Jump to content

Hot Hatch Hysteria


Recommended Posts

Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Chciałbym zobaczyć ile dni na torze spędzają ci wszyscy maruderzy. U mnie GR odpadł głównie z uwagi na brak drzwi z tyłu. Kiedyś miałem 3-drzwiową 208 i tłumaczyłem sobie, że przecież dzieciaków nie mamy to dam radę. Wziąłem bo z tym silnikiem była tylko w takiej wersji. Po spłaceni leasingu błyskawicznie sprzedałem i obiecałem sobie, że nigdy więcej.

 

Miałem bardzo podobnie, kiedy kupowałem Swifta - wiedziałem, że autko ma mieć 4 drzwi i kropka (chociaż najczęściej jeżdżę sam)

To samo z tymi osiągami na torze i innych niurburgringach... nie obchodzi mnie to (owszem, fajnie mieć świadomość, że w ODPOWIEDNICH* łapach to auto może być bardzo szybkie, ale to nie jest najważniejsza rzecz), bardziej mi zależy na "emocjonalnej więzi" z autem - mówiąc inaczej moja morda musi się cieszyć, gdy patrzę na nie i gdy nim jeżdżę

 

 

 

*jak pokazują nawet amatorskie pojeżdżawki, mocny sprzęt to jeszcze nie wszystko ;):P

Edited by eddie_gt4
  • Upvote 4
Link to post
Share on other sites
  • Replies 10.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mój ci on!   Może i nie zupełnie hot-hatch, ale to jest autko, które bardzo mi przypadło do gustu i na które od dawna ostrzyłem zęby    Udało się wyrwać jedną z ostatnich nie-hybryd

Focus RS mk3   Popełniłem tutaj małą recenzję po najechaniu 10 000 km więc idąc za ciosem chciałbym podzielić się moimi wrażeniami po 30 000 km.   Zacznijmy od sprawy najbardziej w

zamowione, zaliczka poszła, odbiór marzec/kwiecień  2021 produkcja 2021.  Jaram się  

Posted Images

2 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

bardziej mi zależy na "emocjonalnej więzi" z autem - mówiąc inaczej moja morda musi się cieszyć, gdy patrzę na nie i gdy nim jeżdżę

 

 

 

*jak pokazują nawet amatorskie pojeżdżawki, mocny sprzęt to jeszcze nie wszystko ;)

Amen.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, radekk napisał:

Jak niedawno ktoś zamieścił porównanie z dwoma bezpośrednimi konkurentami to jeden na pewno był szybszy na 1/4, drugi z rolki i szczerze mam to gdzieś.

I jeszcze nie sprzedałeś żółwia? No nie wiem, czy to dobrze :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
59 minut temu, Tommo napisał:

A ja uważam,że takie testy są potrzebne i wskazane. Po pierwsze zawsze lepiej jest wiedzieć jak dany samochód sprawuje sie w ekstremalnych sytuacjach, niż nie wiedzieć :) Co właściciel zrobi z tą wiedzą, to już jego sprawa. Po drugie, producenci wiedząc, że ich produkt będzie wielokrotnie testowany i porównywany z konkurencją,nie mogą pozwolić sobie na blamaż, który może skutkować słabą sprzedażą. Skupiają więc środki i czas na dobre własności jezdne a nie jedynie gadżeciarskie wodotryski (wielokrotnie tańsze i łatwiejsze w realizacji), co tylko dobrze służy nam konsumentom skierowanym na przyjemność z jazdy samochodem.

Testy jak najbardziej, mi chodzi że mam wrażenie że co niektórzy podchodzą jakby to było kryterium decydujące przy wyborze auta na co dzień. Też patrzę na testy i mnie to interesuje, jakby dany samochód niewiem rozpadał się w pół podczas testów zderzeniowych, był nieprzewidywalny podczas prowadzenia nie kupiłbym go. Ale fakt ze konkurent będzie szybszy na torze o jakieś 5 sek, czy 1/4 zrobi w 12 sek, zamiast 12.5 sek, nie robi mi większej różnicy, bo jednak nie to jest główne założenie samochodu używanego na ulicy.

