Jump to content
BartZ

Hot Hatch Hysteria

Recommended Posts

Posted (edited)

Spodziewalem sie takiej odpowiedzi. Natomiast tak jak powiedzialem, ja juz swoje zjadlem w tym temacie i mam wyrobione zdanie. Zdaje sobie sprawe, ze profil coraz nizszy, felga coraz wieksza, w kazdym samochodzie. Co nie zmienia faktu, ze prawdopodobienstwo uszkodzenia takiej felgi rosnie wraz z jej rozmiarem i niskim profilem.

 

EDIT: Zapominajac o pewnych rzeczach, jak gowniane audio na przyklad czy felgi. Woz jest na prawde meeeega...Na co dzien mozna jezdzic swobodnie, komfort super, swietne fotele! Woz ma wystarczajaco mocy, zeby jezdzic dynamicznie nie wchodzac na boost. Wiec do 3krpm jezdzimy sobie spokojnie po miescie. Powyzej turbo pompuje grubo i jest na prawde szybko...blyskawicznie witamy sie z koncem obrotomierza. Hamulec? Zyleta. Swietny uklad kierowniczy, trakcja to jakies nieporozumienie w pozytywnym znaczeniu oczywiscie. Spalanie? Jechalem spokojnie trase 100km w ta i z powrotem, spalanie 7l, predkosc do 130km/h, pare dynamicznych wyprzedzan. Jakies jeszcze pytania? ;)

Edited by ponton500
  • Like 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Tsunetomo napisał:

Ja tam się nie znam, ale wierzę, że Japończycy, którzy projektowali to auto wiedzą co robią. Z drugiej strony na co dzień w eksploatacji to 135mm powinno pozwolić nie urywać zderzaka na każdym krawężniku lub nierówności. To w końcu roadster do codziennej jazdy, a nie jakieś super szybkie auto na tor. A ten Swift faktycznie niziutki.  

Nie wiem jak to wypada przy ND, ale ja w swojej NC na seryjnym zawiasie bez problemu pokonuje przeszkody które np w Fieście powodowały urwanie czegoś:biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdecydowanie ten przeswit sie zgadza. Ale na wrzuconym video na to nie wyglada. ;)  

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Zelazny napisał:

Czy ktoś z forum jeździ najnowszą Hondą Civic Type R? Mam parę pytań odnośnie codziennego użytkowania jako typowe daily :)

Jeżdżę Xgen jakbyś miał pytania to służę.

Jeśli chodzi o jazdę na 20 calach. Myślę, że jest spora różnica w twardości zawieszenia między IXgen a Xgen. W X w trybie comfort zawias pracuje prawie jak w zwykłym civiku.

Oczywiście lepiej na felgi uważać, ale nie ma tragedii. Jedyne uszkodzenia mam z własnej winy, przytarłem bokiem o krawężnik :blush:

Skrzynia wymaga odrobinę delikatności na zimno, jakieś 2-3 km, póżniej jest naprawdę super. Nic nie ulepszalem, żadnych osłon, zobaczymy, póki co jest ok.

Poprzednio jeżdziłem S3 8V i dla mnie satysfakcja z jazdy hondą jest duuużo większa mimo tak krytykowanego tu manuala, a może dzięki temu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeździłem type r i żadnych problemów ze skrzynią nie było, jazda tym autem powoduje mega banana, auto jest super, dużo więcej emocji niż np. w golfie r

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzynią w CTR trzeba nauczyć się obsługiwać. Wbijanie biegów jest z oporem ale skok jest bardzo mały i ludzie myślą, że nie wbili biegu i dobijają i mają zgrzyt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

podobno trzeba nacisnąć max sprzęgło, a przy szybkiej zmianie nie każdy dociskał do końca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzynia nie wybacza niedociągnięć, jest precyzyjna i wymaga precyzji od kierowcy.

Dodam jeszcze, że Type-R jest duży jak na swoją klasę, zarówno w środku jak i wymiarami zewnętrznymi.

Mam wrażenie, że miejsca w środku jest nie mniej niż w BMW 3 F30.

Niestety promień skrętu spory, tutaj się nie popisali, pewnie to kwestia rozwiązań w przednim zawieszeniu. 

W zamian prawie nie ciągnie kierownicy przy przyspieszaniu jak to w typowym FWD.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promień skrętu to podobny miałem w ufo tylko tam można było pomóc sobie ręcznym ;) a w CTR X jest elektryk.

W X gen wkurza brak temperatury oleju który był w poprzednim i gałka jak postoi na słońcu potrafi poparzyć, a tak to bardzo fajne i pojemne auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Kukson napisał:

Promień skrętu to podobny miałem w ufo tylko tam można było pomóc sobie ręcznym ;) a w CTR X jest elektryk.

W X gen wkurza brak temperatury oleju który był w poprzednim i gałka jak postoi na słońcu potrafi poparzyć, a tak to bardzo fajne i pojemne auto.

true

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe podsumowanie 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jednym słowem warto kupić FK8? Czy sama wymian płynu hamulcowego poprawia działanie wysprzęglika czy trzeba też kombinować z osłoną. Szukałem na necie takowej osłony, chciałem zobaczyć jak to wygląda aczkolwiek nic nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

U mnie wszystko jest seryjne i działa. Co do osłony to w którymś odcinku 101 napraw na tvn turbo robił w FK2

Edited by Kukson

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Chcesz to kupuj, przeciez bedziesz mial gwarancje. Natomiast niektore historie to byly troche dziwne, woz od nowosci, wlasciel raczej kumaty, bo przeciez małpa na takie cos nie zarobi. Abstrahujac od niektorych przypadkow...no i co, byly problemy ze skrzynia, naprawa na gwarancji. Wlasciciel woz sprzedal, bo nawet po naprawie nie byl zadowolony. Takze cos w tym wszystkim jest. Niektorzy twierdza, ze wadliwe jest sprzeglo, a w FK2 tak na prawde nigdy nie bylo zadnych problemow...

