Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, FilipeK napisał:

RS w sensie Fokus? Jak się tym jeździ? Nie ukrywam, że korci mnie taka Foka :D 

Miałem okazję zrobić RSem jazdę testową i to naprawdę fajne auto. Napęd działa świetnie. Dla mnie mankamentem są fotele, ale Ty jesteś "mniejszy" ode mnie, to bardziej Ci przypasują :P

Polecam się takim przejechać i spróbować samemu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, chojny napisał:

Dobrze. Bardzo dobrze. 

no własnie w dużej ilości testów jako fun car wygrywa. Golf ponoć do bólu poprawny i nudny, a type R mnie nie kręci/

 

29 minut temu, rosaskc napisał:

ale Ty jesteś "mniejszy" ode mnie, to bardziej Ci przypasują :P

ja jestem chudy kogut więc o to, że w nie nie wejde się nie martwie. Mankamentem jest ponoć to, że się wysoko siedzi i nie ma regulacji wysokości fotela. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, FilipeK napisał:

no własnie w dużej ilości testów jako fun car wygrywa. Golf ponoć do bólu poprawny i nudny, a type R mnie nie kręci/

 

Golf to idealny dupowóz ale jak oczekujesz czegoś więcej i możliwości zabawy autem to RS. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, chojny napisał:

 

Golf to idealny dupowóz ale jak oczekujesz czegoś więcej i możliwości zabawy autem to RS. 

@chojny zapewne jezdziłeś i RSem i eRką. Jakieś spostrzeżenia? Plusy minusy obydwóch? Oglądałem juz pare, paręnaście testów, generalnie Foka wygrywa, natomiast w golfie przekonuje mnie DSG. Najprościej pewnie będzie wypożyczyć z wypożyczalni na weekend jedno i drugie i przejechać pare km. U dealerów już nie ma co liczyć na jazdy testowe, zresztę te ich jazdy testowe po 10 km to ja dziękuje. Przez ostatnie dwa lata kupiliśmy do firmy trzy nowe samochody to ani jednym się nie szło przejechac " bo akurat nie mieli". A jak mieli to nie benzyne tylko diesla, nie automat tylko manual, nie osobowy tylko furgon :biglol:  Żonie caddówke mogłem kupić bez jazdy testowej, ale HH bez jazdy na pewno nie kupie :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, FilipeK napisał:

@chojny zapewne jezdziłeś i RSem i eRką. Jakieś spostrzeżenia? Plusy minusy obydwóch? Oglądałem juz pare, paręnaście testów, generalnie Foka wygrywa, natomiast w golfie przekonuje mnie DSG. Najprościej pewnie będzie wypożyczyć z wypożyczalni na weekend jedno i drugie i przejechać pare km. U dealerów już nie ma co liczyć na jazdy testowe, zresztę te ich jazdy testowe po 10 km to ja dziękuje. Przez ostatnie dwa lata kupiliśmy do firmy trzy nowe samochody to ani jednym się nie szło przejechac " bo akurat nie mieli". A jak mieli to nie benzyne tylko diesla, nie automat tylko manual, nie osobowy tylko furgon :biglol:  Żonie caddówke mogłem kupić bez jazdy testowej, ale HH bez jazdy na pewno nie kupie :D 

 

Jeździłem Foką ST, RSem niestety nie ale słyszałem od osób się znających same pozytywne opinie. Rka jeździłem, super extra na daily i nic więcej. 

 

@Jumpman, weź no skrobnij jak tam po upalaniu RSa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@FilipeK mi Rs-em jeździło się po łodzi super auto w sam raz na co dzień jeśli nie szuka się typowego passata który będzie cie woził z punku A do B. Niestety nie było dane mi pojechać na tor wiec tu się nie wypowiem. U nas szukamy dla żony więc bardziej patrzyłem na jej odczucia i tu o dziwo byłem zaskoczony bo banan był cały czas na twarzy. 
Teraz dla porównania w sobotę będzie Golf na tapecie przez kilka godzin. I na kocu najmniejszy z kandydatów Suzuki. 
 

Edytowane przez -=nikon=-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, -=nikon=- napisał:

Teraz dla porównania w sobotę będzie Golf na tapecie przez kilka godzin.

daj znac jak odczucia :) Ponoc foka ma 4.7 do setki ale w ogole nie czuć jak szybkie jest to auto. Znajomy ma golfa zrobionego na 360/490 i mowi ze w porownaniu do foki to jest wrazenie ze ten golf fruwa. 

