Jump to content

Hot Hatch Hysteria


Recommended Posts

Jak wiekszosc najnowszych BWM. Z niecierpliwoscia czekam na bobry , to dopiero bedzie.........

Link to post
Share on other sites
  • Replies 10.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mój ci on!   Może i nie zupełnie hot-hatch, ale to jest autko, które bardzo mi przypadło do gustu i na które od dawna ostrzyłem zęby    Udało się wyrwać jedną z ostatnich nie-hybryd

Focus RS mk3   Popełniłem tutaj małą recenzję po najechaniu 10 000 km więc idąc za ciosem chciałbym podzielić się moimi wrażeniami po 30 000 km.   Zacznijmy od sprawy najbardziej w

Jako przywołany do tablicy nieco się wypowiem     7 lat jeździłem Imprezą GT, teraz od 1,5 roku jeżdżę Focusem RS MK3. Gdy rozglądaliśmy się za czymś fajnym, z napędem na cztery koła, RS ma

Posted Images

Jak wiekszosc najnowszych BWM. Z niecierpliwoscia czekam na bobry , to dopiero bedzie.........

Wygląd nowych BMW dopadła epidemia nieznanego wirusa
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Pewnie Bobrowirus zaatakował projektanta po konsumpcji z grilla :D

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

800K za Giulie GTA. Ale kogoś powaliło

  • Confused 2
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, turdziGT napisał:

800K za Giulie GTA. Ale kogoś powaliło

całkiem uczciwa cena za Giulię GTA z 65r:biglol: oczywiście pod warunkiem że dobrze zachowany egzemplarz;)

Link to post
Share on other sites

Sorry rozumie Jag XE Prosjekt 8 ktory nie ma Performance odpowiednika a kazdy panel samochodu rozni sie od modelu bazowego ale dwa razy tyle za pare przyklejonych plastikow i lekki tune programem juz i tak mocnego silnika ? Lekkasje przesadza.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

No ale w tej cenie dostaniecie kask w kolorze nadwozia czy pokrowiec na auto :D

Link to post
Share on other sites
W dniu 30.04.2020 o 17:38, GRAF napisał:

Może Subaru wyciagnie wnoski i wyprodukuje nowe wcielenie Imprezy GT?

 

Watpie patrzac na to co teraz oferuja. Kupiles w koncu to RS5 ? 

Link to post
Share on other sites

Od dziś można ustawić się w kolejce po Yarisa GR:evil2: ciekawe ile szt będzie dla "Kowalskiego"?

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Podepnę się pod temat, jestem ciekaw Waszych opinii. Zastanawiam się nad zakupem auta do zabawy na tor. Takie, co to dojadę nim w miarę komfortowo z Wawy do Łodzi, Kielc, Olsztyna. 
Kierowca 40+, bez ambicji na pro i bicie czasów kolegów w Porsche i AMG. 
Mechanikiem tez nie jestem, wiec auto „specjalnej troski” raczej odpada. Budżet - w zależności od auta do jakieś 70k brutto. 
Na codzień mam czym jeździć. To ma być typowa zabawy. 

Myslem o fiescie ST albo Clio RS Cup lub Megane RS. Lub BRZ.
Yaris GR za drogi...

Edited by Tsunetomo
Link to post
Share on other sites

Tsunetomo, spory budżet jak na zabawę. Proponuję zakup GT  lub WRX-a i przystosowanie do jazdy torowej. Ja swoim seryjnym wrx-em bawiłem się tak  od 2009 do 2017 roku, łącznie w ponad 100 różnych imprezach typu KJS, Rally sprint, super sprint itp. nie licząc upalanek i treningów z jazdy sportowej. Zawsze wydawało mi się, że będąc fanem subaru należy bawić się za sterami subaru, a za potencjalnych konkurentów mieć auta, które wymieniasz. Oczywiście z twojej listy BRZ jako opcja dla Imprezy jest świetnym rozwiązaniem, chociaż jego tylny napęd z jednej strony będzie podnosić czynnik fanu z jazdy ale może też być przeszkodą w uzyskiwaniu dobrych wyników w warunkach zimowych. Przednionapędówki, które wymieniłeś sprawdzą się tak naprawdę tylko w ciepłe dni na suchym asfalcie. Regułą było, że w rundach rally sprint w woj lubelskim, w których startowałem, od późnej wiosny do wczesnej jesieni zgłaszało się nawet 80 aut z czego większość to były przednionapędówki, w zimie zostawało około  20 aut z 4X4.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, plejadek napisał:

Tsunetomo, spory budżet jak na zabawę. Proponuję zakup GT  lub WRX-a i przystosowanie do jazdy torowej. Ja swoim seryjnym wrx-em bawiłem się tak  od 2009 do 2017 roku, łącznie w ponad 100 różnych imprezach typu KJS, Rally sprint, super sprint itp. nie licząc upalanek i treningów z jazdy sportowej. Zawsze wydawało mi się, że będąc fanem subaru należy bawić się za sterami subaru, a za potencjalnych konkurentów mieć auta, które wymieniasz. Oczywiście z twojej listy BRZ jako opcja dla Imprezy jest świetnym rozwiązaniem, chociaż jego tylny napęd z jednej strony będzie podnosić czynnik fanu z jazdy ale może też być przeszkodą w uzyskiwaniu dobrych wyników w warunkach zimowych. Przednionapędówki, które wymieniłeś sprawdzą się tak naprawdę tylko w ciepłe dni na suchym asfalcie. Regułą było, że w rundach rally sprint w woj lubelskim, w których startowałem, od późnej wiosny do wczesnej jesieni zgłaszało się nawet 80 aut z czego większość to były przednionapędówki, w zimie zostawało około  20 aut z 4X4.

