Jump to content

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Recommended Posts

50 minut temu, skwaro napisał:

.

 

Godzinę temu, Sikor44 napisał:

 Różnice w osiągach (pomijając masę, aero itp.) robią różnice w krzywych mocy i momentu.

 

Ale krzywe momentu i mocy pokazują tylko część prawdy. Chociażby z tego powodu, że odzwierciedlają parametry przy stanie WOT. Czyli w jednym, skrajnym przypadku ustawień pracy silnika. Nie mówią o reakcji na gaz, bezwładności turbosprężarki w pośrednich stanach otwarcia przepustnicy czy bezwładności układu korbowo-tłokowego. Stąd często znamy przypadki, kiedy zmodyfikowany/poprawiony silnik, mino minimalnie większych wartości mocy i momentu, w realu okazuje się nie do poznania.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

No rejczel, ale chodzi tylko o to, że kilogram koki waży tyle samo co kilogram cukru pudru a już  które uzależnia i "kopie" bardziej to wielce prawdopodobne iż znaleźliby się naukowcy mający odmienne zdania w temacie :) 

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, skwaro napisał:
18 godzin temu, turdziGT napisał:
Konie tez sa inne bo sa mniej wysilone. Suma sumarum jak piszesz mimo tej samej mocy osiagi tych silnikow bedą znacząco inne ze względu na o wiele wiedzy Nm tego większego dostępny przy zdecydowanie niższych obrotach. 

Nie ma czegoś takiego jak mniej lub bardziej wysilone, jednostka mocy jest jednostką mocy czyli pracą wykonaną w jednostce czasu. Osiągi niekoniecznie będą inne bo np.wolnossące V8 o mocy 600KM będzie miało podobny moment jak doładowane 2.0 na taką moc, do tego wolnossak niekoniecznie będzie miał ten moment wcześniej, wszystko zależy od tego jak zrobione jest doładowanie i w jakim zakresie.

Zrobione doładowanie ? To jakies nowe określenie . A jak to sie robi  ? 

Powiem ci. Jest zrobione wiadrem. Do silnika 2.0 zakłada turbo wielkosci wiadra co powoduje ze tak bedzie 600 koni ale w bardzo waskim zakresie. No wiec jak chcesz teraz ten silnik porównać do silnika o małych turbosprężarkach , dużej pojemności ktory generuje ogromny Nm w niskim i średnim zakresie obrotów ? OK maja ta sama moc to znaczy te cyferki do kurzych sie tak strasznie uczepiłes ale w rzeczywistości to kompletnie rozne osiagi ( w zależności z czym spięte i w czym ) i inne wrażenia z jazdy. Dlatego napisałem. 600 koni , 600 konia nie równe. Do tego samoego wora mogę ci jeszcze wrzucić te 600 z V8 NA. Tez kompletnie inna bajka mimo ze moc taka sama. Doskonałym tego przykładem jest RS4 B9 i RS4 B8. Oba maja identyczna moc te cyferki do których tak ciagle referujesz , waza podobnie B9 ma teoretycznie wolniejsza skrzynie ale mimo wszystko B9 jest o wiele szybsze. 

Powiedz mi teraz dlaczego skoro oba przeciez maja po 450 Identycznych koni bo przeciez jest to jednostka miary wie jeden koń nie moze różnic sie od drugie , a moze jednak ? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Tommo napisał:

Pójdę w obronę turdziGT bo chłop ma rację z tymi wysilonymi końmi, tylko trzeba to doprecyzować. Silniki mocno wysilone i o względnie małej pojemności mają problem z tym, że generują wysoką moc w wąskim zakresie użytkowych obrotów i drugi nie mniej ważny czynnik, to spóźniona reakcja na gaz wynikająca z dużej turbosprężarki i wysokiego doładowania, jakie ta musi wygenerować. Wszystko to, włączając niższy moment obrotowy zależny od wykorbienia, ma wpływ na osiągi samochodu.

Uff dziękuje 

Link to comment
Share on other sites

Zrobione doładowanie ? To jakies nowe określenie . A jak to sie robi  ? 

Powiem ci. Jest zrobione wiadrem. Do silnika 2.0 zakłada turbo wielkosci wiadra co powoduje ze tak bedzie 600 koni ale w bardzo waskim zakresie. No wiec jak chcesz teraz ten silnik porównać do silnika o małych turbosprężarkach , dużej pojemności ktory generuje ogromny Nm w niskim i średnim zakresie obrotów ? OK maja ta sama moc to znaczy te cyferki do kurzych sie tak strasznie uczepiłes ale w rzeczywistości to kompletnie rozne osiagi ( w zależności z czym spięte i w czym ) i inne wrażenia z jazdy. Dlatego napisałem. 600 koni , 600 konia nie równe. Do tego samoego wora mogę ci jeszcze wrzucić te 600 z V8 NA. Tez kompletnie inna bajka mimo ze moc taka sama. Doskonałym tego przykładem jest RS4 B9 i RS4 B8. Oba maja identyczna moc te cyferki do których tak ciagle referujesz , waza podobnie B9 ma teoretycznie wolniejsza skrzynie ale mimo wszystko B9 jest o wiele szybsze. 

