Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 24.02.2019 o 14:03, faza20 napisał:


Już dawno to wiedziałem, kupując motocykl z silnikiem R3 850cm. emoji3.png

 

 

e tam 3 cylindry ;)

 

 

 

a kończąć OT, był tu wspominany Alpine A110, ostatnio fajny materiał się pojawił

 

 

Edytowane przez Sikor44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nowy Focus ST

w swoich założeniach opiera się na dynamice i świetnych własnościach jezdnych Forda Focusa czwartej generacji. Nowy model jest dostępny w wersji z 5-drzwiowym nadwoziem oraz kombi. Architektura Focusa ST, oparta na nowej platformie podwoziowej C2, została wzbogacona o specjalnie zaprojektowane konfiguracje zawieszenia, układu hamulcowego i nowe układy napędowe. W efekcie powstał najbardziej dynamiczny i najzwrotniejszy Focus ST w historii tego modelu – zarówno na szosę, jak i na tor.

Dzięki nowym jednostkom napędowym, najnowszy model dysponuje mocą wyższą nawet o 12 procent i zapewnia do 17 procent więcej momentu obrotowego w porównaniu z dotychczasowym Focusem ST. Zarówno silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,3 litra i mocy 280 KM, jak i 2,0-litrowy diesel EcoBlue o mocy 190 KM osiągają wysokie wartości mocy i momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów, co pozwala uzyskiwać świetne sportowe osiągi, typowe dla wysokoobrotowych dynamicznych jednostek.

Zastosowany po raz pierwszy w samochodzie Forda elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o podwyższonym tarciu (eLSD) w przedniej osi – standardowo montowany w wersji z silnikiem EcoBoost – poprawia stabilność i zapewnia lepsze trzymanie się drogi na zakrętach. Dzięki komputerowemu sterowaniu, które zapobiegawczo włącza mechanizm, samochód dużo szybciej reaguje na niespodziewane zmiany przyczepności i na zachowanie kierowcy.

Nabywca ma do wyboru 6-stopniową mechaniczna skrzynię biegów lub nową, 7-biegową przekładnię automatyczną, pozwalającą na bardzo szybką zmianę przełożeń. Najnowszy Focus ST po raz pierwszy oferuje możliwość wyboru kilku trybów jazd, dzięki czemu kierowca może w pełni dostosować zachowanie pojazdu do warunków na drodze i do preferowanego stylu jazdy. Funkcja ciągłej regulacji tłumienia w zawieszeniu (CCD - Continuously Controlled Damping), będąca w standardowym wyposażeniu pięciodrzwiowych wersji z silnikiem EcoBoost, sprawia, że niezależne tylne zawieszenie wielowahaczowe (SLA) zapewnia jeszcze wyższy komfort jazdy.

„Inteligentne rozwiązania, jak mechanizm różnicowy eLSD, czy aktywne zawieszenie CCD sprawiają że nasz najnowszy Focus ST może mieć dwa zupełnie inne oblicza i po jednym naciśnięciu przycisku, niczym Dr. Jekyll i Mr Hyde, może zmieniać się z komfortowej limuzyny codziennego użytku w rasowe auto sportowe” – zdradza Leo Roeks, dyrektor działu Ford Performance Europe. „Projektując ten model szeroko korzystaliśmy z osiągnięć programów, które doprowadziły do powstania naszego supersamochodu Ford GT, czy sportowego Focusa RS. W ten sposób narodził się kompaktowy model o wyraźnie sportowym charakterze, który zarazem jest autem niezwykle wszechstronnym, z czym nie spotykano się dotąd w tym segmencie.”

Całkowicie nowy Ford Focus ST będzie wytwarzany z zachowaniem nie stosowanych wcześniej reżimów jakości i staranności wykonania, w zakładach Forda w Saarlouis w Niemczech, gdzie w nowoczesną bazę produkcyjną zainwestowano ostatnio aż 600 mln euro.

