Jump to content

Hot Hatch Hysteria


Recommended Posts

2 godziny temu, Michał W. napisał:

A tu propozycja bardziej dla "ludu" i do tego w kombi ale ma to coś. ;)

 

Ma owszem, ale z najszybszym kombi w Polsce to się zagalopowali. Dłubnięty RS6 by go wyleczyło szybko, nie mówię już o wy-dumkach na 1/4 mili w budzie kombi, choćby uturbione jakieś vr6

Link to post
Share on other sites
  • Replies 10.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mój ci on!   Może i nie zupełnie hot-hatch, ale to jest autko, które bardzo mi przypadło do gustu i na które od dawna ostrzyłem zęby    Udało się wyrwać jedną z ostatnich nie-hybryd

Focus RS mk3   Popełniłem tutaj małą recenzję po najechaniu 10 000 km więc idąc za ciosem chciałbym podzielić się moimi wrażeniami po 30 000 km.   Zacznijmy od sprawy najbardziej w

Z tymi cyframi aut cywilnych juz tak jest.Ja tez ugotowałam sportowy dyfer w Audi S4 i to na śniegu.Wystarczylo ze auto szło cały czas bokiem po owalu przez jakiś czas.Trzeba było zaparkować poczekać

Posted Images

10 godzin temu, Michał W. napisał:

A tu propozycja bardziej dla "ludu" i do tego w kombi ale ma to coś. ;)

 

Golf, który ma to coś :biglol:

Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać ...

Link to post
Share on other sites
W dniu 23.12.2019 o 23:08, miki84 napisał:

Oficjalne info jak do tej pory było takie że Rs mk3 będzie ostatnim rsem w historii... 

 

Ale w sumie dobrze by było żeby zmienili zdanie, oby tylko nie była to hybryda albo elektryk 

 

lajf iz kruel... ;)

 

https://autogaleria.pl/nowy-ford-focus-rs-utknal-musi-byc-bardziej-ekologiczny

 

 

Link to post
Share on other sites
Golf, który ma to coś :biglol:
Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać ...

Toś chłopie błysnął


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Korton napisał:

 Dłubnięty RS6 by go wyleczyło szybko

Nie wiem czy potrzeba dłubniętego bo RS6 C7 Performance by go wciągnęło :)

Link to post
Share on other sites

Najszybszego golfa to ma kolega o pseudonimie Zlosiu i to jest Golf V R32 i na dzień dzisiejszy około 800 kucy a nie jakiś wydymaniec


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Kukson napisał:

Nie wiem czy potrzeba dłubniętego bo RS6 C7 Performance by go wciągnęło :)

Pewnie nie, na wszelki wypadek dalem cos mocniejszego by uniknac polemiki czy zwykl RS6 da rade, czy jednak nie

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, pawel320ce napisał:

Najszybszego golfa to ma kolega o pseudonimie Zlosiu i to jest Golf V R32 i na dzień dzisiejszy około 800 kucy a nie jakiś wydymaniec emoji23.pngemoji23.pngemoji23.pngemoji23.pngemoji23.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ale Kombi ?:D

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Kukson napisał:

Nie wiem czy potrzeba dłubniętego bo RS6 C7 Performance by go wciągnęło :)

 

Warto dodac ze kon koniowi nie rowny i 600KM z silnika 2.0 R4 to nie te same konie co 600 z 4.0 litrow i V8

Link to post
Share on other sites
 
Warto dodac ze kon koniowi nie rowny i 600KM z silnika 2.0 R4 to nie te same konie co 600 z 4.0 litrow i V8
A niby czym się one różnią? :)
Link to post
Share on other sites

No wiec to samo czy nie to samo ? Chyba sam sobie odpowiedziałeś :)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
14 minut temu, turdziGT napisał:

No wiec to samo czy nie to samo ? Chyba sam sobie odpowiedziałeś :)

W obu autach 600KM będzie na samym końcu wykresu i to te same konie. One się niczym nie różnią, to wartość fizyczna i różnić się nie mogą. A różnica jest nie w koniach tylko w momencie obrotowym, jak to w hameryce mówią there's no replacement for displacement :P