 

55 minut temu, Dottoree napisał:

W skrócie, FRS najbardziej mi przypomina w prowadzeniu STI, wydaje się być taki jeszcze trochę "analogowy" w porównaniu do Golfa R i wszystkich nowych HH.

w jednym z testow tez porównywali prowadzenie do sti, ze ma lekkie tendencje do płużenia przodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Kukson napisał:

Dopiero zauważyłem, że Swift Sport jest teraz hybrydą :upside-down-face_1f643-small:

 

jak dla mnie bez sensu to to... dolozyli baterie (zwiekszyli mase) oraz gpf, obnizyli moc silnika spalinowego... ciut obnizyli spalanie i znacznie podniesli cene... :(

 

https://www.autocar.co.uk/car-review/first-drives/suzuki-swift-sport-14-boosterjet-hybrid-2020-uk-review

 

z relacji uzytkownikow wynika, ze auto ciut lepiej zbiera sie z dolu, ale szybciej puchnie z gory

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, FilipeK napisał:

daj znac jak odczucia :) Ponoc foka ma 4.7 do setki ale w ogole nie czuć jak szybkie jest to auto. Znajomy ma golfa zrobionego na 360/490 i mowi ze w porownaniu do foki to jest wrazenie ze ten golf fruwa. 

 

w jednym z testow tez porównywali prowadzenie do sti, ze ma lekkie tendencje do płużenia przodem.

Ale można sobie podlubac w tym fordowskim DCCD i jest lepiej, przynajmniej na wyjściu z zakrętu ;)

Generalne auto fajne, tylko w tych sportowych fotelach się nie miescilem i główną o dach zaczepialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kukson niestety ktoś tam miał taki pomysł :D  ale na pociesznie jest kilka wersji 2019 w pl nowych jeszcze w salonach bez elektryki. Z suzuki jest o tyle fajnie że rok 2019 ma fajną cenę i mimo małej mocy 140km to w tej cenie nie ma tragedii (SSS nie jest do końca HH). Jestem po kilku rozmowach z osobami ogarniającymi te silniki i spokojnie za nie duże $$ robi się pod 200km. Jechałem takim 185 konnym i już frajda była spora. 

 

57 minut temu, FilipeK napisał:

daj znac jak odczucia :) Ponoc foka ma 4.7 do setki ale w ogole nie czuć jak szybkie jest to auto. Znajomy ma golfa zrobionego na 360/490 i mowi ze w porownaniu do foki to jest wrazenie ze ten golf fruwa. 

 

w jednym z testow tez porównywali prowadzenie do sti, ze ma lekkie tendencje do płużenia przodem.

W łodzi ciężko jechać dynamicznie w godzinach 14-18 :( wiec tego nie poczułem Foka ma + za stylistykę nie jest to nudne auto. Co do Golfa R będę miał go u siebie wiec wyskoczę za miasto sobie na spokojnie i potestuje na tyle ile mi pozwolą. 

 

A może żonie coś takiego:

 

 

Edytowane przez -=nikon=-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, chojny napisał:

 

@Jumpman, weź no skrobnij jak tam po upalaniu RSa. 

 

Nie mam porównania do Golfa R, ale Ford RS jest bardzo przyjemny, nie czułem w ogóle żeby rył przodem jak inni wspomnieli, a w drift mode to w ogóle skręcasz koła gaz w podłogę i od razu się kręci jak trzeba.

Moim zdaniem prowadzi się łatwiej od STI i czuć że jest mocniejszy. Porównywałem do najnowszego STI, które przy focusie jest nieco krowiaste. Niestety wykończenie środka w Rasie to jakiś dramat, poza kierownicą i fotelem oczywiście ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Ayu napisał:

O jeździe Focusem RS mogą napisać sporo @Offtza i @Leniwiec , także na ich blogu znajdziecie kilka artykułów o RS: http://antymoto.com/

 

Jako przywołany do tablicy nieco się wypowiem ;) 

 

7 lat jeździłem Imprezą GT, teraz od 1,5 roku jeżdżę Focusem RS MK3. Gdy rozglądaliśmy się za czymś fajnym, z napędem na cztery koła, RS ma niewielu konkurentów. Najbliżej mu do typowej zabawki, tym bardziej, że ma manual, tryb drift, fabryczny launch control itd. Widać, że to auto zrobione pod kierowcę i frajdę z jazdy. 

