Jump to content

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Recommended Posts

Ale to wygląda..Przecież to jest kosmos.. ten samochodzik chyba wytnie wszystko na dzień dobry, mając wolny cash nie ma się nad czym zastanawiać tylko brać 

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/7715058,toyota-gr-yaris-polska-cena-silnik-wyposazenie-osiagi-zamowienie-corolla-supra.html?utm_source=forsal.pl&utm_medium=site&utm_campaign=cross-linking

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

W sumie to Australijczycy nic nowego nie powiedzieli... z tym, ze zmierzone realne przyspieszenia do setki troszke roznia sie od papierowych

 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.05.2020 o 13:03, antikos napisał:

Ale to wygląda..Przecież to jest kosmos.. ten samochodzik chyba wytnie wszystko na dzień dobry, mając wolny cash nie ma się nad czym zastanawiać tylko brać 

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/7715058,toyota-gr-yaris-polska-cena-silnik-wyposazenie-osiagi-zamowienie-corolla-supra.html?utm_source=forsal.pl&utm_medium=site&utm_campaign=cross-linking

Brakuje mi tylko szybkiej i dobrej skrzyni AT do pełni szczęścia 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.05.2020 o 20:40, carfit napisał:

Brakuje mi tylko szybkiej i dobrej skrzyni AT do pełni szczęścia 

 

Specyfika i potrzeba homologacji rajdowej wymusiła MT, @carfit za szybko się przyzwyczajamy do wygody;)

Swoją drogą ciekawa polityka Toyoty tj. składasz zamówienie u dealera, wpłacasz opłatę rezerwacyjną i w październiku/listopadzie dostajesz decyzję czy auto zostanie przyznane:D

Edited by vexus
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, vexus napisał:

 

Specyfika i potrzeba homologacji rajdowej wymusiła MT, @carfit za szybko się przyzwyczajamy do wygody;)

Swoją drogą ciekawa polityka Toyoty tj. składasz zamówienie u dealera, wpłacasz 20k - opłata rezerwacyjna i w październiku/listopadzie dostajesz decyzję czy auto zostanie przyznane, jeżeli nie, zwrócą 20k:D

A to chyba zły salon wybrałeś. U mnie 10 tysi. zaliczki i gwarancja wyprodukowania auta. Co prawda przyszły rok, ale to akurat mi nie przeszkadza.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.05.2020 o 08:24, chojny napisał:

 

Masy najbardziej obawiam się przy projekcie Legacy. E30 ważyło około tony pięćdziesiąt w wersji rajdowej i 950kg z hakiem w wersji na Bednary a lekkość samochodu powodowała niesamowita frajdę z jazdy. W najlepszym momencie miałem jakieś 190PS na tonę. Auto było żwawe. 

 

@gryka poszedł jeszcze dalej i w swoim projekcie zszedł z masą po bandzie do tego dużo mocniejszy silnik. Jeździłem tym autem tylko po zwykłej, publicznej drodze ale efekt końcowy jest nieziemski. Lekkość konstrukcji daje fantastyczne efekty, hamowanie, zakręty to coś pięknego. 

 

 

Z Intakiem zostaliśmy zaproszeni na testy Volkswagenów i do dyspozycji było sporo aut. Najbardziej czekaliśmy na jazdy R32 po czym zgodnie stwierdziliśmy że zwykły Golf 1,4TSi jeździ fajniej niż ceglany R32. 

 

Moc to jedno ale masa jest kluczowa w faktorze "frajda z jazdy". 

 

 

 

Coś tu się nie zgadza.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nie jeździłem nigdy Alpiną, nie mam pobjęcia dlaczego zachowała się tak dziwacznie ale wyglada na porą masę na tyle, wiec silnik centralnie vs. silnik z przodu? 

 

O znalazłem.

 

„Rozkład mas pomiędzy osie to 44:56 (przód:tył)„

Link to comment
Share on other sites

W teście łosia powinna być mierzona prędkość na wejściu, ale tez i na wyjściu. Zwróćcie uwagę, że Lex jest niemal całkowicie wyhamowany w trzeciej sekwencji testu.

W mojej ocenie ten test nie obrazuje tylko z jaką prędkością można ominąć przeszkodę, ale też, z jakimi prędkościami możemy mieć frajdę z agresywnego pokonywania zakrętów, a nie, jak dobrze nas na niej wyhamują. 

 

Pamiętam lata temu, w jakimś teście ustawili zakręt z słupków. Łuk dosyć szybki i w połowie zacieśniający. Puścili Fabię ( to było z 15 lat temu) weszła z prędkością 100 km/h, a wyszła z (nie pamiętam), ale chyba 75. Jak próbowała szybciej, to zmiatała słupki Potem pojechał nowy (wtedy) Mercedes E. Wjeżdżał ze stówką, wyjeżdżał z 55 km/h. A jak wyłączyli mu wspomagacze, to kosił słupki jak zły.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Tommo napisał:

Nie zmienia to faktu, że Lex waży niemal 2x tyle co Alpina. To jest przepaść przecież.

 

 

No waży i co z tym?