 

https://www.youtube.com/watch?v=PgqpBifdbDk

 

 

Edited by ponton500

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy to prawda ale gdzieś czytałem że ma się pojawić niedługo mocniejsza wersja type R z napedem na 4 koła ?  fajnie by było, ja bym już Honda pewnie jeździł ale się nie mogę przekonać do FWD.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, jaszyn napisał:

Nie wiem czy to prawda ale gdzieś czytałem że ma się pojawić niedługo mocniejsza wersja type R z napedem na 4 koła ?  fajnie by było, ja bym już Honda pewnie jeździł ale się nie mogę przekonać do FWD.

wierz mi przedni napęd też robi robotę 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem w X generacji nie ma szans na naped na 4 kola. Moze w kolejnej.

 

Jezeli nie mozesz sie przekonac do FWD to proponuje sie przejechac TypeR, o ile tego nie robiles. Dla mnie jest masakryczna ilosc przyczepnosci w tym samochodzie. Jestem pod wrazeniem. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, ponton500 napisał:

Moim zdaniem w X generacji nie ma szans na naped na 4 kola. Moze w kolejnej.

 

Jezeli nie mozesz sie przekonac do FWD to proponuje sie przejechac TypeR, o ile tego nie robiles. Dla mnie jest masakryczna ilosc przyczepnosci w tym samochodzie. Jestem pod wrazeniem. 

 

pojade ale ciekawe czy dadzą zimą potestować lub po deszczu,  bo na suchym to wiem że jest Ok-  oglądałem kilka testów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zimą wątpię aby mieli zimówki do CTR ba w LBN nawet demo nie ma :) ale polecam się kajtnąć również I30N bo też świetnie sobie radzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, Kukson napisał:

Zimą wątpię aby mieli zimówki do CTR ba w LBN nawet demo nie ma :) ale polecam się kajtnąć również I30N bo też świetnie sobie radzi.

 

kiedyś było demo w Lublinie chyba.... tak czy inaczej  raczej chyba odpada dla mnie I30N czy typ R  bo to będzie mój główny samochód  - a jakoś nie przepadam z FWD, chętnie bym może i sporóbowal ale kurcze czasu brakuje więc najpierw zaczne jazdy od bardzie prawdopodobnych....do jazdy alfą veoce już się miesiąc przymierzam i nie ma kiedy ;) 

Edited by jaszyn

Share this post


Link to post
Share on other sites

FK8: miejsca dużo w środku, fotele dobrze wyprofilowane, siedzi się bardzo dobrze. Moim zadaniem zbyt za dużo pierdół wokół auta i błotniki nadmuchane jak w STI. Jedna zasadnicza wada to laczki letnie 20", jednym słowem walce na  asfalt. Jak się zdecyduje na zakup idę w 19". Ogólnie auto godne zakupu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, jaszyn napisał:

 

kiedyś było demo w Lublinie chyba.... tak czy inaczej  raczej chyba odpada dla mnie I30N czy typ R  bo to będzie mój główny samochód  - a jakoś nie przepadam z FWD, chętnie bym może i sporóbowal ale kurcze czasu brakuje więc najpierw zaczne jazdy od bardzie prawdopodobnych....do jazdy alfą veoce już się miesiąc przymierzam i nie ma kiedy ;) 

Jako główne auto to też bym chyba nie zaryzykował zwłaszcza na zimę dlatego pod domem stoi jeszcze XT awaryjnie jak będzie słabo :) będąc w Alfie(mają wreszcie do jazd?) polecam obok zajrzeć do Hyundaia i przejechać się I30N.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
10 godzin temu, jaszyn napisał:

 

kiedyś było demo w Lublinie chyba.... tak czy inaczej  raczej chyba odpada dla mnie I30N czy typ R  bo to będzie mój główny samochód  - a jakoś nie przepadam z FWD, chętnie bym może i sporóbowal ale kurcze czasu brakuje więc najpierw zaczne jazdy od bardzie prawdopodobnych....do jazdy alfą veoce już się miesiąc przymierzam i nie ma kiedy ;) 

jeśli kupisz, to koniecznie Veloce Ti z pakietem Performance MT :-)

Edited by Ken

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, Ken napisał:

jeśli kupisz, to koniecznie Veloce Ti z pakietem Performance MT :-)

 

alfa to na razie jedna z opcji, dlaczego  MT ? - na razie jeżdze 8 letnim coltem, bo forestera zonie oddałem, wiec co bym nie kupił bedzie efekt wow ;) .   Ale jeśli brałbym alfe to poczekam na lifting....o którym na razie ani widu ani słychu

Edited by jaszyn

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Fyrkes napisał:

FK8: miejsca dużo w środku, fotele dobrze wyprofilowane, siedzi się bardzo dobrze. Moim zadaniem zbyt za dużo pierdół wokół auta i błotniki nadmuchane jak w STI. Jedna zasadnicza wada to laczki letnie 20", jednym słowem walce na  asfalt. Jak się zdecyduje na zakup idę w 19". Ogólnie auto godne zakupu.

O ile pamiętam to homologacja mówi o 20 i 18 calach, nawet mieli jakąś promocję na zestaw zimowek 18. Także jeśli przywiązujesz wagę do takich rzeczy to przemyśl sprawę.

Według mnie jeśli ktoś nie jeździ po mega wyrypie to szkoda burzyć to jak pracuje w tym wozie zawieszenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...