Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Zelazny napisał:

Znam chyba z 4 osoby które miały kiedyś Subaru i mimo, że bardzo lubią markę to nie kupiły w ostatnim czasie nowego modelu - ze względu na silniki/gamę nie mają czego... Przykre... :(

Załóżmy taki temat na forum dlaczego nie jeździmy obecnie Subaru i czy byśmy chcieli sądzę że w chwilę by się i 40 znalazło co jeździ czymś mimo że chcieliby kupić Subaru.

 

Swego czasu wyglądając przez okno stały u mnie 3 Subaraki i 2 pojazd innych marek, pewnie z racji że Subaru nie ma dostawczaka ani kabrioletu. Obecnie został jeden, zaraz 9 letni który jeszcze jest trzymany dla zasady, ale jak przyjdzie zmienić to niestety nie będzie to Subaru, bo nie widzimy nic co by spełniało nasze oczekiwania, głównie ze względu gamy silnikowej.

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Lisek napisał:

synowi Prezesa SIP

No i to powinno być w proilu jak "wół"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lisek napisał:

Moje ASO to JM Auto Wroclaw z ktorego jestem zadowolony i nie ma to nic do rzeczy.

Chodzilo mi o to ze synowi Prezesa SIP nie wypada narzekac na to ze w salonach nie ma co wybierac a niektore auta z oferty sa poprostu slabe.

Prawda jest brutalna ale Subaru nie ma i raczej nie bedzie mialo nic ciekawego do zaoferowania klientom w EU i to jest przykre.

”Nowosci” ktore wejda do salonow za rok czy poltora beda okrzykrniete hitem a tak na prawde osiagami beda odstawaly od dzisiejszej konkurencji z ery przed hybrydowej w Subaru.

Mam STI MY16 i przykro mi ze byle mocniejszy diesel mi odjedzie bez zauwazania ze probowalem sie z nim scigac:)

To jest bardzo sluszna uwaga.Niestety nawet nie bede mowil ze wykracze , bo to niemal  pewne ze dni Subaru na rynku EU sa policzone.

FHI ma główny rynek  zbytu w US a to kraj w sredniowieczu jezeli chodzi o ekologie w dziedzinie motoryzacji.Do kiedy kradziona ropa bedzie lała sie z kranów nikt tam o hybrydach czy EV nie bedzie myślał.Bez tej technologi dni na rynku EU sa policzone bo tego nie robi sie przej jeden wieczór  , to zajmuje lata.Pozostaje pocieszyć sie jeszcze chwile i powiedzieć bye bye.Niestey ten rozdział nazywa sie from hero to zero ........

Edytowane przez turdziGT
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Lisek napisał:

(...) Prawda jest brutalna ale Subaru nie ma i raczej nie bedzie mialo nic ciekawego do zaoferowania klientom w EU i to jest przykre (...)

 

 

no ale nie ma tego zlego... tak np. w Polsce Subaru miesci sie w dosc elitarnym klubie - sprzedazami niewiele bije MINI czy Porsche ;):PB)

 

https://autogaleria.pl/nowosci/producenci-i-rynek/wstepne-podsumowanie-sprzedazy-aut-w-polsce-w-2018-roku-nie-brakuje-niespodzianek/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Lisek napisał:

Ty nie masz ale wyrazenie wprost na tym forum krytycznego slowa o kiepskiej ofercie modelowej Subaru w polskich salonach czy obiektywna opinia o tym iz ktorys z modeli Subaru niedomaga mogloby miec wplyw na interesy SIP czyli Twego ojca.To tyle apropo trzezwego myslenia.

 

Człowieku! Czy po napisaniu powyższego tekstu uważasz się za jakiegoś whistleblowera? Moje powiązania rodzinne nie są żadną tajemnicą (kto chociaż raz był na Zlocie Plejad, ten wie), ale jeśli sobie z tego nie zdajesz sprawy, to a) nie mam parunastu lat, b) nie mieszkam w Polsce i c) jestem całkowicie niezależny finansowo, ba utrzymuję własna rodzinę. Więc o ile dobrze życzę ojcu (tak jak i wielu innym tu na forum!), to naprawdę sukces SIP ma na moje życie bardzo znikomy wpływ.

 

a jeśli już mowa o krytyce, to tak jak każdy normalny człowiek biznesu uważam krytykę (o ile jest uzasadniona) za element sprzyjający biznesowi, a nie odwrotnie. Czego jednak nie cierpię to wieszanie psów na firmach i ludziach i opowiadanie farmazonów. W takich sytuacjach zabieram głos i wyrażam swoje zdanie. Jeśli TO uważasz za robienie z ludzi idiotów.... w przeciwnym wypadku NIE ŻYCZĘ sobie abyś Ty albo ktokolwiek inny oczerniał moją osobę - TYM BARDZIEJ, że w przeciwieństwie do ciebie ja tu nie jestem anonimowy. 

