Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 3.07.2020 o 11:29, Leniwiec napisał:

Obecnie na hamowni wypluwa 415 koni i 620 Nm. Wcześniej był nawet szybki, teraz zapier***

Dzięki za opis :) Czytałem twojego bloga, i początkowo pisałeś, że zastanawiasz się nad mapą ale masz gwaranacje więc musisz poczekać, a potem widze w następonym artykule, że jednak wjechałą mapa w tuneforce :) Olałeś gwarancje? :) Odało Ci się kupić nową tą Fokę czy używka z przedłużoną gwarancja?:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed 600+ ostrzegam jeśli autem będzie jeździła niekumata osoba, a wystarczy pożyczyć / dać się przejechać na chwilę komuś innemu - żonie / mechanikowi / koledze ... WOT np na 4ce z poniżej 2000 obrotów to spore prawdopodobieństwo dezintegracji bloku. 
 

Nie bez przyczyny „ori” programy topowych tunerów (ECUtek, COBB, Mountune) kończą się na 570-580 niuta. A wcześniej było u nich 600+
 

Jeśli chodzi o dołączenie RSa do grupy wygrywających maszyn (Sub/EVO) na imprezach typu SuperOES / PowerStage to jeszcze wody trochę musi upłynąć - czytać muszą znaleźć się pierwsze osoby, którym nie będzie żal „pociąć” auta. Wtedy okolice 1300 kg osiągalne. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.07.2020 o 11:29, Leniwiec napisał:

 

Jako przywołany do tablicy nieco się wypowiem ;) 

 

7 lat jeździłem Imprezą GT, teraz od 1,5 roku jeżdżę Focusem RS MK3. Gdy rozglądaliśmy się za czymś fajnym, z napędem na cztery koła, RS ma niewielu konkurentów. Najbliżej mu do typowej zabawki, tym bardziej, że ma manual, tryb drift, fabryczny launch control itd. Widać, że to auto zrobione pod kierowcę i frajdę z jazdy. 

 

Byłem RS'em na torze, bardzo chętnie zamiata tyłkiem przy dodaniu gazu - ogólnie prowadzenie zdecydowanie na plus. Na prostej RS nie jest tak szybki, jak mogłoby się wydawać - każde auto z DSG na prostej robi go jak chce. Ale na zakrętach sytuacja się odwraca. W rękach sprawnego kierowcy RS to szybkie auto na torze, szczególnie po wymianie zawiasu na gwint. Ja mam wersję z kubłami Recaro i fotele zdecydowanie zaliczam do udanych (są jeszcze wersje z "normalnymi" fotelami Recaro). 

 

Oczywiście apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego w naszym RS sporo zmieniliśmy - pełny wydech turbo-back, stage2, pływające heble, short shifter, poduszki pod silnik, wzmocnienie dyfra, filtry, wloty, sportowe sprzęgło, pakiet aero itd. itp. Obecnie na hamowni wypluwa 415 koni i 620 Nm. Wcześniej był nawet szybki, teraz zapier*** :krecka_dostal: Jako auto zabawka - praktycznie ideał. Ciągle mam zaciesz jak nim jadę :wub: A jak potrzeba, to przyciskiem zmiękczam zawieszenie, pilotem zamykam klapkę w wydechu i można jechać spokojnie w trasę z dzieciakami (w Subaru z przelotem było ciężko). 

 

Ogólnie patrząc z perspektywy przesiadki z Subaru na RS - polecam. :) Choć STI chętnie bym kiedys w garażu postawił, głównie ze względu na dźwięk :rolleyes:

 

 

Boski_metro_RS.png

GDorozinski_metro_RS.jpg

co to za felga?

Foczka ekstra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@niebieski708 wiem tylko to samochód dla żony nie dla mnie u mnie po kombi jest w planie STI.

 

Tekst o RS znam już dawno czytałem i poniekąd od niego zaczęło się interesownie RS-em. Jadnak żona nie podziela mojej fascynacji :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, -=nikon=- napisał:

@niebieski708 wiem tylko to samochód dla żony nie dla mnie u mnie po kombi jest w planie STI.

 

Tekst o RS znam już dawno czytałem i poniekąd od niego zaczęło się interesownie RS-em. Jadnak żona nie podziela mojej fascynacji :D 

A to spoko :D bo generalnie jak dla mnie z wyglądu to najładniejszy hot hatch. Dziwne że się jej nie podoba, mojej zresztą też nie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ponton500 napisał:

Naped awd by sie przydal. Moze nastepna generacja bedzie mniej paskudna od obecnej.

Jak będzie AWD i zachowają stylistykę to będzie godny następca STI :P

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, skwaro napisał:

Jak będzie AWD i zachowają stylistykę to będzie godny następca STI :P

O ile baterie nie spowodują istotnej nadwagi. 

I do tego sztuczny dźwięk boxera z głośników ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Tsunetomo napisał:

O ile baterie nie spowodują istotnej nadwagi. 

I do tego sztuczny dźwięk boxera z głośników ;)

 

Akurat w dobie sztucznego dźwięku obecny Type-R się pozytywnie wyróżnia, mimo że na 3 końcówkach wydechu niektórzy psy wieszają, dlatego w nowym też bym się nie spodziewał głośników tylko czystą inżynierię :)

 

Dla przypomnienia:

https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/a10032609/why-the-2017-honda-civic-type-r-has-three-tailpipes/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, skwaro napisał:

Akurat w dobie sztucznego dźwięku obecny Type-R się pozytywnie wyróżnia, mimo że na 3 końcówkach wydechu niektórzy psy wieszają, dlatego w nowym też bym się nie spodziewał głośników tylko czystą inżynierię :)

 

Dla przypomnienia:

https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/a10032609/why-the-2017-honda-civic-type-r-has-three-tailpipes/

Nie wątpię, ale jak ma być zamiast Subaru to dźwięk boxera być musi ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Tsunetomo napisał:

Nie wątpię, ale jak ma być zamiast Subaru to dźwięk boxera być musi ;)

 

Nie musi, ja nie mam u siebie z powodu Twinscrolla i jakoś mi to nie przeszkadza ;) I przypominam, że bulgot zabiera moc :OO:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnym CTR brakuje wydechu jak w i30N choć seryjny do codziennej jazdy tak do 120km/h jest w miarę ok bo nie buczy mocno w aucie ale niestety teraz po lifcie ma dostać sztuczne wzmacnianie dźwięku :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, skwaro napisał:

Nie musi, ja nie mam u siebie z powodu Twinscrolla i jakoś mi to nie przeszkadza ;) I przypominam, że bulgot zabiera moc :OO:

Przekonales mnie. Da sie bez tego żyć. Zobaczymy, co Honda wymyśli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech jest kiepski w CTR. Zarownie IX jak i X. Szumi sobie cos tam i buczy. Ciekawszy dzwiek jest z pod maski, szczegolnie po zmianie wkladki filtra, wastegate fajnie sapie i dzwiek pracy turbo jest duzo bardziej slyszalny.

 

Ewidentnie brakuje wydechu i to czuc, zeby walil trzaski przy odcinie.

 

Dokladnie, polift ma dzwiek generowany z glosnikow a jego intensywnosc zalezy od trybu jazdy w jakim sie znajdujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...