Jump to content
BartZ

Hot Hatch Hysteria

Recommended Posts

2 minuty temu, chojny napisał:

Zwycięska przegrana

Niech będzie, że honorowa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, BartZ napisał:

Niech będzie, że honorowa ;)

 

Tak, Civic był drugi a BMW przedostatnie. 

 

:mrgreen:

  • Haha 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, chojny napisał:

 

Tak, Civic był drugi a BMW przedostatnie. 

 

:mrgreen:

Lepiej bym tego nie ujął :D

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
13 minut temu, chojny napisał:

 

Zwycięska przegrana, pół stopera do remisu. :mrgreen:

 

 

Obadaj temat "Co zamiast STi?" :mrgreen:

Taaa, mi DBS Superleggera pasuje zamiast STI, ktoś porówna z Type-R? :D

 

 

Edited by skwaro

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, skwaro napisał:

Taaa, mi DBS Superleggera pasuje zamiast STI, ktoś porówna z Type-R? :D

 

@BartZ?

 

Na bank będzie.... czekaj, muszę podjechać zobaczyć jak to było... "honorowe zwycięstwo" Hondy. :mrgreen:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczyna sie , zobaczycie Japonce nie sa głupi :) a to dopiero poczatek :) Gwarantuje wam ze bedą pasywne dyfra 400KM i to toyotowskich częściach z GR :) 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja trochę tak bardziej przyziemnie.

Od jakiegoś czasu śledzę rynek hot-"hatch'y" hot-kombi ale w takim pierwotnym wydaniu czyli w miarę mocne + praktyczne na co dzień + w miarę niedrogie. Jako auto podstawowe w rodzinie.

 

Urzekło mnie Megane RS w wersji 280 z edc w kolorze żółty Sirius. Czyli najbardziej ucywilizowana, podstawowa wersja. Generalnie wszystko ok, wygląda imponująco na żywo, te napompowane błotniki. Do mnie trafia, bo kiedyś dawno temu miałem żółte Seicento Abarth i wciąż zółty to mój ulubiony kolor. Lepszego żółtego niż Sirius z Reno nie ma :wub: 

Niestety bagażnik tego samochodu to jakiś żart. W clio jest większy. Poważny minus bo ja zawsze coś tam przewożę dzieciowego. Rowerki, wózeczki, transporterki dla kotów, z kotami:faja:, spore torby ze sprzętem. A w bagażniku bywa ciepło bo układ wydechowy oddaje swoje ciepło do komory bagażnika. Nie pomyślałbym, a jednak. Bagażnik zawala sprawę - mały i przegrzany. Jedno ze zdjęć.

 

 

Chwilę temu Ford pokazał ST kombi. W sumie żadnych niespodzianek wizualnych nie zostawiono dla ST w stosunku do wcześniej wprowadzonego ST-line, które to może skonfigurować z dowolnym silnikiem. Trochę słabo bo myślałem że chociaż jakieś małe smaczki zostaną zaserwowane typu obustronny prawdziwy wydech, dodatkowe ospojlerowanie itp.

Pozostał jedynie lakier który chyba jest zarezerwowany tylko dla ST - ten pomarańczowo-żółty, ale on do mnie nie trafia.

Nie mniej jednak czekam na jazdę próbną.

 

Za chwilę zmiany modelowe w gamie kompaktów VAG (golf, octavia, leon). Może tam coś fajnego i praktycznego się pojawi w wersji kombi, jeśli nie to pod koniec roku będzie można chapnąć ostatnie Golfy R-ki w aktualnej budzie, Leony Cupry no i legendarne sprytem Octavie RS.

 

Do podejścia do Hjundaja jeszcze nie dorosłem.

 

Z innej beczki.

Dwa tygodnie temu były drzwi otwarte nowej Corolli i skorzystałem.

Jechałem Corollą TS 2019 (kombi) z 180KM hybrydą (Dynamic Force). Auto nawet fajne, skonfigurowane na ok 150kPLN więc bogato i w okolicach Focusa/M4RS/gti itp. Urzeka cisza podczas ruszania i żeglowania na osiedlowych uliczkach. Funkcjonalnie bardzo OK. Megapostęp w porównaniu z Aurisem. Mi się spodobało.

Przy wyższych prędkościach (powyżej 120km/h robi się głośno, ale to nie silnik a otocznie (opony, wiatr itp.) Świst, gwizd opływającego powietrza. Pewnie przez to że napęd cichy to inne odgłosy są wyraźniejsze. Tak czy owak wrażenie akustyczne lekko niedomkniętej szyby. Można z tym żyć.