 

9 godzin temu, zk napisał:

No i to powinno być w proilu jak "wół"

 

A u ciebie co by miało byc napisane?

10 godzin temu, turdziGT napisał:

na prawde ? A ja myślałem ze Ford jest amerykańsk:biglol:

 

Tak, ale centrala europejska Forda mieści się w Kolonii i Niemcy uważają Forda za niemiecka firmę ;-)

  • Super! 3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, gryka napisał:

https://wrc.net.pl/powrot-subaru-impreza-sti-bedzie-rozczarowujacy

 

Nie wiem co z tego wyjdzie, ale słabo to wygląda :(

 

jezeli nie jest prawdziwy STI, a tylko pakiet stylistyczny, to mogliby przynajmniej to jakos inaczej nazwac: STI-line, Sport-line, tS, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, zk napisał:

No i to powinno być w proilu jak "wół"

a to ma większe znacznie? Co by to zmieniło? A jakby ktoś z grona SIP wypowiadał się nieprzychylnie na temat polityki Subaru to co wtedy, jak to traktować, ze zdwojoną siłą czy tak jak wypowiedź kogoś z poza?:mrgreen:

Dla mnie T_J to T_J bez względu czy jest synem Ojca Dyrektora, św Józefa, czy kogo tam jeszcze i nie traktuję jego wypowiedzi przez pryzmat SIPu tylko jako jego własne. Zresztą co że niby pisze PW Tato co mam napisać jak pytają czy zalać PB95 czy 98:biglol: I tak samo każdy inny na tym forum, bo może jeszcze testy genetyczne róbmy i czy to syn/córka również biologiczny. Czy prowadzi serwis samochodów i mogę u niego kupić części oryginalne jak i aftermarketowe, to może ma mieć w profilu wpisane % jakie ma na dane marki części, żebym wiedział czy jak mnie namawia na oryginalne klocki hamulcowe to bo faktycznie z doświadczenia stwierdza że wystarczą, czy bo może więcej na nich zarobić. Nie popadajmy w paranoję.

 

Wracając do Subaru, nie sądzę że ich dni na rynku europejskim są policzone, wręcz może być odwrotnie, tyle tylko że totalnie zmieni się postrzeganie marki i grupa docelowa która to będzie nabywała. Bo "My" którzy kupowaliśmy stare Subaru i chcący czegoś choćby szybszego prędzej zawitamy nawet do Skody niż do Subaru, mimo że Skoda nie zaoferuje nam nic wspólnego z tym co kiedyś oferowało nam Subaru jedynie będzie miało mocniejszy silnik.

 

 

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakież było moje pozytywne zaskoczenie kiedy z imprezy przesiadłem się do foki rs mk2 (tak, wiem - ośka...). Okazało się, że wystarczy wymienić wtryski za 2k, ic za 500pln, większy dp ok. 1.5k i moc podchodzi pod stabilne i bezawaryjne 400KM. Powaga, w tym aucie nic się nie psuje!

Dzisiaj takie moce można już osiągnąć niemal samym programem z jednostek dwulitrowych...

 

Mam ogromny sentyment do Subaru. Nie opcji, żebym na mieście nie kręcił głową jak szalony jak tylko usłyszę boxera, ale dopóki w ich topowej ofercie będzie rozwiercona jednostka z lat 90'tych na sentymencie się skończy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, radekk napisał:

Nie popadajmy w paranoję.

 

No właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wredny napisał:

Jakież było moje pozytywne zaskoczenie kiedy z imprezy przesiadłem się do foki rs mk2 (tak, wiem - ośka...). Okazało się, że wystarczy wymienić wtryski za 2k, ic za 500pln, większy dp ok. 1.5k i moc podchodzi pod stabilne i bezawaryjne 400KM. Powaga, w tym aucie nic się nie psuje!

Dzisiaj takie moce można już osiągnąć niemal samym programem z jednostek dwulitrowych...

 

Mam ogromny sentyment do Subaru. Nie opcji, żebym na mieście nie kręcił głową jak szalony jak tylko usłyszę boxera, ale dopóki w ich topowej ofercie będzie rozwiercona jednostka z lat 90'tych na sentymencie się skończy.

