Jump to content

Hot Hatch Hysteria


Recommended Posts

  • Replies 10.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mój ci on!   Może i nie zupełnie hot-hatch, ale to jest autko, które bardzo mi przypadło do gustu i na które od dawna ostrzyłem zęby    Udało się wyrwać jedną z ostatnich nie-hybryd

Focus RS mk3   Popełniłem tutaj małą recenzję po najechaniu 10 000 km więc idąc za ciosem chciałbym podzielić się moimi wrażeniami po 30 000 km.   Zacznijmy od sprawy najbardziej w

Jako przywołany do tablicy nieco się wypowiem     7 lat jeździłem Imprezą GT, teraz od 1,5 roku jeżdżę Focusem RS MK3. Gdy rozglądaliśmy się za czymś fajnym, z napędem na cztery koła, RS ma

Posted Images

Coś jest nie tak. TTRS zrobiło by tu pogrom w zeszłym roku w każdej dyscyplinie. To auto schodzilo w praktyce poniżej 4sek do setki.

Inna sprawą  jest że bez sensu testowanie jest rolki w trybie konfort bo w praktyce nikt tak nie jeździ. To tak jak by by w niektórych modelach startować z ECO.

Link to post
Share on other sites

Nie ale tak jak pisalem juz kiedys w trybie komfort jest oromna rozrzutnosc kalibracji bo dla kazdego porducenta komfort moze oznaczac cos innego.U jednych roznica mapowania silnika i skrzyni dw stosunku do sport bedzie mala a u unnych bardzo duza. To jest test samochodow sportowych i powinno sie je testowac w ich najszybszych ustawienach a nie najslabszych.

 

Dodadkowo w zyciu codziennym te samochody sa uzytkowane rzez wlascicieli a nie kogos kto wsiadzie do niego na chwile i zapewiem was ze wiekszosci gdzie gdzie oprocz  ustawien jak sport , komfort itp jest mozliwosc konfoguracji indywidualnej i zapewne tak te zamochody jedza.

 

Dla przykladu w Audi mozna na przyklad miec mapowanie silnika i skrzyni na sport a wiec na najlepsze osiagi ale sama skrzynie uzytkowac zostawic w trybie D a nie S. Powstaje wtedy zajefajna kombinacja do jady na co dzien bo ma sie pelne osiagi ale skrzynie ktora trzyma biegi trzyma biegi dluzej i nie jest tak meczaca jak S na dluzsza mete.Jednym  ruchem mozna ja wrzucic na S jak potrzeba. To taki przyklad nieskonczonych mozliwosci personalizacji.

 

A to ze cos dziwnego zrobili z tym TTRS to inna sprawa. To auto jest / bylo nie wiele wolniesze niz slabe wersje R8.

Link to post
Share on other sites

W każdym trybie może być duża rozrzutność, bo silniki są różne, skrzynie są różne, auta są różne, a teraz doszło jeszcze „manipulowanie emisyjne”. Z tego co pamiętam, tryb komfortowy w RS3 był mocno zmulony, ale nie widzę w tym nic złego, bo nie zawsze jest potrzeba rakietowych startów. Po co jechać autostradą, czy stać w korku w szybszych trybach?

Link to post
Share on other sites

Po prostu powinni sprawdzać w trybach komfortowych jak i sportowych wtedy nie byłoby płaczu, że auto jest zamulone w trybie do jazdy codziennej, a w sportowym to całkiem inne auto. W tym wyścigu na kanale carwow widać, że Porsche jak i Supra jest w trybie sport wiec Audi raczej jechało w Dynamic.

Edited by Kukson
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Zawsze przed wyprzedzaniem wbijasz tryb „super race”?

W Subaru często przed wyprzedzaniem przełączam na S#, w Audi można tez ustawić zmianę jednym przyciskiem na kierownicy wiec też ułatwione. Dla mnie to odruch na zasadzie jak w manualu musiałem zredukować tak tu przełączam na S#

Link to post
Share on other sites

Mnie chodzi o proby z rolki. Kalibracja skrzyni w Audi jest taka ze przy kickdownie w komfort zrzuca o jeden bieg i auto ma jechac Nm a nie pelna moca gdzie Dymaic zrzuca do biegu zapeniajacego najlepsze przyspieszenie a przeceiz o to chyba chyba chodzi z spoertowych samochodach. Jak ktos jezdzi na codznien ma mniejsze znaczenie.

