Jump to content

Hot Hatch Hysteria


Recommended Posts

Godzinę temu, NonPhixion napisał:

Nie będę negował tego, że systemy bezpieczeństwa są ważne, ale mnie prywatnie irytują i w mojej ocenie im mniej ich mam w aucie tym lepiej.

mam podobnie, że przynajmniej część systemów mnie irytuje, ale obecnie wziąłem pełen pakiet i nawet się przekonuje. Głównie moja niechęć jest do utrzymania między liniami, wnerwia mnie jak coś koryguje mój tor jazdy i szarpie mi kierownicą bo lekko bliżej prawej czy lewej by jechał. Więc na początku od razu to wyłączyłem, ale z czasem zdarza mi się włączyć, przede wszystkim podczas spokojnej jazdy, czy w mieście i naprawdę w takich sytuacjach zaczyna mi to pasować. Jak jadę już szybciej i bardziej dynamicznie to mam go wyłączonego. 

Aktywny tempomat w połączeniu z automatem to od lat już opcja musi have.

A niektóre zwyczajnie ułatwiają życie, jak asystent ruchu poprzecznego, czy jak to się zwie, że cofasz zza czegoś nie widząc czy coś jedzie. Tak samo martwego pola, nie wadzi to a pomaga szybciej ocenić sytuacje.

Z opcji które nigdy nie wykorzystam to asystent parkowania (chyba że zacznie parkować sprawniej ode mnie) póki co to mam szacunek dla innych uczestników ruchu i nie każę im czekać tyle czasu zanim mi samochód wjedzie w miejsce. Nawet w obecnym tego z ciekawości nie przetestowałem. Kamer 360 też nie brałem, choć obecnie chyba bym się zastanowił głównie ze względu żeby widzieć z przodu czy spojlerem nie uderzę jak parkuję gdzieś gdzie krawężniki praktycznie wysokości stopni. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 10.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mój ci on!   Może i nie zupełnie hot-hatch, ale to jest autko, które bardzo mi przypadło do gustu i na które od dawna ostrzyłem zęby    Udało się wyrwać jedną z ostatnich nie-hybryd

Focus RS mk3   Popełniłem tutaj małą recenzję po najechaniu 10 000 km więc idąc za ciosem chciałbym podzielić się moimi wrażeniami po 30 000 km.   Zacznijmy od sprawy najbardziej w

Jako przywołany do tablicy nieco się wypowiem     7 lat jeździłem Imprezą GT, teraz od 1,5 roku jeżdżę Focusem RS MK3. Gdy rozglądaliśmy się za czymś fajnym, z napędem na cztery koła, RS ma

Posted Images

1 godzinę temu, radekk napisał:

mam podobnie, że przynajmniej część systemów mnie irytuje, ale obecnie wziąłem pełen pakiet i nawet się przekonuje. Głównie moja niechęć jest do utrzymania między liniami, wnerwia mnie jak coś koryguje mój tor jazdy i szarpie mi kierownicą bo lekko bliżej prawej czy lewej by jechał. Więc na początku od razu to wyłączyłem, ale z czasem zdarza mi się włączyć, przede wszystkim podczas spokojnej jazdy, czy w mieście i naprawdę w takich sytuacjach zaczyna mi to pasować. Jak jadę już szybciej i bardziej dynamicznie to mam go wyłączonego. 

Aktywny tempomat w połączeniu z automatem to od lat już opcja musi have.

A niektóre zwyczajnie ułatwiają życie, jak asystent ruchu poprzecznego, czy jak to się zwie, że cofasz zza czegoś nie widząc czy coś jedzie. Tak samo martwego pola, nie wadzi to a pomaga szybciej ocenić sytuacje.

Z opcji które nigdy nie wykorzystam to asystent parkowania (chyba że zacznie parkować sprawniej ode mnie) póki co to mam szacunek dla innych uczestników ruchu i nie każę im czekać tyle czasu zanim mi samochód wjedzie w miejsce. Nawet w obecnym tego z ciekawości nie przetestowałem. Kamer 360 też nie brałem, choć obecnie chyba bym się zastanowił głównie ze względu żeby widzieć z przodu czy spojlerem nie uderzę jak parkuję gdzieś gdzie krawężniki praktycznie wysokości stopni.

W E63 miałem okazję sprawdzić w praktyce jak lane assist z aktywnym tempomatem działa na autostradzie i uważam, że fajna sprawa, ale na polskich drogach może to się skończyć dzwonem jak stracisz czujność na chwilę, bo część tych systemów nie ogarnia abstrakcyjnego stylu jazdy części kierowców w naszym kraju.

 

Aktualnie moje odczucie jest takie, że ludzie za bardzo na tych wszystkich systemach polegają, a tym samym ich umiejętności za kierownicą maleją, bo "auto mnie uratuje".

 

 

Link to post
Share on other sites
47 minut temu, NonPhixion napisał:

W E63 miałem okazję sprawdzić w praktyce jak lane assist z aktywnym tempomatem działa na autostradzie i uważam, że fajna sprawa, ale na polskich drogach może to się skończyć dzwonem jak stracisz czujność na chwilę, bo część tych systemów nie ogarnia abstrakcyjnego stylu jazdy części kierowców w naszym kraju.