Link to post
Share on other sites
38 minut temu, skwaro napisał:

W obu autach 600KM będzie na samym końcu wykresu i to te same konie. One się niczym nie różnią, to wartość fizyczna i różnić się nie mogą. A różnica jest nie w koniach tylko w momencie obrotowym, jak to w hameryce mówią there's no replacement for displacement :P

Konie tez sa inne bo sa mniej wysilone. Suma sumarum jak piszesz mimo tej samej mocy osiagi tych silnikow bedą znacząco inne ze względu na o wiele wiedzy Nm tego większego dostępny przy zdecydowanie niższych obrotach. 

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to post
Share on other sites
Konie tez sa inne bo sa mniej wysilone. Suma sumarum jak piszesz mimo tej samej mocy osiagi tych silnikow bedą znacząco inne ze względu na o wiele wiedzy Nm tego większego dostępny przy zdecydowanie niższych obrotach. 
Nie ma czegoś takiego jak mniej lub bardziej wysilone, jednostka mocy jest jednostką mocy czyli pracą wykonaną w jednostce czasu. Osiągi niekoniecznie będą inne bo np.wolnossące V8 o mocy 600KM będzie miało podobny moment jak doładowane 2.0 na taką moc, do tego wolnossak niekoniecznie będzie miał ten moment wcześniej, wszystko zależy od tego jak zrobione jest doładowanie i w jakim zakresie.
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, skwaro napisał:

A różnica jest nie w koniach tylko w momencie obrotowym, jak to w hameryce mówią there's no replacement for displacement :P

W Hamerce jeszcze się tak mówi....jeszcze...., ale tylko dlatego, że moc z momentem obrotowym to dla jednostek napędowych dwie ze sobą powiązane i zależne między sobą wielkość fizyczne  ;)

Link to post
Share on other sites

Pójdę w obronę turdziGT bo chłop ma rację z tymi wysilonymi końmi, tylko trzeba to doprecyzować. Silniki mocno wysilone i o względnie małej pojemności mają problem z tym, że generują wysoką moc w wąskim zakresie użytkowych obrotów i drugi nie mniej ważny czynnik, to spóźniona reakcja na gaz wynikająca z dużej turbosprężarki i wysokiego doładowania, jakie ta musi wygenerować. Wszystko to, włączając niższy moment obrotowy zależny od wykorbienia, ma wpływ na osiągi samochodu.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Moc maksymalna 600 koni to moc maksymalna 600 koni. Wszystkie te stwierdzenia "to są inne konie" to ogromne uproszczenia. Różnice w osiągach (pomijając masę, aero itp.) robią różnice w krzywych mocy i momentu.

 

Btw;)

86870099_816232922209094_3953956745352577024_n.jpg.aab853e7b9d3a342e326ba5e24637539.jpg

Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Sikor44 napisał:

Moc maksymalna 600 koni to moc maksymalna 600 koni. Wszystkie te stwierdzenia "to są inne konie" to ogromne uproszczenia. Różnice w osiągach (pomijając masę, aero itp.) robią różnice w krzywych mocy i momentu.

Zgoda ...ale właśnie ta mocy wynika z momentu obrotowego i prędkości obrotowej silnika.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Sikor44 napisał:

Moc maksymalna 600 koni to moc maksymalna 600 koni. Wszystkie te stwierdzenia "to są inne konie" to ogromne uproszczenia. Różnice w osiągach (pomijając masę, aero itp.) robią różnice w krzywych mocy i momentu.

 

Btw;)

86870099_816232922209094_3953956745352577024_n.jpg.aab853e7b9d3a342e326ba5e24637539.jpg

Otóż to, i jest jeszcze jeden bardzo ważny element układanki z osiągami, który jest często pomijany w rozważaniach czyli skrzynia biegów, której przełożenia mają ogromny wpływ na osiągi auta.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Xawery1939 napisał:

Zgoda ...ale właśnie ta mocy wynika z momentu obrotowego i prędkości obrotowej silnika.

W baaaardzo dużym uproszczeniu...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...