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Zyzol napisał:

I jeszcze nie sprzedałeś żółwia? No nie wiem, czy to dobrze :mrgreen:

Kupca nie mogę znaleźć, może jakiś remap zrobię i wtedy się uda, bo tak kto to kupi:mrgreen:

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, radekk napisał:

Ale fakt ze konkurent będzie szybszy na torze o jakieś 5 sek, czy 1/4 zrobi w 12 sek, zamiast 12.5 sek, nie robi mi większej różnicy, bo jednak nie to jest główne założenie samochodu używanego na ulicy.

Oczywiście tak. Ale fakt, że te nieco gorsze na torze samochody sprzedają się równie dobrze, świadczy o zdroworozsądkowym podejściu wielu klientów. A ta rywalizacja torowa HH niecch trwa i napędza rozwijanie konstrukcji.

Link to post
Share on other sites

Polska Premiera 

 

  • Like 5
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, turdziGT napisał:

To na pewno ale nie daje to jedynej podstawy zeby stwiedzic ze takie czy inne auto w tym wypadku CTR jest najlepszym HH na rynku , bo nie jest  zwlaszcza jezeli wezmie sie pod uwage inne czy tez wszystkie kryteria. 

https://www.autoexpress.co.uk/hot-hatches/66682/best-hot-hatchbacks-20202021

 

https://blog.swanswaygarages.com/civic-type-r-wins-bbc-topgear-magazine-car-year

 

W większości zestawień jednak jest ...

Edited by viggen
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
30 minut temu, viggen napisał:

OK no dobra wygrales bo widze ze o to tu ci chyba najbardziej chodzi  ale i tak jest pewna grupa dla ktorej to nic nie zmienia bo ze wzgledu na wyglad  i tak tego auta nie kupi.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, eddie_gt4 napisał:

auto może być bardzo szybkie, ale to nie jest najważniejsza rzecz), bardziej mi zależy na "emocjonalnej więzi" z autem - mówiąc inaczej moja morda musi się cieszyć, gdy patrzę na nie i gdy nim jeżdżę

Dokladnie ma byc na tyle ladne ze parkujac i odchdzac od niego za kazdym razem sie obracasz zebyc na nie rzucic okiem , ale jak widac nie kazdy to rozumie 

 

Doskonalym tego przykladem jest nowe M3. Moze to byc najlepsze auto w klasie i jakimkolwiek jezdziles ale wyglad dyskwalifikuje ten samochod wiec jakie to ma znaczenie. CTR mozna wrzuciec dokladnie do tego samego worka choc i tak jest o niebo lepszy.

Edited by turdziGT
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Tez jestem zdania, że takie testy powinny być. Ostatnio mnie tylko naszła taka refleksja: "Kurka wodna,  mogłem kupić RS3, zamiast S3..." a potem spojrzałem na siebie, że stoję w korku (o dziwo RS3 tak samo szybko stoi w korku) i od roku sam się nie mogę zmobilizować, żeby wygospodarować dzień na wyjazd do Kielc. Fajnie jest mieć moc. Fajnie jest mieć poczucie, że pod maską ma się najmocniejszy możliwy silnik w danym segmencie. Ale trzeba sobie uczciwie odpowiedzieć na pytanie: czy ja go wykorzystam? Chłopaki w salonie wręcz odradzali mi RSa, bo twierdzili, że się umęczę.

 

Niech takie testy powstają, niech producenci czują dziennikarski oddech na plecach, niech ich to pcha do przekraczania kolejnych granic itp.

Takie pitolenie z tym staniem w korkach. Chłopcy w salonie odradzali rs bo właśnie mieli i chcieli sprzedać s. Co tam niby ma męczyć? Jechałem s3  i  poza śmiesznym dzwiękiem nic się nie dzieje. Gaz w podłodze i smsy można pisać. Ten samochód nudzi się po tygodniu,choć i tak powinien dawać więcej  od gr yarisa. 