 

Byłem RS'em na torze, bardzo chętnie zamiata tyłkiem przy dodaniu gazu - ogólnie prowadzenie zdecydowanie na plus. Na prostej RS nie jest tak szybki, jak mogłoby się wydawać - każde auto z DSG na prostej robi go jak chce. Ale na zakrętach sytuacja się odwraca. W rękach sprawnego kierowcy RS to szybkie auto na torze, szczególnie po wymianie zawiasu na gwint. Ja mam wersję z kubłami Recaro i fotele zdecydowanie zaliczam do udanych (są jeszcze wersje z "normalnymi" fotelami Recaro). 

 

Oczywiście apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego w naszym RS sporo zmieniliśmy - pełny wydech turbo-back, stage2, pływające heble, short shifter, poduszki pod silnik, wzmocnienie dyfra, filtry, wloty, sportowe sprzęgło, pakiet aero itd. itp. Obecnie na hamowni wypluwa 415 koni i 620 Nm. Wcześniej był nawet szybki, teraz zapier*** :krecka_dostal: Jako auto zabawka - praktycznie ideał. Ciągle mam zaciesz jak nim jadę :wub: A jak potrzeba, to przyciskiem zmiękczam zawieszenie, pilotem zamykam klapkę w wydechu i można jechać spokojnie w trasę z dzieciakami (w Subaru z przelotem było ciężko). 

 

Ogólnie patrząc z perspektywy przesiadki z Subaru na RS - polecam. :) Choć STI chętnie bym kiedys w garażu postawił, głównie ze względu na dźwięk :rolleyes:

 

 

Boski_metro_RS.png

GDorozinski_metro_RS.jpg

Edytowane przez Leniwiec
  • Super! 9
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rs to dobre auto. Na Torze idzie za ręka, prowadzi się lepiej od seryjnego Sti. Przyspiesza fajnie, trzeba zmienić zawias i coś tam zrobić z mapą żeby się napęd nie wyłączał. A czasem mi się wyłączał, jak jedno koło (Odciążone) traciło kontakt z asfaltem, na semi lub na gładkim. Na zwykłej gumie mi się nie zdażyło. Acha, i wspomaganie kierownicy się Przegrzewalo i wtedy nie działało. I autem nie dało się jechać. Na Torze jest szybszy od Sti po remapie Ociupinkę. 

Ale brak mu charakteru... Takiego pazura brak. I nie czuć pałera. Tzn stoper pokazuje, że szybko, ale w sti bardziej czuć wszystko :)

 

Są Rsy które osiągają dobre wyniki. K. Oracz, i P. Widawski pokazali, że tym autem da się pojechać szybko. Tyle, że też dokoksowane były i kierowcy ogarnięci. 

 

Generalnie Focus Rs chyba jest już w mentalnej grupie z Ev;)o i Sti. Golf, Honda,  Hyundai, itp raczej nie. 

Edytowane przez marcinwrxsti
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcinwrxsti muszę się zgodzić z tym podziałem STI, EVo RS i cała reszta. 
Wczoraj miałem golfa R na 5 godzin i mimo że mojej małżonce nie przypadł on do gustu jest niską osobą i problem z zajęciem wygodnej pozycji za kierownica się pojawił już na starcie. Z moich wrażeń R jeździ się bardzo łatwo i przyjemnie (aż dziw że tak łatwo) czuć prędkość i odczucia z jazdy są większe niż w RS jak dla mnie. Z pomiarów na szybko 0 - 100 100 - 200 wyszło z lekkim plusem na R ale na prostej. W zakrętach jest już inaczej i RS pokazuje swoje. 
Teraz wybieramy pomiędzy RS (jak dla mnie) i SSS (niby dla żony) :D 
A od brata usłyszałem kup STI i nie...... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, -=nikon=- napisał:

@marcinwrxsti muszę się zgodzić z tym podziałem STI, EVo RS i cała reszta. 
Wczoraj miałem golfa R na 5 godzin i mimo że mojej małżonce nie przypadł on do gustu jest niską osobą i problem z zajęciem wygodnej pozycji za kierownica się pojawił już na starcie. Z moich wrażeń R jeździ się bardzo łatwo i przyjemnie (aż dziw że tak łatwo) czuć prędkość i odczucia z jazdy są większe niż w RS jak dla mnie. Z pomiarów na szybko 0 - 100 100 - 200 wyszło z lekkim plusem na R ale na prostej. W zakrętach jest już inaczej i RS pokazuje swoje. 
Teraz wybieramy pomiędzy RS (jak dla mnie) i SSS (niby dla żony) :D 
A od brata usłyszałem kup STI i nie...... 

Słuchaj brata, dobrze gada :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...