 

 

No może poza pękającymi ściankami cylindrów, które są za cienkie :) http://fsv-performance.pl/oferta/zamykanie-blokow-silnikow-volvo-ford-tuning-silnika/

Edytowane przez Herostrates
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, radekk napisał:

 

 

Wracając do Subaru, nie sądzę że ich dni na rynku europejskim są policzone, wręcz może być odwrotnie, tyle tylko że totalnie zmieni się postrzeganie marki i grupa docelowa która to będzie nabywała. Bo "My" którzy kupowaliśmy stare Subaru i chcący czegoś choćby szybszego prędzej zawitamy nawet do Skody niż do Subaru, mimo że Skoda nie zaoferuje nam nic wspólnego z tym co kiedyś oferowało nam Subaru jedynie będzie miało mocniejszy silnik.

 

 

@radekk ale ta grupa docelowa to zmieniła sie juz z 7-10 lat temu kiedy pojawił sie 2.0D a  z programu zniknęły WRX i mocne Legacy a STI to był juz wielokrotnie odgrzewany kotlet.To wtedy nastąpiła zmiana sortymentu z samochodów dla entuzjastów na przeciętne samochody dla ludu z drobnymi przebłyskami takimi jak Levorg ktory sam w sobie jest świetnym autem ale z braku oferty silnikowej a zwłaszcza z podstępna tylko jedna skrzynia która niekoniecznie trafia do wszystkich  niestety nie zadomowił sie w naszych garażach.

W międzyczasie w technologii nastąpił taki rozwój i nie mowię tu juz tylko o markach premium ale wszędzie ze w tej chwili nie dosc ze Subaru produkuje auta dla emerytów " bo nikt inny tego w stanach nie kupuje " to jeszcze z prehistoryczna technologia.Szkoda bo takie marki jak Kia czy Hyundai dały by majątek zeby budować wizerunek marki na takim dorobku jakie kiedys miało Subaru.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Ale teraz zmieni się jeszcze bardziej na emerytów, wcześniej byli to również fani diesla :mrgreen:

Wówczas jeszcze jakieś modele były, nie kojarzę od kiedy był diesel, ale 2012 jeszcze Obk 3.6 był, Forester xt też do niedawna, STI. Te modele jeszcze mogła wybierać grupa tych starych z którymi my się znaliśmy czy sami byliśmy, oczywiście największą grupa byli już inni użytkownicy. Teraz nawet ci znikną i zostaną wyłącznie emeryci itp, bo jednak paleta silnikową została jeszcze bardziej ograniczona do jeszcze słabszych jednostek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale juz wtedy był to ostatni podryg  moze za wyjatkiem 2.0DiT w XT.

STI MY15 za wyjatkiem nielicznych wyjątków kupowali nie starzy klienci a raczej ci ktorzy chcieli zrealizować to marzenie puki była jeszcze szansa.Carfit tez dosc szybko sprzedał i przypuszczam ze sam stwierdził ze po prostu chciał by cos innego bardziej ekscytującego niz ten sam naped w coraz cieszszym aucie w ktorym na przestrzeni lat zmienia sie tylko karoseria.A szkoda bo podwoziowej było to najlepsze STI ever.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, wredny napisał:
18 godzin temu, Herostrates napisał:
No może poza pękającymi ściankami cylindrów, które są za cienkie emoji4.png http://fsv-performance.pl/oferta/zamykanie-blokow-silnikow-volvo-ford-tuning-silnika/

Dotyczy tylko ST, (gdzie załatwia sprawę "zablaszkowanie" nacięć między tulejami), ja pisałem o RS.

Nie wiedziałem, sądziłem ze wszystkie 2.5T maja ten problem, dzięki za info. 

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, turdziGT napisał:

No tak ale juz wtedy był to ostatni podryg  moze za wyjatkiem 2.0DiT w XT.

Ale był, teraz już nawet na to nie ma szans:lol:

Jakby mi pod kątem budy Forester pasował jako dupowoz to jeszcze bym go kupił. Teraz już pod żadnym względem nie mają dla mnie nic ciekawego.

 

Godzinę temu, turdziGT napisał:

STI MY15 za wyjatkiem nielicznych wyjątków kupowali nie starzy klienci a raczej ci ktorzy chcieli zrealizować to marzenie puki była jeszcze szansa.