RS3 jest zdecydowanie  niezagrożony, ale to inna liga, inna kasa. Samochód ma dawać tyle co najlepsza dziwka. Żone masz w domu a jak lubisz coś ekstra na boku to masz  to w garażu. 

 

Edited by Q37
  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, turdziGT napisał:

Dokladnie ma byc na tyle ladne ze parkujac i odchdzac od niego za kazdym razem sie obracasz zebyc na nie rzucic okiem , ale jak widac nie kazdy to rozumie 

 

7 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

bardziej mi zależy na "emocjonalnej więzi" z autem - mówiąc inaczej moja morda musi się cieszyć, gdy patrzę na nie i gdy nim jeżdżę

 

no jak tak póki co mam ze swoją koniczynką,  ale dopiero 6 miesiący użytkowania  zobaczymy jak dalej ale czuje że to zauroczenie szybko nie minie

Edited by jaszyn
  • Like 4
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Ale trzeba sobie uczciwie odpowiedzieć na pytanie: czy ja go wykorzystam? Chłopaki w salonie wręcz odradzali mi RSa, bo twierdzili, że się umęczę

 

Tu cie niestety zmartwię bo wyglada na to ze chłopaki cie pięknie w balona zrobili. Różnica miedzy S3 a RS3 jest ogromna raz za sprawa samego silnika ktory jest jednym z najlepszych w dziejach motoryzacji a dwa kalibracja haldexa co sprawia ze daje o wiele wiecej frajdy z jazdy. Jest także fantastycznym autem na codzień ktore absolutnie niczym nie umęczyć jezeli je odpowiednio skonfigurujesz nawet bez magnetic ride. A uwierz mi wiem co mowię bo jako nieliczny jestem bardzo wrażliwy na zawieszenie , wręcz nie znoszę  zawieszonych  na deskę aut i jestm zwolennikiem dobrze wybierającego zawieszenia dającego duzo komfortu.I takim zawiasem dysponuje RS3.  Moja żelazna zasadą jest zanim kupię muszę sie przejechać , po to zeby wiedzieć co chce a dwa ze z mojego doświadczenia sprzedawcy sami nie wiedza co sprzedają w większości wypadków. Doświadczyłem tego wielokrotnie a w krajach takich jak PL gdzie maja auta na placu wciskają ci wszystko zeby sie ich pozbyć.

Link to post
Share on other sites
21 minut temu, turdziGT napisał:

Doświadczyłem tego wielokrotnie a w krajach takich jak PL gdzie maja auta na placu wciskają ci wszystko zeby sie ich pozbyć.

Akurat RS3 tez mieli na placu z równie dobrym rabatem i również do jazd testowych :) po prostu odnalazłem chemię między mna a handlowcem (10 salon, który odwiedziłem?) i jasno przedstawiłem mu oczekiwania. Szukałem cichociemnego daily a nie rozrabiaki :) 

 

Edited by Czarne_Koronkowe
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Q37 napisał:

Samochód ma dawać tyle co najlepsza dziwka. Żone masz w domu a jak lubisz coś ekstra na boku to masz  to w garażu. 

Zawsze bawi mnie ze ktoś lepiej wie czego potrzebuje :) jeśli Ty szukasz dziwki to ja to szanuje, wiec nie rozumiem czemu ktoś nie szanuje moich potrzeb.

Nie szukałem zabawki (w tej roli na pewno RS3 bije na głowę), tylko samochodu, którym regularnie zrobię spokojnie 1000 km jednego dnia po polskich drogach.

Edited by Czarne_Koronkowe
Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Akurat RS3 tez mieli i to do jazd testowych :) po prostu odnalazłem chemię między mna a handlowcem o jasno przedstawiłem mu oczekiwania. Szukałem cichociemnego daily a nie rozrabiaki :) 

 

RS3 jest nadal stosunkowo cichciemne i nadaje sie perfekcyjnie jako daily. 