Powiedz mi teraz dlaczego skoro oba przeciez maja po 450 Identycznych koni bo przeciez jest to jednostka miary wie jeden koń nie moze różnic sie od drugie , a moze jednak ? 

A przeczytałeś co pisałem dalej? Nadal twierdzę że konie są te same, mogą być (ale niekoniecznie zawsze są!) oddawane w innym zakresie, silniki mogą mieć inny moment, inne skrzynie i oddawać moc w inny sposób ze względu na napęd. Ale nadal są to te same konie jak bardzo byś się nie upierał default_smile.png

 

Gdybyś napisał że auta nie jadą cyferkami, wtedy pełna zgoda. Że Ilość koni to nie wszystko, znów pełna zgoda. Ale że konie są inne to zwyczajnie fizycznie nie jest możliwe :)

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, turdziGT napisał:

Powiedz mi teraz dlaczego skoro oba przeciez maja po 450 Identycznych koni bo przeciez jest to jednostka miary wie jeden koń nie moze różnic sie od drugie , a moze jednak ? 

 

Jak wielkim ignorantem trzeba być, żeby gadać takie rzeczy to jest niewyobrażalne.

Przykład, obaj mamy po 100zł ale moje jest więcej warte? No nie wygłupiajmy się.  Koń mechaniczny to jednostka mocy taka sama jak W lub częściej w motoryzacji stosowany kW. 1 taki kW lub km świadczy o wykonaniu pewnej pracy w danym czasie. Tylko tyle i aż tyle, wszystko co jest dookoła tego, czyli "wysilenie" jak rozumiem odniesione do pojemności czy stopnia doładowania to zupełnie inne rzeczy. To, że odczucia z jazdy masz inne nie świadczy o "inności koni mechanicznych".

 

Godzinę temu, turdziGT napisał:

Dlatego napisałem. 600 koni , 600 konia nie równe.

:facepalm:

 

59 minut temu, turdziGT napisał:

Zrobione doładowanie ? To jakies nowe określenie . A jak to sie robi  ? 

Po prostu w konstrukcji używa się turbosprężarki. To nazywa się turbodoładowaniem albo doładowaniem.

 

 

Podsumowując, temat jest złożony i uwzględnianie jednego parametru w porównaniu aut jest jak patrzenie na kobiety tylko pod względem piersi :D Czyli można tak robić, daje to pewien pogląd, natomiast nie oddaje pełni sprawy.

Link to comment
Share on other sites

To może ustalmy podstawowe fakty:

- 1KM=1KM

- uwzględnienie tylko jedego parametru silnika, czyli moc maksymalną, do oceny jego wydajności, ma się nijak do rzeczywistych osiągów samochodu, który owy silnik posiada. 

 

Jest jeszcze jedna stara zasada, często przytaczana, że nic nie zastąpi pojemności. Czy w obecnych czasach ta zasada dalej jest aktualna? Można dyskutować ale moim mniemaniu nadal  tak. 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

W kwestii „tych samych” czy „innych” KM.

 

 

wiec co dopiero przy innych silnikach, skoro przy tym samym potrafią być różnice. Niemniej KM jako KM zawsze jest tym samym KM, natomiast w rozumieniu ogólnym różnic między osiągami/parametrami różnych jednostek oczywiście można by rzec że jedno drugiemu nierówne. Tak jak wspomniany tu kg cukru, a kg koki pod pojęciem wagi jest tym samym, jednak robiłoby mi różnice czy miałbym kg jednego czy drugiego;)

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, radekk napisał:

jednak robiłoby mi różnice czy miałbym kg jednego czy drugiego;)

jak byś miał kg cukru to miałbyś słodką herbate, jak byś miał kg koki to miałbyś słodkie życie, przynajmniej przez chwile :D @radekk moglem Cie widziec tym a35 w Tarnowie Podgornym pod stadionem tarnowii pare tyg temu?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

przy tym drugim, czasem mógłbym załatwić sobie darmową słodką herbatę do końca życia:mrgreen: chyba że tam nie dają z cukrem:biglol:

 

A gdzie jest stadion?:biglol: kręcę się czasami po Tarnowie, więc możliwe. Na pewno przy jakimś boisku byłem na początku stycznia, a później to w okolicach tych jakiś nowych osiedli się kręcę, Sasa to się chyba zwie.

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, radekk napisał:

W kwestii „tych samych” czy „innych” KM.

 

 

wiec co dopiero przy innych silnikach, skoro przy tym samym potrafią być różnice. Niemniej KM jako KM zawsze jest tym samym KM, natomiast w rozumieniu ogólnym różnic między osiągami/parametrami różnych jednostek oczywiście można by rzec że jedno drugiemu nierówne. Tak jak wspomniany tu kg cukru, a kg koki pod pojęciem wagi jest tym samym, jednak robiłoby mi różnice czy miałbym kg jednego czy drugiego;)

No to może nie do końca trafny przykład bo oba samochody mają ta sama jednostkę wiec różnica w tym przypadku wynika z wagi , przełożenia skrzyni i kalibracji tego wszystkiego.

