Giutta Veloce. Twardość zawieszenia również można regulować. System multimedialny bardzo intuicyjny. Ma wiele fajnych udogodnień, które mnie ucieszyły - system wykrywania ruchu poprzecznego podczas cofania, kamera i czujniki itd, itp. Jest tego naprawdę sporo jak na takie autko. Potrafi też utrzymać samochód między liniami (sam skręcał na łukach na S8 i nawet sam zmieniał pas podczas wyprzedzania). Ale przede wszystkim, chociaż jest delikatnie traktowany z powodu docierania, już czuć, że się świetnie prowadzi :yahoo:. Jeśli myślicie a jakimś Hot Hatchu, obejrzyjcie też I30N (najlepiej Performace) bo też możecie być mile zaskoczeni ;). Powoli do salonów zjeżdżają auta do jazd testowych. W Długołęce widziałem, że jest. Zdjęć nie wrzucam, bo jest już tego w sieci pełno. Nasz to wersja I30N Performance z pakietem Luxury (bez rozsuwanego dachu) z DCT i w kolorze Performance Blue :D. Z bananem na twarzy idę docierać dalej. 

 

Pozdrawiam i polecam :thumbup:

Czyli jest taką bardziej "ucywilizowaną" alternatywą np. dla Civica Type R;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...