Ja sam byłem zaskoczony jak dobrze zestrojone jest standardowe zawieszenie za to jak odkręcisz to inna liga od osiągów po czy przede wszystkim dźwięk. Przyznam bez bicia ze wolał bym ten silnik mieć pod maska w RS4 nawet kosztem osiągów. 

Link to post
Share on other sites
16 minut temu, turdziGT napisał:

Przyznam bez bicia ze wolał bym ten silnik mieć pod maska w RS4 nawet kosztem osiągów. 

ale pre 2019:mrgreen:

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Zawsze bawi mnie ze ktoś lepiej wie czego potrzebuje :) jeśli Ty szukasz dziwki to ja to szanuje, wiec nie rozumiem czemu ktoś nie szanuje moich potrzeb.

Nie szukałem zabawki (w tej roli na pewno RS3 bije na głowę), tylko samochodu, którym regularnie zrobię spokojnie 1000 km jednego dnia po polskich drogach.

Skoro jesteś taki szczęśliwy z posiadania s3 to po co porównujesz  do Rs3. 

Brzmisz jakbyś sam się przekonywał. 

Edited by Q37
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, turdziGT napisał:

 

Tu cie niestety zmartwię bo wyglada na to ze chłopaki cie pięknie w balona zrobili. Różnica miedzy S3 a RS3 jest ogromna raz za sprawa samego silnika ktory jest jednym z najlepszych w dziejach motoryzacji a dwa kalibracja haldexa co sprawia ze daje o wiele wiecej frajdy z jazdy. Jest także fantastycznym autem na codzień ktore absolutnie niczym nie umęczyć jezeli je odpowiednio skonfigurujesz nawet bez magnetic ride. A uwierz mi wiem co mowię bo jako nieliczny jestem bardzo wrażliwy na zawieszenie , wręcz nie znoszę  zawieszonych  na deskę aut i jestm zwolennikiem dobrze wybierającego zawieszenia dającego duzo komfortu.I takim zawiasem dysponuje RS3.  Moja żelazna zasadą jest zanim kupię muszę sie przejechać , po to zeby wiedzieć co chce a dwa ze z mojego doświadczenia sprzedawcy sami nie wiedza co sprzedają w większości wypadków. Doświadczyłem tego wielokrotnie a w krajach takich jak PL gdzie maja auta na placu wciskają ci wszystko zeby sie ich pozbyć.

Największym fenomenem zawiasowym jest 991.2 turboS, wszelkie torowiska w Warszawa pokonuje w sposób niewiarygodnie komfortowy, nie wiem czy w 992 jest lepiej, ale dla mnie nawet Benek GT czy L Urus nie robią tego w tak niewiarygodnie aksamitnie... 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
Teraz, Durbos napisał:

Największym fenomenem zawiasowym jest 991.2 turboS, wszelkie torowiska w Warszawie pokonuje w sposób niewiarygodnie komfortowy, nie wiem czy w 992 jest lepiej, ale dla mnie nawet Benek GT czy L Urus nie robią tego tak niewiarygodnie aksamitnie... 

 

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Q37 napisał:

Skoro jesteś taki szczęśliwy z posiadania s3 to po co porównujesz  do Rs3. 

Brzmisz jakbyś sam się przekonywał. 

Sorry, masz racje. Tak naprawdę jestem biedna miękką fają i nie miałem ani hajsu, ani jaj, żeby kupić RS3 :)

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Sorry, masz racje. Tak naprawdę jestem biedna miękką fają i nie miałem ani hajsu, ani jaj, żeby kupić RS3 :)

 

 

Nie martw się, bardzo często jak brakuje umiejętności łatwiej dorzucić do mocniejszego modelu, niż nauczyć się jeździć  ;) 

 

 

 

 

 

 

 

steering_whell_ball_-3_2048x2048.gif

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

W poniedziałek mam przez ok 40 min jeździć Yarisem po Torze Łódź. Jeśli mi pozwolą (fastline) pojechać we właściwym tempie to będziemy mieć porównanie. Ciekawe jak wyjdzie w zestawieniu i pozostałymi seryjnymi hot hatchami na seryjnej oponie.

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...