 

2019-ford-focus-st-wagon.jpg

dsc0382-5606e2e026aafcd4f3b21cad.jpg

910969532_;slot=2;filename=eyJmbiI6InUyMzBvdXh4Zmx3YTMtT1RPTU9UT1BMIn0_vTrm8VP1dWKBHaNhu8Z6QMNf12h8yTxkVPFzMWe2TJI_rev001.jpg

2020-ford-focus-st-wagon-1.jpg

toyota-corolla-xii-ts-kombi-1-8-hybrid-122km-90kw-od-2019-06.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co by nie mówić, to nowa toyota nawet wygląda, na tle nowego przodu focusa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba kazdy oglądał Ronina :) no to wlasnie nasz bohater umarł :facepalm:

 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, turdziGT napisał:

Chyba kazdy oglądał Ronina :) no to wlasnie nasz bohater umarł :facepalm:

 

Nie do końca to jest szansa, że S8 przeżyje resztę. Nie ma co dziwić się pytanie jakie przebieg ma S8 ;)

 

Po drugie nowe DSG czy Triptronic robi ogromną "robotę" ... większa liczba biegów itd.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, turdziGT napisał:

Chyba kazdy oglądał Ronina :) no to wlasnie nasz bohater umarł :facepalm:

 

 

 

 

i tak S8 najfajniejsza

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To tak oczywiscie z przymrużeniem oka było i prawda jest ze to D2 a potem D3 wyszły im swietnie.Nigdy po nich nie bylo A8 ktore mnie by sie  podobało.To samo mozna powiedzieć o 7. Zatrzymało sie na E38 i finito.

W kazdym razie jak we wszystkim czasu nie da sie oszukać.W tej chwili podstawowy TDI ma osiagi topowego modelu z przed kilkunastu lat a osiagi rosną wręcz wprostproporcjonalnie do upływającego czasu i rozwoju , no moze poza STI MY15 :mrgreen:

  • Haha 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, turdziGT napisał:

To tak oczywiście z przymrużeniem oka było i prawda jest ze to D2 a potem D3 wyszły im świetnie.Nigdy po nich nie było A8 które mnie by się  podobało.

...

 

też tak mówiłem, a potem się zestarzałem i o ile  D3 był kiedyś mój max- tak z biegiem lat D4 zaczęły mi się podobać.

 

 

 

A co do testu- ja poproszę taki sam z tą S3 jak będzie miała lata i przebieg tej S8:biglol:

Btw. zazdroszczę tym dziennikarzom takich akcji- sam bym brał udział w takich konfrontacjach pokoleniowych.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 17.05.2019 o 21:17, dirkdiggler napisał:

Urzekło mnie Megane RS w wersji 280 z edc w kolorze żółty Sirius. Czyli najbardziej ucywilizowana, podstawowa wersja.

 

Mniej cywilizowana, 300 też dobrze wygląda w żółtym :mrgreen:

 

 

Edited by Zyzol
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestem po dwoch przejazdzkach samochodem testowym (trophy) po krakowskich dziurach i bardzo mi sie podoba koncepcja tego auta. Niczego nie udaje. Zawias jest bardzo sztywny ale nie przesadnie twardy - nie mialem wrazenia ze nie da sie tym jezdzic jako dailycarem. Wszystko zwarte, nic nie trzeszczy. Dobre naglosnienie i aktywny wydech robi robote. Na tylnich siedzeniach wystarczajacy komfort i miejsca dla moich wyrosnietych nastolatkow. Jedynie bagaznik maly - w moim przypadku musi wejsc wozek dla osoby niepelnosprawnej wiec tutaj mam maly problem. W planach jeszcze testy type r ale chcialbym auto z automatem.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Trophy R właśnie zrobiło okrążenie na ringu w 7:40.1

Honda Civic Type R's miała 7:43.8 

 

Imponujące jest jednak to o ile szybciej pojechał ten samochód od swojego poprzednika, który pięć lat temu okrążenie zrobił w 7:54.36

 

 

renault-megane-r-s-trophy-r.jpg

 

Ciekaw jestem ile w tym zasługi samochodu a ile nowej nawierzchni na niektórych zakrętach ringu. 

 

A tutaj trochę danych technicznych:

Cytat

 


Renault finally released some specs for the Megane RS Trophy-R. It retains a turbocharged 1.8-liter gasoline engine with the same output as the Trophy with 296 horsepower (221 kilowatts) and 295 pound-feet (400 Newton-meters) of torque.

To achieve the quicker time, the Megane RS Trophy-R goes on quite a diet to shed 287 pounds (130 kilograms). Renault doesn't yet explain how this weight loss happens, though. The model allegedly has no rear seats and comes standard with a rollcage both for safety on the track and for added stiffness. Plexiglas windows would save a few pounds, too. The company also promises "reworked aerodynamics and a more radical development of its drive axles."
 

 

 

Powiedzmy że brak klimy, wygłuszeń, kanapy + plastikowe szyby to jakieś 30-40 kg masy. Do tego pewnie tytanowy wydech i kompozytowe sprężyny jak w poprzedniku. 

Już jakiś czas temu mówiło się że skrętna tylna oś to +/- 100 kg. Obstawiam że się jej pozbyli. 