Też był (jest) ciagle taki pomysł, ale przeraża mnie „pojazd wysokiego ryzyka” jakim taki WRX / GTek, z racji wieku i silnika jest. lubię tylnonapędówki, stad chyba najbliżej mi do BRZ (chętniej niż Tojkę, ale tych akurat jest więcej), bo nawet poniżej tego budżetu można znaleźć sensowna sztukę. Silnik raczej bezproblemowy. Swoją drogą Fiestą ST tez miałem okazje polatać i powiem, że naprawdę zwinne auto. Ale fakt, było bardzo sucho.

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Tsunetomo napisał:

Też był (jest) ciagle taki pomysł, ale przeraża mnie „pojazd wysokiego ryzyka” jakim taki WRX / GTek, z racji wieku i silnika jest. lubię tylnonapędówki, stad chyba najbliżej mi do BRZ (chętniej niż Tojkę, ale tych akurat jest więcej), bo nawet poniżej tego budżetu można znaleźć sensowna sztukę. Silnik raczej bezproblemowy. Swoją drogą Fiestą ST tez miałem okazje polatać i powiem, że naprawdę zwinne auto. Ale fakt, było bardzo sucho.

308 GTI? Mój miał jakieś choroby wieku dziecięcego z czujnikiem wału, ale ASO sobie z tym poradziło i w chwili obecnej przy ~80.000 nic mechanicznie się nie dzieje.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Tsunetomo

Z wymienionej przez Ciebie paczki Megane będzie najszybszy, chyba że tor bardzo wolny i kręty to wtedy pewnie Clio III byłoby ciut lepsze.

@matros1, nie miałeś przypadkiem RSa 3ciej generacji żeby odpowiedzieć konkretniej?

 

Edited by yak
Link to post
Share on other sites
Teraz, yak napisał:

@Tsunetomo

Z wymienionej przez Ciebie paczki Megane będzie najszybszy.

@matros1, nie miałeś przypadkiem RSa 3ciej generacji żeby odpowiedzieć konkretniej?

 

Widzę ze masz Clio trophy. I jak to jeździ? Podobno bardzo dobrze?

Link to post
Share on other sites

Clio Trophy 220 bardzo fajne auto w którym chyba tylko EDC mnie denerwowało.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

jak chcesz żeby było mocne tanie auto do zabawy, to bmw ,czymś w rodzaju e46, lub e90 z 3 litrową benzyną można upalać po taniości. Jeśli 4x4 to szukałbym evo, można w tym budżecie znaleźć, są mocniejsze i lepiej się prowadzą niż imprezy, sorry ;) Ośki są fajne, mogą być i szybkie, ale jak dla mnie to nie dają takiej radochy  w upalaniu,  a w sumie o to przecież chodzi

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja jeżdżę raczej dziadkowo, więc trochę ciężej mi się wypowiadać na temat potencjału samochodu, natomiast:

1. Jeździ to podobnie jak każde Clio, przy odpuszczeniu gazu potrafi ładnie tyłkiem zarzucić :)

2. Chłopaki, które te auta upalają naprawdę konkretnie, są zachwyceni bezawaryjnością. Nic się nie chce zepsuć, skrzynia, silnik etc.

3. Jedynie oliwa się grzeje dość mocno (ale to chyba przypadłość każdego, stockowego, uturbionego auta). Są oczywiście chłodnice oleju, które rozwiązują problem.

4. Generalnie samochód jest bezawaryjny również w codziennym użytku (Ciebie pewnie to mniej interesuje :D) a i koszta utrzymania są niewielkie.

 

Randomowe fakty ;):

Od przełomu 2017/2018 można lać jedynie 98 oktanów+

Poliftowe (2016+) mają full LEDy.

Nie trzymają mocy (klasyka w Renault Sport), zwykle jest te 5-10 koni mniej.

RSy to teoretycznie 200 kuni, a RS Trophy 220. Inne turbo, inny zawias (chociaż przy dołożeniu Cupa do "zwykłego RS" robi się tak naprawdę Trophy), ciut szybsze programowanie skrzyni i jakieś pierdoły.

Clio IV nie można było kupić z Brembo.

 

Apropos skrzyni, to wolę działanie tej w Cliówce, niż automatu z Infiniti Q50 :)

Edited by yak
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Oj, wszystko o tym automacie można powiedzieć, tylko nie to, że chodzi jak burza :)

Nota bene, to nie tyle 7G-Tronic co konstrukcja Jatco :)

Wydaje mi się, że ona jest zbliżona do Mercedesowej, ale jednak to inna skrzynia :)

Edited by yak
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...