Jump to content

Hot Hatch Hysteria


Recommended Posts

Ford Focus Mk4 ST w teście od ”Wheel with it”.

Po zaprzestaniu prac nad RS pozostanie najmocniejszą wersją czwartej generacji, 280KM 420Nm i FWD.

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 10.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mój ci on!   Może i nie zupełnie hot-hatch, ale to jest autko, które bardzo mi przypadło do gustu i na które od dawna ostrzyłem zęby    Udało się wyrwać jedną z ostatnich nie-hybryd

Focus RS mk3   Popełniłem tutaj małą recenzję po najechaniu 10 000 km więc idąc za ciosem chciałbym podzielić się moimi wrażeniami po 30 000 km.   Zacznijmy od sprawy najbardziej w

Jako przywołany do tablicy nieco się wypowiem     7 lat jeździłem Imprezą GT, teraz od 1,5 roku jeżdżę Focusem RS MK3. Gdy rozglądaliśmy się za czymś fajnym, z napędem na cztery koła, RS ma

Posted Images

7 godzin temu, GRAF napisał:

Nie kupiłem i nie kupie, przemyślałem wszystko i nie będę zadowolony z tego typu samochodu.
Ps: jeździleś może na test drive Alpine A110S? jeśli nie to bardzo polecam.

Przypuszczam , niestety u minie to ekzotyka.

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, turdziGT napisał:

Przypuszczam , niestety u minie to ekzotyka.

Egzotyka to cena za Alpine...

Link to post
Share on other sites

OK jak to wyglada w stosunku do Caymana ? 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 minutę temu, turdziGT napisał:

OK jak to wyglada w stosunku do Caymana ? 

W Apline masz przyciski z Clio...

 

Edited by Tsunetomo
Link to post
Share on other sites

Z tym sie licze ale to chyba nie o to w tym aucie chodzi.

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Zyzol napisał:

O masę - mała masa

Kiedyś masa była drugą najważniejszą cechą auta sportowego po mocy oczywiście. 

Dziś mamy 2.5 tonowe kolosy robiące 100 km/h w 3 sekundy z groszem i mało który z producentów zawraca sobie głowę „dietą”. ;)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Alpine gotowe do jazdy - 1100 kg

„Odchudzony” Cayman T gotowy do jazdy - 1455 kg

 

osobiście wolałbym pewnie Caymana, ale jak kiedyś skonfigurowałem to kosztował ponad 400 ;) 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Michał W. napisał:

Kiedyś masa była drugą najważniejszą cechą auta sportowego po mocy oczywiście. 

Dziś mamy 2.5 tonowe kolosy robiące 100 km/h w 3 sekundy z groszem i mało który z producentów zawraca sobie głowę „dietą”. ;)

Jak to dawno temu napisał @chojny : "ale kiedyś zaczyna się zakręt" i wtedy ma to znaczenie. Np. mi osobiście teraz brakuje takiego zawadiaki jak przekazaliśmy GTI. Q50 jest szybkie, ale ciężkie i to czuć w zakrętach. Chociaż wczoraj e-boxer na mokrym rondzie pokazał, że potrafi polecieć bokiem :D

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, turdziGT napisał:

Z tym sie licze ale to chyba nie o to w tym aucie chodzi.

Masz rację, mimo wszystko wydając worek pieniędzy na to nietuzinkowe auto wolałbym nie czuć sie jak w Clio 1.0 ;)

 

Link to post
Share on other sites

Zdecydowanie przesadzacie.

Ok, jest tam kilka przycisków z Clio ale kto teraz tego nie robi?

Może Porsche, ale pewnie też by się okazało, że są jakieś rzeczy ze Skody.

 

Nie bez kozery Alpine zbiera bardzo dobre opinie, nawet pomimo swej ceny.

Poza tym, czy np: Lotusy miały przyciski wysokiej jakości, super tapicerkę?

 

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Zyzol napisał:

O masę - mała masa, duża cena ;) 

Czyli trochę jak ze stringami

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, yak napisał:

Zdecydowanie przesadzacie.

Ok, jest tam kilka przycisków z Clio ale kto teraz tego nie robi?

Może Porsche, ale pewnie też by się okazało, że są jakieś rzeczy ze Skody.