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Tommo napisał:

Nie zmienia to faktu, że Lex waży niemal 2x tyle co Alpina.

 

Nie napisałem tego powyżej w obronie Alpiny, tylko ogólnie w zniesmaczeniu systemami, odbierającymi wiele z przyjemności jazdy.

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, chojny napisał:

 

 

No waży i co z tym?

 

Mi w kontekście tych faktów, wynik testów daje do myślenia.

7 minut temu, Adi napisał:

 

Nie napisałem tego powyżej w obronie Alpiny, tylko ogólnie w zniesmaczeniu systemami, odbierającymi wiele z przyjemności jazdy.

 

Fakt zaskakująco szybko wyprzedzający tył przednią oś w manewrze omijania przeszkody, może odebrać wiele przyjemności kierowcy :D

Edited by Tommo
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Tommo napisał:

Fakt zaskakująco szybko wyprzedzający tył przednią oś w manewrze omijania przeszkody, może odebrać wiele przyjemności kierowcy :D

 

A co gorsza, jeszcze bardziej wytraci prędkość, niż systemy w Lexie ;) 

Link to comment
Share on other sites

Auta z centralnie umieszczonym silnikiem są dość nerwowe i nie prowadzą się tak przewidywalnie i łatwo jak w przypadku klasycznego układu silnik z przodu+RWD. 

 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, chojny napisał:

Auta z centralnie umieszczonym silnikiem są dość nerwowe i nie prowadzą się tak przewidywalnie i łatwo jak w przypadku klasycznego układu silnik z przodu+RWD. 

 

 

Jesteś pewien?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, chojny napisał:


Tak. 

 

Ja nie do końca. Cayman S powyżej pokazuje co innego. Sprawa nie jest tak oczywista jak się może wydawać. Taki 911 GT3 w teorii powinien dostawać bęcki od idealnie wyważonego BMW a jest zgoła inaczej. Po prostu obecne konstrukcje są tak zaawansowane że decyduje wiele szczegółów, niuansów, które w sumie dają spektakularne rezultaty. A teoretyczne uogólnianie może wprowadzać w błąd w wielu przypadkach.

Edited by Tommo
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Tommo napisał:

 

Ja nie do końca. Cayman S powyżej pokazuje co innego. Sprawa nie jest tak oczywista jak się może wydawać. Taki 911 GT3 w teorii powinien dostawać bęcki od idealnie wyważonego BMW a jest zgoła inaczej. Po prostu obecne konstrukcje są tak zaawansowane że decyduje wiele szczegółów, niuansów, które w sumie dają spektakularne rezultaty. A teoretyczne uogólnianie może wprowadzać w błąd w wielu przypadkach.


 

Fajnie ze odkryłeś filmiki z testem łosia i fajnie ze masz z tego powodu swoje przemyślenia. ;) 

  • Haha 2
  • Confused 4
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Tommo napisał:

Fakt zaskakująco szybko wyprzedzający tył przednią oś w manewrze omijania przeszkody, może odebrać wiele przyjemności kierowcy :D

Gdy się temat ogarnia, to Alpine zostaje zwycięzcą testu ;) 

 

Edited by Zyzol
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.06.2020 o 08:55, Tommo napisał:

 

Ja nie do końca. Cayman S powyżej pokazuje co innego. Sprawa nie jest tak oczywista jak się może wydawać. Taki 911 GT3 w teorii powinien dostawać bęcki od idealnie wyważonego BMW a jest zgoła inaczej. Po prostu obecne konstrukcje są tak zaawansowane że decyduje wiele szczegółów, niuansów, które w sumie dają spektakularne rezultaty. A teoretyczne uogólnianie może wprowadzać w błąd w wielu przypadkach.

Polecam ciekawy artykuł w temacie z którego wynika, że z obecnie produkowanych aut najbezpieczniejsze podczas tego manewru są Fordy Focusy czy Hondy Jazz. ;)

https://www.wyborkierowcow.pl/test-losia-najlepsze-i-najgorsze-modele-samochodow/

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.06.2020 o 11:09, Zyzol napisał:

Gdy się temat ogarnia, to Alpine zostaje zwycięzcą testu ;) 

 

No a jeśli za chwilę okaże sie, ze obecny kryzys w branży spowoduje, ze fabryka Alpine zostanie zamknięta, to ma szanse stać się klasykiem. 

Spieszmy sie kochać niszowe auta, tak szybko odchodzą...

Link to comment
Share on other sites

W dniu 2.06.2020 o 21:43, Tommo napisał:

 

Coś tu się nie zgadza.

 

 

Wszystko sie zgadza. 

Samochody ktore prowadzą sie neutralnie z tendencja do podsterowności wypadają doskonale w teście łosia zaś samochody ktore sa inspirujące do jazdy czytaj z tendencja do nadsterownosci wypadają gorzej.

 

Z tego co mówią recenzje ten Lexus nie jest jakimś nadzwyczajnym autem sportowym , Alpine wręcz przeciwnie.

 

 

Ale nie jest to tez takie proste bo w grę wchodzi tu kalibracja elektroniki a także opony.

Edited by turdziGT
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...