Jump to content
BartZ

Hot Hatch Hysteria

Recommended Posts

jestem staroświecki - automat kupię jak nie będę mógł sam zmieniać biegów ;)

chyba żadne łopatki nie dadzą mi tyle frajdy co dobry manual (jaki uważam jest w STI czy Civicu type R)

  • Haha 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, mrusz napisał:

jestem staroświecki - automat kupię jak nie będę mógł sam zmieniać biegów ;)

chyba żadne łopatki nie dadzą mi tyle frajdy co dobry manual (jaki uważam jest w STI czy Civicu type R)

Tez tak kiedys uważałem i byłem w błędzie 

Edited by turdziGT
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo szanuję takie podejście! Automat jest super na trasy i w mieście ale jak samochód ma dawać fun i jest opcja manualnej skrzyni - brałbym manuala. Za 20 lat zostaną tylko elektryki i wybór zniknie więc cieszmy się tym co jeszcze mamy... W ogóle ciekawe jest to, że ponad 50% m2 w Stanach ma manuale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Zelazny napisał:

W ogóle ciekawe jest to, że ponad 50% m2 w Stanach ma manuale.

to takie zabezpieczenie antykradzieżowe

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maja zniżki na ubezpieczenie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Zelazny napisał:

Bardzo szanuję takie podejście! Automat jest super na trasy i w mieście ale jak samochód ma dawać fun i jest opcja manualnej skrzyni - brałbym manuala. Za 20 lat zostaną tylko elektryki i wybór zniknie więc cieszmy się tym co jeszcze mamy... W ogóle ciekawe jest to, że ponad 50% m2 w Stanach ma manuale.

@Zelazny to jest nic innego jak stereotyp. W tej chwili nowe automaty sa na prawde doskonale jak na przykład ZFy w Stelvio , Giuli QV nie mówiąc juz o PDK i porsche czy nawet tym tym automacie w M2.Zachowanie tych skrzyń to prawie jak sekwencja w wyczynówce i na prawde potrafi dać frajdę. Do tego dochodzi jeszcze inny aspekt.W tej chwili te auta sa tak szybkie ze tam po prostu juz nie ma czasu na ręczna zmianę biegów bo jest tyle do roboty w bardzo ktotkim czasie.OK moze jeszcze w Fiescie ST i tego typu autach ok czy HH do 300KM ale powyżej pewnych osiągów automat ułatwia jazde niekoniecznie kosztem mniejszej zabawy.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@turdziGT ja się z Tobą w większości zgadzam. Takiego 911 turbo nie wyobrażam sobie z manualem. Jest tak szybkie - wręcz za szybkie i człowiek nie byłby w stanie tego ogarnąć. Sam uważam, że w aucie do miasta, na trasę, do urywania sekund na nurburgringu automat to lepszy wybór. Ale jeśli ktoś chce stricte auto do funu to szanuję bardzo wybór skrzyni manualnej, bo jest ich coraz mniej. Upalałem kiedyś w górach 911 gt3 z pdk i caymana gt4. Oba były wspaniałe ale to cayman bardziej mnie angażował, więcej ode mnie wymagał i lepiej się w nim bawiłem. Chociaż jakbym miał kupować to jednak wybieram gt3. Z manualem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turdzi - cieszę się, że jazda mocnymi samochodami z automatem daje Ci frajdę i doceniasz/lubisz ten typ skrzyni.

Myślę, że każdy musi dojrzeć do zmian - ja po prostu jeszcze nie doszedłem do tego etapu.

Wszystkie moje dotychczasowe samochody miały manualną skrzynię i w najbliższej przyszłości nie planuję tego zmieniać.

 

To co - ktoś ma własne doświadczenia z M2/poprzednim M3 lub najlepiej i jednym i drugim?  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Zelazny napisał:

Bardzo szanuję takie podejście!

Świadomy wybór zawsze trzeba szanować :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, mrusz napisał:

Turdzi - cieszę się, że jazda mocnymi samochodami z automatem daje Ci frajdę i doceniasz/lubisz ten typ skrzyni.