 

Lambo ma duperele z VW i Audi. Ferrari z Fiata. Aston swego czasu miał kluczyk z Ford/Volvo itd. itp. Nic nowego 

 

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Jak to dawno temu napisał @chojny : "ale kiedyś zaczyna się zakręt" i wtedy ma to znaczenie. Np. mi osobiście teraz brakuje takiego zawadiaki jak przekazaliśmy GTI. Q50 jest szybkie, ale ciężkie i to czuć w zakrętach. Chociaż wczoraj e-boxer na mokrym rondzie pokazał, że potrafi polecieć bokiem :D

 

Masy najbardziej obawiam się przy projekcie Legacy. E30 ważyło około tony pięćdziesiąt w wersji rajdowej i 950kg z hakiem w wersji na Bednary a lekkość samochodu powodowała niesamowita frajdę z jazdy. W najlepszym momencie miałem jakieś 190PS na tonę. Auto było żwawe. 

 

@gryka poszedł jeszcze dalej i w swoim projekcie zszedł z masą po bandzie do tego dużo mocniejszy silnik. Jeździłem tym autem tylko po zwykłej, publicznej drodze ale efekt końcowy jest nieziemski. Lekkość konstrukcji daje fantastyczne efekty, hamowanie, zakręty to coś pięknego. 

 

 

Z Intakiem zostaliśmy zaproszeni na testy Volkswagenów i do dyspozycji było sporo aut. Najbardziej czekaliśmy na jazdy R32 po czym zgodnie stwierdziliśmy że zwykły Golf 1,4TSi jeździ fajniej niż ceglany R32. 

 

Moc to jedno ale masa jest kluczowa w faktorze "frajda z jazdy". 

 

 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
50 minut temu, matros1 napisał:

 

Lambo ma duperele z VW i Audi. Ferrari z Fiata. Aston swego czasu miał kluczyk z Ford/Volvo itd. itp. Nic nowego 

 

Dokładnie, dlatego nie rozumiem kompletnie narzekania na kilka rzeczy z Clio/Megane'a.

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, yak napisał:

Dokładnie, dlatego nie rozumiem kompletnie narzekania na kilka rzeczy z Clio/Megane'a.

W sumie to masz rację :) Chyba jednak w Alpine przeszkadza mi to, że nie stać mnie na zabawkę za 250k zł na tor. A do Renault mam sentyment bo w swoim czasie wyjeździłem się nimi sporo.Nawet ten mityczny joystick do obsługi radia pod kierownicą dało się garnąć. I może jednak Clio RS Cup wjedzie jednak... ;)

 

Link to post
Share on other sites
38 minut temu, Tsunetomo napisał:

W sumie to masz rację :) Chyba jednak w Alpine przeszkadza mi to, że nie stać mnie na zabawkę za 250k zł na tor. A do Renault mam sentyment bo w swoim czasie wyjeździłem się nimi sporo.Nawet ten mityczny joystick do obsługi radia pod kierownicą dało się garnąć. I może jednak Clio RS Cup wjedzie jednak... ;)

 

Szacuneczek, naprawdę! :)

 

Apropos ceny, to z jednej strony 250 tysięcy to naprawdę dużo, ale z drugiej, bezpośredni konkurent(ci) kosztują więcej.

Rozumiałbym kogoś, kto wybrałby Alpine, jak i tego, który zdecydowałby się na Porsche :)

 

A Renówkę spod znaku RS (czy to Clio czy Megane) naprawdę można polecić z czystym sumieniem, oczywiście jeśli komuś nie przeszkadza FWD :)

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

https://www.carthrottle.com/post/the-top-10-best-hot-hatches-in-2020-and-the-ones-that-dont-quite-cut-it/

 

 

Nowy Golf GTI zapowiada sie ciekawie (pomijajac aspekty wizualne), fajnie tez, ze powstana tez mocniejsze wersje / modele - TCR oraz R

 

https://autogaleria.pl/volkswagen-golf-gti-2020-jak-zmienil-sie-hothatch-z-wolfsburga

 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To tak jeszcze w temacie Alpine - kojarzycie że zjarał się kompletnie na planie TopGear? - podobno wyciek paliwa, nie wiem na czy stanęło ostatecznie :biglol:

https://francuskie.pl/alpine-a110-w-plomieniach-podczas-krecenia-top-gear/

https://leftlane.pl/2018/04/12/alpine-a110-splonelo-podczas-testu-top-gear-ujawnilo-nagranie/

 

Edited by jaro555
Link to post
Share on other sites

On testowali przedprodukcyjne ezemplarze 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...