Tu chodziło mi że kupowali właśnie tacy co jak my lata temu. Teraz nawet nie wejdą do salonu Subaru rozważyć cokolwiek bo nie mają po co. Kolejni marzenia spełniać mogą w wielu markach, wcześniej w żaden sposób nie kojarzonych z dynamicznymi samochodami, bo oferują i te dla emerytów i dla tych co chcą coś dynamiczniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, radekk napisał:

wcześniej w żaden sposób nie kojarzonych z dynamicznymi samochodami

Chociażby Kia Stinger z najmocniejszym motorem, albo ten nowy HH Hyundaia  ;)

Edytowane przez filipk93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy co czas przyniesie . Trzymam Forka XT i cieszę się użytkowaniem :) 

Jak dla mnie fajnie by było żeby w ofercie zawsze była wersja z przyspieszeniem do setki poniżej 8s za rozsądne pieniądze . Tylko generalnie ludzie tego nie potrzebują. C-RV , RAVka wszystko w okolicach 10s a sprzedają się świetnie . Nowa Toyota hybryda 8,4s . Dla większości wystarczające . Dla mnie dzisiaj jeżeli mam kupić auto z oszczędności a nie w ramach podwyższenia kosztów w działalności to też się zastanowię czy na co dzień parę rzeczy jest warte dokładki 100tyś czy nie lepiej to przeznaczyć na coś innego 

Edytowane przez Jacocz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo prawda jest taka że na popularność Subaru w PL ogromny wpływ miały rajdy i nawet nie WRC ale RSMP i takie osoby jak Hołek, Leszek Kuzaj i później Kajto za czasów jazdy w SPRT.

Zakaz startów WRC w RSMP paradoksalnie odbił się mega pozytywnie na wizerunku marki a dzięki wielokrotnym mistrzoswa Leszka a później Kajto w Nce i generalce łatwo można było zrobić do tego dobry PR.

I to były tłuste lata SIP a posiadanie Subaru było modne a wtedy można było zamknąć oko na słabsze silniki , kiepskie plastiki itp.

W tej chwili tej trampoliny już nie ma bo ani Subaru ani tym bardziej RSMP oprawy medialnej nie mają żadnej więc ciężko promować samochody które stanowią średnia jak nie ogon tego co oferowane jest na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, filipk93 napisał:

Chociażby Kia Stinger z najmocniejszym motorem, albo ten nowy HH Hyundaia  ;)

Stinger nawet nie z najmocniejszym silnikiem to w konfrontacji z jakimkolwiek obecnym Subaru to jest sprinter.

 

6 godzin temu, Jacocz napisał:

Jak dla mnie fajnie by było żeby w ofercie zawsze była wersja z przyspieszeniem do setki poniżej 8s za rozsądne pieniądze . Tylko generalnie ludzie tego nie potrzebują. C-RV , RAVka wszystko w okolicach 10s a sprzedają się świetnie . Nowa Toyota hybryda 8,4s . Dla większości wystarczające .

Bo dla większości to jest wystarczające, nawet bym powiedział oni nie patrzą na to i nie mają pojęcia. Sądzę że sporej grupie tych ludzi jak powiesz ze samochód ma 5 s/100 czy 12s/100 nie będą potrafili przełożyć tego na rzeczywistość i czy te 5 to jest dynamiczne a 12 powolne czy 12 to dynamiczne, a 5 to pewnie jakieś super hiper sportowe auto.

I Subaru teraz w tą grupę bardziej będzie trafiało stąd sądzę że powodzić mu się może znacznie lepiej niż dawniej. Jak taki Forek będzie rozpatrywany na równi z Rav4, Crv.

A ta grupa co decydowała się na Forestera XT oczekując od samochodu dynamiki odrobinę lepszej od średniej będzie szukało gdzie indziej.

 

A rajdy jak najbardziej miały wpływ na Subaru. Bo nawet w moim przypadku tak było, mimo że to jeszcze za dzieciaka zanim sam jeździłem samochodem, ale czytując prasę motoryzacyjną, interesując się rajdami, oglądając Imprezę WRC na trasach rajdów, zachęciłem ojca do odwiedzenia salonu Subaru. I mimo że dla niego nie miało to znaczenia że Subaru jeździ w rajdach, czy wygrywa czy nie, choc miał oczywiście świadomość tego faktu, to spodobała mu się idea że było to coś szybszego, dobrze spisującego się zima czy na bocznych drogach i tak po dziś dzień jeździ wyłącznie Subaru. Ale powoli jednak szykuje się do zmiany samochodu, co w sumie prawdę mówiąc odwleka już od jakiś 3 lat właśnie ze względu że nie ma w ofercie Subaru nic co by go interesowało i obecnie już jakoś pogodził się z faktem że wybierze coś z innych marek a do Subaru nawet nie ma zamiaru jechać oglądać obecnych modeli.

  • Super! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...