 

Moc i dynamika

Zupełnie nowy, wykonany z aluminium silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,3-litra jest najmocniejszą jednostka napędową, jaką kiedykolwiek oferowano w modelu Focus ST. To między innymi dzięki zastosowaniu zaawansowanego układu turbodoładowania, silnik osiąga moc aż 280 KM przy 5500 obr/min i dysponuje maksymalnym momentem 420 Nm w przedziale 3000-4000 obr/min. To także najbardziej dynamiczny silnik pod względem charakterystyki obrotów, jaki kiedykolwiek pojawił się w modelu Focus ST - dzięki niemu najnowszy ST rozpędza się od 0‑do 100 km/h w mniej niż 6 sekund.2019_ford_focus_st_24.jpg

Szybsze reakcje silnika na operowanie pedałem przyspieszenia są możliwe dzięki zastosowaniu turbosprężarki typu „twin-scroll”, o niskiej bezwładności i dwóch wirnikach po stronie wydechu, co w połączeniu z rozdzieleniem kolektora wydechowego na dwa kanały pozwala skuteczniej i pełniej wykorzystywać energię gazów spalinowych, przy jednoczesnym zminimalizowaniu zakłóceń podczas ich przepływu. Elektronicznie sterowany zawór upustu spalin umożliwia bardziej precyzyjną regulację ciśnienia doładowania, co zapewnia optymalizację pracy silnika. Kolejnymi rozwiązaniami poprawiającymi wymianę gazową w silniku są: zastosowanie specjalnie zaprojektowanego układu wydechowego, w którym zmniejszono przeciwciśnienie podczas wydechu, a także specjalna konstrukcja układu dolotu powietrza oraz zoptymalizowanie konstrukcji chłodnicy powietrza doładowującego.

W Focusie ST pojawia się również nowatorskie rozwiązanie, pozwalające zmniejszać zwłokę charakterystyczną dla pracy turbosprężarki, zastosowane wcześniej w sportowym Fordzie GT oraz w pick-upie F-150 Raptor. Zabieg ten wyraźnie szybciej uwalnia wysoką moc silnika w sportowym i torowym trybie jazdy. Funkcja anti-lag, eliminująca opóźnienie, utrzymuje otwarcie przepustnicy, gdy kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu, co powoduje złagodzenie zmiany kierunku przepływu powietrza z turbosprężarki, a to z kolei umożliwia utrzymanie obrotów turbiny i szybszy wzrost ciśnienia doładowania, gdy kierowca ponownie zechce przyspieszyć.

Z kolei 2,0-litrowa jednostka Ford EcoBlue o mocy 190 KM jest najmocniejszym dieslem, jaki dotąd pojawił się w rodzinie modeli Focus. Silnik ten osiąga maksymalny moment obrotowy przy 3500 obr/min, a przy tym dysponuje momentem 400 Nm w przedziale 2000-3000 obr/min. Pokaźny moment na poziomie 360 Nm jest dostępny już od 1500 obr/min, co pozwala na bardzo szybkie i płynne przyspieszanie.

Turbosprężarka o niskiej bezwładności i zmiennej geometrii, stalowe tłoki charakteryzujące się mniejszą rozszerzalnością przy wysokiej temperaturze oraz zintegrowana, innowacyjna konstrukcja układu dolotowego o symetrycznie rozmieszczonych portach umożliwiły dalsza optymalizację przebiegu spalania mieszanki. W efekcie, ten silnik wysokoprężny wytwarza 10 procent więcej mocy i dysponuje ponad dwukrotnie wyższym momentem obrotowym niż 2,0-litrowa benzynowa jednostka Duratec ST, stosowana w pierwszej generacji Forda Focus ST.

6-stopniowa ręczna skrzynia biegów Forda Focus ST umożliwia znacznie szybszą zmianę biegów i daje bardziej sportowe odczucia, dzięki mniejszemu o 7 procent skokowi drążka niż w przypadku standardowej skrzyni biegów stosowanej w najnowszej generacji Focusa. Funkcja wyrównania obrotów silnika i skrzyni biegów (rev-matching), która pojawiła się po raz pierwszy w najnowszym wcieleniu Forda Mustanga, jest dostępna także jako element opcjonalnego pakietu „wyczynowego” (Performance Pack) w egzemplarzach z 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost i ręczną skrzynią biegów.

