Jump to content

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Recommended Posts

25 minut temu, viggen napisał:

Kurde całe życie jeżdże manualem i nigdy mi się coś takiego nie przytrafilo, skrzynia jakoś nie blokuje tego żeby przez pomylke nie wbić niższego biegu? W automatach podobno przy kickdown (dluzsze przytrzymanie łopatki i redukcja do maksymalnie najnizszego biegu odrazu) też niestety to się potrafi stac.

 

 

Odpukac tez nigdy mi się to nie zdarzyło ale dawno, dawno temu Al Lenczowski zrobił nam kurs szybkiej i pewnej zmiany biegów. 

Link to comment
Share on other sites

50 minut temu, viggen napisał:

Kurde całe życie jeżdże manualem i nigdy mi się coś takiego nie przytrafilo, skrzynia jakoś nie blokuje tego żeby przez pomylke nie wbić niższego biegu?

W końcu to manual ;) Błąd kierownika, ale może się zdarzyć. Manual w M2C ma automatyczne wyrównanie obrotów. Wtedy podobno masz szansę usłyszeć, że coś jest nie tak i jeżeli nie puścisz sprzęgła, to jesteś uratowany. Jednak przy DSC OFF wyrównywanie obrotów nie działa i tak właśnie się kończy. 

DCT powinno zrzucać na na najniższy możliwy bieg (bezpieczny), więc jeżeli odwaliłoby taki numer, to musiałby być błąd softu, bo inaczej to nie rozumiem.


 

 

Edited by Zyzol
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, chojny napisał:

 

 

Odpukac tez nigdy mi się to nie zdarzyło ale dawno, dawno temu Al Lenczowski zrobił nam kurs szybkiej i pewnej zmiany biegów. 

 

na yt są nawet filmiki z tych szkoleń ;)

 

 

  • Haha 2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Zyzol napisał:

W końcu to manual ;) Błąd kierownika, ale może się zdarzyć. Manual w M2C ma automatyczne wyrównanie obrotów. Wtedy podobno masz szansę usłyszeć, że coś jest nie tak i jeżeli nie puścisz sprzęgła, to jesteś uratowany. Jednak przy DSC OFF wyrównywanie obrotów nie działa i tak właśnie się kończy. 

DCT powinno zrzucać na na najniższy możliwy bieg (bezpieczny), więc jeżeli odwaliłoby taki numer, to musiałby być błąd softu, bo inaczej to nie rozumiem.


 

 

To nie wada softu tylko wada silnika, na tym video ewidentnie była wina kierowcy, ale w silniku s55 można ukrecic piaste walu korbowego przy gwaltownym podbiciu obrotów nawet kiedy automat robi tzw kickdown, jest sporo udokumentowananych przypadkow zwłaszcza aut modyfikowanych, ale nie tylko. Nie jest to oczywiscie jakaś masowa sprawa jak panewy w e92 m3, ale zdarza się.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, kubanow napisał:

 

na yt są nawet filmiki z tych szkoleń ;)

 

 

 

 

Trochę to inaczej idzie ale skrzynia generalnie tak właśnie się wtedy czuje. 

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, kubanow napisał:

cena zapewne już nie będzie tak zachęcająca

 

 

Zycie czasami jest fajne bo drogie, może być tańsze ale już nie tak fajne. A czasami może ;) 

Link to comment
Share on other sites

fajny ten jarisek

wszyscy tak narzekają na 3 cylindrowe silniki, a ja się spytam ile kilometrów Ci narzekający zrobili takimi autkami

ja nalatałem 37kkm 82KM 3 cylindrowcem w perzocie 208 i powiem że ten silnik jest naprawdę mega fajny

bardzo fajnie wkręca się od niskich obrotów i w tej budzie naprawdę daję radę, wiadome że przy większych prędkościach brakuje mocy, ale jeździ to naprawdę bardzo przyzwoicie

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...