Tommo Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 50 minut temu, skwaro napisał: . Godzinę temu, Sikor44 napisał: Różnice w osiągach (pomijając masę, aero itp.) robią różnice w krzywych mocy i momentu. Ale krzywe momentu i mocy pokazują tylko część prawdy. Chociażby z tego powodu, że odzwierciedlają parametry przy stanie WOT. Czyli w jednym, skrajnym przypadku ustawień pracy silnika. Nie mówią o reakcji na gaz, bezwładności turbosprężarki w pośrednich stanach otwarcia przepustnicy czy bezwładności układu korbowo-tłokowego. Stąd często znamy przypadki, kiedy zmodyfikowany/poprawiony silnik, mino minimalnie większych wartości mocy i momentu, w realu okazuje się nie do poznania. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 No rejczel, ale chodzi tylko o to, że kilogram koki waży tyle samo co kilogram cukru pudru a już które uzależnia i "kopie" bardziej to wielce prawdopodobne iż znaleźliby się naukowcy mający odmienne zdania w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 18 godzin temu, skwaro napisał: 18 godzin temu, turdziGT napisał: Konie tez sa inne bo sa mniej wysilone. Suma sumarum jak piszesz mimo tej samej mocy osiagi tych silnikow bedą znacząco inne ze względu na o wiele wiedzy Nm tego większego dostępny przy zdecydowanie niższych obrotach. Nie ma czegoś takiego jak mniej lub bardziej wysilone, jednostka mocy jest jednostką mocy czyli pracą wykonaną w jednostce czasu. Osiągi niekoniecznie będą inne bo np.wolnossące V8 o mocy 600KM będzie miało podobny moment jak doładowane 2.0 na taką moc, do tego wolnossak niekoniecznie będzie miał ten moment wcześniej, wszystko zależy od tego jak zrobione jest doładowanie i w jakim zakresie. Zrobione doładowanie ? To jakies nowe określenie . A jak to sie robi ? Powiem ci. Jest zrobione wiadrem. Do silnika 2.0 zakłada turbo wielkosci wiadra co powoduje ze tak bedzie 600 koni ale w bardzo waskim zakresie. No wiec jak chcesz teraz ten silnik porównać do silnika o małych turbosprężarkach , dużej pojemności ktory generuje ogromny Nm w niskim i średnim zakresie obrotów ? OK maja ta sama moc to znaczy te cyferki do kurzych sie tak strasznie uczepiłes ale w rzeczywistości to kompletnie rozne osiagi ( w zależności z czym spięte i w czym ) i inne wrażenia z jazdy. Dlatego napisałem. 600 koni , 600 konia nie równe. Do tego samoego wora mogę ci jeszcze wrzucić te 600 z V8 NA. Tez kompletnie inna bajka mimo ze moc taka sama. Doskonałym tego przykładem jest RS4 B9 i RS4 B8. Oba maja identyczna moc te cyferki do których tak ciagle referujesz , waza podobnie B9 ma teoretycznie wolniejsza skrzynie ale mimo wszystko B9 jest o wiele szybsze. Powiedz mi teraz dlaczego skoro oba przeciez maja po 450 Identycznych koni bo przeciez jest to jednostka miary wie jeden koń nie moze różnic sie od drugie , a moze jednak ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 3 godziny temu, Tommo napisał: Pójdę w obronę turdziGT bo chłop ma rację z tymi wysilonymi końmi, tylko trzeba to doprecyzować. Silniki mocno wysilone i o względnie małej pojemności mają problem z tym, że generują wysoką moc w wąskim zakresie użytkowych obrotów i drugi nie mniej ważny czynnik, to spóźniona reakcja na gaz wynikająca z dużej turbosprężarki i wysokiego doładowania, jakie ta musi wygenerować. Wszystko to, włączając niższy moment obrotowy zależny od wykorbienia, ma wpływ na osiągi samochodu. Uff dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 Zrobione doładowanie ? To jakies nowe określenie . A jak to sie robi ? Powiem ci. Jest zrobione wiadrem. Do silnika 2.0 zakłada turbo wielkosci wiadra co powoduje ze tak bedzie 600 koni ale w bardzo waskim zakresie. No wiec jak chcesz teraz ten silnik porównać do silnika o małych turbosprężarkach , dużej pojemności ktory generuje ogromny Nm w niskim i średnim zakresie obrotów ? OK maja ta sama moc to znaczy te cyferki do kurzych sie tak strasznie uczepiłes ale w rzeczywistości to kompletnie rozne osiagi ( w zależności z czym spięte i w czym ) i inne wrażenia z jazdy. Dlatego napisałem. 