Ale tak KM jako jednostka jest zawsze ten sam natomiast  diametralnie różni się sposób w jaki jest on osiagany i z jakiej koncepcji silnika wychodzi.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, turdziGT napisał:

No to może nie do końca trafny przykład bo oba samochody mają ta sama jednostkę wiec różnica w tym przypadku wynika z wagi , przełożenia skrzyni i kalibracji tego wszystkiego.

Ale tak KM jako jednostka jest zawsze ten sam natomiast  diametralnie różni się sposób w jaki jest on osiagany i z jakiej koncepcji silnika wychodzi.

mi chodziło że nawet przy tych samych jednostkach jak widać mogą być spore różnice. Te 15 kg raczej wielkiej różnicy już nie robi, zważywszy że jest na korzyść M5. Więc na tym przykładzie widać ile jest zmiennych które decydują o osiągach, a co dopiero przy różnych silnikach. Niemniej dla mnie X KM zawsze będzie to to samo X KM w rozumieniu samej jednostki, natomiast pod względem jak dany samochód będzie jechał już zupełnie inaczej może się to przekładać.

Jak dla mnie to każdy tu ma rację, tylko każdy inaczej definiuje ową moc, jedni jako samą wartość fizyczną, a drudzy jako to jak przy danych parametrach samochód jedzie. Mając przykładowo 100 euro mam takie same 100 euro jak ktoś inny, ale dla przykładu za te 100 euro w ZEA kupię zupełnie inną ilość benzyny niż dla przykładu w Norwegii, mimo że to to samo 100 euro.

Edited by radekk
Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, radekk napisał:

ów moc

 

ową moc :)

 

Cytat

Poważnym błędem jest też nieodmienianie tego zaimka, np. „widziałem się z ów kolegą” (zamiast „widziałem się z owym kolegą”), „spotkałem ów koleżankę” (zamiast „spotkałem ową koleżankę”)

za: https://pl.wiktionary.org/wiki/ów wraz ze źródłami

 

Przepraszam, po prostu bardzo mnie to razi.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Bednarcm napisał:

 

ową moc :)

 

za: https://pl.wiktionary.org/wiki/ów wraz ze źródłami

 

Przepraszam, po prostu bardzo mnie to razi.

Bardzo to razi „z kąd” albo „jusz”. To tak jak z tymi KM. Jeden patrzy na ów koleżankę, drugi na ową koleżankę, a na końcu okazuje się, że patrzą na kolegę w leginsach :D Takie czasy, lepiej już nie będzie. Będziemy sie cieszyć z 400 KM i pojemnosci 0.9l na 3cyl :D 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.02.2020 o 11:27, Sikor44 napisał:

Moc maksymalna 600 koni to moc maksymalna 600 koni. Wszystkie te stwierdzenia "to są inne konie" to ogromne uproszczenia. Różnice w osiągach (pomijając masę, aero itp.) robią różnice w krzywych mocy i momentu.

 

Btw;)

86870099_816232922209094_3953956745352577024_n.jpg.aab853e7b9d3a342e326ba5e24637539.jpg

Dzisiaj rano wychodzę na podwórko karmić szarańcze i po tej sytuacji z filmiku od razu miałem ten obrazek przed oczami. Stare, wielkie, charczące V8 kontra szalone, mlode gniewne turbo doładowane 4cyl :D Dobrze, ze moje białe V8 nie dostało w tube bo byłby wstyd :D 

Edited by FilipeK
  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, turdziGT napisał:

wracają do głównego tematu jest i mowa Cupra  tym razem jako plug in 245 KM i 2.0 AWD 310KM.

Z wyglądu kozak.

 

https://www.motor1.com/news/399727/2021-cupra-leon-revealed/

 

Screenshot_20200220-195955_Facebook.thumb.jpg.6274f423bf62782b4e265d081992c997.jpg

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

jeśli to coś na podobieństwo dotychczasowych miedzianych akcentów, to w tych szarych a zwłaszcza matowych lakierach całkiem dobrze się to komponowało. Z innymi barwami już nie widziałem i faktycznie różnie by to mogło być.

Link to comment
Share on other sites

Jak ktos nie mial tego samochodu a chcialby to polecam. A jak juz ktos mial to nie polecam. ;)

 

Dla mnie mogliby dorzucic cos z napedem na 4kola. Ta wersja bez spojlera jest dodatkowo wyciszona lub innymi pewnie slowy oddali te materialy wygluszajace, ktore jej zabrali.

 

Ja czekam na Yaris GR, ktora wydaje mi sie bardziej emocjonujacym pojazdem. Tymbardziej, ze na 99% wersja testowa bedzie u mnie w miescie (Krk).

Edited by ponton500
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...