Jump to content

Hot Hatch Hysteria


Recommended Posts

  • Replies 10.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mój ci on!   Może i nie zupełnie hot-hatch, ale to jest autko, które bardzo mi przypadło do gustu i na które od dawna ostrzyłem zęby    Udało się wyrwać jedną z ostatnich nie-hybryd

Focus RS mk3   Popełniłem tutaj małą recenzję po najechaniu 10 000 km więc idąc za ciosem chciałbym podzielić się moimi wrażeniami po 30 000 km.   Zacznijmy od sprawy najbardziej w

Ależ to ma rajdowy klimat...  I wgl niezła krakowska kolekcja rzadkich Toyot     

Posted Images

widziałem te meganki na żywo i właśnie żółty i pomarańcz robią robotę, które właśnie kosztują 6 tys... ale to kwestia gustu...

Dodatkowo wersja R.S. Trophy zawiera:

Kierownicę pokrytą Alcantarą
Zawieszenie Cup
Samoblokujący mechanizm różnicowy typu Torsen®
Dwumateriałowe tarcze hamulcowe (aluminiowo-żeliwne)
Zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym
System R.S. Monitor
Układ wydechowy z elektryczną przepustnicą

Obręcze kół ze stopu metali lekkich 19”

+20 KM

 

cena wyższa o 18 tys

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, kubanow napisał:

a nie lepiej kupić "najtańszy" kolor i potem okleić sobie folią

Ten żółty Sirius to troche jak blue mica w sti. Prawdziwe Renault Sport powinno byc żółte. Niby mozna folia zrobic ale to nie to samo, no i folia moze nie byc wcale tansza.

 

 

Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, ponton500 napisał:

Kto kupuje te kolory?

 

Nastolatki, czy tam dorośli z duszą nastolatka ;) Poza tym wiadomo że czerwone sã najszybsze, więc też nie rozumiem po jaką cholerę kupować zóľte czy niebieskie. 

 

Kilka dnie temu miałem okazję przejechać się tym elektrycznym hatchbackiem/suv'em znajomego. Fotki auta z wystawy na lotnisku bo moje wyszły w nocy słabo (dwie ostatnie).

Muszę powiedzieć że wrażenia jak dla mnie mega. W zasadzie z każdej pręskości przyspieszenie kopie w plecy. Muszę przyznać że powoli przekonuję się do elektryków. Jak wpakują takie elektryczne 400 koni do kompakta a bateria pozwoli na jazdę po torze + szybka ładowarka w przerwie na kawę, to nie będę tęsknił za benzynowym odpowiednikiem. 

 

 

20190109_154925.jpg

20190109_154913.jpg

20190109_154900.jpg

20190109_154847.jpg

20190108_190636.jpg

20190108_180904.jpg

Edited by matros1
  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Chciał nie chciał to jest przyszłość HH. Już od jakiegoś czasu mówi się że nowy Focus RS ma.być hybrydą, podobnie reszta mocnych konkurentów. Kwestia czasu kiedy będą 100% elektrykami. 

Link to post
Share on other sites

Któryś z dziennikarzy motoryzacyjnych broniąc napędu 4x4 w eMkach BMW i Mercach AMG napisał, że jeżeli te auta dają taką samą lub większą radość z jazdy jak poprzednie wersje to mogą mieć napęd nawet na koło zapasowe ;)

Myślę, że źródło mocy też może być inne niż moje ukochane wolnossące benzyniaki o pojemności od 3 litrów w górę ;)

Edited by Michał Krupa
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, matros1 napisał:

Chciał nie chciał to jest przyszłość HH

Ale póki co ten Jag waży 2,2t i startuje od 360 tysi, czyli realnie ponad 400 tysi :)

Bez jakiegoś gigantycznego przełomu technologicznego, HH prędzej znikną z rynku, bo nie będą ani hot, ani hatch, ani tanie

Edited by Zyzol
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Cena się zgadza, jednak ten Jag gra w lidze samochodów pokroju Volvo XC60, Audi q5 itd. Z mocą 400 koni, cena nie wydaje się być z sufitu. 

Marcedes A45 czy Audi RS3 z podobną mocą zahaczają 300k PLN. 

Cena za elektryki będzie szła w dół. 

 

A co do masy, to bardzo dobrze ją ten samochód ukrywa. Po pierwsze dlatego że mocy ma pod dostatkiem. Po drugie cała ta masa siedzi w podłodze. 