Obok płynniejszej i szybszej redukcji biegów, system ma specjalną lampkę sygnalizującą optymalny moment zmiany biegu, oraz wykorzystuje elektroniczny układ sterowania pracą silnika do chwilowego „przygazowania” w chwili, gdy kierowca wybiera niższy bieg, co umożliwia dostosowanie obrotów silnika do wybieranego niższego przełożenia.

Takie wyrównanie obrotów silnika i skrzyni biegów umożliwia mniej doświadczonym amatorom sportowej jazdy płynne redukowanie przełożeń bez szarpnięć i bez strat momentu obrotowego, przy stosowaniu hamowania z tzw. „międzygazem”. Bardziej doświadczeni kierowcy, bardziej ufający swoim umiejętnościom dynamicznej jazdy, w każdej chwili mają możliwość wyłączenia tej funkcji.

Nie mniej sportowe wrażenia za kierownicą zapewnia nowa siedmiobiegowa skrzynia automatyczna, współpracująca z 2,3-litrową jednostką EcoBoost. Dla uzyskania lepszych osiągów nieco inaczej zestopniowano przełożenia, zaś bardziej rozbudowana, adaptacyjna funkcja wyboru momentu zmiany biegów (Adaptive Shift Scheduling) lepiej uwzględnia indywidualne style jazdy kierowców, co wpływa na większą elastyczność i większe zróżnicowanie parametrów pomiędzy jazdą szosową i jazdą na torze. Kierowca może także wybierać biegi ręcznie, za pomocą łopatek umieszczonych na kierownicy.

 „Benzynowy silnik EcoBoost i diesel EcoBlue to jednostki o zróżnicowanych charakterach, ale obie są bardzo charyzmatyczne.” – zapewnia Leo Roeks. „Przy tym charakterystyczny odgłos wydechu z bulgotaniem i strzelaniem w rurę wydechową doskonale uzupełnia kapitalne osiągi Focusa ST i stanowi nieodłączną część doświadczenia, którym jest prowadzenie auta ze znaczkiem ST.” 

 

Intuicyjna dynamika i zaawansowane technologie

Najnowszy Ford Focus ST kontynuuje tradycję Focusa, od początku znanego ze świetnie zaprojektowanego układu jezdnego. To samochód łączący radość prowadzenia – jaką można odczuć dopiero na krętych drogach – ze świetnymi osiągami na torze oraz funkcjonalnością przewyższającą inne samochody w tej klasie.

Wielowahaczowe tylne zawieszenie SLApomaga bez uszczerbku dla komfortu zoptymalizować zachowanie pojazdu przy różnych sposobach jazdy. W wersji kombi zawieszenie to ma nieco inną geometrię, ze zmienionym położeniem amortyzatorów, dla zapewnienia dynamiki i zwrotności także przy pełnym obciążeniu samochodu. Model nie stracił nic ze zwinności i dynamiki seryjnego Focusa dzięki zastosowaniu takich samych sprężyn zawieszenia. Zwiększono jednak sztywność tłumienia amortyzatorów, do 20 procent z przodu i 13 procent z tyłu. Prześwit poprzeczny jest mniejszy o 10 mm, co daje lepsze trzymanie się drogi i czyni samochód posłuszniejszym kierowcy w sportowych trybach jazdy.

Zaawansowana funkcja płynnego tłumienia w zawieszeniu jest elementem pakietu sportowego „Performance” w 5-drzwiowych wersjach z silnikiem EcoBoost. Układ co 2 milisekundy sprawdza parametry zawieszenia, nadwozia, układu kierowniczego oraz hamulców i odpowiednio dostosowuje charakterystykę tłumienia w zawieszeniu, zapewniając świetne własności jezdne i jednocześnie wysoki komfort.

Innym rozwiązaniem poprawiającym własności jezdne i przyjemność prowadzenia Focusa ST jest elektroniczny mechanizm różnicowy eLSD, dostępny w wersjach z 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost. Mechanizm jest wbudowany w skrzynię biegów i wykorzystuje sprzęgła sterowane hydraulicznie, które ograniczają 2019_ford_focus_st_11.jpgmoment napędowy przekazywany na koło, które w danej chwili ma mniejszą przyczepność. Nawet do 100% dostępnego momentu może zostać przekazana na koło, co pomaga eliminować poślizgi utrudniające przyspieszanie na zakrętach i przy wychodzeniu z łuków.