Myślę, że każdy musi dojrzeć do zmian - ja po prostu jeszcze nie doszedłem do tego etapu.

Wszystkie moje dotychczasowe samochody miały manualną skrzynię i w najbliższej przyszłości nie planuję tego zmieniać.

 

To co - ktoś ma własne doświadczenia z M2/poprzednim M3 lub najlepiej i jednym i drugim?  :)

 

Nie no jasne , ale czasami jest tak ze jak kots mowi lub slyszy automat to ma na mysli jakies powolne skrzynie z przed 10 lat czy jakis starych mercedesow i limuzyn ktore zyja swoim zyciem.

Tymczasem postep na tym polu jest wrecz ogromy i to nawet nie 5-10 lat do tylu ale co roku.W tej chwili wsiadajac do Mki , jakiegos AMG czy nizej polozonych modeli jak M240 i podobnych nie ma co sie bac ze automat popsuje frajde bo tego nie zrobi. Dziaja na prawde fantastycznie i z poprogramowanymi szarpnieciami i innymi efektami ma sie na prawde wrazenie ze w aucie siedzi skrzynia sekwencyjna.

 

Tak samo bylo z 911 GT3 jak wadzili do niego PDK jaki byl lament purystow po czym po latach wprowadzili opcje manuala do w polaczeniu z touring pack i wielu eksperotw uwaza ze PDK jest lepsza bo do manuala ten samochod jest po prostu za szybki :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

Tymczasem gdzieś daleko w JP

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat

Na Toyotę wylano już wiadro pomyj za to, że nowa Supra powstała w bardzo bliskiej współpracy z BMW. Teraz oliwy do ognia dolewa jeszcze główny inżynier tego samochodu, Tetsuya Tada, który zasugerował, że BMW Z4 to właściwie Toyota Supra w wersji roadster. Powiedział również, że Supra będzie mocniejsza.

https://wrc.net.pl/tworca-nowej-toyoty-supry-nie-ukrywa-ze-to-bmw-w-przebraniu   

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałby ukrywać coś, co wszyscy wiedzą i robić z siebie idiotę? :) Nie wiem, o co chodzi autorowi artykułu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W pełni rozumiem @mrusz. W sportowym coupe manualna skrzynia to piękna sprawa, cały ten teatr z nią związany, który powoduje, że trzeba być zaangażowanym na 100% ... no i ile możliwości się otwiera. AT na pewno będzie szybsze, wszędzie, i na torze i na ulicy ... ale czy o to chodzi w takim aucie?

 

To jak z kawami, jeden woli szybko ale trochę bez fantazji ... i pije rozpuszczalną, drugi lubi pofantazjować i pije ... z kolbowego;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, subleo napisał:

ale czy o to chodzi w takim aucie?

 

 

 

Zawsze uważałem, że sportowy samochód musi być szybki. A bardziej sportowy jeszcze szybszy.

Manual to etap. Każdy powinien go przejść, poznać, posmakować. Potem naturalną kolejnością jest szybki automat.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W wyczynowym sporcie nikt sobie nie zawraca głowy mieszaniem lewarkiem. Czy to powoduje że kierowcy nie są w 100% zaangażowani? 

 

Jak dla mnie tylko dobry automat w dupowozie  i sekwencja w rajdówce (o ile finanse pozwalają). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
9 minut temu, matros1 napisał:

W wyczynowym sporcie nikt sobie nie zawraca głowy mieszaniem lewarkiem. Czy to powoduje że kierowcy nie są w 100% zaangażowani? 

 

Pisałem w kontekście, że @mrusz nie chce auta na tor. Na drogi publiczne w sportowym coupe lepsza skrzynia manualna, moim zdaniem. Daje więcej frajdy.

 

9 minut temu, matros1 napisał:

Jak dla mnie tylko dobry automat w dupowozie  i sekwencja w rajdówce (o ile finanse pozwalają). 