 

na autostradach właśnie zazwyczaj mam wyłączone, chyba że na zasadzie że jadę na spokojnie, muszę pogadać przez tel i coś poustalać to sobie włączę i wówczas mnie prowadzi a ja tylko kontroluję. A najfajniej jak jedziesz w korku, w połączeniu z aktywnym tempomatem można się zdrzemnąć, napisać sms do kochanki że się spóźnisz, do mamy żeby jeszcze nie wstawiała rosołu bo ostygnie, whatever.

 

Link to post
Share on other sites

Ja zamiast na połowy innych rożnych bajerow stawiam zawsze na światła. To tak niesamowicie poprawia bezpieczeństwo i komfort ze glowa mała. Obecna technologia matrix jest wręcz mega 

  • Like 2
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, turdziGT napisał:

Ja zamiast na połowy innych rożnych bajerow stawiam zawsze na światła. To tak niesamowicie poprawia bezpieczeństwo i komfort ze glowa mała. Obecna technologia matrix jest wręcz mega 

Dokładnie !!! wole nie mieć asystentów, headupów, navi, ale światła led muszą być ! Jak czasem wsiadam w Lanosa, gdzie mam mocniejsze żarówki, to mam wrażenie że jadę na postojówkach ;). dopiero jak odpalę ledową elektrownię jest git. 

Ale masz rację, Matrix w Audi póki co nie ma sobie równych. Mam też w Jaguarze, i Yarisie , i o dziwo w Toyocie lepsze jak w Jag. :o w A45 były naprawdę średnie. 

 

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
26 minut temu, carfit napisał:

Dokładnie !!! wole nie mieć asystentów, headupów, navi, ale światła led muszą być ! Jak czasem wsiadam w Lanosa, gdzie mam mocniejsze żarówki, to mam wrażenie że jadę na postojówkach ;). dopiero jak odpalę ledową elektrownię jest git. 

Ale masz rację, Matrix w Audi póki co nie ma sobie równych. Mam też w Jaguarze, i Yarisie , i o dziwo w Toyocie lepsze jak w Jag. :o w A45 były naprawdę średnie. 

 

 

Mozna by sie śmiać , zdarzyło mnie sie w jednym czy dwóch samochodach stanąć w nocy i sprawdzić czy one świecą zwłaszcza w Fordzie zony  :facepalm::biglol:

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, turdziGT napisał:

Mozna by sie śmiać , zdarzyło mnie sie w jednym czy dwóch samochodach stanąć w nocy i sprawdzić czy one świecą zwłaszcza w Fordzie zony  :facepalm::biglol:

Ja się tylko pocieszam że to kwestia rosnącego z roku na rok Peselu :biglol:.  Ale rzeczywiście jak się człowiek przyzwyczai do dobrego oświetlenia, to ciężko przełknąć zwykłe światła, nawet ksenony. To chyba jest tak, że jak masz w domu TV LED, a przyjdzie Ci oglądać TV na kineskopie typu rubin ;) 

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Pesel swoją droga nie pomaga :)

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

 

10 godzin temu, NonPhixion napisał:

Różne ludzie mają kryteria. Aktualnie podstawowe wyposażenie wielu samochodów jest już w miarę kompletne.

 

Jak dla mnie must have z wyposażenia to:

- grzane przednie fotele (wole półskóry),

 

Faktycznie różne -u ciebie grzane fotele must have a ja  w Stelvio dopłaciłem 15 kPLN żeby ich nie mieć :D, a w foresterze mam i chyba prawie nie używam :D

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, radekk napisał:

na autostradach właśnie zazwyczaj mam wyłączone, chyba że na zasadzie że jadę na spokojnie, muszę pogadać przez tel i coś poustalać to sobie włączę i wówczas mnie prowadzi a ja tylko kontroluję. A najfajniej jak jedziesz w korku, w połączeniu z aktywnym tempomatem można się zdrzemnąć, napisać sms do kochanki że się spóźnisz, do mamy żeby jeszcze nie wstawiała rosołu bo ostygnie, whatever.

Hmmm... Jak dla mnie to właśnie jest na autostradę. Tempomat na 150km/h i sobie lecisz. W mieście zawsze jakiś kurier czy inny zirytowany korkiem się wcina i miałem wrażenie, że ten system szaleje i jest to mniej bezpieczne niż jazda bez systemów...

 

9 godzin temu, carfit napisał:

Dokładnie !!! wole nie mieć asystentów, headupów, navi, ale światła led muszą być ! Jak czasem wsiadam w Lanosa, gdzie mam mocniejsze żarówki, to mam wrażenie że jadę na postojówkach ;). dopiero jak odpalę ledową elektrownię jest git. 

Ale masz rację, Matrix w Audi póki co nie ma sobie równych. Mam też w Jaguarze, i Yarisie , i o dziwo w Toyocie lepsze jak w Jag. :o w A45 były naprawdę średnie. 