600 koni , 600 konia nie równe. Do tego samoego wora mogę ci jeszcze wrzucić te 600 z V8 NA. Tez kompletnie inna bajka mimo ze moc taka sama. Doskonałym tego przykładem jest RS4 B9 i RS4 B8. Oba maja identyczna moc te cyferki do których tak ciagle referujesz , waza podobnie B9 ma teoretycznie wolniejsza skrzynie ale mimo wszystko B9 jest o wiele szybsze. Powiedz mi teraz dlaczego skoro oba przeciez maja po 450 Identycznych koni bo przeciez jest to jednostka miary wie jeden koń nie moze różnic sie od drugie , a moze jednak ? A przeczytałeś co pisałem dalej? Nadal twierdzę że konie są te same, mogą być (ale niekoniecznie zawsze są!) oddawane w innym zakresie, silniki mogą mieć inny moment, inne skrzynie i oddawać moc w inny sposób ze względu na napęd. Ale nadal są to te same konie jak bardzo byś się nie upierał Gdybyś napisał że auta nie jadą cyferkami, wtedy pełna zgoda. Że Ilość koni to nie wszystko, znów pełna zgoda. Ale że konie są inne to zwyczajnie fizycznie nie jest możliwe 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nosek kreseczka Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 16 minut temu, turdziGT napisał: Powiedz mi teraz dlaczego skoro oba przeciez maja po 450 Identycznych koni bo przeciez jest to jednostka miary wie jeden koń nie moze różnic sie od drugie , a moze jednak ? Jak wielkim ignorantem trzeba być, żeby gadać takie rzeczy to jest niewyobrażalne. Przykład, obaj mamy po 100zł ale moje jest więcej warte? No nie wygłupiajmy się. Koń mechaniczny to jednostka mocy taka sama jak W lub częściej w motoryzacji stosowany kW. 1 taki kW lub km świadczy o wykonaniu pewnej pracy w danym czasie. Tylko tyle i aż tyle, wszystko co jest dookoła tego, czyli "wysilenie" jak rozumiem odniesione do pojemności czy stopnia doładowania to zupełnie inne rzeczy. To, że odczucia z jazdy masz inne nie świadczy o "inności koni mechanicznych". Godzinę temu, turdziGT napisał: Dlatego napisałem. 600 koni , 600 konia nie równe. 59 minut temu, turdziGT napisał: Zrobione doładowanie ? To jakies nowe określenie . A jak to sie robi ? Po prostu w konstrukcji używa się turbosprężarki. To nazywa się turbodoładowaniem albo doładowaniem. Podsumowując, temat jest złożony i uwzględnianie jednego parametru w porównaniu aut jest jak patrzenie na kobiety tylko pod względem piersi Czyli można tak robić, daje to pewien pogląd, natomiast nie oddaje pełni sprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 To może ustalmy podstawowe fakty: - 1KM=1KM - uwzględnienie tylko jedego parametru silnika, czyli moc maksymalną, do oceny jego wydajności, ma się nijak do rzeczywistych osiągów samochodu, który owy silnik posiada. Jest jeszcze jedna stara zasada, często przytaczana, że nic nie zastąpi pojemności. Czy w obecnych czasach ta zasada dalej jest aktualna? Można dyskutować ale moim mniemaniu nadal tak. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fulcrum Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 podobno od dużej pojemności jest coś lepszego. Jeszcze większa pojemność... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 W kwestii „tych samych” czy „innych” KM. wiec co dopiero przy innych silnikach, skoro przy tym samym potrafią być różnice. Niemniej KM jako KM zawsze jest tym samym KM, natomiast w rozumieniu ogólnym różnic między osiągami/parametrami różnych jednostek oczywiście można by rzec że jedno drugiemu nierówne. Tak jak wspomniany tu kg cukru, a kg koki pod pojęciem wagi jest tym samym, jednak robiłoby mi różnice czy miałbym kg jednego czy drugiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipeK Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 1 godzinę temu, radekk napisał: jednak robiłoby mi różnice czy miałbym kg jednego czy drugiego jak byś miał kg cukru to miałbyś słodką herbate, jak byś miał kg koki to miałbyś słodkie życie, przynajmniej przez chwile @radekk moglem Cie widziec tym a35 w Tarnowie Podgornym pod stadionem tarnowii pare tyg temu? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 przy tym drugim, czasem mógłbym załatwić sobie darmową słodką herbatę do końca życia chyba że tam nie dają z cukrem A gdzie jest stadion? kręcę się czasami po Tarnowie, więc możliwe. Na pewno przy jakimś boisku byłem na początku stycznia, a później to w okolicach tych jakiś nowych osiedli się kręcę, Sasa to się chyba zwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 20 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2020 13 godzin temu, radekk napisał: W kwestii „tych samych” czy „innych” KM. wiec co dopiero przy innych silnikach, skoro przy tym samym potrafią być różnice. Niemniej KM jako KM zawsze jest tym samym KM, natomiast w rozumieniu ogólnym różnic między osiągami/parametrami różnych jednostek oczywiście można by rzec że jedno drugiemu nierówne. Tak jak wspomniany tu kg cukru, a kg koki pod pojęciem wagi jest tym samym, jednak robiłoby mi różnice czy miałbym kg jednego czy drugiego No to może nie do końca trafny przykład bo oba samochody mają ta sama jednostkę wiec różnica w tym przypadku wynika z wagi , przełożenia skrzyni i kalibracji tego wszystkiego. Ale tak KM jako jednostka jest zawsze ten sam natomiast diametralnie różni się sposób w jaki jest on osiagany i z jakiej koncepcji silnika wychodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 20 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2020 (edytowane) 8 godzin temu, turdziGT napisał: No to może nie do końca trafny przykład bo oba samochody mają ta sama jednostkę wiec różnica w tym przypadku wynika z wagi , przełożenia skrzyni i kalibracji tego wszystkiego. Ale tak KM jako jednostka jest zawsze ten sam natomiast diametralnie różni się sposób w jaki jest on osiagany i z jakiej koncepcji silnika wychodzi. mi chodziło że nawet przy tych samych jednostkach jak widać mogą być spore różnice. Te 15 kg raczej wielkiej różnicy już nie robi, zważywszy że jest na korzyść M5. Więc na tym przykładzie widać ile jest zmiennych które decydują o osiągach, a co dopiero przy różnych silnikach. Niemniej dla mnie X KM zawsze będzie to to samo X KM w rozumieniu samej jednostki, natomiast pod względem jak dany samochód będzie jechał już zupełnie inaczej może się to przekładać. Jak dla mnie to każdy tu ma rację, tylko każdy inaczej definiuje ową moc, jedni jako samą wartość fizyczną, a drudzy jako to jak przy danych parametrach samochód jedzie. Mając przykładowo 100 euro mam takie same 100 euro jak ktoś inny, ale dla przykładu za te 100 euro w ZEA kupię zupełnie inną ilość benzyny niż dla przykładu w Norwegii, mimo że to to samo 100 euro. Edytowane 20 Lutego 2020 przez radekk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 20 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2020 58 minut temu, radekk napisał: ów moc ową moc Cytat Poważnym błędem jest też nieodmienianie tego zaimka, np. „widziałem się z ów kolegą” (zamiast „widziałem się z owym kolegą”), „spotkałem ów koleżankę” (zamiast „spotkałem ową koleżankę”) za: https://pl.wiktionary.org/wiki/ów wraz ze