 

100% zgoda, a w weekendowym coupe MT :) 

Edited by subleo

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogę tylko potwierdzić - to mniej więcej moja koncepcja: weekendowe auto "z pazurem" ale bez napinki i manual

jeśli bez napinki to po co M: bo mi się podoba i sądzę, że będę zadowolony nawet jak wykorzystam jego możliwości w kilkunastu % :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, subleo napisał:

W pełni rozumiem @mrusz. W sportowym coupe manualna skrzynia to piękna sprawa, cały ten teatr z nią związany, który powoduje, że trzeba być zaangażowanym na 100% ... no i ile możliwości się otwiera. AT na pewno będzie szybsze, wszędzie, i na torze i na ulicy ... ale czy o to chodzi w takim aucie?

 

Niby tak ale AT wcale nie przekreśla frajdy w takim aucie. Nie tak dalej jak wczoraj jeździłem GT3 RS i uwierz mi że FUN z używania tej skrzyni jest niesamowity. Nie powiem bo to jedna z najlepszych skrzyń na rynku więc poprzeczka jest wysoko ale śmiem twierdzić że ten samochód był by popsutu jak by dostał MT.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sporo pewno zależy od doświadczenia, preferencji, gdzie i jak będzie jeżdżone ... ;) PDK jest fenomenalna ale 6-biegowy manual w GT3 też świetny. W GTS sprawiała mi już wielką frajdę skrzynia 7-biegowa, ta gorsza, na pewno większą niż PDK ... więc GT3 z 6-ką to poziom wyżej. Ale GTS, GT3 i GT3 RS ... to niemal inne modele ;) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, subleo napisał:

Sporo pewno zależy od doświadczenia, preferencji, gdzie i jak będzie jeżdżone ... ;) PDK jest fenomenalna ale 6-biegowy manual w GT3 też świetny. W GTS sprawiała mi już wielką frajdę skrzynia 7-biegowa, ta gorsza, na pewno większą niż PDK ... więc GT3 z 6-ką to poziom wyżej. Ale GTS, GT3 i GT3 RS ... to niemal inne modele ;) 

 

 

 

Oczywiscie jezeli to juz powiedziane to sa takie samochody ktore maja racje bytu tylko w manualu , jest nim na przykład BRZ czy MX5 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, turdziGT napisał:

 

Oczywiscie jezeli to juz powiedziane to sa takie samochody ktore maja racje bytu tylko w manualu , jest nim na przykład BRZ czy MX5 

Bo nie są za mocne, jakby była tak MX5 z 350KM silnikiem i ok 4sek do 100km/h to z manualem ciężko by było.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Korton napisał:

Bo nie są za mocne, jakby była tak MX5 z 350KM silnikiem i ok 4sek do 100km/h to z manualem ciężko by było.

ojtam, ojtam są u nas i takie po pińćset koniów i latają na manualach:P jak się chcę to można;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeskok z Manualu do automatu jest po prostu strasznie kosztowny.

Żeby jazda po torze lub odcinku się nie nudziła i była skuteczna musi to być megakiller lub b drogi tuning  ( perfekcyjnie działająca skrzynia sekwencyjna). 

Wtedy ma to dla mnie sens:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, marcinwrxsti napisał:

Przeskok z Manualu do automatu jest po prostu strasznie kosztowny.

 

Ja podzieliłbym tych co mówią że manual jest lepszy na kilka grup:

- u wielu osób podstawą twierdzeń typu: manual jest lepszy, manual daje więcej frajdy, manual bardziej angażuje itd.  jest właśnie cena automatu lub jego remontów (tylko ciężko się przyznać że "mnie nie stać")

- kolejna spora grupa krzyczących że manual jest lepszy, albo nigdy nie jeździła z automatem, albo jeździła z jakimś zabytkowym wynalazkiem

- jest też sporo ludzi którzy tak mówią, bo tak wypada żeby wyglądać na motoryzacyjnego purystę 

- osób które naprawdę wolą manual od automatu jest moim zadaniem mała garstka (większość tej garstki jest oczywiście tutaj na forum Subaru, prawdziwych motoryzacyjnych wyjadaczy, potrafiących hamować lewą nogą, robić między gaz przy zmianie biegów czy stosować heel&toe dla 100% zaangażowania w jazdę ;) ) 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...