Link to post
Share on other sites

To prawda fajny ten JAG wzbogaca troche krajobraz elektryków bo tak to tylko Tesle widze ale to jak na EU cena sufit.Nie mozna zapomnieć ze dzieki ulga rejestracyjnym w NO ten samochod kosztuje tyle co dobrze wyposażony Passat dlatego to alternatywa dla auta rodzinnego w wymiarem przyzwoitej cenie.

Technologia na pewno sie rozwija i trafia po mału mniejszych aut i juz nawet trafiła do HH jezeli mozna to tak nazwać a mianowicie BMW i3 S.To taki pierwszy EV Hot  Hatch :) 

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, matros1 napisał:

Chciał nie chciał to jest przyszłość HH. Już od jakiegoś czasu mówi się że nowy Focus RS ma.być hybrydą, podobnie reszta mocnych konkurentów. Kwestia czasu kiedy będą 100% elektrykami. 

Ale wtedy to będą H, a nie HH ;)

  • Sad 1
Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, matros1 napisał:

Chciał nie chciał to jest przyszłość HH. Już od jakiegoś czasu mówi się że nowy Focus RS ma.być hybrydą, podobnie reszta mocnych konkurentów. Kwestia czasu kiedy będą 100% elektrykami. 

Ciekawy jestem jak producenci rozwiążą problem odzyskiwania energii. Mianowicie - w moim Q50 problemem przy „swirowaniu” jest to, ze jeśli mam niski bieg i chociaż odrobine odejmę gazu to od razu robi nurkowanie, ponieważ chce intensywnie odzyskiwać energię. To mocno przeszkadza, chociaż w warunkach miejskich jeszcze nie wytrąciło mi samochodu z równowagi. Zobaczymy dzisiaj w Kielcach jak bardzo będzie to przeszkadzało. Z drugiej strony jeśli przy szaleństwie odzyskiwanie będzie słabe to po chwili nie będzie prądu.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

A nie możesz wyłączyć. W podawanym powyżej Jagu masz możliwość ustawienia stopnia odzyskiwania energii. przy maxie w normalnym ruchu praktycznie można zapomnieć o używaniu pedału hamulca, przy wyłączonym jest podobnie jak w normalnym samochodzie hamując silnikiem. Chyba Nissan w nowym Leafie też coś takiego zrobił

Link to post
Share on other sites

Bardzo możliwe że będzie trzeba zmienić technikę jazdy. Z drugiej strony to raczej nie jest jakiś duży problem skoro uporali się z tym w Formule E czy nawet F1 z Kers. 

Link to post
Share on other sites

Jakby dla kogoś nowy Civic był za mało rzucający siew oczy to Mugen własnie pokazał prototyp ich wersji :-)

MUGEN_TYPE-R_Fr_1500.jpg

MUGEN_TYPE-R_Rr_1500.jpg

 

A jakby dla kogoś i to było mało to pokazali też prototyp Civica TYPE R MUGEN RC20GT z poprawionym aero, mocą, chłodzeniem i kupą carbonu :-)

MUGEN_RC20GT_Fr_1500.jpg

MUGEN_RC20GT_Rr_1500.jpg

 

Możecie sobie gadać że mam kryzys wieku średniego i nie stać mnie na prosiaka, ale mi się podoba :P

  • Haha 2
  • Confused 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Bialy fajny, tylko felgi do wymiany na jakies OZy jak Ultraleggera np. Ten drugi, sorry...ale nie. Przypomina troche Opla Calibre w wydaniu mocno wiejskim. Z reszta na pewno takiego gdzies widzialem. ;)

Edited by ponton500
Link to post
Share on other sites

Oczywiscie, ze tak. Jakbym mial 24lata to bym nie spal po nocach. :P A teraz...priorytety sie zmienily, to samo z kanarkowymi kolorami.

 

Tjunign ma byc zrobiony ze smakiem. Fajna felga, fajny spojler, ciemna szyba, jakis dodatek. Tak sie to robi.

 

comment_X17ebxuGR2ctBDQIr0HqjqEUsBzm454V

 

 

Tego projektu nie wystawili na swiat, niewiadomo z jakiego powodu, a taka wioche prezentuja.

 

Edited by ponton500
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Ja też nie mam 24 lat, ale i tak mi się podoba. A ta generacja co wkleiłeś jest moim zdaniem zwyczajnie brzydka. Dlatego jak pisałem wszystko jest kwestią gustu i podejścia do tematu.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, ponton500 napisał:

Przypomina troche Opla Calibre w wydaniu mocno wiejskim.

W przeciwieństwie do karykaturalnego karakana, Calibra była bardzo ładnym samochodem - dokąd nie zabrali się za nią spece od spoilerexów, siatexów, drutexów i śrubexów :)

  • Like 1
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...