Urządzenie opracowane przez firmę Borg Warner działa znacznie szybciej i zapewnia większą precyzję w porównaniu z tradycyjnymi mechanicznymi mechanizmami różnicowymi o podwyższonym tarciu. Układ może z wyprzedzeniem regulować sposób rozłożenia momentu napędowego na koła, opierając się na informacjach otrzymywanych z czujników w układzie napędowym oraz układzie jezdnym, co jest metodą skuteczniejszą niż reagowanie dopiero w chwili wystąpienia poślizgu. Układ może też blokować mechanizm różnicowy w sposób stopniowy, co jeszcze bardziej poprawia przyczepność.

Ford Focus ST z silnikiem EcoBlue 2,0 jest wyposażony w układ poprawiający stabilność toru jazdy na zakrętach (Torque Vectoring Control). Zasada działania TVS polega na odpowiednim przyhamowywaniu koła po wewnętrznej, co poprawia trzymanie się nawierzchni i zmniejsza podsterowność samochodu.

Pod względem szybkości reakcji układu kierowniczego najnowszy Ford Focus ST detronizuje powszechnie chwaloną pod tym względem Fiestę ST. Układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem (EPAS) działa 15 procent szybciej niż w standardowych wersjach Focusa i wymaga zaledwie dwóch obrotów kierownicy między skrajnymi położeniami.

Lepsze „czucie” drogi i szybsze reakcje pojazdu uzyskano dzięki specjalnie opracowanej geometrii zwrotnic, gdzie punkt mocowania drążka przesunięto o 9 mm do przodu i podniesiono o 6,5 mm w porównaniu ze standardowym zawieszeniem Forda Focusa. Nowe oprogramowanie układu EPAS redukujące „sterowanie momentem” ułatwia kierowcy panowanie nad momentem i mocą Focusa ST, które są przekazywane na koła wyposażone w specjalnie przygotowane dla tego modelu opony Michelin Pilot Sport 4S.

Większe hamulce przednich i tylnych kółzapewniają skuteczniejsze hamowanie, nie tylko podnosząc siłę hamowania, ale także zmniejszając stopień utraty skuteczności hamowania przy gorących hamulcach. Większe tarcze przednich hamulców mają teraz wymiary 330 x 27 mm i współpracują z zaciskami o podwójnych siłownikach. Z tyłu tarcze hamulców mają teraz wymiary 302 x 11 mm. Skuteczność hamowania Focusa ST podniesiono stosując te same rygorystyczne procedury jak w przypadku supersportowego Forda GT. W testach na utratę skuteczności hamowania, zależną od temperatury, nowy Focus ST uzyskiwał wyniki niemal czterokrotnie korzystniejsze.

Elektryczna pompa hamulcowa EBB (Electric Brake Booster), ważny element architektury platformy podwoziowej C2, jest kolejnym elementem, który udowadnia swoją przydatność także w modelu Focus ST. Ten rodzaj pompy szybciej zwiększa ciśnienie w układzie niż pompa hydrauliczna, co z kolei pozwala lepiej wyczuwać pracę hamulców i bardziej precyzyjnie operować pedałem hamulca w szerszym zakresie warunków jazdy. W przypadku Forda Focus ST oznacza, że urządzenie może nie tylko łagodzić zmiany w zachowaniu hamulców podczas ostrej jazdy, ale także regulować parametry pracy i „czucie” hamulców, w zależności od wybranego trybu jazdy.

Dodatkowo, wybór trybu jazdy „Śliska/Mokra Nawierzchnia”, „Normalny”, „Sportowy” oraz – w samochodach mających pakiet wyczynowy „Performance” – powoduje odpowiednie zmiany ustawień układów eLSD, CCD, EPAS, a także ustawień przepustnicy, programów zmiany biegów przekładni automatycznej, układu stabilizujący tor jazdy (ESC), a także funkcji modulowania odgłosów wydechu (ESE) oraz klimatyzacji, uzależniając je od stylu i warunków jazdy. Specjalny przycisk „Sport” na kierownicy z płaską piastą służy do bezpośredniego włączania sportowego trybu jazdy, podczas gdy dodatkowy przycisk „Mode” pozwala wybierać spośród pozostałych dostępnych opcji tryb jazdy.