Matrixy czy jak zwał w zależności od marki to super bajer, ale nie must have u mnie :-) W W212 350D FL miałem full led i fajnie się to sprawdzało, ale teraz nie mam i jakoś żyję :-P Ostatnio miałem okazję przejechać się Octavia 2 FL na H7 longlife... Normalnie jakby pochodnie się świeciły zamiast lamp w kloszach hehe...

Link to post
Share on other sites
W dniu 8.02.2021 o 12:08, Tsunetomo napisał:

Wiesz, Yaris to jednak dosyć bezkompromisowe auto. Szpery, karbonowy dach, etc. Nie wiem na ile to "urban legend", ale obiło mi się, że do każdej sprzedanej sztuki Toyota dokładała kilka tysięcy dolców


To nie jest Urban legend. Toyota dokłada $$$ do sprzedaży Yarisa.

Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, ponton500 napisał:


To nie jest Urban legend. Toyota dokłada $$$ do sprzedaży Yarisa.

 

Aby nie dołożyć, rozłożyć koszty projektu i wyjść na "0" czy nawet na "+", muszą wyprodukować więcej aut. Im mniej wyprodukują tym więcej muszą dokładać. 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, NonPhixion napisał:

Hmmm... Jak dla mnie to właśnie jest na autostradę. Tempomat na 150km/h i sobie lecisz. W mieście zawsze jakiś kurier czy inny zirytowany korkiem się wcina i miałem wrażenie, że ten system szaleje i jest to mniej bezpieczne niż jazda bez systemów...

w statecznym ruchu jak najbardziej, ale jak lecisz już przez Niemcy gdzie mam również prędkości 200+, czy co rusz wyprzedzanie hamowanie, to już niekoniecznie. W korkach jak jadę 10km/h co chwilę stając jest super, sam rusza, sam hamuje, trzyma się między pasami.

 

 

16 godzin temu, turdziGT napisał:

Ja zamiast na połowy innych rożnych bajerow stawiam zawsze na światła. To tak niesamowicie poprawia bezpieczeństwo i komfort ze glowa mała. Obecna technologia matrix jest wręcz mega 

światła to swoją drogą, na nic zda mi się system jak nie widzę co przede mną. Jedno że widzę lepiej, to w dłuższych trasach dojeżdżam mniej zmęczony.

Link to post
Share on other sites
21 minut temu, radekk napisał:

Jedno że widzę lepiej, to w dłuższych trasach dojeżdżam mniej zmęczony.

 

Jak będziesz w naszym wieku... 

 

Światła i podgrzewane zydelki to podstawa. ;) 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
15 minut temu, chojny napisał:

Jak będziesz w naszym wieku... 

to znaczy w którym bo ja obecnie w XXI:P

Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, chojny napisał:

Światła i podgrzewane zydelki to podstawa.

I wentylowane zydelki. Teraz nie potrzebne ale w Lipcu must have. :P

Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Jaca68 napisał:

I wentylowane zydelki. Teraz nie potrzebne ale w Lipcu must have. :P

ja obecnie zrezygnowałem, ale wziąłem alcantarę, w przypadku pełnej skóry latem było to wybawienie. osobiście wolałbym siedzieć na byle szmacie niż na skórze bez wentylacji.

Chyba jestem już starszy nawet od Chojnego:biglol:

Link to post
Share on other sites

to jest watek o hot hatch a nie o luksusowych fotelach z podgrzewaniem, wentylacją o  i masażem , a może niektórzy z racji podeszłego wieku już zapomnieli o czym to było  ;)

  • Like 1
  • Haha 6
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, jaszyn napisał:

to jest watek o hot hatch a nie o luksusowych fotelach z podgrzewaniem, wentylacją o  i masażem , a może niektórzy z racji podeszłego wieku już zapomnieli o czym to było  ;)


 

Nie zapomnieli, wiedza co to hot, hot hatch. ;) 

Link to post
Share on other sites

Sorry, myśleliśmy że teraz z podgrzewania itp na rzecz kubłów wybiera się w rodzinnych SUVach:P

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, radekk napisał:

Sorry, myśleliśmy że teraz z podgrzewania itp na rzecz kubłów wybiera się w rodzinnych SUVach:P

Ja mam dwa SUV rodzinne, w tym jeden z podgrzewanym fotelem a i kapelusz jakiś też  się w domu znajdzie  jak dobrze poszukać :D

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, jaszyn napisał:

to jest watek o hot hatch a nie o luksusowych fotelach z podgrzewaniem, wentylacją o  i masażem , a może niektórzy z racji podeszłego wieku już zapomnieli o czym to było  ;)

Hot Hatch bez hot krzesła jest o 50% mniej hot :D

  • Haha 3
Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, chojny napisał:

 

Aby nie dołożyć, rozłożyć koszty projektu i wyjść na "0" czy nawet na "+", muszą wyprodukować więcej aut. Im mniej wyprodukują tym więcej muszą dokładać. 

 

Kwintesencja Brand Shapera - wypuszczasz produkt, ktory ma wzmocnic marke, nawet jak indywidualny business case jest slaby :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...