źródłami Przepraszam, po prostu bardzo mnie to razi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 20 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2020 Faktycznie, autokorekta często dziwne formy tworzy. To nawet jakoś dziwnie brzmi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipeK Opublikowano 20 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2020 4 godziny temu, Bednarcm napisał: ową moc za: https://pl.wiktionary.org/wiki/ów wraz ze źródłami Przepraszam, po prostu bardzo mnie to razi. Bardzo to razi „z kąd” albo „jusz”. To tak jak z tymi KM. Jeden patrzy na ów koleżankę, drugi na ową koleżankę, a na końcu okazuje się, że patrzą na kolegę w leginsach Takie czasy, lepiej już nie będzie. Będziemy sie cieszyć z 400 KM i pojemnosci 0.9l na 3cyl 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipeK Opublikowano 20 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2020 (edytowane) W dniu 19.02.2020 o 11:27, Sikor44 napisał: Moc maksymalna 600 koni to moc maksymalna 600 koni. Wszystkie te stwierdzenia "to są inne konie" to ogromne uproszczenia. Różnice w osiągach (pomijając masę, aero itp.) robią różnice w krzywych mocy i momentu. Btw Dzisiaj rano wychodzę na podwórko karmić szarańcze i po tej sytuacji z filmiku od razu miałem ten obrazek przed oczami. Stare, wielkie, charczące V8 kontra szalone, mlode gniewne turbo doładowane 4cyl Dobrze, ze moje białe V8 nie dostało w tube bo byłby wstyd IMG_3605.MOV Edytowane 20 Lutego 2020 przez FilipeK 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 20 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2020 wracają do głównego tematu jest i mowa Cupra tym razem jako plug in i AWD https://www.motor1.com/news/399727/2021-cupra-leon-revealed/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 20 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2020 3 minuty temu, turdziGT napisał: wracają do głównego tematu jest i mowa Cupra tym razem jako plug in 245 KM i 2.0 AWD 310KM. Z wyglądu kozak. https://www.motor1.com/news/399727/2021-cupra-leon-revealed/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 20 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2020 Kombi bardziej do mnie przemawia niż hb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boy Opublikowano 20 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2020 HB jak Fiat Tipo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 Ładne kombi choć te miedziane akcenty nie trafiają do mnie wcale a wcale. Taki tombak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 jeśli to coś na podobieństwo dotychczasowych miedzianych akcentów, to w tych szarych a zwłaszcza matowych lakierach całkiem dobrze się to komponowało. Z innymi barwami już nie widziałem i faktycznie różnie by to mogło być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 (edytowane) bez tego ogromnego spojlera wyglada bardzo dobrze, imho https://autogaleria.pl/honda-civic-type-r-dostala-dwa-nowe-warianty-sport-line-i-wersje-torowa Edytowane 21 Lutego 2020 przez eddie_gt4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponton500 Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 (edytowane) Jak ktos nie mial tego samochodu a chcialby to polecam. A jak juz ktos mial to nie polecam. Dla mnie mogliby dorzucic cos z napedem na 4kola. Ta wersja bez spojlera jest dodatkowo wyciszona lub innymi pewnie slowy oddali te materialy wygluszajace, ktore jej zabrali. Ja czekam na Yaris GR, ktora wydaje mi sie bardziej emocjonujacym pojazdem. Tymbardziej, ze na 99% wersja testowa bedzie u mnie w miescie (Krk). Edytowane 21 Lutego 2020 przez ponton500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się