„Wybór trybu Jazda na Torze (Track) natychmiast przełącza hamulce na bardziej bezpośredni, ostrzejszy tryb reagowania; zwiększa opory kierownicy, dając lepsze wyczucie zachowania pojazdu, włącza pracę przepustnicy na bardziej agresywne obroty; nakazuje eLSD maksymalne zwiększenie przyczepności i daje kierowcy większą swobodę operowania w ramach pracy układu ESC” – wyjaśnia David Put, szef zespołu ds. układów jezdnych w dziale Ford Performance. „Entuzjaści sportowej jazdy mogą być pewni, że Ford Focus ST ma wszystko, czego trzeba, aby mógł imponować osiągami również na torze.”

Tradycyjny dla Forda Focusa ST zestaw zegarów ma nieco zmieniony, nowocześniejszy wygląd inspirowany wskaźnikami Forda GT. Cyfrowy wskaźnik ciśnienia doładowania, wskaźnik ciśnienia oleju i temperatury oleju są teraz wyświetlane na opracowanym specjalnie przez Ford Performance wyświetlaczu, umieszczonym wewnątrz 4,2-calowego kolorowego ekranu TFT. Bardzo szybkie ruszanie z miejsca w przypadku aut z pakietem „wyczynowym” (Performance Pack) i 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost jest możliwe dzięki specjalnemu układowi Launch Control, wspomagającemu ruszanie z miejsca bez buksowania kół.

 

Harmonia formy i funkcjonalności

Najnowszy Ford Focus ST został zaprojektowany jako samochód nie tylko dający mnóstwo radości i satysfakcji w prowadzeniu, ale także jako pojazd bardzo komfortowy. Pod tym względem nowy ST nie traci niczego z zalet, którymi imponują standardowe wersje nowego Focusa. Na uwagę zasługuje wysokiej klasy wnętrze, które łączy walory praktyczne oraz typowo sportowy charakter.

Inżynierowie Ford Performance starannie dopracowali konfigurację sportowych foteli Recaro, które doskonale podtrzymują ciało i pozwalają kierowcy na zespolenie z maszyną, aby jeszcze pełniej kontrolować każdy aspekt zachowania samochodu. Z kolei układ ESE wzmacnia autentyczny odgłos pracy silnika i wydechu, gdy kierowca wybiera tryb jazdy sportowej lub torowej. Daje to dodatkowy dreszcz emocji, a przy tym ułatwia kontrolowanie samochodu przy bardziej ekstremalnych technikach jazdy.

Specjalnie dopracowane zawieszenie silnikaoraz odpowiednio izolowana rama pomocnicza przedniego zawieszenia – obok opcji aktywnego zawieszenia CCD – są elementami znacząco poprawiającymi komfort kierowcy i pasażerów. Duża ilość miejsca na wysokości ramion z przodu, największa w tej kasie2019_ford_focus_st_16.jpg przestrzeń na wysokości kolan pasażerów z tyłu, a także ogromny przedział bagażowy wersji kombi o maksymalnej pojemności 1653 litrów, czy pojemny bagażnik swobodnie mieszczący spory kojec dla pasa, to elementy decydujące o wysokim komforcie i walorach praktycznych nowego Focusa ST.

We wnętrzu uwagę zwracają: sportowa kierownica i sportowe fotele Recaro w tonacji Ebony, a także wysokiej jakości skórzana, częściowo skórzana lub tekstylna tapicerka oraz materiały wykończeniowe w tonacji Miko Dinamica. Sportowy klimat we wnętrzu tworzą także: aluminiowy uchwyt dźwigni zmiany biegów i nakładki na progi z wytłaczanym motywem „ST”, sportowe pedały z lekkiego stopu; metalizowane i satynowane, srebrne akcenty wykończeniowe w kształtach heksagonalnych, a także popielate, w odcieniu przypominającym metal, ściegi na pokryciach foteli, na wewnętrznych wykładzinach drzwi oraz na boczkach centralnej konsoli.