Edited by matros1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, matros1 napisał:

Trophy R właśnie zrobiło okrążenie na ringu w 7:40.1

Honda Civic Type R's miała 7:43.8 

 

Imponujące jest jednak to o ile szybciej pojechał ten samochód od swojego poprzednika, który pięć lat temu okrążenie zrobił w 7:54.36

 

 

renault-megane-r-s-trophy-r.jpg

 

Ciekaw jestem ile w tym zasługi samochodu a ile nowej nawierzchni na niektórych zakrętach ringu. 

 

A tutaj trochę danych technicznych:

 

Powiedzmy że brak klimy, wygłuszeń, kanapy + plastikowe szyby to jakieś 30-40 kg masy. Do tego pewnie tytanowy wydech i kompozytowe sprężyny jak w poprzedniku. 

Już jakiś czas temu mówiło się że skrętna tylna oś to +/- 100 kg. Obstawiam że się jej pozbyli. 

Opony ? W tej dziedzinie taki sam postęp jak 5 lat w motoryzacji.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ciekawe czy udało się pozbyć bolączki zwykłego RSa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co jest bolączką zwykłego RSa?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2:12 - piątka haczy :D

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 20.05.2019 o 21:30, MARSCooL napisał:

jestem po dwoch przejazdzkach samochodem testowym (trophy) po krakowskich dziurach i bardzo mi sie podoba koncepcja tego auta. Niczego nie udaje. Zawias jest bardzo sztywny ale nie przesadnie twardy - nie mialem wrazenia ze nie da sie tym jezdzic jako dailycarem. Wszystko zwarte, nic nie trzeszczy. Dobre naglosnienie i aktywny wydech robi robote. Na tylnich siedzeniach wystarczajacy komfort i miejsca dla moich wyrosnietych nastolatkow. Jedynie bagaznik maly - w moim przypadku musi wejsc wozek dla osoby niepelnosprawnej wiec tutaj mam maly problem. W planach jeszcze testy type r ale chcialbym auto z automatem.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
 

 

@MARSCooL, ten aktywny wydech w seryjnym wyposażeniu czy opcja? Słyszałem na jakimś filmiku i brzmi świetnie! Czym się różni Trophy od zwykłego RS, oprócz większej mocy? Czy ma bardziej sztywne, twarde zawieszenie? Jeszcze mniejszy prześwit? Przeczytałem, że Trophy ma 101mm prześwitu . Czy, Twoim zdaniem, dla daily car'a to nie za mało?

Pozdrawiam ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
[mention=23387]MARSCooL[/mention], ten aktywny wydech w seryjnym wyposażeniu czy opcja? Słyszałem na jakimś filmiku i brzmi świetnie! Czym się różni Trophy od zwykłego RS, oprócz większej mocy? Czy ma bardziej sztywne, twarde zawieszenie? Jeszcze mniejszy prześwit? Przeczytałem, że Trophy ma 101mm prześwitu . Czy, Twoim zdaniem, dla daily car'a to nie za mało?
Pozdrawiam ;-)
Tak wydech jest seryjny. Najlepiej brzmi po dobrym rozgrzaniu. Odwalili z nim kawald dobrej roboty ale czuc ze jest zabawkowy ;) i brakuje mu niskiego dolu do idealu. Plus ze nie wydaje sie byc sztuczny. Trophy jest tym samym co zwykly rs z pakietem cup - rozni sie tym ze w automacie jest szpera oraz poprawione zawieszenie (katy i stabilizacja boczna wzgledem pakietu cup) 300hp mocy i 420N. Choc tylko kilka razy probowalem to nie udalo mi sie odniesc wrazenia aby samochod byl niestabilny podczas przyspieszania na koleinach. Byc moze za malo sie poznalismy albo rzeczywiscie cos poprawili wzgledem wersji cup. Przygladalem sie przeswitowi i moze byc podobna sytuacja jak teraz ze ja swoja niska civic wjezdzam do tesciowej a szwagier audi wadzi majac ok 25mm wiecej. Tutaj jest chyba nisko i plasko. Przedni zderzak jest o ok 2cm wyzej niz w hondzie. Powinno byc ok jako daily. Gdyby nie maly bagaznik to by byl na 1 miejscu mojej listy. Tak to jeszcze musze sprobowac nowego civica.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, mrrr napisał:

A co jest bolączką zwykłego RSa?

Trochę źle dobrałem słowo bo chodziło mi, że dostaje chyba w każdym teście od innych HH.

Problemem też jest grzanie się tyłu auta prawdopodobnie od 4 control.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, turdziGT napisał:

Opony ? W tej dziedzinie taki sam postęp jak 5 lat w motoryzacji.

 

Pewnie wszystko po trochu. Cytat z BTG

Cytat

So maybe the only thing more surprising than the final lap time, is the fact that it was set on Bridgestones! And they are STICKY… If the datalogger is to be believed, the Trophy-R is pulling a solid 1.5 G around the corners. That’s like a set of off-the-shelf slicks fitted to a well setup VLN race car! I don’t know which exact model of Bridgestone that they are, but I want to try some!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...