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, radekk napisał:

W Subaru często przed wyprzedzaniem przełączam na S#, w Audi można tez ustawić zmianę jednym przyciskiem na kierownicy wiec też ułatwione. Dla mnie to odruch na zasadzie jak w manualu musiałem zredukować tak tu przełączam na S#

Ja jezdze dokladnie tak.Silnik i skrzynia w Dynamic zawsze zale sam lewarek skrzyni na D a nie S bo tak sie przyjemniej jezdzi.PÅOtrzeba mi pelnej mocy jednym ruchem reki zmieniam na S i ogien.

Link to post
Share on other sites

 

 

Mazda MX5 na 2019.Zaczyna to być całkiem szybkie auto.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

 

7 godzin temu, turdziGT napisał:

. Kalibracja skrzyni w Audi jest taka ze przy kickdownie w komfort zrzuca o jeden bieg i auto ma jechac Nm a nie pelna moca gdzie Dymaic zrzuca do biegu zapeniajacego najlepsze przyspieszenie a przeceiz o to chyba chyba chodzi z spoertowych samochodach

 

Nie tu tkwi problem. Problemem jest ogromny lag skrzyni w trybie "Comfort". Tego nie da się racjonalnie wytłumaczyć, ale tak jest. @carfit też na to zwracał uwagę, gdy jeździł bodajże Q8-ką.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, subleo napisał:

 

 

Nie tu tkwi problem. Problemem jest ogromny lag skrzyni w trybie "Comfort". Tego nie da się racjonalnie wytłumaczyć, ale tak jest. @carfit też na to zwracał uwagę, gdy jeździł bodajże Q8-ką.

Ok aż z ciekawosci muszę sprawdzić bo przyznam szczerze w Comfort wogle nie jędze.Mam konfig jak wyżej i tam działa bardzo ok a przynajmniej bez laga ale pewnie dlatego ze mapa silnika i skrzyki jest na Sport natomiast praca samej skrzyni jest w trybie D.Reakcja na gaz jes natychmiastowa różnica taka ze dłużej trzyma bieg zamiast albo redukować lub od razu zmieniać wiec mozna bardzie Nm jezdzic.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, turdziGT napisał:

 

 

Mazda MX5 na 2019.Zaczyna to być całkiem szybkie auto.

 

 

 

To zawsze było szybkie auto. W zakrętach, nie koniecznie spod świateł. Faktem jest jednak, że zadziwiająco długo trzymał się blisko tego Golfa R. Chyba muszę się przejechać... było NC, było NB, może czas na ND ;)

 

Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, turdziGT napisał:

Ok aż z ciekawosci muszę sprawdzić bo przyznam szczerze w Comfort wogle nie jędze.

 

A jaką normę Euro spełnia Twoja RS4? Ta kwestia rozpoczęła się od momentu wprowadzenia Euro 6d-temp.

Edited by subleo
Link to post
Share on other sites
50 minut temu, Tsunetomo napisał:

To zawsze było szybkie auto. W zakrętach, nie koniecznie spod świateł. Faktem jest jednak, że zadziwiająco długo trzymał się blisko tego Golfa R. Chyba muszę się przejechać... było NC, było NB, może czas na ND ;)

 

To samo sobie pomyślałem ze chce sie tym przejechać.Raz ze osiagi znacznie lepsze niz 160 KM to jeszcze wyżej sie kręci do 7,5 tys :) Fajne toto

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Ja też.

20 lat temu miałem przyjemność prowadzić EVO I i do dzisiaj pamiętam ten dzień jak by to było wczoraj z każdym detalem łącznie z dźwiękiem wszystkich plastików w środku :)

Co do cen to jest to gwarantowana lokata kapitału jeżeli kupi się właściwy egzemplarz.

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, matros1 napisał:

Delta HF Integrale Evo 2 to jedno z tych aut które chciałbym mieć. Niestety ceny są jak dla mnie przesadzone za zadbane egzemplarze.

Tu jest w przystępnej cenie ;):biglol:

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Lancia-LANCIA-Delta-2.0i.e.-TURBO-16V-HF/vhc:car,pgn:3,pgs:10,ms1:14700_4_,ful:petrol,pwn:147/pg:vipcar/280587828.html

 

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, carfit napisał:

Wymień RS6 na takie. Mina  żony bezcenna :biglol::facepalm:

  • Like 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

To prawda ale to sa juz auta na aukcje a nie portale ogłoszeniowe.Delta to teraz chodliwy towar tak jak pre 993 porsche 911.Jeszcze 3 -5 lat temu mogłeś kupic w przyzwoitych pieniądzach dzis to astronomiczne sumy.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...