Sylwetka modelu Focus ST jest kontynuacją eleganckiej i zarazem sportowej stylistyki całej rodziny Forda Focusa, z subtelnymi akcentami stylizacyjnymi. Bardzo ważną rolę odgrywają aluminiowe felgi o specjalnie zaprojektowanych wzorach. Lekko zmienione kształty górnej i dolnej kraty wlotu powietrza z przodu zapewniają optymalne chłodzenie silnika. Z kolei śmiało wystylizowane dolne elementy przednich błotników kierują odpowiednio strumienie powietrza, poprawiając własności aerodynamiczne samochodu.

Tylny spojler został powiększony i jest ustawiony pod bardziej stromym kątem, co zwiększa siłę docisku do nawierzchni i poprawia własności jezdne Focusa ST. Dwie końcówki rur wydechowych są ustawione bardzo blisko agresywnie wystylizowanego dyfuzora. Takie ustawienie ma dodatkowy walor praktyczny, gdyż pozwala na umieszczenie haka lub zaczepu holowniczego, co we wcześniejszej generacji Focusa ST nie było możliwe ze względu na centralne umiejscowienie końcówek wydechu. W pakiecie „Performance” na uwagę zasługują także dobrze widoczne, czerwone zaciski hamulców tarczowych.

W palecie dostępnych na życzenie kolorów nadwozia, specjalnie dobranych dla podkreślenia dynamicznej stylistyki ST są między innymi: ikoniczny już niebieski kolor Ford Performance Blue oraz charakterystyczny pomarańczowy Orange Fury, a także biel Frozen Whitepopielaty Magnetic Grey, dwa odcienie czerwieni Race Red i Ruby Red oraz obowiązkowy czarny kolor Shadow Black. Śmiałe wzory aluminiowych felg obejmują 18-calowe koła Dark Sparkle oraz Magnetite, a także koła 19-calowe, oferowane w wykonaniu Magnetite.

Najnowszy Ford Focus ST jest wyposażony w bogatą paletę systemów i funkcji, które ułatwiają bezpieczne prowadzenie samochodu i które już przyczyniły się do zdobycia przez najnowszą generację Focusa aż 13 nagród branżowych oraz dały 5-gwiazdkową ocenę w testach bezpieczeństwa, mimo iż model ten całkiem niedawno, bo w 2018 roku, pojawił się w sprzedaży.

Rozwiązania, które w płynny i bezstresowy sposób pozwalają prowadzić nowego Forda obejmują między innymi:

  • Adaptacyjny tempomat, teraz z dodatkową funkcją Stop & Go, funkcją rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i funkcją utrzymywania samochodu na środku pasa ruchu,
  • Adaptacyjne przednie reflektory z dodatkowym światłami wyprzedzająco doświetlającymi zakręty dzięki specjalnej kamerze, odpowiednio wcześniej dostosowują strumień świateł do kształtu zakrętów oraz (zupełna nowość na rynku) rozpoznanych znaków drogowych, co znacznie poprawia widoczność,
  • System wspomagający parkowanie w nowej wersji 2 steruje również wyborem biegów, przyspieszaniem i hamowaniem, aby umożliwić w pełni zautomatyzowane manewrowanie dostępne za naciśnięciem przycisku,
  • Pierwszy wyświetlacz przezierny (HUD)Forda oferowany w Europie pomaga kierowcom skupić uwagę na sytuacji drogowej,
  • System wspomagania kierownicy z funkcją omijania przeszkody, to pierwsze takie rozwiązanie w tym segmencie pojazdów, pomagające kierowcom w omijaniu stojących lub wolniej poruszających się pojazdów, celem unikania kolizji.
  • System Ford SYNC 3, wyposażony w 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, umożliwia kierowcom sterowanie  za pomocą prostych poleceń głosowych funkcjami audio, nawigacją i klimatyzacją oraz podłączonymi smartfonami. Urządzenie zapewnia kompatybilność z systemami Apple CarPlay i Android Auto™, funkcje dostępne bezpłatnie. Na życzenie dostępny jest także wbudowany modem z systemem FordPass Connect, który z samochodu czyni mobilny hotspot WiFi, dający możliwość współpracy nawet z 10 urządzeniami.

„Naszym celem było stworzenie zupełnie nowego Forda Focus ST, który byłby łatwy i przyjazny w prowadzeniu na co dzień, podobnie jak wszystkie inne modele rodziny Focus” – podsumowuje Leo Roeks. „Tak bogata paleta wyposażenia oznacza, że nabywcy dostają do rąk samochód, który gwarantuje zapierające dech w piersiach osiągi, jednak bez konieczności rezygnowania z jakichkolwiek udogodnień, do których przyzwyczailiśmy naszych klientów.”

Najnowszy Ford Focus ST wejdzie do sprzedaży na wszystkich rynkach Europy latem 2019 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, mariost napisał:

Świetny i bardzo ładny moim zdaniem maluszek ;) Jak zrobią Gti, które dostanie mocny silniczek to będzie piękny, mały HH. Nowy Peugeot 208:

723842602_peugeot-208-gt-line-55-d04bb729b092000.thumb.jpg.e863bbbb18268249d2a744a305b91037.jpg

Bardzo ładne auto, zwłaszcza z tyłu. Kolor żółt-złoty też coraz popularniejszy się robi, przynajmniej w świecie niedużych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pomijając mariaż z BMW,  powstalo ciekawe auto. B58B30 też dobra baza do modów, może nie to co 2JZ, ale R6 na twin scrollu, z kutym walem i korbami :)

Edytowane przez gryka
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Przepraszam, ale na tym forum się tyra Supre. Proszę usunąć ten film.

jeżeli dobrze pamiętam, to zarzuty pod adresem nowej Supry nie dotyczyły tego jak ona jeździ, a faktu, że to nie jest technicznie Toyota i że nie jest godnym następcą kultowego poprzedniego modelu

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2019 o 13:01, Ken napisał:

znowu będzie 1.6 Turbo...a może w końcu pokażą na co ich stać i zrobią auto na miarę 205 GTI 1.9? Nie wspominając o Turbo 16...

Tłumaczenie z francuskiego przez googla. 

Cytat

after an ant work done by Féline.cc , they noticed by browsing the Service Box (this is the website of the PSA group for automotive professionals), that the new Peugeot 208 had appeared in the list of models. They discovered a list of engines. 

 


By browsing the code names of engines, they have noticed the presence of the engine responding to the sweet name of "EP6 FADTX", a block that meets the new standards Euro 6.d. It is purely and simply the same engine found in the current Peugeot 308 and 508 GT, namely the 1.6-liter PureTech 1.6-liter 225 horsepower. This confirms the presence of a internal combustion engine in the next 208 GTi.This is an evolution of the engine present in the older generation, namely the 1.6 liter THP of 208 horsepower. The next generation thus gains 17 horses and, if one treats on the 308 and 508 GT , the torque should be about 300 Nm

 

 

W dniu 10.03.2019 o 09:47, gryka napisał:

 

Pomijając mariaż z BMW,  powstalo ciekawe auto. B58B30 też dobra baza do modów, może nie to co 2JZ, ale R6 na twin scrollu, z kutym walem i korbami :)

 

18 godzin temu, tamer9 napisał:

jeżeli dobrze pamiętam, to zarzuty pod adresem nowej Supry nie dotyczyły tego jak ona jeździ, a faktu, że to nie jest technicznie Toyota i że nie jest godnym następcą kultowego poprzedniego modelu

 

Z grubsza chodzi o to:

 

Image may contain: car, text and outdoor

Edytowane przez matros1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20190311_215641.jpg

W gamie grupy mozna znalezc jeszcze kilka nowszych, ciekawych propozycji (LC500 czy RC F). A każda kolejna edycja Supry była własciwie inna, to nie jest tak, ze Toyota odeszła od utartego od kilku dziesiecioleci kierunku. Moze problem w tym że A80 była za dobra ;)

Edytowane przez gryka
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...